Kirjoittaja Aihe: Ford Kent moottorin vaihto  (Luettu 45939 kertaa)

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #540 : 16-05-2017, 20:10:51 »
Eikös alumiinista, pop niiteistä ja vinyylistä synny hanskalokero. Oven puolelle vanerilevy ja 3" kaiutin. Vaikka tuo levy on ohutta noilla pokkauksilla se on tukevan tuntuinen.

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #541 : 18-05-2017, 05:46:31 »
Rohkeus riitti ja pistin läppärin kiinni ruiskunohjaimeen. Ylläri; pensapumpusta tuli ääni ja yhteys toimi kuten pitääkin. Veden lämpötila on väärin mutta se tuskin vaikuttaa paljon. Pyöräytin konetta ja asentoanturikin toimii.

Jospa ihme tapahtuisi ja saisin sen imusarjan tänään.

Poissa Kumpumäen seppä

  • Viestejä: 2 589
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #542 : 18-05-2017, 09:12:29 »
Sullahan on ollut tuuria säiden suhteen. Monena vuotena olis tähän aikaan poltellut jo pahasti saada kesäauto liikenteeseen.  :)

Bensamoottorien kanssa on aina hyvä lähteä mielellään vähän liian rikkailla seoksilla liikkeelle, kun rupeaa yrittämään käyntiin. Ikävä sulattaa männät heti alkuun. 

Poissa jaketech

  • Viestejä: 226
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #543 : 18-05-2017, 11:33:13 »
Rohkeus riitti ja pistin läppärin kiinni ruiskunohjaimeen. Ylläri; pensapumpusta tuli ääni ja yhteys toimi kuten pitääkin. Veden lämpötila on väärin mutta se tuskin vaikuttaa paljon. Pyöräytin konetta ja asentoanturikin toimii.

Jospa ihme tapahtuisi ja saisin sen imusarjan tänään.

moottorinlämpötilan vaikuttaa kylmäkäynti rikastuksiin, lämmityskäyttöön. saa sen helposti kaliproitua kohalleen jos tiiät vastus arvot 3 lämpötilassa.
« Viimeksi muokattu: 18-05-2017, 11:41:00 kirjoittanut jaketech »

Poissa jaketech

  • Viestejä: 226
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #544 : 18-05-2017, 11:40:31 »


Bensamoottorien kanssa on aina hyvä lähteä mielellään vähän liian rikkailla seoksilla liikkeelle, kun rupeaa yrittämään käyntiin. Ikävä sulattaa männät heti alkuun.

oon tässä vuosien kokemuksella huomannut että rikkaampi seos on pahempi ku laiha, rikas seos nokiaa tulpat ja tulee käyntihäiriöitä. palamattomana menee läpi öljyjen sekaan ja lopuksi leikkaa kiinni ku öljy menee ohuemmaksi. aika laihalla saa olla ennne ku moottori sulaa.
moottoria säätäessä pitää olla järki mukana että heti ku mennää sellaselle alueelle että vaurio voi tulla ni pitää lopettaa.
vapari ei oo nii ranttu laihalle seokselle ku turbo on.

Poissa jaketech

  • Viestejä: 226
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #545 : 18-05-2017, 11:47:12 »
muista laittaa asetukset oikeen volkkarinpuolalle ettei se pala. mulla oli ne oikeen mutta ei näistä aina tiiä millä asetuksilla poksit tulee.

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #546 : 18-05-2017, 12:37:06 »
Joo mulla on lista asetuksista. Niiden pitäisi olla oikein. Puola High..

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #547 : 18-05-2017, 18:51:37 »
Rohkeus riitti ja pistin läppärin kiinni ruiskunohjaimeen. Ylläri; pensapumpusta tuli ääni ja yhteys toimi kuten pitääkin. Veden lämpötila on väärin mutta se tuskin vaikuttaa paljon. Pyöräytin konetta ja asentoanturikin toimii.

Jospa ihme tapahtuisi ja saisin sen imusarjan tänään.

moottorinlämpötilan vaikuttaa kylmäkäynti rikastuksiin, lämmityskäyttöön. saa sen helposti kaliproitua kohalleen jos tiiät vastus arvot 3 lämpötilassa.
eikös vastusarvo ja lämpötila ole kohtuu helppo mitata?

Poissa jaketech

  • Viestejä: 226
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #548 : 18-05-2017, 19:30:27 »
Rohkeus riitti ja pistin läppärin kiinni ruiskunohjaimeen. Ylläri; pensapumpusta tuli ääni ja yhteys toimi kuten pitääkin. Veden lämpötila on väärin mutta se tuskin vaikuttaa paljon. Pyöräytin konetta ja asentoanturikin toimii.

Jospa ihme tapahtuisi ja saisin sen imusarjan tänään.

moottorinlämpötilan vaikuttaa kylmäkäynti rikastuksiin, lämmityskäyttöön. saa sen helposti kaliproitua kohalleen jos tiiät vastus arvot 3 lämpötilassa.
eikös vastusarvo ja lämpötila ole kohtuu helppo mitata?

on. esim huoneen lämpötila, 0 asteessa. ja kiehuva vesi 100 astetta. joilekin antureille löytyy arvot ku ettii netistä tai kattoo autodatasta. minkä anturi se on?

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #549 : 18-05-2017, 20:00:13 »
Triumphin lämpötila anturi.

Poissa jaketech

  • Viestejä: 226
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #550 : 18-05-2017, 23:59:14 »
Triumphin lämpötila anturi.

ei taida löytyy autodatasta noin vanhaan.  anturi irti ja mittailee vastukset tietyssä lämpötiloissa.

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #551 : 19-05-2017, 18:42:53 »
Triumphin lämpötila anturi.

ei taida löytyy autodatasta noin vanhaan.  anturi irti ja mittailee vastukset tietyssä lämpötiloissa.
No eipä ollu vaikeeta nyt on oikea lukema. Kiitos!

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 245
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #552 : 19-05-2017, 21:20:42 »


Bensamoottorien kanssa on aina hyvä lähteä mielellään vähän liian rikkailla seoksilla liikkeelle, kun rupeaa yrittämään käyntiin. Ikävä sulattaa männät heti alkuun.

oon tässä vuosien kokemuksella huomannut että rikkaampi seos on pahempi ku laiha, rikas seos nokiaa tulpat ja tulee käyntihäiriöitä. palamattomana menee läpi öljyjen sekaan ja lopuksi leikkaa kiinni ku öljy menee ohuemmaksi. aika laihalla saa olla ennne ku moottori sulaa.
moottoria säätäessä pitää olla järki mukana että heti ku mennää sellaselle alueelle että vaurio voi tulla ni pitää lopettaa.
vapari ei oo nii ranttu laihalle seokselle ku turbo on.

Mun käsitykseen mukaan laajakaista lambdan pitäisi säätää seosta oikeaksi.

Poissa jaketech

  • Viestejä: 226
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #553 : 19-05-2017, 21:46:20 »


Bensamoottorien kanssa on aina hyvä lähteä mielellään vähän liian rikkailla seoksilla liikkeelle, kun rupeaa yrittämään käyntiin. Ikävä sulattaa männät heti alkuun.

oon tässä vuosien kokemuksella huomannut että rikkaampi seos on pahempi ku laiha, rikas seos nokiaa tulpat ja tulee käyntihäiriöitä. palamattomana menee läpi öljyjen sekaan ja lopuksi leikkaa kiinni ku öljy menee ohuemmaksi. aika laihalla saa olla ennne ku moottori sulaa.
moottoria säätäessä pitää olla järki mukana että heti ku mennää sellaselle alueelle että vaurio voi tulla ni pitää lopettaa.
vapari ei oo nii ranttu laihalle seokselle ku turbo on.

Mun käsitykseen mukaan laajakaista lambdan pitäisi säätää seosta oikeaksi.

peruskartta pitää olla kohilaan mistä lambda sitte hienosäätää sille tehdyn kartan mukaan. näin mä oon ymmärtänyt että se toimii.  ei oo koskaan ollut tarvetta käyttää ku käy kilpureita enemän rullilla ja niissä ei oo lambdan säätöä käytössä ni en oo opiskellut tuota.
« Viimeksi muokattu: 19-05-2017, 21:54:28 kirjoittanut jaketech »

Poissa Kumpumäen seppä

  • Viestejä: 2 589
Vs: Ford Kent moottorin vaihto
« Vastaus #554 : 19-05-2017, 22:47:21 »
Joo kyllä ensin kannattaa hakea kartat sitä lamdaa hyväksikäyttäen mahdollisimman hyvin kohdalleen ja vasta sitten laittaa lamdasäädön päälle. Tämä jo siksi, että vaikka nyky lämmitetyt lamdat alkaakin toimia nopeasti, täytyy alkuun mennä kuitenkin peruskartoilla. Toisekseen kun se lamda on kuitenkin aika vikaantumisarka komponentti, niin mukavaa olisi jos auto käy, vaikka lamda on pois pelistä.