Kirjoittaja Aihe: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi  (Luettu 9740 kertaa)

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #30 : 28-12-2016, 20:27:26 »
Konsti kaks, irrotetaan sitten iskari keinuvivusta sekä keinuvivun takapää. Sama molemmin pualin, avattava yhren pultin sijasta 4 pulttia. Aukesivat helposti, mutta toisen keinuvivun pultti ei irtookkaan reiästään. Pultti toimii samalla akselina jolloin sen jenka on pulttia ohuempi, jenkaa vaan sen verran että mutterin saa kii. Ilmeisesti sinne on kulunu olake joka pitää pultin paikallaan, vasaralla koputtelemalla ja puristimella puristamalla ei liiku pyärii vaan helposti. Tonnäkönen systeemi
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #31 : 29-12-2016, 20:05:54 »
Lähtihän se pultti kun laitto kantaa isomman hylsyn kannan ulkopualelle ja puristi Besseyn puristimella pultin haarukan pinan tasoon. Silti joutu nuijimaan pultin loppumatkan läpi. Jumittuminen johtui kun pultti oli jumittunu helaan ja hela kulunu ulkopinnaltaan väljäks, jos ottais etupään käyttöön joutuis tekemään pultin heloineen uusiks. Toisessa etupäässä oli 0,7mm väljää tossa kohtaa ja renkas otti haarukkaan kii, kiva ajaa kun yhtäkkiä kantatessa renkas nappaa haarukkaan.
Tänään tuli purettua etupäätä lisää ja torettua mittarinkin toimivan, ainakin naulalla pyärittämällä. neula liikku ja jopa yks numerokin vaihtui toiseks  ;D
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 325
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #32 : 29-12-2016, 20:47:15 »
Sulla on hieno rojekti..

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #33 : 30-12-2016, 17:33:34 »
Sulla on hieno rojekti..
Kiitos, lisäksi teen tuon siten että on palautettavissa koska vaan alkuperäiseks. Mitään sellaista osaa en riko tai muakkaa mitä tarvitaan palauttamiseen, esim. näissä on satulaa lyhennetty joten teen satulan kokonaan uusiks ja jätän alkuperäisen koskemattomaksi.
Tänään tuli purettuu loputkin, jalkatapit jäi paikoilleen kun pultit ei auennu suasiolla. Perusrunko on kyllä aika monimutkainen verrattuna useimpiin samanikäisiin motskareihin, tolta se näyttää.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #34 : 30-12-2016, 17:39:18 »
Ähelsin jalkatappien kimpussa kun poika tuli verstaalle, sanoin ettei pultit aukee. Poika katto niitä ja sano ei ihmekään ku toinen on hitsattu kii ja mää katoin että siinä on jotain kuraa vaan kerrostunu ajan saatossa. Kokeiltiin sitten sitä toista yhressä, mutta avaamatta sekin jäi. Koon ja voiman puutetta meillä ei pitäis olla kun kumpikin n.190cm pitkiä ja painetaan kumpikin hiukan toistasataa kiloa.
Tommosta saumaa en huamannu  ;D
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Tallitimpuri

  • Viestejä: 2 507
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #35 : 30-12-2016, 19:32:08 »
No eihän sitä kaikkea voi huomata.  Onneksi ette yhteistuumin vääntäneet runkoa mutkalle.   :)
Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvin tehty kaiken aikasi vie...

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #36 : 27-01-2017, 17:44:35 »
Vähän on tyät haitannu harrastusta, mutta sain sentään etupään peltiosia hitsarille kun oli vähän kulahtaneet. Tarttis noihin hitsata viälä lampunkorvat, kaveri lupas kattoo olisko sillä ku Jyväskylän romppeilta ei tarttunu mukaan.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #37 : 07-02-2017, 18:43:46 »
Pakarin tekijäkin poikkes ja laitto kuvan pakarien vaiheesta, samalla haki tammesta sorvatun palikan. Sillä prässätään takakartioon kaareva muato, toivottavasti onnistuu.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #38 : 09-02-2017, 18:48:00 »
Tankinkin sain kromauksesta, eiköhän ton kehtaa laittaa paikoilleen maalauksen jälkeen  ;D
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Festool

  • Viestejä: 1 773
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #39 : 09-02-2017, 20:45:32 »
On tosi hieno. Minkä hintaista on kromaus? Tollasta kuvaa ei muuten kannata munasillaan ottaa ajattelemattomuuttaan...

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 290
  • Kempele
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #40 : 09-02-2017, 20:58:44 »
Ai piru että on makea tankki O0

Paikalla Kumpumäen seppä

  • Viestejä: 2 904
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #41 : 09-02-2017, 21:17:10 »
On tuo tankki varmaan aika paljon hienompi pinnaltaan kuin mitä se on noissa pyörissä alkujaan ollut.  O0

On ne tuon pakoputken osanneet hankalasti tehdä, Ilmeisesti on aika vaimeat äänet.

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #42 : 10-02-2017, 09:05:47 »
Tankin putsasin sisäpinnalta hiakoitushiakalla ja naftalla tankki betonimyllyyn köytettynä. Sitten vein sen eteenpäin ja siihen tehtiin pohjat, eli hionta. Krominpoistoon ei tarttenu viärä kun se lähti hiomalla, koko tankkia ei tartte hioa kiiltäväks kun vaan posket jää kromipinnalle. Homma makso 400€,
onko kallista minusta ihan kohtuuhinta hommaan nähren. Tankki toimitettiin valmiiks hiottuna Loimaan Metsämaalla sijaitsevaan kromaamoon, ilmeisesti eivät tee pohjia tai maksaa liikaa.
Yläpakarin äänistä ei oo mitään tiatoo tosin siihen tulee samanlainen vaimenninosa ku alapakarissakin, alaputkelle luvataan alle 80 desibelii. Yläpakari tehrään paisareitten välistä katkeevaks asennuksen helpottamiseks, eka versio on yhtenäinen jolloin sitä on hankala irrottaa tai asentaa. Asentamiseks täytyy irrottaa takarenkas ja takalokari, nyt niihin ei tartte koskea.
Meinasin ensin kuvata suaraan tankin sivulta, mutta huamasin heijastuvani liikaa joten kuvasin sitten viistosta O0
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 290
  • Kempele
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #43 : 10-02-2017, 11:45:58 »
Jos museopyörää tekee niin ei kuulosta kromaus pahalta.. jos enemmän osia niin varmaan kappalehinta jää halvemmaksi..
Se tuommonen tankki sivulta kuvattuna lihottaa kuvaajan ;D ;D

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 261
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: NV 38 Standarin kunnostus ja muutos enskaversioksi
« Vastaus #44 : 10-02-2017, 12:17:22 »
Museoonhan sitä ollaan tekemässä, mutta koitan välttää ylientisöinniltä.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/