Kirjoittaja Aihe: Viestien muokkaamisella on nyt aikaraja  (Luettu 12160 kertaa)

Poissa Tapani Honkanen

Vs: Viestien muokkaamisella on nyt aikaraja
« Vastaus #15 : 04-07-2016, 10:33:59 »
Minä olen jollakin tapaa vaikuttanut tuon nikale40 heräämiseen. Kun tuolla Mähis jossakin viittasi jossakin jutussa miten nikale40  olisi tuommoisen kalastavan pienoimalliveneen tehnyt hetkessä. Soitinpa hänelle 25.6-16 kerran, kun olen hänelle aiemmin joskus soitellut ja lähinnä tyynnytellyt hänen pikaisuuttaan. Hän olisi mielellään tullut jäseneksi ja kertoi tilanteensa parantuneen, muun muassa työpaikan saannilla. Luulinpa hänen rauhoittuneen. Ja monetkin pitivät hänen puuhailunsa dokumentoinnista.
Soittelin mode Rimppikselle 26.6-16 ja kyselin asiasta, miten tuohon suhtauduttaisiin. Rimppis näki asian niin, että laittaisin omissa nimissä jutun foorumille ja jäsenistön mielipide ratkaisisi miten toimitaan.

Kirjoittelin sitten lauantai-iltana 2.7-16 tästä juttua. Tosin kirjoitin alkuun myös toiminnastani kahden jäsenen, seppä ilmarinen  ja lietsomies sipe, kohdalla. Loppuun laitoin tuon nikale40 hermostumisen syyn ja miten hän näki tilanteen. Onhan tämä oikeusvaltio ja epäillyllä on oikeus puolustautua. Ja kysymyksen, miten hän saisi puheoikeuden foorumille. Olisin toivonut mielipiteitä ja kommentteja jäseniltä.
Pettymyksekseni jäsen harry näki kohtuutonta syyttelyä Rami Lehtoa kohtaan minultakin, joka vain toi tapahtunutta esiin. Katsoin sunnuntaiaamuna, että hyvässä tarkoituksessa tekemäni toiminta oli pahasti epäonnistunut ja poistin kirjoitukseni.
Sittemmin, sunnuntai-iltapäivänä 3.7-16 tuo nikale pilasi mahdollisuutensa ja minäkin suren tilanteen eskaloitumista. En kuitenkaan ollut nikaleeseen yhteydessä kuin tuo yksi puhelinsoitto.

Sitten aloitettiin tämä säie. Luulin aluksi, että se olisi johtunut vain minusta mutta jäsen mikko on tainnut hävittää/hävityttää jälkensä. En löytänyt pikaisesti yhtään kirjoitusta ja nimimerkkin oli minulle piilossa. Tietysti olen siihenkin syyllinen kun kirjoitin tietystä "sovittu" sanan käytöstä. Olisiko mikko tuosta suuttunut? Toki muutama hänen kannanottonsa oli varomatonta työpaikan säilymisen kannalta.

Sitten päädyin siihen, että poistan kaikki kirjoitukseni ja korkeintaan jään passiivisena seuraamaan maailman menoa foorumin ahtaasta näkökulmasta. Kysyinkin konehuoneen kantaa, miten tuo järjestyisi ATK:n taikakeinoin.
Vastauksena oli, että ylläpidon kannalta he eivät poista kirjoituksia ja olisi hankalaa jos ketjut jäävät vajaiksi. Voitaisiin kyllä korvata jollakin vierailija-nimimerkillä.

Sitten liliana kirjoitti vähän puuta heinää tuosta kirjoitusten poistosta. Toki lainsäädäntöä ihan tähän ei ole, pitää soveltaa, kuten tekijäoikeus ja semmoista. Onhan foorumin pitäjällä oikeus poistaa kirjoitukset ensinnäkin lakia rikkovat ja sen kaltaiset. Todellisuudessa ylläpidolla on mahdollisuus toteuttaa omaa mielivaltaansakin. Tässä meidän kotiverstas-foorumilla on näitä kirjoitusten poistoja ollut vähän ja näitä foorumilta poistettuja vain muutama. Tässähän voidaankin sitten käyttäytyä miten vain. Laki ei anna tukea paljon mihinkään.
Mielenkiintoista on, miten minuun suhtaudutaan.

Mielenkiintoista on nyt semmoinen seikka, että modet, äyni, liliana ja rimppis ovat laittaneet puhelimeensa minulle eston. Viestit ja puhelut ovat estetty. Samoin kotiverstaan konehuoneen Rekolla on myös esto päällä.
Halutaanko keskustelun käyvän vain YV:n välityksellä, jotta dokumentoidaan kaikki "keskustelut"

Tuosta estosta päätellen foorumin "johtoryhmä" on käynyt vakavaa keskustelua. Kummallista on, että minutkin koetaan viholliseksi.

Minä nyt käyttäydyn varmaankin kurittomasti kun tuon omia tuntemuksiani julkisuuteen. Otan kyllä mielelläni sen riskin. Ehkä kuitenkin muutama foorumilainen on malttanut jättää tuon puhelun eston aktivoimatta, jotta voin murheen iskiessä päästä juttelemaan täyspäisen kanssa.

Tapani Honkanen
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #16 : 04-07-2016, 11:15:25 »
Kiitos Tapani kun vaivauduit valoittamaan tätä tilannetta. Mutta äläpäs yleistä tuota puhelimen käyttöä. Tälläkin hetkellä olen työmaalla ja huomasin että olit aamulla soittanut. Olen aina vastannut tai lähettänyt tekstiviesteihin vastauksen kun se on ollut mahdollista. Itselläni ei ole syytä laittaa estoja puhelimeeni KVF:n takia. En kuullut puhelua kun hioin parhaillaan asiakkaan porrasaskelmia ja toiseksi tämä moderointi on kohdallani vapaaehtoistyötä ja jää tärkeysjärjestyksessä leipätyön jälkeen. Pidän työmaalla taplettia mukanani asiakkaiden takia ja samalla olen kirjautuneena myös KVF:lle. Vaikka olenkin kirjautuneena, se ei tarkoita että seuraan kaikkea kaiken aikaa.

Uskon vakaasti että olet toiminut hyvää tarkoittaen Nikalen kohdalla ja kuten kirjoitit, Nikale itse pilasi viimeisimmätkin mahdollisuudet.

Tapani, arvostan panostasi KVF:llä todella korkealle. Toivon oikeasti että harkitset uudemman kerran poistumistasi taka-alalle. Näitä pieniä murheita foorumilla tulee varmasti olemaan myös jatkossakin muodossa tai toisessa. Jäsenistö kasvaa nopealla tahdilla ja joukkoon mahtuu monenlaista kulkijaa. Näihin eteen tuleviin murheisiin ja ongelmiin on osattava vain suhtautua oikealla tavalla ja olla lähtemättä mukaan, yrittäen olla astumatta kaikkeen kuraan. Lätäköt voi tarvittaessa myös kiertää. Kirjoittajilla on monenlaista tapaa ilmaista itseään ja tuoda asiaansa esille, välttämättä kirjoittaja ei edes itse huomaa tavassaan kirjoittaa mitään väärää.

Itse en kaikkea lähetettyä tekstiä lue läpi mutta väittäisin että jokaisen foorumille lähetetyn tekstin joku moderaattoreista tai ylläpidosta kyllä lukee. Siinä mielessä seula on todella tiivis ja asiat kyllä huomioidaan vaikka niihin ei heti takerrutakkaan. Asioita pohditaan sermin takana yhdessä ja tarvittaessa niihin puututaan.

Vielä kerran kiitos Tapani kun halusit kirjoittaen valoittaa tilannetta. Tässä pätee vanha viisaus. Puhumalla asiat selviää.

Kim

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #17 : 04-07-2016, 12:05:46 »
Haluan valottaa tilannetta tuosta estosta. Kenenkään puhelimeen ei vastattu tai oikeastaan puhelin ei hälyttänytkään pitkänkään odotuksen aikana. Tästä on vain mielikuva. Lisäksi tuohon puhelimeen, viestin lähetys "nappulan" painamisen jälkeen huomiomerkki ja selitys, viestiä ei lähetetty, kenellekään noista neljästä, viestin lähetys epäonnistui. On vieläkin "odottamassa poiston perumista". Toki varmistin, että jonnekin muualle lähti kuin rantahauki. Sitten päättelin tuosta tapahtumien kulun.
Kun lähden tällaisia selvittämään, olen tietysti varmistanut selustaani jollakin tavalla, että en syyttäisi ketään aiheetta. Ja toisaalta olen säilönyt sen poistamani kirjoituksen, koska en näe sen olleen mitenkään hyökkäävä ketään kohtaan. Toki jotakin tapahtuu meilläkin tuolla kulisseissa. Ei kuitenkaan ole syytä epäillä ilman vahvaa näyttöä. Ja kaiken kaikkiaan, kyllähän vahvin side tämänkin foorumin modejen vallankäyttöön on luottamus heidän oikeudenmukaisuuteensa ja kunnioitus foorumikavereita kohtaan.
Kyllähän minullekin joku/jotkut saattavat kertoa, että jollet halua leikkiä täällä, niin ei ole pakko olla mukana.

Poissa Kotiverstaan konehuone

• Foorumisoftan huoltojoukot
  • Ylläpito
« Vastaus #18 : 04-07-2016, 20:21:24 »
Haluan valottaa tilannetta tuosta estosta. Kenenkään puhelimeen ei vastattu tai oikeastaan puhelin ei hälyttänytkään pitkänkään odotuksen aikana. Tästä on vain mielikuva. Lisäksi tuohon puhelimeen, viestin lähetys "nappulan" painamisen jälkeen huomiomerkki ja selitys, viestiä ei lähetetty, kenellekään noista neljästä, viestin lähetys epäonnistui. On vieläkin "odottamassa poiston perumista". Toki varmistin, että jonnekin muualle lähti kuin rantahauki.

Mulla ei ole mitään estoja päällä (paitsi tuo mainitsemani täyssulku saapuville puheluille 24.00-7.00), mutta monenkin asian vuoksi olisi hyvä tietää, milloin olet minulle soittanut, jotta voin operaattorille tiedottaa puheluiden "jäävän välille." Puhelin kun kuitenkin on itselleni sellainen laitos jonka 100% luotettavaa toimivuutta tarvitsee.

Itselläni on sama tilanne kuin Rimppiksellä, työajasta maksavat asiakkaat ja työnantaja ja sikäli ei ole päivisin liiemmälti aikaa hoitaa kuin työhön liittyviä asioita puhelimessa.

-Reko

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #19 : 04-07-2016, 21:26:21 »
Puhelut: liliana 8.35, rimppis 8.37, Reko 9.03 ja 9.05 ja joka soitti 11.33. Äynille en yrittänyt soittaa.
Viestit: Reko 9.06, Rimppis 9.08, äyni 9.10 ja todennäköisesti liliana 9.12 mutta sen aika pyyhkiytyi ja korvaantui uudella ajalla, kun lähetin iltäpäivällä sen lähtemättömän uudestaan klo 15 jälkeen. Sen jälkeen kun liliana oli soittanut, lähti heti.
Noiden kaikkien viestien lähetyksen ilmoituksesta "viestin lähetys epäonnistui" ihmetellen lähetin noin vartin päästä itselleni toiseen puhelimeeni viestin ja vaimon puhelimeen vielä hetken kuluttua. Tuli mieleeni, että saattaa olla verkossa vikaa. Mutta Hetipä lähti, kun itselle viestiä lähetin. Puhelimen asetukset ovat olleet samat, ei Italian reissun jälkeisestä asetuksesta ole näprätty.
En tosin tiedä, millälailla puhelin käyttäytyy viesteissä, kun puhelut on estetty vastaanottajalle.

Kun noissa kummankin osapuolen kokemuksissa ja tulkinnoissa on vähän erimielisyyttä, totean kaiken sotkun olevan minun häilyvän mieleni tuotosta ja epäily  jonkinlaisesta tiedotuskatkoksesta häivähti mieleeni. Oli niin tai näin, niin tyydyn seuraamaan sivusta foorumin menoa. Toki kiinnostaa, millä lainkohdalla yritetään estää minun mahdollisuuttani poistaa omia kirjoituksiani jälkikäteen. Toisaalta, jos kaikki tekisivät niin, niin sotkua siitäkin seuraisi. Asia jää mietintääni.

Poissa Kotiverstaan konehuone

• Foorumisoftan huoltojoukot
  • Ylläpito
« Vastaus #20 : 04-07-2016, 21:40:46 »
Puhelut: Reko 9.03 ja 9.05

Kiitos, tiedotan operaattorille vaikka kyseessä voi myös olla vika operaattoreiden välillä - täällä käytössä Saunalahti.

Lainaus
Toki kiinnostaa, millä lainkohdalla yritetään estää minun mahdollisuuttani poistaa omia kirjoituksiani jälkikäteen. Toisaalta, jos kaikki tekisivät niin, niin sotkua siitäkin seuraisi. Asia jää mietintääni.

Laki ei taida kommentoida julkisia keskusteluja harrastajapalstoilla suuntaan eikä toiseen. Käytännöt jäävät yhteisöjen sovittaviksi. Viestien poistamisessa käyttäjän myötä seuraa tässä foorumisoftassa myös se ongelma, että kaikki hänen aloittamansa keskusteluketjut lähtevät myös samantien - ja tätä ei ole mahdollista ohittaa ilman isohkoa työpanosta/ketju. Sikälikin viestien siirto vierailijan nimiin on vähemmän harmaita hiuksia aiheuttava operaatio.

-Reko

Poissa JanneKi

« Vastaus #21 : 04-07-2016, 21:54:27 »
Toki kiinnostaa, millä lainkohdalla yritetään estää minun mahdollisuuttani poistaa omia kirjoituksiani jälkikäteen. Toisaalta, jos kaikki tekisivät niin, niin sotkua siitäkin seuraisi. Asia jää mietintääni.
Miksi ne pitäisi poistaa? Eikä se poistaminen niitä välttämättä poista kuitenkaan internet syövereistä, sillä esim. google kerää noita talteen ja ne on siellä historiassa joka tapauksessa. Parempi olisi aina ennen julkaisua miettiä mitä sinne nettiin laittaa, sillä se on lähes fakta että se on siellä sitten ikuisesti. Pätee muihinkin foorumeihin, eikä vain tänne.
- J

Poissa Rak

« Vastaus #22 : 05-07-2016, 14:17:48 »
Puheluita ja viestejä kommentoin sen verran että ens usko sellaista sovellusta löytyvän joka pystyy viestin tai puhelun perillemenon estämään jos linjalla on. Toki perille mentyään tekstiviestin saa varmaan automaattisesti katoamaan ja puhelulle hylkäyksen samaan tyyliin mutta luulisin että se viesti toimitettuna silti lähettäjällä näkyy välitystiedoissa kun se se puhelimeen on mennyt ja varmaan se puhelukin saattaa kerran tms hälyttää ennen ku alkaa varattua huutamaan tai mitä ikinä tekeekään jos se hylätään.

Korjatkaa jos hajatelmissani on jotain perustavanlaatuista vikaa.

Poissa Jippe

• Orivesi
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #23 : 05-07-2016, 14:28:13 »
Puheluita ja viestejä kommentoin sen verran että ens usko sellaista sovellusta löytyvän joka pystyy viestin tai puhelun perillemenon estämään jos linjalla on. Toki perille mentyään tekstiviestin saa varmaan automaattisesti katoamaan ja puhelulle hylkäyksen samaan tyyliin mutta luulisin että se viesti toimitettuna silti lähettäjällä näkyy välitystiedoissa kun se se puhelimeen on mennyt ja varmaan se puhelukin saattaa kerran tms hälyttää ennen ku alkaa varattua huutamaan tai mitä ikinä tekeekään jos se hylätään.

Korjatkaa jos hajatelmissani on jotain perustavanlaatuista vikaa.
Operaattorin eston voi laittaa vain kaikille saapuville, ei tietyille. Sitten on ne laitteen estot erikseen mutta ainakin mun nokialaisessa se toimii niin että estetyt numerot hälyttää äänettömästi. Viesteistä en tiedä.

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #24 : 05-07-2016, 15:15:53 »
Tapanin keravan yhteydet tuntuu melkein aina pätkivän, oisko puhelin ollut ilman kenttää? Ja joskus tuntuu näyttävän itselläkin että kenttää olis mutta puhelut ja viestit eivät kulje, korjaantuu ajan kanssa tai boottaamalla puhelin.

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #25 : 05-07-2016, 16:20:40 »
Kun tässä on muillakin kuin minulla tiettyä ihmetystä ainakin tämän käyttämäni viiden vuoden vanha Applen iPhone 5 puhelimen (operaattori Saunalahti) toiminnasta. Ei ole sattunut aiemmin tuota viestin lähtemättömyyttä eteen.
Kokeilin tuota valikossa olevaa "estä tämä soittaja" ja lähetin viestin Huawei ja Samsungin puhelimilla viestin puhelimeeni, jossa oli esto. Ei huomattu niissä tuommoisia minun puhelimeeni tullutta huomiomerkkiä ja ilmoitusta viestin lähtemättömyydestä.
Tuo ihmetytti ja tosin vasta vajaan tunnin päästä älysin tehdä vertaiskokeen. Kun toimi, kuten kerroin, rupesin päättelemään, jotta johtotroikka on tehnyt eston ja haluavat työrauhan ja eivät halua että häiritsen.
Sen jälkeen päättelin tuota mitä vastauksessani #15 lopulla esitin.

Toisaalta, päättelen kyllä nyt, että tuossa eston logiikassa ei ole järkevää kertoa mitenkään lähettäjälle, että on ei toivottu.
Näillä selvityksillä voi olla hyvinkin mahdollista se, jotta minä olen hetkellisesti ollut opraattorin teknisen häiriön kohteena tai vähän käytetty älypuhelimeni takkuilee. Tähän saakka se on viime aikoina ilmentynyt silloin tällöin yhteyden aikana tulleeseen pulinaan ja marsilaisten puheena, josta ei toivu muuten kuin katkaisemalla puhelu.
Edellisen kerran puhelintani käytin sunnuntaina klo 14 aikaan.

Jotta tilanne selviintyisi noiden "virkamiestemme" suhteen ja epäilyksen varjo väistyisi vastuunkantajien harteilta, niin minä poistan näillä selvityksillä ja tiedoilla epäilykseni. Jotta voisin vähäisin tappioin poistua areenalta niin esitän heille anteeksipyyntöni tässä.

Poissa JanneKi

« Vastaus #26 : 05-07-2016, 17:23:26 »
Tähän saakka se on viime aikoina ilmentynyt silloin tällöin yhteyden aikana tulleeseen pulinaan ja marsilaisten puheena, josta ei toivu muuten kuin katkaisemalla puhelu.
Tuo johtuu yleensä siitä, että puhekodekki tippuu synkronista niin sanotusti, ts. äänihän vedetään digitaaliseksi dataksi puheluissa jos siinä sattuu menemään sopivasti paketti sekaisin, niin se tekee juuri tuota. Softabugejahan noissa luureissa nyt on ihan älytön määrä ja verkossa voi olla myös omansa.
- J

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #27 : 05-07-2016, 18:06:02 »
Elekee nyt isot miehet riijelkö! Mukavaahan meillä täällä verstaalla on ;)
Väärinymmärryksiä tulee ja menee ja välillä joku kimpaantuu.. kuuluu ihmiselon lajin luonteeseen..

Eikait tämä niin vakavaa ole että tässä pitäisi kellään jäädä pois porukasta..

Poissa Jippe

• Orivesi
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #28 : 05-07-2016, 18:11:28 »
Elekee nyt isot miehet riijelkö! Mukavaahan meillä täällä verstaalla on ;)
Väärinymmärryksiä tulee ja menee ja välillä joku kimpaantuu.. kuuluu ihmiselon lajin luonteeseen..

Eikait tämä niin vakavaa ole että tässä pitäisi kellään jäädä pois porukasta..
Just näin  O0

Poissa Juhani Laakso

• Rajamäki
« Vastaus #29 : 05-07-2016, 18:24:42 »
Komppaan kahta edellistä viestiä. Työssä olevien on erottettava työ ja harrastus ja harrastushan tämä KV on.
Aikaisempi nimimerkki sejula