Kirjoittaja Aihe: Bitconeita?  (Luettu 3789 kertaa)

Paikalla rimppis

• Valvoja
Bitconeita?
« : 28-11-2013, 16:39:41 »
Voisiko joku yrittää selvittää rautalangalla vääntämällä mitä tämä juttu oikein yrittää kertoa.

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288625897614.html

Siis joku on "louhinu" jotain Bitconeja ja ne on nähtävästi virtuaalirahoja ja silti kaverilla on niistä ehtinyt kertyä oikean rahan arvosta yli viisimiljoonaa euroa... ja miten toi sähkölaskun kohoaminen liittyy yhtään mihinkään... mä olen jossain kohtaa matkaa pudonnut näköjään jo kelkasta.

Mäkin haluun louhia virtuaalirahaa jos se silti on oikeaa... lainaan naapurin isännältä agrigaatin jos se autaa asiaa.

Kim

Wiki osasi jotain kertoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

Mä olen aika vanha jo...  :crazy2:
« Viimeksi muokattu: 28-11-2013, 16:45:37 kirjoittanut rimppis »

Poissa Aave

Vs: Bitconeita?
« Vastaus #1 : 28-11-2013, 20:00:11 »
Jos mä nyt muistan ihan oikein, niin noiden BitCoinien takana (tai edessä ihanmitenvaan) oleva algoritmi vaikeutuu sitä mukaa kuin sitä avataan (louhitaan). Eli kone laitetaan laskemaan sitä algoritmia ja mitä enemmän siitä on aukaistu, sitä vaikeampi seuraavia palasia (BitCoineja) on vapauttaa ja sitä pienempiä ne ovat.
Noiden bitcoinien arvo on jotain 900 taalan luokkaa kappale tällä hetkellä :)

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa Joukke

« Vastaus #2 : 29-11-2013, 17:25:08 »

Tyhmänä ihmettelen, kuka sen rahan maksaa? Jos nyt vaikka yhdenkin jostain löytäisin niin heti myisin....

Poissa ReiskaC

« Vastaus #3 : 29-11-2013, 19:59:50 »
Tällä hetkellä Bitcoinien louhintavaikeusaste on sen verran korkea, että ilman erityisesti niiden louhintaan tehtyjä mikropiirejä (ASIC kiihdyttimiä) ei käytännössä pysty löytämään riittävällä todennäköisyydellä uusia Bitcoineja, että kattaisi edes sähkölaskun, mikä aiheutuu tietokoneen päällä pitämisestä 24/7 kuukausikaupalla yhden Bitcoinin löytämiseksi.

Kokeilin louhintaa huvikseni viikon verran 12-ytimisellä PC:llä enkä löytänyt yhtään mitään.

Tämän algoritmin vaikeutumisen takia Bitcoinien arvo on jatkuvassa nousussa, koska ns. helpot BTC:t on jo löydetty - vähän niin kuin kaivoksen tyhjentyminen... alkuun malmia on paljon ja aikaa myöten kaivos ehtyy ja malmin suhde kiviainekseen vähenee, kunnes louhinta muuttuu kannattamattomaksi.

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #4 : 23-12-2013, 13:07:43 »

Poissa guubel

« Vastaus #5 : 29-12-2013, 20:36:10 »
Mitä tästä opimme.

Säilytä " hilloa" aina kaikki:  O0

« Viimeksi muokattu: 29-12-2013, 22:02:16 kirjoittanut guubel »

Poissa Matias.

« Vastaus #6 : 29-12-2013, 21:51:28 »

Tyhmänä ihmettelen, kuka sen rahan maksaa? Jos nyt vaikka yhdenkin jostain löytäisin niin heti myisin....

Minullakin lyö vähän tyhjää mitä miljoonia ne on jos niillä ei voi kaupasta edes yhtä olutta ostaa.... :'(
...

Poissa Kari Väisänen

« Vastaus #7 : 30-12-2013, 00:56:37 »
Kuka tämän homman on mahtanut keksiä?
Ahkeruus kovankin onnen voittaa. Hyvää onnea ei voita mikään.

Poissa ismo

• kaarina
« Vastaus #8 : 31-12-2017, 18:59:32 »
Minkälainen se olisi kv kehitteinen louhintatyökalu tällekin huijaukselle.Tehdä nyt tyhjästä valuuttaa :idiot2:
Sähköt nyt ainakin ja jokin leikkaava terä,pyöriviä akseleita,näyttö kenties... :happy:
Eiköhän semmonen ensivuodelle...hyvät uudetvuodet verstasväkisille.

Poissa Markus Nylund

• Vantaa
« Vastaus #9 : 01-01-2018, 00:59:19 »
Mitä kummaa tuossa on, että tehdään tyhjästä valuuttaa? Pankit tekee tuota päivittäin. Vastustavat tietty Bitcoinia jota eivät voi hallita. Bitcoin kuitenkin nykyään liitetään ase- ja huumekauppiaiden maksuvälineeksi niin on huonon maineen saanut, mutta ei ole sen enempää huijaus kuin pankkien ulos lasketut lainat joihin pankeilla ei ollutkaan varaa.

Poissa pera8x

« Vastaus #10 : 01-01-2018, 08:56:00 »
mää oon kans ollu aika pihalla koko pitkoineista. mitä nyt lehdistä jotain lueskellut, että arvo on noussut. aivan sama mulle, kun en kyseistä valuuttaa tartte mihinkään.

jos haluan koittaa rikastua, niin ostan jotain osakkeita ja kattelen jonkun ajan päästä kannattiko. tai vaihtoehtosesti ostan arvan. uuden vuoden kunniaksi ostin 5 kpl  euron arpaa. ei mistään yhtään mitään. eli näillä lahjoilla en lähde perehtyyn pitkoiniin sen enempää. varmaan tappioo tulisi siitäkin, jos sinne sijottaisi.

joskus ennenkun talvivaara kaatus kokonaan, niin olin sijottanut sinne rahaa jonkun verran. vimme tingassa kuitenkin vedin kaikki pienellä tappiolla pois. oli hyvä veto, koska ko puljuhan meni niin sanotusti konkkaan. sen jälkeen en ole osakkeisiin laittanut rahaa.

Paikalla TTA

« Vastaus #11 : 01-01-2018, 10:28:18 »
Itse oon kaikessa tällaisessa myöhässä. Kaveri antoi 100% varman vinkin firmasta nimeltä Sonera. Katselin viimeisinä merkintäpäivinä tilille ja melko tyhjää oli. Mietin lainaamista vanhemmiltani, mutta en uskaltanut. Sitten seuraavat kuukaudet luin huimista kurssikehityksistä. Kyllä harmitti.

Bitcoinit tuomitsin kuplaksi jo vuosia sitten, mutta olisihan sitä voinut tonnin sijoittaa... :(

Eräs kaveri osti osakkeita jo nuorena opiskelijana ja jopa eräreissulla, piti poiketa oluelle jonnekin kahvilaan kesken matkan ja asian oikea laita selvisi kun kaveri kävi heti etsimään Hesaria. En jotenkin jaksa itse pelata rahoilla. Johtuu varmaan siitä että niitä ei ole kauheasti ylimääräistä millä leikkiä ja yrittäisin hulluja riskejä ja todennäköisesti menettäisin kaikki.