Kirjoittaja Aihe: Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?  (Luettu 24479 kertaa)

Poissa Vklnuppi

Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?
« : 30-01-2013, 22:38:05 »
Meinasin vaihtaa kuulosuojaimet aux-innillä varustettuihin ettei tarvitse erikseen pitää nappeja. Peltorin halvin aux-in liitännällä varustettu malli on 69e ja motonet myy hyvin samanlaista hintaa 19.9e.

On tuosta motonetin mallista kokemusta ? Lähinnä vaimennuksen puolesta, sillä kuuloa en ala tuhoamaan hinnan takia. Nykyään käytössä ne perus Peltorit, eli suunnilleen sama malli ilman radiota jne.
Tuon 70e Peltorin radio oli yhtä tyhjän kanssa, kuuluu ehkä 5% ajasta hyvin joten motonet malli lienee yhtä huono tai huonompi. Radiota en kuitenkaan tarvitse ja senkin saa tarvittaessa puhelimesta nettiradiona. Ei 70e paljoa ole, mutta 20e on vähemmän  :)

Pahoittelut jos alue on väärä, mutta en keksinyt mihin tämä kuuluisi. Mode siirtää tarvittaessa.

Poissa alfred_j_kwak

Re: Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?
« Vastaus #1 : 30-01-2013, 22:46:13 »
Älä osta.
Mulla on Terrasta hyvin saman näköiset ja hintaiset vehkeet.
Oli uutena niin tiukat ettei voinut pitää päässä.
Nuo pienet muoviklipsut, jotka pitävät sankoja yhdessä, ovat molemmat jo rikki.
Radiosta ei kannata mainita.
Parasta on joku pieni irrallinen palanen, joka rapisee toisessa kupissa.

Ihan hintansa arvoiset vehkeet.
Ostin kun ajattelin kuuntelevani radiota ruohonleikkurin ja lumilingon puikoissa.
Nyt on Würthin  Cessnat ilman radiota.

-Jussi-
-     sitä saa mitä tilaa   -

Poissa äyni

• Valvoja
Vs: Re: Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?
« Vastaus #2 : 30-01-2013, 22:53:15 »
Nyt on Würthin  Cessnat ilman radiota.

Ovat suomalaisen silentan tekemiä.
Silenta tekee ymmärtääkseni aika hemmetin hyviä suojaimia. Harmi vain, että niitä ei tahdo suomesta oikein mistään saada.
Väinö

Poissa jope

• Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?
« Vastaus #3 : 30-01-2013, 23:03:25 »
Mulla on peltorin vaalean harmaat,keltaiset,punaiset(radiomalli)niskamalli ja vihreät. Käytän pääasiassa vihreitä, kaikista merkeistä ja malleista sopii parhaiten. Radiomallista en pidä sen painon vuoksi. Lisäksi radio on melko epäherkkä vaikka äänenlaatu muuten hyvä. Eipä olekaan ennen tullut mieleen tuo kännyradion käyttö. Pitääpi testata...
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa alfred_j_kwak

« Vastaus #4 : 30-01-2013, 23:04:53 »
Ruuvimarket Hämeenlinnassa ainakin myy Cessnaa ja Sniperia. Ja niiltä saa myös varaosapehmusteita.

-Jussi-
-     sitä saa mitä tilaa   -

Poissa Vklnuppi

Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?
« Vastaus #5 : 30-01-2013, 23:15:43 »
Mulla on peltorin vaalean harmaat,keltaiset,punaiset(radiomalli)niskamalli ja vihreät. Käytän pääasiassa vihreitä, kaikista merkeistä ja malleista sopii parhaiten. Radiomallista en pidä sen painon vuoksi. Lisäksi radio on melko epäherkkä vaikka äänenlaatu muuten hyvä. Eipä olekaan ennen tullut mieleen tuo kännyradion käyttö. Pitääpi testata...

Kannattaa, se ainakin mulla toimii kaikkialla hyvin, varsinkin kun pistää vähän bufferointia lisää. Tietysti jos 3G-verkko katoaa niin homma heikkenee. Mulla käytössä TuneIn merkkinen nettiradio ohjelma. Huonosti nuo fm-radiot toimi myös puhelimilla,nykyisessä sellaista ei edes ole.

Ja jos haluaa jatkojalostaa; itse teippaan bluetooth audiovastaanottimen kaareen kiinni ja lähetän musat siihen. Niin tein jo edellisten kanssa, tosin sinne joutui teippailemaan myös vanhojen sennheiserien elementit kuppeihin :D Noin ei mene sitä johtoa ollenkaan, tosin akkuahan se bluetooth syö.

Peltorin bluetoothit maksaa noin 300€. Bluetooth vastaanotin on 10-30€ luokkaa, itse sain joskus kaupan päälle puhelimen ostaessa.

Kai nuo motonet kamat sitten pitää unohtaa niinkuin ounastelinkin. En tosin edes muistanut/tiennyt että on muitakin merkke kuin peltor, näin meitä aivopestään :)
« Viimeksi muokattu: 30-01-2013, 23:18:59 kirjoittanut Vklnuppi »

Poissa samppa74

« Vastaus #6 : 31-01-2013, 19:58:23 »
Mulla on bilsomin radio kuulokkeet huomio värillä http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=2197 ja kyllä niissä on loistava radio.... kuuluu kyllä huonoissakin paikoissa.

maksoin starkilla turussa noista muistaakseni 60 paikkeilla.... ollut nyt pari vuotta ja voin kehua... on liitentä ulkoiselle laitteelle....

Poissa juska

« Vastaus #7 : 31-01-2013, 21:44:59 »
Mulla on bilsomin radio kuulokkeet huomio värillä http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=2197 ja kyllä niissä on loistava radio.... kuuluu kyllä huonoissakin paikoissa.

maksoin starkilla turussa noista muistaakseni 60 paikkeilla.... ollut nyt pari vuotta ja voin kehua... on liitentä ulkoiselle laitteelle....

Mulla on vastaavat mutta kuuleva malli, mainio peli. K-raudassa oli joku tarjous ja sai n. 60e kuulevat kuulosuojaimet radiolla.

Poissa Puuukko

« Vastaus #8 : 01-02-2013, 12:02:48 »
Peltorin halvempi radiomalli oli mulle kyllä täys pettymys. Kellariverstaassa ei kuulu kuin pihinää, ja ulkotöissäkin saa olla koko ajan viritysnuppia vääntämässä ja päätä kääntämässä että jotakin kuulee. Niistä ei ole ollut muuta "etua" kuin suuri koko ja paino.

Puuukko

Paikalla Anssi Suortti

• Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Kirkkonummi
« Vastaus #9 : 01-02-2013, 12:50:23 »
Mulla on kokemusta kahdesta eri Peltor-mallista.

Ekassa oli ihan normi analogi FM-radio ja se toimi hyvin, kunnes patteri kusaisi sisälle ja ruostutti paristojen kontaktiosat.
Sitten hankin sen digi FM-radion ja se on ihan p...a. Kuuluu kohtuullisesti, muttä syö paristoja suden lailla. Ja ennenkuin se patteri tyhjenee kokonaan, niin radion "äly" piippaa pari kertaa ja sammuttaa radion. Samoilla paristoilla toimii analogi vielä ihan OK.

Sitten ostin jotkut halpismallit ja niiden radio on taasen huono laadultaan.

Eli uuttaa etsimässä. Tai sitten pitää väännellä niihin vanhoihin Peltoreihin uuden kontaktiraudat.

- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa TTA

« Vastaus #10 : 01-02-2013, 12:56:08 »
MSA sordin kuulevat. Loistavat muuten mutta paristojen heiketessä radion herkkyys huononee samaa tahtia ja jossain vaiheessa kun enää vahvimmat kanavat kuuluvat muistaa vaihtaa patterit ja taas kuuluu kaikki kanavat häiriöittä.
Kuulevat on kivat kun ei tarvi ottaa niitä pois päästä kun toinen puhuu.
Ehkä ainut miinus on antenni joka jossain ahtaissa tilanteissa ottaa vähän väliä johonkin  kiinni ja käy ärsyttämään.

Harvemmin tulee käytettyä on korvaan valettujs silikonitulppia joihin kiinni Sennheiserin korvanapit. Poistaa käytännössä kaiken melun ja musiikki kuulostaa hyvältä. Kätevät jos joutuu hitsailemaan paljon ja välissä rälläköimään. Itsellä ei käy kuulosuojaimet automaattimaskin kanssa. Miinuksena johtohässäkkä ja puhelinkin täytyy sijoittaa jonnekin.
« Viimeksi muokattu: 01-02-2013, 13:01:21 kirjoittanut TTA »

Poissa OssyS

« Vastaus #11 : 01-02-2013, 13:25:47 »
Mulla on ollut vuodesta 2009 asti Peltorin radiosuojaimet päivittäisessä käytössä (siis se analoginen 70€ maksava malli). Pudonnut monta kertaa lattialle tässä vuosien varrella, ja aina on toiminut hienosti.

No nyt kuitenkin alkaa lopunaika häämöttää niillekin, sillä viime syksynä ne tippui lattialle, ja batterien suojakansi murtui. Joulukuussa loppui kuulo toisesta kuulokkeesta kokonaan, siis siitä kuulokkeesta jossa ei ole viritintä. En tiedä missä on vika, mutta jotakin keskusteluja lueskelin tuosta vaivasta, eikä kukaan ole löytänyt syytä miksi toinen kuuloke vaikenee.

Voi olla että ostan samanlaiset tilalle, olin kuitenkin tyytyväinen näihin :)

Paikalla Anssi Suortti

• Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Kirkkonummi
« Vastaus #12 : 01-02-2013, 17:55:02 »
Vieläkö niitä analogisia Peltoreita löytyy?
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa TTA

« Vastaus #13 : 26-08-2016, 10:45:19 »
Taas nousi vanha aihe googletellessa esiin.

Kehuin tuossa ylempänä MSA Sordin kuulevia ja nyt alkoi polttelemaan veikeemmät vehkeet. MSA toimii ok, mutta radio ottaa liikaa häiriöitä led-lampuista. Nykyajan led-valaisimet ja niiden muuntajat aiheuttaa aika paljon häiriöitä ympäristöön ja esim. led-työvalojen kanssa ei pysty radiota kuuntelemaan näillä MSA Sordineilla. Vaikuttaa myös siltä että nuo löytää aika heikosti radiokanavia verrattuna aivan tavalliseen radiomankkaan.

Kuulosuojaimet on yksi käytetyimpiä työkaluja ja ne päässä tulee ajettua ruohoa, sahattua polttopuita, työskenneltyä verstaalla, jne... Usein verstaalla tulee laitettua verstaan oma radio päälle, koska kuulosuojaimissa on huonompi äänenlaatu kuin verstaan stereoissa.

Nettiä selatessa alkoi löytyä Bluetooth malleja ja niitä on sitten paljon eri merkkejä ja malleja. Samalla kun tulisi bluetooth, voisi hankkia myös mikrofonillisen mallin, niin joissain tilanteissa voisi hyödyntää esim. tylsää ruohonleikkuuaikaa, höpöttelemällä puhelimessa samalla. Kaverillani on jotkut 3M mallit ja joskus soitellessa on sanonut rälläköivänsä samalla. Kysyin että pyöriikö siis laikka parhaillaan ja myönsi näin olevan. Ääni tuli vähän maan alta mutta puheesta sai selvää.

Omia tulevaisuuden kuulosuojainten vaatimuksia

-Kuulevat ja helposti pelkkään kuulemismoodiin asetettavat. Nykyisissä napsauttaa äänenvoimakkuuspainikkeen päästä, niin pääsee keskustelemaan sivullisten kanssa ja samasta nupista takaisin omaan hiljaisuuteen/musiikin pariin.
-Häiriötön radio. Ei saa ottaa häiriöitä ledivaloista ja saisi toimia myös syvällä kellarin uumenissa.
-Bluetooth. (optiona mikki)
-Mahdollisimman hyvä äänenlaatu muusiikkia kuunnellessa.
-Miellyttävät päässä (tämä on aika yksilöllistä tietenkin)

Joskus haaveilin sellaisista niskapanta malleista että ei tarvitsisi ottaa kuulosuojaimia pois hitsatessa. Ne ei ilmeisesti pysy päässä niin hyvin kuin perinteinen malli?

Onko kellään kokemuksia ja millaisia?

Poissa Tuoski

« Vastaus #14 : 26-08-2016, 12:29:43 »
Itse ostin uuden kuulosuojaimet biltemasta, mallia radio sekä bluetooth.
Bluetoothilla saa musiikkia soiteltua kännykästä, mutta radiota tullut lähinnä kuunneltua.
Hintansa arvoiset minusta, vastaavast taisi saada klasulta vieläkin halvemmalla.

Äänenlaatu ei kovinkaan hyvä ole, mutta ei se ole missään tämän hintaluokan vehkeissä.