Kirjoittaja Aihe: Auton ostajan opas...  (Luettu 10533 kertaa)

Poissa jope

  • Viestejä: 2 842
  • Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Auton ostajan opas...
« : 11-03-2013, 21:51:15 »
Sattuneesta syystä törmännyt autonostajan termistöön. Tähän ketjuun satunnaiselle autonostajalle outoja termejä ja niiden selityksiä
 Tähän mennessä nähtyjä.

 Urheilullinen alusta=Hampaista irtoaa paikat.
 Pientä laittoa leimalle= Pommi
 Ensimmäinen omistaja myy=70% ylihintaa.
 Matalaprofiili renkaat=Alustan nivelet ja laakerit lonksuu.
 Autoa laitettu useammalla tuhannella=Kuvittelee saavansa niitä pois myyntihinnassa.
 Myös vaihto=Ei varsinainen hittimyyntiartefakti.
 Vaihto mihin vaan=Stena kamaa.

 Maukkaat ajo-ominaisuudet=Mälliauto.
 Myydään asian harrastajalle=Muut ei huoli.
 Pientä patinaa=Hitsipilli esiin.
 Myydään ajan puutteen vuoksi=BurnOut.
 Fiat=Ei päivää ilman vikaa.
 Made in France=Harmeja kertaheitolla.
 Hyvät poppivehkeet=Peittää muut häiriöäänet.
 Pitkä leima=Rekisteristäpoisto ja uudelleen lämmitetty.
 Ei ole pakko myydä.=50% ylihintaa.
 
 Myydään tarjousten perusteella.= Ei kiinnosta ketään.
 Auto on ajokuntoinen=Omin voimin trailerille.
 Vikalista haettu=Voimat loppui.
 Näitä ei tule joka päivä vastaan= Varaosia ei mistään.
 Halvat varaosat=Ja niitä menee.
 Alustasarja=Jouset katkottu.
 Madallettu=Öljypohja kolahtaa kiveen kun ajaa pois asfaltilta.
 Jäykkä alusta=Iskarit jäässä.
 Hyvä ikäisekseen=Aika kultaa muistot.
 Parempia kuvia myöhemmin=Totuus vaatii tottumista.
 Hyvä huoltohistoria=Öljyjä vaihdettu silloin tällöin.
 Korjattu merkkiliikkeessä=So?
 Juuri maalattu=Maali päälle ja myyntiin

 Hyvät varusteet=Akku tyhjä talvella.
 Kone ei syö öljyä=Mistähän sitä tulee lisää?
 Leimaa jäljellä=Ei kovin paljoa.
 Huoltovalo palaa=Kukaan ei tiedä miksi.
 Ei ole haitannut ajoa=Vikoja enemmän mitä jaksaa.
 Vaihdossa otetaan käyttöauto=Usein korjaamolla.
 Korinvaihto=Valitut palat kootut teokset.
 Näyttävä tuunaus= Lasikuitua siellä täällä ja tuolla.
 Paljon uusia osia=Luotettava peli. 
 
 Vähän ajettu ikäisekseen=Mittarivaijeri poikki.
 Autossa huoltokirja=Leimat lisähintaan.
 Kahdet renkaat=Vanteet erikseen.
 Mukaan puhelin= Samoin ruuvinreiät kojelaudassa.
 Leimaan heittämällä=Toisella tai kolmannella kierroksella.
 Hyvällä tekniikalla=Lähtee käyntiin.
 Toimitus veloituksetta=Lisätty lähtöhintaan plus sivukulut.
 Upea japanin malli=Ohjaus väärällä puolella.
 Hyvin huollettu jakeluauto=Ohjaus väärällä puolella.
 
 Koneremontti tehty=Tinkimätöntä laatua seuraavalle omistajalle.
 Rahoitus onnistuu olit työtön tai tiedoton=Luotettavaa autokauppaa.
 Tuonti auto=Ajokilometrit kertaa 1.6...
 Mainettaan parempi=Toivottavasti edes vähän?
 Kuvan varusteet lisähintaan=Mitä muuta lisähintaan?
 Halpa Tax free hinta=Halpa vielä muutosvaatimuksien ja verojen jälkeen..?
 Huollettu ja hyvänä pidetty=Öljynvaihto ja pesu myyntikuvia varten.
 Jakopää laitettu=Kansi putsattu.
 Jakopää huollettu=Rulla kiristetty.
 Jakohihna vaihdettu=Menikö kohdalleen?
 
 Kaikki lisävarusteet=Iltapuhteita yleismittarille.
 Aito suomi auto=Karvalakki malli.
 Kysy myyjiltämme lisää=Jos tavoitat.
 Tuomme autoja tilauksesta=Kilometrit säädetään kätevästi toiveiden mukaan.
 Auton voi säätää vaihtoehtoisille polttoaineille=Voi olla että moottori jopa kestää..
 Rosteriputki ja makeat murinat=Kuulosuojaimet koeajolle.
 Todellinen löytö tingittyyn hintaan=Miksi myy,miksi halvalla?
 Huippukunto,huippu yksilö,huippu varusteet=Huippu Hintapyyntö.
 Kiire kiire, seuraava ostaja odottaa jo ovella=Uusisuomalainen tai kansallispukuinen myyjä.

 Tiukka hinta,ei tinkivaraa=Ensi viikolla uudet kujeet.
 Nahkasisustus=Lämpöeristetty ajopuku kesät/talvet.
 Irrotettava vetokoukku=Voi olla että irtoaa ruosteista kun vetää telacatepillarilla.
 Irrotettava vetokoukku=Koukkuosa hukassa.
 Äänentoistojärjestelmä automerkin oma=Halusit tai et.
 Kilometrit pitää paikkansa=Mittaristo vaihdettu.
 
 Nicht tachojustierung= Juu juu.
 Lukkiutumattomat jarrut= Ei takuulla mene lukkoon.
 Neliveto=Joka ovesta.
 Turvatyynyt=Merkkivalo ei sammu.
 Halpa tuontiauto=Eteläeuroopan vientimalli.
 Bensapihi käyttöauto=Ei lähde käyntiin mutta kätevä rojuvarasto.
 Tarjoa rohkeasti=Edes vähän.
 Myydään eniten tarjoavalle=Seuraava ilmoitus.
 Käynnistyksen esto=Bussilla töihin.
 Kaikki herkut=Kaikki viat.
 Ruosteet korjattu=Ensi kevääseen.
 Alles im kaputt=Pientä laittoa.
 
« Viimeksi muokattu: 24-04-2013, 01:04:21 kirjoittanut jope »
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa Matias.

  • Viestejä: 1 408
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #1 : 12-03-2013, 08:42:34 »
Hyvä Jope. Nythän tuo kuume näyttää laskeneen ja terve suomalaisen perussarkastisuus on alkanut nostamaan päätään.... O0
...


Poissa samu

  • Viestejä: 5 399
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #3 : 19-03-2013, 22:15:04 »
Sattuneesta syystä törmännyt autonostajan termistöön. Tähän ketjuun voisi kerätä satunnaiselle autonostajalle outoja termejä ja niiden selityksiä
 Tähän mennessä nähtyjä.

 Urheilullinen alusta=Hampaista irtoaa paikat.
 Pientä laittoa leimalle= Pommi
 Ensimmäinen omistaja myy=70% ylihintaa.
 Matalaprofiili renkaat=Alustan nivelet ja laakerit lonksuu.
 Autoa laitettu useammalla tuhannella=Kuvittelee saavansa niitä pois myyntihinnassa.
 Myös vaihto=Ei varsinainen hittimyyntiartefakti.
 Vaihto mihin vaan=Stena kamaa.

 Maukkaat ajo-ominaisuudet=Mälliauto.
 Myydään asian harrastajalle=Muut ei huoli.
 Pientä patinaa=Hitsipilli esiin.
 Myydään ajan puutteen vuoksi=BurnOut.
 Fiat=Ei päivää ilman vikaa.
 Made in France=Harmeja kertaheitolla.
 Hyvät poppivehkeet=Peittää muut häiriöäänet.
 Pitkä leima=Rekisteristäpoisto ja uudelleen lämmitetty.
 Ei ole pakko myydä.=50% ylihintaa.
 
 Myydään tarjousten perusteella.= Ei kiinnosta ketään.
 Auto on ajokuntoinen=Omin voimin trailerille.
 Vikalista haettu=Voimat loppui.
 Näitä ei tule joka päivä vastaan= Varaosia ei mistään.
 Halvat varaosat=Ja niitä menee.
 Alustasarja=Jouset katkottu.
 Madallettu=Öljypohja kolahtaa kiveen kun ajaa pois asfaltilta.
 Jäykkä alusta=Iskarit jäässä.
 Hyvä ikäisekseen=Aika kultaa muistot.
 Parempia kuvia myöhemmin=Totuus vaatii tottumista.
 Hyvä huoltohistoria=Öljyjä vaihdettu silloin tällöin.
 Korjattu merkkiliikkeessä=So?
 Juuri maalattu=Maali päälle ja myyntiin

 Hyvät varusteet=Akku tyhjä talvella.
 Kone ei syö öljyä=Mistähän sitä tulee lisää?
 Leimaa jäljellä=Ei kovin paljoa.
 Huoltovalo palaa=Kukaan ei tiedä miksi.
 Ei ole haitannut ajoa=Vikoja enemmän mitä jaksaa.
 Vaihdossa otetaan käyttöauto=Usein korjaamolla.
 Korinvaihto=Valitut palat kootut teokset.
 Näyttävä tuunaus= Lasikuitua siellä täällä ja tuolla.
 Paljon uusia osia=Luotettava peli.

Jäsen jope on Aivan Selvästi päätynyt päätelmissään melko pitkälti siihen, että takavetoinen, ja jopen suhteen selvästi riivaavien Laatukysymyksien puolesta tarkemmin joko

- normi tuunaamaton 2000-vaihteen E39 tai E46 BMW

tai

-1985...1995 W124 OM601, OM602 tai OM603 vapaastihengittävä dieselmursu (osta tonnilla ja korjaa toisella tonnilla => 30 000 kilsaa tiedossa)

Ilman muuta jope: Jompikumpi!  O0
 

Uskoisin, että kumpaakaan vuosimallia (tai edes merkkiä) ei tulla näkemään afrikanvientinä autopommin merkeissä.


Minä kun luovuin mursusta (täkäläisen dieselveron täyden järjettömyyden nimissä) niin se oli tosiaan hieman huolena että laivataanko se mursu jonnekin tummaihoisena hohtavaan kapinakeskukseen.

Näin ei käynyt, vaan itseni kunnossapitämä mursu herätti kuulemma jopa hienoista kilpailua, tosin näen sen kuitenkin niin, että minä itse en ollut asiaan mitenkään osallinen, vaan kyseinen ostaja oli kuulemma W124 dieselmursuasioissa hyvinkin omistautunut harrastaja.

No semmoista.

terv,

Samu
...killi nyt jo hakki on... (28 merkkiä jäljellä)...

Poissa jope

  • Viestejä: 2 842
  • Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #4 : 19-03-2013, 22:35:09 »
 ;D ;D ;D O0
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa Tapio Peltonen

  • Viestejä: 101
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #5 : 20-03-2013, 12:07:47 »
Näin puolivakavissaan huumoriaiheeseen (tai vakava asiahan tämä on  ;D) osallistuakseni: kantavakorisissa johtotähdissä ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin se että korit lahoaa taka-akselin tietämiltä aivan toivottomiksi, ellei autosta ole pidetty tosi hyvää huolta. Ja varsin usein niissä tonnin pommeissa ei ole. Tekniikan puolestahan ne vaparikiisselit on aivan käsittämättömän huolettomia.

Poissa jope

  • Viestejä: 2 842
  • Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #6 : 20-03-2013, 23:35:40 »
Näin puolivakavissaan huumoriaiheeseen (tai vakava asiahan tämä on  ;D) osallistuakseni: kantavakorisissa johtotähdissä ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin se että...

 Niin ja ne penkit. Mieluummin kärsii sähkötuolissa kun mersun jakkaralla. Sähkö kestää vain hetken mutta mursussa eliniän.... O0
Tai no onkohan uudemmissä saatu jo penkkiasia mersullakin kuntoon?
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa samu

  • Viestejä: 5 399
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #7 : 21-03-2013, 23:35:41 »

 Niin ja ne penkit. Mieluummin kärsii sähkötuolissa kun mersun jakkaralla. Sähkö kestää vain hetken mutta mursussa eliniän.... O0
Tai no onkohan uudemmissä saatu jo penkkiasia mersullakin kuntoon?

Satalankuissa (eli W124 taikka 100 2"x4") se oli niin, että sähköt enemmänkin haipuivat penkinlämmittimistä varsinkin pelkääjän puolella. Mittarivaloja se ei sytyttänyt. Mää vähän luulen että mainittu asia koskee enemmänkin niitä uudempia ja halvemmalla tehtyjä mersumalleja.

kantavakorisissa johtotähdissä ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin se että korit lahoaa taka-akselin tietämiltä aivan toivottomiksi, ellei autosta ole pidetty tosi hyvää huolta. Ja varsin usein niissä tonnin pommeissa ei ole.

Luultavasti totta esmes sedanien kohdalla. Mutta pitkäkattoisten kanssa ei niinkään välttämättä. Mersu laittoi peräti tiheämmän perän satalankun farmareihin sillä silmällä, että farkulla kannetaan ja vedetään defaulttina enemmän lastia (jotenkin selittää osaltaan myös sitäkin että farkkujen tavaratila on nykyään pienentynyt kuin pyy maailmanlopun edellä). Mutta toki, huolta tarvii pitää ajoneuvosta jolla on jo ikää 20+ vuotta.



Sen sijaan, 300-sarjan E46 bemari taas on jo tähän mennessä tunnettu siitä, että se voi repiä perseensä irti. Ihan totta.

Ajonaikainen (näytösluonteinen tai muuten harkitsematon) sudittelu on esitetty yhdeksi syyksi, erityisesti sellainen meno jossa alitehoiseen moottoriin on yhdistetty näyttävyyden nimissä leveät takaläskit.

Leveissä läskeissä on isosti pitoa, jolloin heikommalla moottorilla sudittelusta tulee "tykyttävää". Moottoriteho ei riitä siihen että olisi poweria poltella rengasta asvaltilla tasaisella väännöllä. Toistuva tämmöinen yrittely väsyttää takatukivarsien niveliä ja niiden tukipisteitä korissa peräti murtumiin asti. Kuullostaa yhtäkkiä hullulta, mutta keissejä näyttää löytyvän.

terv,

Samu
...killi nyt jo hakki on... (28 merkkiä jäljellä)...

Poissa jope

  • Viestejä: 2 842
  • Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #8 : 24-03-2013, 21:13:08 »
Tai no onkohan uudemmissä saatu jo penkkiasia mersullakin kuntoon?

 Itse itselleni vastaten... Ei.. :crazy2:  Mökillä paskahuussissakin on parempi....
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa jope

  • Viestejä: 2 842
  • Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #9 : 18-04-2013, 20:59:04 »
.
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Paikalla panze

  • Viestejä: 508
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #10 : 19-04-2013, 22:02:15 »
.
Voisko sanoa, että tuossa on jo asennetta. Siis oikeesti.....asennetta.
No järkevyydestä minulla tuskin on mitään sanottavaa, kun en asiasta itsekkään mitään ymmärrä. :crazy2:

Poissa jope

  • Viestejä: 2 842
  • Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #11 : 19-04-2013, 23:12:51 »
Emmääkää... ;)
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa Riiviö

  • Viestejä: 1 013
Vs: Auton ostajan opas...
« Vastaus #12 : 20-04-2013, 12:04:31 »

kantavakorisissa johtotähdissä ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin se että korit lahoaa taka-akselin tietämiltä aivan toivottomiksi, ellei autosta ole pidetty tosi hyvää huolta. Ja varsin usein niissä tonnin pommeissa ei ole.

Luultavasti totta esmes sedanien kohdalla.

Heh, yhdellä kaverilla irtosi takakontti hevosvaunun kera, siis kaikki taka-akselista taaksepäin... Onneksi kyydissä oli vaan heinää, ei joutunut hevosta taluttamaan kotiin...
Ihmisten tekemiä, miksen siis minäkin osaa...