Kirjoittaja Aihe: Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?  (Luettu 24385 kertaa)

Poissa TTA

Vs: Motonetin kuulosuojaimista kokemuksia ?
« Vastaus #30 : 27-09-2016, 23:47:44 »
Itse hommasin vuosia sitten moottoripyöräilyyn Finnfonicin korvakäytävään valetut tulpat. Itsellä on toinen korvakäytävä ahtaampi kuin toinen ja en ole ikinä saanut mitään nappikuuloketta pysymään korvassa kunnolla.
Myöhemmin hommasin tulppiin adapterit joilla niihin sai kiinni Sennheiserin korvanapit. Loistava keksintö mutta johdot ärsyttää ja puhelin pitää kantaa aina mukana. Olen käyttänyt noita mm. Automatkoilla musiikin kuuntelussa ja joskus myös työhommissa. Silti kuulosuojaimet tuntuu näppärämmiltä käyttää kun ei mikään johto tartu mihinkään.

Poissa M.L.

« Vastaus #31 : 28-09-2016, 09:19:09 »
Ostin motonetistä pussin punaisia korvatulppia kesällä. En voi suositella... joko mun korvat on epästandardit, tai sitten tuote on lievästi sanottuna epäkelpo äänen vaimennuksen osalta: niistä kuului hyttysen ininä läpi.

Mistä muuten saa niitä tavallisia keltaisia vanhan liiton eareja? EDIT: siellähän niitä näkyi motonetin sivuilla, nimellä EAR classic. Kai ne on samoja vaikka mainostivat niiden olevan kartion muotoisia. Mulle sopii kyllä parhaiten ne vanhanaikaiset tuubinpätkät.

« Viimeksi muokattu: 28-09-2016, 09:31:16 kirjoittanut M.L. »

Poissa M.L.

« Vastaus #32 : 28-09-2016, 09:46:42 »
Kiitos TTA kattavista testeistä. Mua kiinnostaisi lähinnä bluetooth-ominaisuus, mikki on plussaa muttei välttämätön. Mikä olisi paras valinta näillä spekseillä? Onko Klasun 70 e mallista mihinkään?

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #33 : 28-09-2016, 22:24:40 »
Mulla on ollut Peltorin alert suojaimet noin 6-7vuotta.. kestävät pelit.. https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/ty%C3%B6kalut-ja-pienrauta/ty%C3%B6turvallisuus-ja-suojaustarvikkeet/kuulosuojaimet/kuulosuojain-3m-peltor-alert-radio

Pari kertaa olen vaihtanut pehmusteet kun ovat kulahtaneet puhki.. parit peltorit on kulutettu loppuun aiemmin ja laitoin merkille että kosteassa ilmassa säilyttäminen lyhentää ikää nopeaa..
Nuo olen tuonut yöksi sisälle tai verstaalle niin ovat olleet pitkäikäiset..

Muita merkkejä ei ole tullut kokeiltua.. Nuo kuulevat on hyvät kun yksin työskentelee.. ei tule slaakia jos joku "yllättää" työmaalla vierailulla.. Samoiten kuulee puhelimen pirinän.. ikävä kyllä ;D

Poissa TTA

« Vastaus #34 : 29-09-2016, 14:53:27 »
Kiitos TTA kattavista testeistä. Mua kiinnostaisi lähinnä bluetooth-ominaisuus, mikki on plussaa muttei välttämätön. Mikä olisi paras valinta näillä spekseillä? Onko Klasun 70 e mallista mihinkään?

Nuo testatut Motonetin halpis-suojaimet on kaiketi ihan samat kuin Bilteman vastaavat. Niissä oli yllättävän hyvä bluetooth-äänenlaatu, mutta huomasin että maksimiäänenvoimakkuus ei ole kovin mahtava ja bassotoisto kohtalainen. Jos Biltema on lähellä, kannattaa hakea testiin ja varovasti kokeilla, jotta voi palauttaa jos ei miellytä. Muutenkin nuo kuulosuojaimet on niin henkilökohtainen juttu, että kannattaa ostaa sellaisesta paikasta, johon voi palauttaa jos ei miellytä. Motonet/Biltema-mallien ehdoton plussa oli kaksisuuntainen bluetooth, jolloin suojaimista pystyi vaihtamaan biisiä/nettiradion kanavaa. Omissa Zeklereissä pitää aina kaivaa puhelin taskusta, poistaa suojalukitus ja tökkiä seuraava kanava tms. jos nykyinen ohjelmisto ei miellytäkään.

Biltemassa on muuten DAB-kuulosuojaimia ja täytyy olla kateellinen Ruotsalaisille tässä asiassa. Jos siis vaan tuo DAB toimii yhtä häiriöttömästi kuin bluetooth ja nettiyhteys puhelimessa. DAB on siis digitaalinen radio, joka on käytössä Ruotsissa, mutta Suomessa eivät lähteneet sille linjalle. Toisaalta onneksi, toisaalta harmiksi.

Poissa otus

« Vastaus #35 : 29-09-2016, 22:18:18 »
 Osin liippaa tätä ketjua joten en näe aiheelliseksi uutta perustaa. Ongelmana kypärän kuulosuojaimet.  Peltoreita olen kokeillut pariin otteeseen ja vaikka monet kehuvatkin, ei minulla vain tämän pään kohdalla ko. rautalankahärvelit toimi. Aina, siis joka ainoa kerta, kun tiedossa on kovaääninen työsuorite ja kuulokkeisiin pitäisi voida luottaa, poksahtaa jompikumpi kuuloke ulommas päästäen äänet turhan suoraan tärykalvolle. Lopulta, pari päivää sitten, nakkasin kirjaimellisesti vitikkoon nuo peltorin todella paskasti suunnitellut rautalankahärpäkkeet eikä uusia samanlaisia tule ihan lievin perustein ainakaan minun kypärääni. Viimeisimmät, ne nyt jossain puskassa oleilevat, sain takuuvaihdossa ja myyjän kanssa testattiin että toimivat. Vaan kun on jokin kirous päällä tai muu luonnonvoimaan rinnastettava seikka sattunut kohdalleni, että kun tilanne on päällä, ei suojaus noissa kypärämalleissa kohdallani toimi.

Peltorilla on käsittääkseni sellainen niskasanka -malli. Ei vain meinaa sellaista löytyä mistään. Peltor muutoin tekee ihan ok. kuppeja suojauksen suhteen. Likaantuessaan ovat purettavissa ja osat pestävissä melko pienin peliliikkein. Toki, välillä joutuu käyttämään tuplasuojausta, mutta eipä kai mitkään kupit auta jos kallo itsessään alkaa ääntä johtamaan.

Mikä ihme se on Peltorin insinööriä riivannut kun on kehitellyt muutoin toimivaan tuotteeseen ominaisuuden, jonka voisi nimetä "säädöttömyydeksi". Asiahan ratkeaisi ainakin osaksi, mikäli kuppien puristuvuutta voisi säätää. Nyt tuo "säätö" tapahtuu lähinnä rautalankoja vääntelemällä ja riippumatta vääntelytavasta, lopputulos huononee joka kerta.

Ja kun nyt alkuun kehumisessa päästiin, niin muutaman kerran kun purkaa setin jotta voi kypärän pestä astianpesukoneessa, alkaa kuppien kiinnitys kypärään löystymään. Miksei voida tehdä tätäkään kunnolla?

Suorastaan toivon, että tätä ketjua lukisi Peltorin edustaja. Toivoisin, että olisi laki, joka määräisi kaikkiin maailman tuotteisiin pienellä präntättävän sen ko. kilkkeen suunnitelleen insinöörin nimen yhteystietoineen. Voisi sitten henkilökohtaisesti kiitellä vuolain sanoin miten erinomainen tuote on taas kuluttajien kiusaksi saatu aikaan.

edit: typoja korjattu

edit2: Näköjään on peltorilla myynnissä niskasanka, tai tehtaalta ulos esitteeseen saakka ovat tiedon präntänneen. Tuote kulkee nimellä H510B. Eipä auta kuin huomenna mennä sitten vaikka tilaamaan mokoma jos ei muutoin meinaa saada. Ja mikä mukavaa, oli peltor tehnyt vielä pykälää paremmalla vaimennuksella olevan täysmustan suojaimen (jossa hopea raita).
« Viimeksi muokattu: 29-09-2016, 22:38:10 kirjoittanut otus »
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Paikalla timpu85

« Vastaus #36 : 30-09-2016, 11:14:15 »

Omissa Zeklereissä pitää aina kaivaa puhelin taskusta, poistaa suojalukitus ja tökkiä seuraava kanava tms. jos nykyinen ohjelmisto ei miellytäkään.

Onko sulla puhelimeen mahdollisuutta tehdä noista Zeklereistä luotettu laite, jolloin kun on bluetooth yhditetty niin ei mene suojalukitus päälle, vai voiko käytännön syistä tuollaista ominaisuutta käyttää? Itse tuon tein ja hieman helpompi toimia, mutta silti pitää kaivaa puhelin taskusta...  ;)

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #37 : 28-12-2016, 21:36:22 »
No nyt ne hajosi nuo Peltorit :(

Ei kuulu radio.. alert puoli toimii.

Onkos kukaan perehtynyt mikä sieltä kärähtää tai saa kosteutta.. Ulkotöissä olen ollut ja märkinä on peltorit olleet.. Jäi joulunpyhiksi autoon ja soronnoo.. Mykkänä ovat..

Tietenkin jos parikymppiä vuositasolle jää hintaa siitä ettei muiden tarvi kuunnella mun laulua niin ostanko vain uudet ;D ;D

Vai vaihdanko merkkiä?

Poissa Anssi Suortti

• Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Kirkkonummi
« Vastaus #38 : 28-12-2016, 21:49:08 »
Mun kokemukset Peltoreiden radioista on huonot. Varsinkin se digiradion kuuluvuus on huono ja kun paristot menee hiukankin heikoiksi niin alkaavat piippamaan ja radio sammuu. Analogiradiolla voi paristot ajaa ihan tyhjiksi.

Lisäksi se johto kuulokkeiden välillä on mennyt yksistä hajalle.

Ei ole enää uusia Peltoreita taloon tullut.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa juska

« Vastaus #39 : 28-12-2016, 21:51:52 »
Yksi tuttava kirosi tuota Peltoreiden ominaisuutta, piirilevyä ei ole suojattu kastumiselta tai vaikka hikoamiselta. Oli firmassa ripakopallinen risoja peltoreita ja valmistajaa ei kiinnosta niin vaihtoivat merkkiä.

Poissa JoelP

« Vastaus #40 : 28-12-2016, 22:08:23 »
Peltoreiden radio minustakin huono. Ainoa kanava joka tuntuu puskevan kaikkien läpi on Nova, eikä sitä oikein jaksa kuunnella. Tallissa touhutessa ei tarvi vaihtaa paikkaa edes metriä niin saattaa eri kanava kuulua?
Tapahtuu kaksilla eri Peltoreilla, toiset vanhemmat ja toiset vähän tuoreemmat, joissa jo 3M:n tarra toisessa kuulokkeessa.

Poissa Jari Granroth

« Vastaus #41 : 28-12-2016, 22:46:35 »
Tummanpunaiset radiopeltorit joissa on MP3 liitin oli päässä 10 tuntia tänäänkin kun nuohosin lumia pois mökkiläistein teiltä ja pihoilta. Vanha Ford 4610 ei armahda korvia jos ei ole suojaimia.

Se Peltoreiden radio on kyllä aika surkea esitys, täällä itärajalla kuuluu etupäässä kohinaa tai ryssän molotusta. Se MP3 liitin pelastaa paljon: minulla on iPod mini suojaimien sangassa kiinni ja siihen mahtuu yhden päivän musiikit. Toisessa samanlaisessa on sitten podcasteja joita voi vaihteeksi kuunnella vaikka klapikoneen ääressä tai nuotanvedossa kun vinssin moottori jurisee korvan vieressä. Niissä hommissa keskittymisen ei tarvii olla niin 100 pros... ellei sitten nuotta tartu johonkin ja vinssirumpu ala vetää lautan keulaa veden alle tai nuotta revetä :( sekin on nähty.
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #42 : 28-12-2016, 23:50:48 »
No mulla on kanava pysynyt kyllä aina kohdillaan.. Suomipop ja radiorock ovat liian lähellä toisiaan kyllä.. välillä ne menee sekaisin jos hipaisee nappulaan..

Se on vaan kun pää on jo muotoutunut Peltoreille noin 20 vuoden aikana ::)

Täytyy melkein käydä testaamassa eri malleja.. Raadio on plussaa mutta 10h päässä kiristävät sangat ei ;)

Poissa Heku-

« Vastaus #43 : 29-12-2016, 00:21:00 »
Mulla/meillä on kyllä punaisissakin toiminut radio ihan hyvin, kesäaikaan tuntuu kyllä että tietyt kanavat kuuluu vähän paremmin. Suurin kiroamisen aihe minulla on yksissä punaisissa ollut se että taajuuden valintanuppi on turhan herkkä kääntymään, ne kyseiset yksilöt on vieläpä omassa metsurinkypärässä ja raivuulla se vähän harmittaa kun kanava vaihtuu risujen takia. Muuten kuuluvuusjutut liittyy enemmän maastollisiin haasteisiin.

Vanhimmat punaiset sankamalliset on parinkymmenen vuoden takaa, uudemmat sankamallit (kuulevat) on vuodelta -09. Kypäräkiinnitteisistä vanhimmat on 2000-luvun alkuvuosilta, vuoden -06 mallia löytyy kaksin kappalein, nämä kaikki on metsurinkypärissä kiinni. Uusimmat kypäräkiinnitteiset on visiirimaskissa ja vuosimalli on -16.

Syksyllä tuli hankittua Peltor WS Alert XP:t eli bluetoothilla varustetut kuulevat radiokuulosuojaimet, näiden radio on punaisia parempi. Kanavahakukin on ihan näppärä, lisäksi kiva kun saa neljä kanavaa tallennettua. Ja jos radio ei kuulu niin kännykän kautta voi laittaa nettiradion soimaan. Useammin kyllä tulee kuunneltua musiikkia Spotifyn kautta. Osaa myös erotella taustamelun niin hyvin että voi puhua koneistaessa tai vaikka rälläköidessä niin että vastapuoli kuulee puheen.

Poissa TTA

« Vastaus #44 : 29-12-2016, 10:47:42 »
Onko kukaan saanut kuulosuojaimia ja hitsausmaskia yhteensovitettua. Entä silmäsuojaimia. Itsellä suojalasien sangat raottaa toppauksia ja äänenvaimennus huononee