Kirjoittaja Aihe: Piirrustusohjelma  (Luettu 6457 kertaa)

Poissa inkisiivi

Piirrustusohjelma
« : 26-02-2014, 11:42:41 »
Hakusessa piirrustusohjelma, ilmainen, millä voisi piirtää mittakaavaan rakennekuvia omaan käyttöön.
Ei tarvitse olla 3d perustainen, riittää kunhan on helppokäytöinen, ettei tarvitse dip,inssin papereita ruveta hankkimaan.

Poissa Jarzanza

Vs: Piirrustusohjelma
« Vastaus #1 : 26-02-2014, 12:50:55 »
Iteltä löytyy SketchUp 8 ja DraftSight, molemmat on ilmaisia. Sketchuppia en paljon ole käyttänyt, koska se tuntuu jotenkin typerältä.
Draftsightia olen käyttänyt paljon enemmän, kohtalaisen helppo käyttää, joskin kaikki ei siinäkään toimi ihan toivotulla tavalla (liekö kiinni käyttäjästä). DraftShightilla ei voi tehdä 3D kuvia, ainakaan sillä ilmais versiolla.

Jos olisi rahaa ja tarvetta kunnolliselle ohjelmalle, niin hommaisin ehdottomasti PowerSHAPE:n. Tuota on tullut vähän käytettyä entisellä työpaikalla, sillä syntyi 3D palikat mukavan helposti.
Onpahan sitä tullut kokeiltua myös Catiaa (työmaalla). Törkeän vaikea ohjelma, vaatii jonnin verran koulutusta, että saa edes perus kikkailut tehtyä.

Poissa alfred_j_kwak

« Vastaus #2 : 26-02-2014, 12:56:00 »
Kokeile haku toimintoa: ilmaiset cad ohjelmat

-Jussi-
-     sitä saa mitä tilaa   -

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #3 : 26-02-2014, 14:59:05 »
Ja kaikkihan piirretään aina 1:1 ja sitten vasta tulostusvaiheessa määritellään missä mittakaavassa kuvat halutaan paperille. Se taas riippuu arkin koosta.

.....
« Viimeksi muokattu: 24-03-2014, 07:58:56 kirjoittanut ilsaarin »

Poissa hanski

« Vastaus #4 : 26-02-2014, 15:30:44 »
Toivottavasti onnistut, tuollaisilla asioilla on ihmeellisiä kantavuuksia. Omalla kohdallani saattaisi koko tietokoneen käyttö olla kyseenalista, jos en olisi halunnut oppia piirtämään, rupesi se ainainen tussiviivan raaputus kyllästyttämään.
- hanski

Poissa Tauru

« Vastaus #5 : 26-02-2014, 15:58:50 »
Ilkka: mistä sovelluksesta on kyse?

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #6 : 26-02-2014, 18:17:09 »
.....
« Viimeksi muokattu: 24-03-2014, 07:58:43 kirjoittanut ilsaarin »

Poissa Tauru

« Vastaus #7 : 26-02-2014, 18:48:25 »
Vertex on mainio ohjelmisto ja varmasti ilmainen harrastelijaversion parantaisi tunnettuvuutta. Hattua pitää teille nostaa koska pieni suomalainen yritys pystyy kilpailemaan suurten softafirmojen kanssa. Mainos- ja markkinointibudjetti lienee kilpailijoilla hieman suurempi kuin teillä, mutta jos tuote on parempi niin sillä pärjää.

Poissa kellokalle

« Vastaus #8 : 31-03-2014, 20:40:25 »
Kävin hiljattain koneistajan koulutuksen ja olen etsinyt ilmaista CAD-ohjelmaa. Nyt minulla tärppäsi, kun löysin 3D-CAD-ohjelman ja täysin ilmaisena. Ohjelman tukena on laaja sivusto, josta löytyy foorumi ja paljon muuta hyödyllistä. Tämä ohjelma on aika tuhti, kun sen latauskoko  on noin 500Mt. Ohjelma on englanninkielinen ja työt voi tallentaa useaan eri muotoon, muun muassa jpg, tai png kuviksi. Itse olen käyttänyt enne Auto Desk Inventoria ja tämä ohjelma on jokseenkin samalla selkeällä käyttöliittymällä varustettu.

Nyt sitten tärkein, ohjelman kotisivut, josta ohjelman saa ladattua, joko 32bit, tai 64 bit versiona. Ohjelman nettisivut ovat osoitteessa: http://www.rs-online.com/designspark/electronics/eng/

Toivottavasti Kotiverstaan asiakkaat löytävät ohjelmiston omakseen. Ainakin minä olen tyytyväinen löytööni.  :happy: Ei muuta, kuin ideat näkyviksi hahmoiksi tietokoneella, tällä hyvällä ohjelmalla.  O0

Poissa Viistopää

« Vastaus #9 : 17-04-2014, 17:25:24 »
Kävin hiljattain koneistajan koulutuksen ja olen etsinyt ilmaista CAD-ohjelmaa. Nyt minulla tärppäsi, kun löysin 3D-CAD-ohjelman ja täysin ilmaisena. Ohjelman tukena on laaja sivusto, josta löytyy foorumi ja paljon muuta hyödyllistä. Tämä ohjelma on aika tuhti, kun sen latauskoko  on noin 500Mt. Ohjelma on englanninkielinen ja työt voi tallentaa useaan eri muotoon, muun muassa jpg, tai png kuviksi. Itse olen käyttänyt enne Auto Desk Inventoria ja tämä ohjelma on jokseenkin samalla selkeällä käyttöliittymällä varustettu.

Nyt sitten tärkein, ohjelman kotisivut, josta ohjelman saa ladattua, joko 32bit, tai 64 bit versiona. Ohjelman nettisivut ovat osoitteessa: http://www.rs-online.com/designspark/electronics/eng/

Toivottavasti Kotiverstaan asiakkaat löytävät ohjelmiston omakseen. Ainakin minä olen tyytyväinen löytööni.  :happy: Ei muuta, kuin ideat näkyviksi hahmoiksi tietokoneella, tällä hyvällä ohjelmalla.  O0
Poikkeaako tämä ohjelma kuinka paljon Inventorista.Onko tullut kokemusta?Esim. Vertex ja Solid Work ovat tuskattuvan eritoimisia,verrattuna Inventoriin.

Poikeaako tämä ohjelma kuinka paljon toiminnaltaan Inventorista.Onko tullut kokemusta?Kuitenkin esim.Vertex ja Solid Work verrattuna Inventoriin ovat tuskattuvan toistoimisia.Olisi enemmän kokemusta Inventorista ja tämä ilmaiohjelma sopisi harrastuksiin kotona.

Poissa ottoville24

« Vastaus #10 : 22-04-2014, 18:24:43 »
Itse kokeilin, tai kokeilen juuri CadStd lite versiota. Ilmainen ja ainakin vielä olen vahvasti sitä mieltä että olisi vielä helppokäyttöinenkin. Perus jutut tuolla piirtää mittoineen mittakaavassa nopeasti.

Poissa ottoville24

« Vastaus #11 : 27-04-2014, 11:24:14 »
Eipäs se olekaan niin vaikeaa. Siitä onkin aikaa noin viisivuotta kun tätä viimeksi testailin.

https://www.youtube.com/watch?v=Bg8pTkysfhU

Skechup, tämä on näemmä kehittynyt huikeasti.

-j-