Kirjoittaja Aihe: Vastakkain istuttava pihakeinu  (Luettu 13003 kertaa)

Poissa hannuk

Vastakkain istuttava pihakeinu
« : 01-12-2014, 15:50:49 »
Onkos kellään tiedossa ohjeita vastakkain istuttavaan pihakeinuun? Jotain spesiaali saisi olla, niin sitten se itse tekeminen saisi paremmin oikeutuksen kun turha kopioida suoraan kaupallisia virityksiä. Jotain alla olevan kuvan kaltaisita, mutta kuitenkin jotenkin erilainen. Miettiin että mitä jos tekisi jostain muusta kun painekyllästetystä, toisaalta se olisi helppohoitoista, kun se ei tarvi pahemmin hoitoa. Voisihan tuohon laittaa katonkin, mutta ehkä ennemmin kirkas valokate, niin voisi sateellakin keinua ja toisekseen jos se suojaisi keinun talvella... Toisaalta kun totakin kuvaa katsoo niin paljonko tuo nyt sitten enää ohjeita huutaa.

Josko jollakin on hyviä vinkkejäkin, niin mielellään kuulisin.

Poissa Kumpumäen seppä

Vs: Vastakkain istuttava pihakeinu
« Vastaus #1 : 01-12-2014, 16:32:07 »
Multa saisit koko keinun malliksi, kun vaan haet pois. Kunto on tosiaan sellainen, ettei siitä muuhun ole. Mutta on kaikki puut kuitenkin ehjiä, joten helpottaa uuden tekoa paljon. Sijaitsee Hollolassa.

Poissa Digiootti

« Vastaus #2 : 01-12-2014, 17:03:45 »
Tästä linkistä saa ainakin jonkinlaisen käsityksen keinun rakenteesta.
http://www.lyytikainen.org/keinuprojekti/keinun%20alunen.html
Jos jotain spesiaalia haluaa niin toiselle sivulle leveä lankku kiinnitettynä jalkoihin, pöydän virkaa hoitamaan, siihen on mukava laskea juomat kesähelteellä, minä tein normikeinuun sellaisen, voin ottaa kuvan huomenna kun käyn mökillä.

Muokkaus, tarkemmin katsottuani noita linkin kuvia niin tuossakin on tarjoilupöytä kiinnitettynä keinun jalkoihin, mutta kulmikkaana vaarallisen näköinen, pöydän kulman ja penkin väliin voi keinuja jäädä. Pöydän keinunpuoleinen reuna pitää olla suora, tai ainakin hyvin loivakulmainen.
« Viimeksi muokattu: 01-12-2014, 17:21:33 kirjoittanut Digiootti »

Poissa äyni

• Valvoja
« Vastaus #3 : 01-12-2014, 17:22:32 »
Ei kai tuossa muuta tähdellistä ole, kuin että keinun ja tukirungon yhdistävät varret on tismalleen samansuuntaiset, s.o. lepotilassa suorassa kulmassa maahan nähden. Mitä leveämmälle jalat menee, niin sitä tukevampi tuo on, mutta tuskinpa siinäkään tarttee liiotella.

Mahdollistaahan tuo vaikka minkämoista tyylillistä revittelyä.
Väinö

Poissa Mähis

• Sipoo
« Vastaus #4 : 01-12-2014, 23:05:41 »
Tee isännän keinu.
Esim tämäntapainen, gookkelilla löytyy lisää kuvia.
http://goo.gl/zrWiyK

Poissa hanski

« Vastaus #5 : 01-12-2014, 23:16:56 »
Katos vaan, minä kun olin kuvannut saman oloisen Pärnussa hansapäivillä.
- hanski

nikale40

• Vieras
« Vastaus #6 : 01-12-2014, 23:33:56 »
Katos vaan, minä kun olin kuvannut saman oloisen Pärnussa hansapäivillä.
- hanski

Ihan hieno, mutta eikös noissa kahvit kaadu syliin kun pöytä on kiinni tuossa keinuvassa osassa?

Poissa hanski

« Vastaus #7 : 01-12-2014, 23:41:12 »
No ei, lattia kulkee aina vaakasuorassa ja kyllä jos kovin keinuu. Vaikein on astua kyytiin jos kahvit on kupissa, tosin taitaa puutavaran jykevyys vähän tasata liikehdintää. Minulla oli joskus lankusta tehty ja siihen olisin kaivannut jotain tappia jolla saisi liikkeen seis.
- hanski

Poissa hannuk

« Vastaus #8 : 01-12-2014, 23:44:11 »
Kuvan perusteella tuo jalkoja ja pöytää varten oleva taso pysyy koko ajan vaakatasossa. 

Pitää alkaa sommittelemaan noita mittoja.  Kovin massiivista ei ole oikein mahdollista tehdä kun tuolle ajateltu alue vanhempien pihalla ei ole turhan iso. Ajattelin että tekee tuon äidin iloksi kun se on moisesta melkoisen kauan puhunut ja haaveillut ja nyt hänellä olisi eläkkeellä ehkä aikaakin sen käyttöön.

Kumpumäen sepän tarjous houkuttaa mutta pitäisi katsoa jos muutakin menoa keksisi sille suunnalle.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #9 : 02-12-2014, 09:17:41 »
Tee isännän keinu.
Esim tämäntapainen, gookkelilla löytyy lisää kuvia.
http://goo.gl/zrWiyK

Kyselin tuommoisen hintaa. Yli 2000... Jäi ostamatta.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #11 : 02-12-2014, 14:20:02 »
Ihan ei ole yhtä jytky kuin tuo Arcticmikälien malli, mutta aika hyvältä näytti. Ja hintakin on järkevämpi. Hitto kun ei olisi tätä akuuttia kassavajetta niin olisin jo painanut tilausnappia.

Poissa vanha

« Vastaus #12 : 03-12-2014, 17:56:04 »
olen tohlo,istuin kuvanmukaisessa keinussa,laitoin jalat niin että pohkeet penkin alla,keinuessa penkin ja tason etäisyys pienenee,kyllä sattu. :crazy2:

Poissa hanski

« Vastaus #13 : 03-12-2014, 18:17:22 »
Mitäs tuosta, minäkin kokeilin joskus ennen vanhaan.  :crazy2:
- hanski