Kirjoittaja Aihe: Kiinalaiset halpis avarruspäät  (Luettu 5702 kertaa)

Paikalla riude

Kiinalaiset halpis avarruspäät
« : 04-01-2016, 14:16:38 »
Onko kellään kokemuksia, tekeekö tälläisillä halpiksilla mitään, esimerkiksi

http://www.ebay.de/itm/Bohrkopf-Ausdrehkopf-Set-75-mm-MK-2-M-10-inkl-Aufbewahrungskoffer-NEU-/181636746491?hash=item2a4a64ccfb:g:pZwAAOSwzrxUsQ1n

Itselläni tuo tulisi emcomat 7 pikkusorviin integroituun jyrsinpäähän, joka itsessään rakenteensa vuoksi asettaa omat rajoituksensa kuormitukselle.
Eli kevyeen käyttöön tulisi.
Tuollaiseen hintaan ei juuri viitsi käydä itse askartelemaan.

Poissa Tauru

Vs: Kiinalaiset halpis avarruspäät
« Vastaus #1 : 04-01-2016, 14:30:49 »
Minulla on vastaava kiinaihme ja olen sillä pärjännyt. Uskoisin että hinta/laatusuhde on kohdallaan ellei sitten ole maanantaikappale.

Poissa Bjarne Mårtensson

• Hamina
« Vastaus #2 : 04-01-2016, 16:08:29 »
CTC-toolsilta löytyy vastaava http://www.ctctools.biz/75mm-boring-head-with-mt2-m10-shank-12-pcs-18mm-boring-bars-h62/
En ole avarruspäätä hankkinut, mutta ER-32 sarja ja CNC-teriä kylläkin. Laatu ollut ihan ok ainakin näin harrastekäyttöön.
Aikaisempi nimimerkki Måtte

Poissa jare

« Vastaus #3 : 04-01-2016, 19:38:29 »
Minulla on briteistä tilattu vastaava kinukki. Se on yksi lempityökaluistani ja toimii muuten uskomattoman hyvin fly cutterina  O0

Poissa Lathe

« Vastaus #4 : 04-01-2016, 21:23:08 »
Kyllä sillä lastua voi ottaa vaikka vaan ohutta kun on pienistä koneista kysymys.

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #5 : 04-01-2016, 22:54:51 »
Miten nämä joissa vaihdettavat insertit juotettujen sijaan? Voisi investoida vähän laadukkaampia paloja sitten kun mukana tulevat loppuu..

Morse taper MT2 M10 MK2 Boring head 50mm & 2pcs Borng bar 12mm &10pcs inserts
http://s.aliexpress.com/b2qY3eYv
(from AliExpress Android)

t.Tapio

Paikalla riude

« Vastaus #6 : 05-01-2016, 07:11:16 »
Itselläni ei ole kovinkaan mairittelevia kokemuksia tuollaisista karbidi irtopaloista ja ei-niin-tukevista pikkukoneista.

Poissa pekkanf

« Vastaus #7 : 05-01-2016, 09:05:23 »
Minulla on voittopuolisesti heikkoja kokemuksia juotetusita teristä, monesti niissä on leikkauskulmat niin pielessä, että ei tuu mitään.

Jos vaan kärsii teroittaa pikateräksestä, niin siitä tulee hyvä. Pitää vaan olla sellainen tila, joka ei pala. Joten pohjolan tallissa ei tule näitä hommia tehtyä näillä keleillä. Erityisen hyvä on niin paksu puomi, mikä vaan sopii avarrsupäähän ja sen päähän pyöreä HSS-tanko. Ulkonemaa vaan se mitä lastu vaatii. Niin helppo ja halpa tehdä että malttaa tehdä vaikka muutaman sentin pitkän, jolloin on paras tukevuus, eikä huitele siellä vaaksan päässä, jolloin leikkaava kohta on parikymmentä senttiä karan laakeroinnista.

Mulla on sellaisia kokemuksia teräpaloista, että noita harrastelijoille markkinoituja kiinlaisia/intialaisia ei pääsääntöisesti kannata ostaa. Ominaisuuksiin nähden kalliita ja huonoja. Axminsteriltä ostin jonkun sarjan. palat oli ihan kuraa. Joku Glanz samantien.

Tuolta olen ostanut halvimmat käyttökelpoiset kamat:
http://www.shop-apt.co.uk/

Viimeksi ostin avarruspäähän sisäsorvausterän, noin 18 puntaa tms. ja siihen mulla oli jo valmiina CCMT-teräpaloja, joten sillä tuli homma hoidettua. Toki sisäsorvausterää piti vähän lyhentää ja tehdä sille holkki.

Toki noita pitää osata käyttää. Terän nirkko pitää olla riittävän pieni, että ottaa riittävän ohutta lastua. Mikään satunnainen urakkakoneen negatiivinen rintakulma ja isolla ärrällä ei tule toimimaan rimpulakoneessa. Se taas tarkoittaa ettei terää saa kolhia ja syötön pitää olla tasainen.

Pekka

Paikalla riude

« Vastaus #8 : 05-01-2016, 12:16:38 »
Jos vaan kärsii teroittaa pikateräksestä, niin siitä tulee hyvä. Pitää vaan olla sellainen tila, joka ei pala. Joten pohjolan tallissa ei tule näitä hommia tehtyä näillä keleillä

Mitä tuosta pitäisi ymmärtää? :D

Itse en muulla sorvailekaan kuin pikateräksellä, ja hyvin tuota kärsii teroitella ihan missä tilassa vaan?

Eiköhän nuo juotetuilla paloilla olevat terät saa oikaistua oikeisiin kulmiin melko helposti timanttilaikalla.
Sinällään en noille kyllä kummoista arvoa laske noissa paketeissa.

Poissa Tallitimpuri

« Vastaus #9 : 05-01-2016, 13:12:55 »
Jos vaan kärsii teroittaa pikateräksestä, niin siitä tulee hyvä. Pitää vaan olla sellainen tila, joka ei pala. Joten pohjolan tallissa ei tule näitä hommia tehtyä näillä keleillä

Mitä tuosta pitäisi ymmärtää? :D

Itse en muulla sorvailekaan kuin pikateräksellä, ja hyvin tuota kärsii teroitella ihan missä tilassa vaan?..

"pohjolan tallissa" tarkoittanee pihamaata.  :)
Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvin tehty kaiken aikasi vie...

Poissa mikko 013

« Vastaus #10 : 22-01-2016, 21:11:38 »
tota noin niin tuli hommattua tuollainen halpisavennin jyskälän rompetorilta ja sitä käsissä pyöritellessäni mieleeni juolahti mitenkä tuollaisessa avarruspäässä asetetaan se terä (rintapinta) suhteessa aventimen keskipisteeseen? niissä terissä kun ei ole mitään paikoituskoloja.

kyselee metalllijyrsimen hommannut puuseppä :embarrased:

Poissa Käppyrä

« Vastaus #11 : 24-01-2018, 19:58:48 »
Löytyykös avarruspäitä joissa on lieriökiinnitys eli saisi ER-istukkaan kiinni? Arvelin että saataisi olla halvempi jos ei ole kartio-osaa mukana..

Olettekos itse tehneet avarruspäitä? Eihän tuon tekeminen luulisi kovin vaikea homma olevan. Toki jos meinaa ruuvisäätöisen tehdä niin siten joutuu jo hieman suunnittelemaan jos ei ole mallikappaletta mitä kopioi.

Poissa pekkanf

« Vastaus #12 : 24-01-2018, 20:10:52 »
Löytyykös avarruspäitä joissa on lieriökiinnitys eli saisi ER-istukkaan kiinni? Arvelin että saataisi olla halvempi jos ei ole kartio-osaa mukana..
Ei juuri halvempi, mutta paljon heikompi ja pidempi. Yleensä ongelmana lisäpituus ER-kiinnittimestä, kun sitten vielä on pöydällä tai pahimmassa tapauksessa puristimessa kiinni biitti.

Olettekos itse tehneet avarruspäitä? Eihän tuon tekeminen luulisi kovin vaikea homma olevan. Toki jos meinaa ruuvisäätöisen tehdä niin siten joutuu jo hieman suunnittelemaan jos ei ole mallikappaletta mitä kopioi.

Tuollaista olen harkinnut.
http://homews.co.uk/page199.html

Poissa Käppyrä

« Vastaus #13 : 24-01-2018, 20:23:00 »

Poissa liliana

• Valvoja
  • HOLLOLA
« Vastaus #14 : 24-01-2018, 20:59:30 »
Kävisikö tuollainen, oli siellä muitakin MK2 kiinnitteisiä

http://instanko.fi/index.php?route=product/product&path=75&product_id=1018