Kirjoittaja Aihe: Valmistuneet soittimet  (Luettu 44805 kertaa)

Paikalla pekkanf

Vs: Valmistuneet soittimet
« Vastaus #15 : 26-05-2014, 10:29:32 »
Jaa'a nyt on omalla kohdalla aukko sivistyksessä. Redigosta muistan vain kuvan entisellä työmaalla: 2 miestä redigon edessä ja toinen tuumaa kaverille "viimeinen on redi, kortistoon go".
Kumpaakin on valmistettu Hallissa tai "Halliwoodissa" ja vinka on jopa suunniteltu täällä.

Mun ainoa mielikuva Redigosta on Chihuahuan lentokentällä. Mitähän se siellä teki, aika kaukana merestä sentään.

PekkaNF

Poissa PetriS

« Vastaus #16 : 26-05-2014, 10:38:09 »
Jaa'a nyt on omalla kohdalla aukko sivistyksessä. Redigosta muistan vain kuvan entisellä työmaalla: 2 miestä redigon edessä ja toinen tuumaa kaverille "viimeinen on redi, kortistoon go".
Kumpaakin on valmistettu Hallissa tai "Halliwoodissa" ja vinka on jopa suunniteltu täällä.

Mun ainoa mielikuva Redigosta on Chihuahuan lentokentällä. Mitähän se siellä teki, aika kaukana merestä sentään.

PekkaNF
Redigollehan tapahtui pari kuolemaan johtanutta maahansyöksyä, mahtaisikohan tuo jääpora-nimike juontua siitä prototyypin tuhoutumisesta huhtikuussa -85?
Sittemminhän noita on myytyä myös Meksikon laivastolle, ja mikä jottei noita voisi nähdä sisämaassakin, kun ei välttämättä riitä polttoaine suoraan lentoon rannikolta toiselle. Tai sitten sillä oli vaan jotain muuta asiaa sinne  :crazy2:

Poissa jamu

« Vastaus #17 : 26-05-2014, 15:48:01 »

PekkaNF
Redigollehan tapahtui pari kuolemaan johtanutta maahansyöksyä, mahtaisikohan tuo jääpora-nimike juontua siitä prototyypin tuhoutumisesta huhtikuussa -85?
Toinen jääporaan viittaava tulis mieleen, että kun talvella jäisellä platalla otettiin redigo vastaa, niin ei saanu missään nimessä seisoa potkurin edessä. Tämä siitä, kun turbiini sammutettiin, niin sen jälkeen käännettiin potkurin lapakulma "kaakkoon", jotta pyörimenen pysähtyi. Siinä sitten peilijäällä oleva kone saattoi hypätä eteenpäin.
Vinkasta on kyllä jääny mieleen, kun apumeisseliaikana pääsi itte kepin varteen. Taisin vetasta "huimat" 4G mittariin.

Poissa Jarzanza

« Vastaus #18 : 09-06-2014, 09:22:16 »
Tällä kertaa valmistui 2 cajonia. Toiseen haluttiin jotain suo aiheista, mutta ei tuo nyt ehkä kauhean hyvin onnistunut. Mutta olipahan mukava keksiä ja kehitellä säädettävä virveli ominaisuus.

Poissa Jarzanza

« Vastaus #19 : 18-08-2014, 19:39:37 »
Tuollainen pikainen cowbel/jam block kyhäelmä tuli siinä tehtyä. Ei se kyllä soinut ihan halutulla tavalla.

Poissa Riiviö

« Vastaus #20 : 25-08-2014, 19:38:30 »
Tuli valmistettua kurssilla kolme rumpua. Ns. noitarumpuja eli puukehään pingotettu poronnahka. Ensin teimme harjoitusrummut tytärten kanssa ja sitten minä tein isomman soikean rummun johon värjäsin rumpukalvon luonnonväreillä. Kolmanneksi tein lilliputti-koristerummun (petsoppirummun, kaikki pikkutyttöjen vanhemmat tietää) liimaamalla pullonkorkin ympärillä kehän koivuviilusta johon sitten pingotin nahan. Rumpuihin piti vielä töherrellä vähän kuvioita, omiini tuli riimumerkkejä ja poroja yms.

muok. Toisen tyttären rumpu puuttuu kuvista.
Ihmisten tekemiä, miksen siis minäkin osaa...

Poissa Petteri Heino

« Vastaus #21 : 14-10-2014, 21:59:45 »
Tuollainen simppelimpi kielisoitin tuli väsäiltyä ajan kuluksi. Osat ja meteriaalit mitä nyt nurkista sattui löytymään.

Pete

[ Guests cannot view attachments ]
Aiempi nimimerkki PeteH

Poissa Matias.

« Vastaus #22 : 14-10-2014, 23:59:13 »
Mikä viritys tuossa on? Itselläni kolmikielisessä Worldstickissä on DAD.
...

Poissa Petteri Heino

« Vastaus #23 : 15-10-2014, 09:11:57 »
AEA tuohon tuli arvottua.

-Pete
Aiempi nimimerkki PeteH

Poissa MasaP

• Tuusula
« Vastaus #24 : 15-10-2014, 19:48:18 »
Morjens Pete. Hienon soittimen oot rakentanut. Onko tuo tehty oikea- vai vasenkätiselle? Kielet viittaisi oikeakätisyyteen, mutta pullon asento vasenkätisyyteen. Vaikuttaako pullon täyttöaste sointiin?
Vaikka Isäni oli köyhä mies oli hänellä aina liukkaat viilat.

Poissa Joukke

« Vastaus #25 : 16-10-2014, 15:28:33 »
 Tuntematon soittopeli mulle tuo kolmekielinen. Miten tuota soitetaan, pullollako? Pikainen haku sanalla "worldstick" ei valaissut.

Poissa Matias.

« Vastaus #26 : 16-10-2014, 15:54:00 »
Worldstick on patentoitu soitin, yksi versio kolmikielisestä. Mulla on sellainen kromaattisella asteikolla. Tuli hankittua heräteostona kun tapasin valmistajan jokunen vuosi sitten. Pätevä peli.

http://newworldmusicandcompany.com/
...

Poissa Petteri Heino

« Vastaus #27 : 16-10-2014, 19:45:51 »
Diddley bow:han tuo kai lähinnä on vaikka kolmikielinen onkin. Ovat usein yksikielisiä.

Kyllä mä tuota oikeakätisesti soittelen. Soitin sylissä oikealla kädellä rämpytellen ja vasurilla sulosäveliä liu'utellen  ;)

Slidenä olen käyttänyt mitä käteen on osunut pullosta Ikean kuusiokoloavaimeen, joka toimii itte asiassa aika hyvin. Olen vetänyt tuon overdriven läpi vanhan rahisevan vahvarin high gain kanavaan kaikki nupit kaakossa jolloin lähtevä soundi on just hyvän rivon rupinen  :twisted:

Pullo tyhjeni ennen kuin ehdin testata täyttöastetta soundiin...

-Pete
« Viimeksi muokattu: 16-10-2014, 19:50:28 kirjoittanut Petteri Heino »
Aiempi nimimerkki PeteH

Poissa Joukke

« Vastaus #28 : 18-10-2014, 13:18:27 »
 Okei, semmonen peli.

Poissa jamu

« Vastaus #29 : 14-03-2015, 23:41:25 »
No, ei ole soitin, mutta soitinvahvistin.

Eli tommonen pitkäaikanen rojekti tuli valmiiksi. Boksina Sergein tähtäinlaatikko. Sisällä HotCake overdrive ja vahvistimena 0.5w NoisyCricket. Elementteinä 2x6" Jensenit.

Tarkoitus oli saada sellainen "muhkeahkoa" tai tunkkaista suomurua, jos vaikka sais alettua harrastamaan slide-soittoa. Eli juurikin HotCake pitäis antaa sitä muhkeahkoa murua. Nooh, soundista, niin puhas on ihan ok. Särö menee sitten sinne fuzzimurun puolelle. Mutta olen kyllä ihan tyytyväinen soundiin.

Alunperin piti tehdä paljon siistimpi, mutta jotenki tommonen karumpi ilme alkoi rojektin etenemisen myötä miellyttää enemmän. Antaa asennetta.

Jossain vaiheessa tuolle pittää vielä rakennella samanhenkine kitara. Hilppeet siihenki on ollu jo tovin oottelemassa.