Kirjoittaja Aihe: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi  (Luettu 9739 kertaa)

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 290
  • Kempele
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #15 : 05-12-2016, 08:51:31 »
Ompa hillitön kurvi.. oisko tuohon mitään valmista lähtökäyrää saatavilla.. esim Triumph scrambler.. siinähän on myös tiukat mutkat..


Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #17 : 05-12-2016, 09:50:46 »
http://www.martelius.com/verkkokauppa/fi/J_Kayra_41_5x1_5_mm_180_ast_/ekauppa/p600047B-1/
Toi on jo ostettu, eikä se sovi vaan joutuis taivuttaa lisää. Kotikonstein ton lisätaivutuksella siitä ei tuu museokelpoista. Mulla on se käyrän tekijä tulossa kattomaan, mutta käyrän materiaali puuttuu tai mistä ostaa.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #18 : 05-12-2016, 09:53:01 »
Ompa hillitön kurvi.. oisko tuohon mitään valmista lähtökäyrää saatavilla.. esim Triumph scrambler.. siinähän on myös tiukat mutkat..
On yhressä BSA:ssakin lähes ton mallinen lähtö, mutta miten taivutat lisää kromiputkee ilman pinnoitteen kärsimistä?
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 290
  • Kempele
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #19 : 05-12-2016, 12:49:24 »
No sepäs se.. ja tahtoo nuo uustuotantoputket olla tosi kalliita..

Onko ainut mahdollisuus tehdä ja kromauttaa?

Kun tekis rosterista ja kiillottas kotikonstein mutta ei taida kelvata museoon sitte..

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #20 : 05-12-2016, 19:30:35 »
Tällä hetkellä tehrään 4 putkee, ehkä 10 jos kappalehinta on sopiva. Niistä 2 tai 3 kromataan, niistä neljästä jotka on suunnitelmissa.
Vois olla melkonen selittäminen että rosteriputki menee läpi -55 mallisessa vehkeessä, varsinkin kun tarkastaja oo ikinä nähny moista livenä.
Silloin mää jourun toristamaan että se on ollu alkuperäisessäkin.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 325
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #21 : 05-12-2016, 19:36:51 »
Kromauttaminen lienee törkykallista?

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 290
  • Kempele
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #22 : 05-12-2016, 20:59:58 »
Ainakin Suomessa kallista ja jonot on pitkät.. Ruotsissa Tukholman Metallsliperi on kuulopuheiden mukaan hyvä.. ilmeisesti viron puoleltakin löytyy osaavia..

Ei ole kyllä kokemusta tuosta hommasta..

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #23 : 06-12-2016, 08:24:51 »
Tankki pohjatöineen puhelimessa arvioituna 400€, riippuu töitten määrästä. Pakarillekin tulee satoja euroja hintaa, saksasta saa tohon sopivan uustuatantoalaputken kokonaisena jollain 330€:lla.
Pistänpäs kuvan koko pakarista
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #24 : 10-12-2016, 08:30:16 »
http://www.martelius.com/verkkokauppa/fi/J_Kayra_41_5x1_5_mm_180_ast_/ekauppa/p600047B-1/
Toi on jo ostettu, eikä se sovi vaan joutuis taivuttaa lisää. Kotikonstein ton lisätaivutuksella siitä ei tuu museokelpoista. Mulla on se käyrän tekijä tulossa kattomaan, mutta käyrän materiaali puuttuu tai mistä ostaa.
Putken tekijä poikkes ja katottiin että saa siitä Marteliuksen putkesta helpostikin käyrän parilla lisätaivutuksella, lupas myäs tehrä äänenvaimentimenkin eli koko putken. Alkuperäisen putken lainaajalle tarttee tehrä kaks kuten mullekin, laitoin kyselyn ruattiin onko järkee tehrä muutama ylimääräinen putki.
Hinnakas putkesta tulee kun käsityänä joutuu tekeen, kromaus päälle jos maalattava putki ei riitä.
Pikkuhiljaa homma etenee, viälä kun tankinmerkin teon saa alkuun pääsee purku- ja maalaushommiin. Konekin tarttee laittaa.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #25 : 14-12-2016, 09:08:12 »
Postissa on tulossa tankinmerkin pohja, pääsee tutkimaan senkin tekoa. Kävi ilmi että merkkejä voiraan tarvita useemman kymmentä kappaletta, löyty paikka jossa tehrään myäs muavimerkkejä. Kuukauren päästä on Jyväskylässä rompetori ja otan merkin mukaan jolloin voiraan kattoa miten sen teko onnistuu. Tualta kysyin http://iloinen-vaskiseppa.onverkossa.fi/
Männät on tilattu kumpaankin NV:hen saksanmaalta, suaraan tekijältä. Enään en tilaa tiäs missä tehtyjä mäntiä vaan luatettavalta tekijältä.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #26 : 27-12-2016, 20:13:24 »
Joulun aikaan tuli jo vähän riisuttua motskaria peräpäästä
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #27 : 27-12-2016, 20:15:20 »
Tänään jatkoin tunnin verran, eturenkaan akseli on jumissa joten VD:tä kehiin ja huamenna jatkan jos aukeis jo
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #28 : 27-12-2016, 20:19:53 »
Ketjusuaja on tehty kahresta samanmallisesta pellistä, sisempi on eturattaan takana seekerirenkaan varassa. Takapää menee sisälle alumiiniseen takarattaan suajakoppaan, ketjusuajan irrotus on vähän konstikas muttei sille silti tarttis tehrä noin  :ninja:
Tai sitten ruattinmaalla on erilainen käsitys osien irrotukseen.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #29 : 28-12-2016, 20:16:07 »
Rupes se akselin mutteri ryppyileen, ei auennu millään vaan meni rikki. Samalla rikkoi keinuvipua, kuten kuvasta näkyy.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/