Kirjoittaja Aihe: Hitsausmaski...  (Luettu 20819 kertaa)

Poissa jope

• Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
Vs: Hitsausmaski...
« Vastaus #15 : 26-06-2013, 15:56:37 »
Kiitos taulukosta tuo oli hyvä. Origolla jatketaan. 110e. Ei valittamista vielä ainakaan.....
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa A.J.

« Vastaus #16 : 27-06-2013, 19:30:48 »
Ostin muutama vuosi sitten IKH:sta automaattimaskin, muistaakseni n.70 eurolla. Muuten on pelannut hyvin, mutta aika pian toiselta sivulta meni kierteet ruuvista jonka varassa maski nousee ylös ja pysyy ylhäällä. Maski ei siis pysynyt enää yläasentoon nostettuna. Se ruuvi oli muovia. Kävin kysymässä varaosaa ja niitä kuulemma olisi ehkä ollut  Seinäjoen (?) päävarastolla, mutta eivät sitten koskaan soittaneet löytyikö osaa. Korjasin itse pienellä pultilla ja siipimutterilla. Ajaa asiansa ihan hyvin.

Poissa pajs

« Vastaus #17 : 13-07-2013, 20:10:32 »
Juurikin Motonetistä oman vastaavani ostin. Hienosti on toiminut, ja hitsaaminen on silkkaa iloa, paitsi että tuo on liian herkkä. Kun rälläkällä hioo saumaa, niin tuohan ottaa ja tummenee kipinöinnin johdosta. Pitäisi vamaan koittaa laittaa joku tummennuskalvo sen tunnistimen eeen.

Mulla on ollu Motonetin automaattimaski monta vuotta satunnaisessa käytössä. Tosi kätevä kun "heppailee" migillä. Tuo rälläkän käyttö välillä on ongelma, mutta eikö kaikki automaattimaskit tummene rälläkän kipinöistä? Tuossa mun omassa on welding/grinding kytkin. Sitähän ei tule käytettyä, koska kypärä pitää riisua, kun käyttää sitä kytkintä. Olenkin ajatellut koittaa avata tuon maskin elektroniikan ja tuoda tuon kytkimen maskin ulkopuolelle. Saa nähdä onnistuuko.  :coolsmiley:

Poissa Viistopää

« Vastaus #18 : 14-07-2013, 20:06:16 »
Onko kukaan kokeillut Tokmannin hitsausmaskia,tosin oli meilläpäin mainostarjouksessa,hinta jotain 45 E,mutta kuten tavallista tokmannin touhussa niin itse maskista ei ollut tietoakaan vaikka kyseinen liike kuului tuotteen tarjoajaksi?

Poissa Viistopää

« Vastaus #19 : 16-07-2013, 17:36:11 »
Oikea hinta on 39.90 ja samannäköistä maskia on Honkkarissa Deuzer merkillä hinta sama.Laatu epäillyttää on kukaan kokeillut käytössä.

Poissa -Ilkka-

« Vastaus #20 : 16-07-2013, 21:46:35 »
Kokeilin muutamia halpoja, jouduin sitten ostamaan hyvän...
Ole viisaampi ja jätä väliin.

Poissa Viistopää

« Vastaus #21 : 18-07-2013, 19:50:40 »
Kiitokset huomionarvoisista vinkeistä!Tulee enemmin hitsailtua niin että pajassa saattaa olla kunnon pakkas keli,onko kellään huomioita maskien automatiikan toimivuudesta pakkasissa?Vai onko sillä väliä näille laitteille?

Poissa Matti Kronman

« Vastaus #22 : 20-07-2013, 03:23:11 »
Kiitokset huomionarvoisista vinkeistä!Tulee enemmin hitsailtua niin että pajassa saattaa olla kunnon pakkas keli,onko kellään huomioita maskien automatiikan toimivuudesta pakkasissa?Vai onko sillä väliä näille laitteille?

Nestekidetekniikkaan kun nuo käsittääkseni perustuvat, niin voisin kuvitella pakkasen olevan noille myrkkyä. Eli saattavat tummentua turhan hitaasti pakkasella.

Oikeasti en tiedä, en ole kokeillut.

Poissa aluweld

« Vastaus #23 : 24-07-2013, 22:56:35 »
Speedglassin maskiin ei pakkanen kokemuksesta näytä vaikuttavan.

Poissa lasseh

« Vastaus #24 : 26-07-2013, 19:46:11 »
Itse kävin Puuilosta hakemassa tarjouksesta automaattimaskin, 29,xx euroa maksoi ja nopeasti tigillä testattuna vaikutti kyllä vähintään hintansa arvoiselta ostokselta. Säätöjäkin on, din 9-12 muistaakseni sekä herkkys ja nopeus tms. niihin en vielä koskenut mutta tuo synkkyden säätö tuntui toimivan.

-lasse-

Poissa pajs

« Vastaus #25 : 08-10-2013, 19:42:58 »
Juurikin Motonetistä oman vastaavani ostin. Hienosti on toiminut, ja hitsaaminen on silkkaa iloa, paitsi että tuo on liian herkkä. Kun rälläkällä hioo saumaa, niin tuohan ottaa ja tummenee kipinöinnin johdosta. Pitäisi vamaan koittaa laittaa joku tummennuskalvo sen tunnistimen eeen.

Mulla on ollu Motonetin automaattimaski monta vuotta satunnaisessa käytössä. Tosi kätevä kun "heppailee" migillä. Tuo rälläkän käyttö välillä on ongelma, mutta eikö kaikki automaattimaskit tummene rälläkän kipinöistä? Tuossa mun omassa on welding/grinding kytkin. Sitähän ei tule käytettyä, koska kypärä pitää riisua, kun käyttää sitä kytkintä. Olenkin ajatellut koittaa avata tuon maskin elektroniikan ja tuoda tuon kytkimen maskin ulkopuolelle. Saa nähdä onnistuuko.  :coolsmiley:

Nyt on hyvä hitsata ja hioa, kun siirsin tuon welding/grinding kytkimen maskin ulkopuolelle. http://www.konekansa.net/showthread.php?1372-Automaatti-hitsausmaski   :coolsmiley:

Poissa Markus Strand

• Perniö
« Vastaus #26 : 20-10-2013, 09:33:23 »
Joku halpa automaattimaski on minulla ollut vuosia satunnaiskäytössä, ainakin se on "tavallista" maskia parempi kun ei osaa oikeaa päänliikettä ja monoteholasien kanssa ei ne sivusta tiirattavat oikein tuntuneet onnistuneilta. Säädettävyys voisi olla parannus nykyiseen, eli pitää tarkistaa nykymarkkinat.
Onko noissa uudemmissa maskeissa mahdollisuus kuulusuojaimille tai edes tilaa niille?

Rälläköidessä olen nykyisin vaihtanut ihan kirkkaaseen visiiriin jossa on kuulosuojaimet. Hitsatessa kun haluaa kuulla niin en edes ole virittänyt kuulosuojaimia maskin alle. Ja säästyy se hitsimaskin lasi naarmuilta... Mutta olisihan se mukavaa jos ei tarvitse vaihdella.
++MStr                      Aiempi käyttäjänimi strand

Poissa Vieras

« Vastaus #27 : 21-11-2013, 19:52:24 »
Jatketaan tähän oikeaan ketjuun tätä aihetta http://www.kotiverstas.com/keskustelu/index.php?topic=11182.msg130711#msg130711

Eli mulla on seuraavanlainen ongelma. Olen hommaamassa raitisilmavehkeitä talliini kun hitsausimuriproggis ei nyt kerkeä valmistumaan. Olen etsiskellyt Scottin Proflow SC Puhallinyksikköön sopivaa automaattista hitsausmaskia, mutta sellaista ei taida olla olemassakaan? Kyselin suomalaisesta verkkokaupasta ilmastoidun 3M SPEEDGLAS 9000 S/W maskin soveltuvuutta Scottiin ja sain vastaukseksi:

Jotta laitevalmistajien antamat takuut, CE-määräykset ja hyväksynnät
täyttyvät, (ja tilanteissa joissa vakuutusyhtiöt tulevat mukaan), ei ole
suotavaa käyttää eri valmistajien Scott ja 3M tuotteita keskenään.

No tuo ei vastannut kysymykseeni, että käykö ne yhteen? Siis nämä kaksi:

Tosin tuo Speedglassin maski kasetteineen on niin kallis että jos sen suomesta joutuu ostamaan, niin saattaa jäädä haaveeksi.

Alkuun hitsasin euromaskilla jossa on hitsausvisiiri ja sellaisia tuohon Scottin Proflowiin kyllä saa. Ainut vaan kerkesin jo tottua tuohon halpaan automaattimaskiini joka pelasi hienosti  :-\

Poissa viz

« Vastaus #28 : 21-11-2013, 20:59:50 »
Suoraan ei sovi Proflow puhallin Speedglass maskeihin. Liitin on erilainen. Proflowssa ruuvattava DIN40 ja Speedglassissa sellainen mitä käännetään vain puolikierrosta. Josset jostain onnistu liittimiä saamaan, niin ostamalla kaksi letkua, siis molempiin omansa, saat rakennettua yhden letkun jolla sovitus onnistuu.  Jos meinaat Speedglassiin sijoittaa, niin Flexview on aika lailla ehdoton...

On olemassa jotain adaptereitekin, mutta niiden sopivuudesta juuri kyseiseen kombinaatioon en ole varma.
https://www.scottsafety.com/en/emea/DocumentandMedia1/Service/ServiceCommunications/TechnicalBulletins/Proflow_Adaptor_English.pdf

Poissa Vieras

« Vastaus #29 : 21-11-2013, 21:20:43 »
Suoraan ei sovi Proflow puhallin Speedglass maskeihin. Liitin on erilainen. Proflowssa ruuvattava DIN40 ja Speedglassissa sellainen mitä käännetään vain puolikierrosta. Josset jostain onnistu liittimiä saamaan, niin ostamalla kaksi letkua, siis molempiin omansa, saat rakennettua yhden letkun jolla sovitus onnistuu.  Jos meinaat Speedglassiin sijoittaa, niin Flexview on aika lailla ehdoton...

On olemassa jotain adaptereitekin, mutta niiden sopivuudesta juuri kyseiseen kombinaatioon en ole varma.
https://www.scottsafety.com/en/emea/DocumentandMedia1/Service/ServiceCommunications/TechnicalBulletins/Proflow_Adaptor_English.pdf

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Googlettelin pikaisesti tuon Speedglas Adflo Breathing Tuben hinnan ja jos se maksaa jenkeissäkin 100 taalaa, niin kyllä kokonaisuus muodostuu niin kalliiksi että ei pysty, ei ainakaan vielä. Pitänee hommata tuo Proflowiin sopiva euromaski ja hitsailla sen kanssa.