Kirjoittaja Aihe: Posti kulkee  (Luettu 19369 kertaa)

Poissa hanski

Posti kulkee
« : 19-10-2012, 14:00:05 »
Voi, pojat että aamupäivällä hämmästyin !
Eilen 16.30 pistin Poratuulelle tilauksen poranteräsarjasta ja Miikka vastas 16.50, laittavansa tulemaan. Paketti oli aamupäivällä Turussa, se kulki läpi ruuhkasuomen maan laidalta toiselle, miten se joskus onnistuukin.
- hanski

Poissa Lateksi

• Hyvinkää
Vs: Posti kulkee
« Vastaus #1 : 19-10-2012, 15:41:42 »
Ihastelin samaa asiaa myös tänään töissä:
-Tilasin hollantilaisesta nettikaupasta tavaraa eilen klo 15.30, osaa kamoista ei ollut hyllyssä - pyysin odottamaan ja lähettämään kaiken kerralla.
-17.00 tuli UPS:n seurantakoodi sähköpostiin
-tänään klo 12.30 UPS:n kaveri toi paketin Vantaalle.

Väkisin laittoi hymyilyttämään, usein oon tilannu kotimaisesta kaupasta samoja kamoja tuplahintaan, niissä on useimmiten ainakin viikon toimitusaika Turusta Vantaalle..

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #2 : 19-10-2012, 19:14:52 »
valaise vähän mitä ostit, jos ei ole mitään arveluttavaa.... ;D Kiinnostaa mitä kamaa hankit.

Poissa alfred_j_kwak

Re: Posti kulkee
« Vastaus #3 : 19-10-2012, 19:21:29 »
Tilasin rouvalle lahjaksi tuon Nexus 7 tabletin viikko sitten Ranskasta ja se lähti illalla 17:44 oli perillä seuraavana päivänä 14:25. Rahti taisi maksaa 13,50.

-Jussi-
-     sitä saa mitä tilaa   -

Poissa Vieras

« Vastaus #4 : 19-10-2012, 19:22:49 »
Tilasin viikko sitten puristimet axminsteriltä, eivät ole vielä perillä.

Poissa rapoja

« Vastaus #5 : 19-10-2012, 22:50:13 »
Tilasin pari vuotta sitten DuracellDirect.fi:ltä Englannista akkulaturin kameraan. 25 tunnin kuluttua tilauksesta
ovikello soi ja kuriirityttö kysyi, että onkohan tämä oikea osoite... olihan se.

Kerroin tästä kaverilleni, joka tilasi myös itselleen sieltä jotain, en nyt muista mitä ja mitä se mulle kuuluukaan,
mutta tilaus tuotiin vielä nopeammin, 21 tunnissa. Siinä firmassa asiakas ei ole rasite niinkuin suomalaisessa
rautakaupassa (noin kuvainnollisesti, tai noh).

Ilmalennotus maksoi silloin neljä eukkoa, yli kolmenkympin törsäykset ei mitään.

Palvelu on sitä, mitä asiakas arvostaa, tässä kyseisessä tapauksessa minulle bonuksena tuli myös hinta.

Saaristomereltä nettitikun päästä 17 päivän lomaterveisin  8)

Hessu
Pikasuutarin lapsilla ei ole avaimia.

Poissa Lateksi

• Hyvinkää
« Vastaus #6 : 21-10-2012, 16:27:21 »
valaise vähän mitä ostit, jos ei ole mitään arveluttavaa.... ;D Kiinnostaa mitä kamaa hankit.

Mikäli meikäläiselle suunnattu, niin arcade-peleihin varaosia, painikkeita ja lamppuja muutamaa eri sorttia. Ei siis mitään omituisen hajusia leivoksia tms..  ;D

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #7 : 21-10-2012, 18:07:42 »
Jeps, oli sulle suunnattu. Ihan siksi kysyin, että mainitsit hinnan olevan puolet kotimaisesta niin heti alkoi kiinnostamaan että missä tuotteissa on niin isot erot.

Ilkka

Poissa Poratuuli

• Poratuuli Oy
    • Poratuuli Oy:n kotisivut
« Vastaus #8 : 21-10-2012, 18:36:29 »
Eilen 16.30 pistin Poratuulelle tilauksen poranteräsarjasta ja Miikka vastas 16.50, laittavansa tulemaan.

Sinulla oli hyvä ajoitus. Jokunen minuutti myöhemmin ei olisi enää ehtinyt samana päivänä matkaan, täällä kun pitää saada kaikki lähtevät kirjeet ja paketit Postiin viimeistään klo 17 mennessä. Kaverilla oli tuossa jo takki päällä ja lähetykset kainalossa, kun alettiin pakkaamaan tavaraa kuoreen...

Miikka

Poissa äyni

• Valvoja
« Vastaus #9 : 21-10-2012, 20:21:40 »
No, onneksi näitä poikkeuksiakin löytyy.
Suomen DPD on niin synkkä kuriiripalvelu, ettei mitään älyä.
Toissamaanantaina tilasin alankomaista kaffetta. Paketti liikkeelle tiistaina. Matka tänne kesti puolitoista viikkoa. Ja siis kyse on UPS:n, TNT:n ja DHL:n kaltaisesta palvelusta. No, en ollut kotona, ja ilmoitus paketista jätettiin kotioveen. Ei postilaatikkoon, vaan oveen kaikkien nähtäville.
Tämän lisäksi DPD tarjoaa hienoa palvelua www.dpdtoimitus.fi, jossa voi kätevästi sopia uuden toimitusajankohdan ilman että tarvitsee puhua kenenkään kanssa puhelimessa.. Paitsi että tuo toimitusilmoituksessa ollut koodi ei kelpaa tuonne sivulle.

Mulle on tullut jokunen paketti DPD:llä viimeisten kolmen vuoden aikana ja kaikki on ollut tavattoman nihkeää ja hidasta suomen päässä. Yhtä pakettia seurasin tarkkaan. Paketti vietti puoli viikkoa Vantaalla. Ja Vantaalta Lahteen matka kesti pari vuorokautta. Kaikkien muiden firmojen paketit tulee nopeaan ja kätevästi, soittavat ennen kun yrittävät toimittaa, mutta DPD toimii miten sattuu.
Väinö

Poissa rmt-60

« Vastaus #10 : 21-10-2012, 22:30:10 »
Joo, minulla on ollut samantapaisia kokemuksia DPD:n kanssa. Ohjeiden mukaan laitoin uudet toimitusohjeet www-sivujen kautta, mutta toimitusta ei vain tullut. Sitten viimeisenä päivänä ennen kuin tilaus olisi lähetetty takaisin toimittajalle jouduin melkein itse hakemaan tuotteen.

Laitoin sitten palautettakin, ajatuksella että palautteen perusteella voisivat kehittää toimintaansa. Vastauksen sisältö oli kutakuinkin, että sait tuotteesi, kaikki hyvin. Ei siis tunnut olevan ajatusta siitä, mikä on asiakaspalautteen tarkoitus.

Poissa pekkanf

« Vastaus #11 : 22-10-2012, 08:24:16 »
Mulla on neljän DPD toimituksen kanssa ollut nihkeetä. Kestää ritanista suomeen melkein kaksi viikkoa, onneksi ovat alakaneet jättää loppupään kuljetuksen jollekkin suomalaiselle yritykselle (josta tulee se viikko lisää), mutta sentään jättävät paketin lähisivaan, josta sen voi noutaa ilman 40 km ajomatkaa "toimipisteeseen".

Ja niiden koodien kanssa on ihmehässääkkää.

PekkaNF

Poissa alfred_j_kwak

Re: Posti kulkee
« Vastaus #12 : 22-10-2012, 09:09:50 »
Kerran juttelin erään DHL:n neidin kanssa ja hän sanoi että kuskille voi jättää oveen allekirjoituksella varustetun lupalapun tavaroiden jättämiseksi oven eteen. Ei tietysti toimin niin hyvin kerros tai rivitalossa kuin omakotitaloudessa.

Pari kertaa olen noin toiminut ja aina ovat paketin jättäneet.

-Jussi-

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #13 : 22-10-2012, 11:13:06 »
Mulla on neljän DPD toimituksen kanssa ollut nihkeetä. Kestää ritanista suomeen melkein kaksi viikkoa, onneksi ovat alakaneet jättää loppupään kuljetuksen jollekkin suomalaiselle yritykselle (josta tulee se viikko lisää), mutta sentään jättävät paketin lähisivaan, josta sen voi noutaa ilman 40 km ajomatkaa "toimipisteeseen".

PekkaNF

Ja ihan sama oli minun pakettini kanssa. Tosin lähettäjäkin sössi. Pyysivät erikseen toimitusosoitteen ihan tilauskaavakkeessa. Pistin eri osoitteen kuin maksajan osoite oli. Eli itselleni töihin. Pakettia ei näy eikä kuulu eikä kyselyihin vastata. Kun kiristin mollaavani heitä kaikilla keskieuroopan harrastajafoorumeilla sain lähetyskoodin. Sillä ei löytynyt mitään minkään kuriirin seurantajärjestelmästä. Lähettäjä väitti sen olevan TNT:n Lopulta DPD:ltä soitettiin ja kysyttiin paketin toimittamisesta. Satuin olemaan terminaalin lähellä niin hain paketin itse. Pakettia oli yritetty toimittaa kotiosoitteeseen, jossa ei ole päivisin ketään. Mitään lappua käynnistä ei oltu jätetty. Lähettäjältä saamani koodi oli Hollannin postin koodi, jolla ei löydy mitään DPD:n systeemeistä. Nyt paketti siis löytyi tuurilla, sillä soittaja oli hakenut kotiosoitteen perusteella kännykkänumeron, joka sattuu olemaan aikoinaan hankittu ipanoiden kotipuhelimeksi. Vakinumero on työnantajan nimellä ja osoite ei rimmaa ollenkaan.

summa summarum: aika surkea rahtifirma.

Poissa alfred_j_kwak

« Vastaus #14 : 22-10-2012, 11:24:52 »

PekkaNF

Ja ihan sama oli minun pakettini kanssa. Tosin lähettäjäkin sössi. Pyysivät erikseen toimitusosoitteen ihan tilauskaavakkeessa. Pistin eri osoitteen kuin maksajan osoite oli. Eli itselleni töihin. Pakettia ei näy eikä kuulu eikä kyselyihin vastata. Kun kiristin mollaavani heitä kaikilla keskieuroopan harrastajafoorumeilla sain lähetyskoodin. Sillä ei löytynyt mitään minkään kuriirin seurantajärjestelmästä. Lähettäjä väitti sen olevan TNT:n Lopulta DPD:ltä soitettiin ja kysyttiin paketin toimittamisesta. Satuin olemaan terminaalin lähellä niin hain paketin itse. Pakettia oli yritetty toimittaa kotiosoitteeseen, jossa ei ole päivisin ketään. Mitään lappua käynnistä ei oltu jätetty. Lähettäjältä saamani koodi oli Hollannin postin koodi, jolla ei löydy mitään DPD:n systeemeistä. Nyt paketti siis löytyi tuurilla, sillä soittaja oli hakenut kotiosoitteen perusteella kännykkänumeron, joka sattuu olemaan aikoinaan hankittu ipanoiden kotipuhelimeksi. Vakinumero on työnantajan nimellä ja osoite ei rimmaa ollenkaan.

summa summarum: aika surkea rahtifirma.

Mulle tuli ja joku paketti tuollaisella hollantilaisella koodilla. Se näkyi vasta kun se suomen puolella tuli Itellan järjestelmään.

-Jussi-