Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tuli rassattua?  (Luettu 44908 kertaa)

Poissa mikko 013

  • Viestejä: 124
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #15 : 26-12-2016, 21:28:23 »
Mä asensin passattiin vanhojen halogeeni lisäpitkien tilalle 4 led valoa, kirkastui kummasti. Määrä menee laittomuuksiin mutta voi ottaa leimalle omat pitkät pois käytöstä.
Tallilla puhaltelin kawasakin jalkatapit ja jarrupedaalin puhtaaksi maalausta varten. Sekä ihmettelin sorvin karalaakerin kiristelyä. Ei ottanu selvää siitä, jatketaan myöhemmin toisaalla.

Poissa jaketech

  • Viestejä: 294
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #16 : 26-12-2016, 22:02:14 »




ei tänää mutta perjantaina oli tavote saaha alakerta kasattua jouluaatoksi mutta myöhästy. alko kiertokanget vastustaan ni ei saanut. perjantai iltaan mennessä sain kampiakselin pyörimään ni piti lähtee akan tykö joulua viettään.

Poissa Janne Kärkkäinen

  • Viestejä: 820
  • Ylöjärvi
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #17 : 26-12-2016, 22:40:17 »
Könysin A6:een jarrupalat eteen.
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 301
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #18 : 27-12-2016, 19:17:00 »
UNF 1/4" kierteet meni vähän tukkoon sinkistä. Kierretapilla ja pakalla kierteet auki. Ne on vielä special ruuveja joita ei saa mistään. Tai ostin muutaman varaosan saksalaiselta harrastajalta. Rättikaton ruuveja, sorvaishan niitä kyllä vaan kaikkea ei jaksa.

Aiheeseen liittymätön kyssäri, kaverilla on fillarin joka on 1920 luvulta. Kaikki osat löytyy mutta miten ne vanteet sais kuntoon, runkohan on paksua tavaraa. Tanko ja vanteet kromattu puukahvat yms.. Nahkasatulaa on hiiret maistelleet.
« Viimeksi muokattu: 27-12-2016, 19:23:46 kirjoittanut heikkiv »

Poissa Tallitimpuri

  • Viestejä: 2 464
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #19 : 27-12-2016, 19:58:40 »
..fillarin joka on 1920 luvulta. Kaikki osat löytyy mutta miten ne vanteet sais kuntoon,..

Maalattua terästä? Siisti tapa on irrottaa pinnat, lasikuulapuhaltaa vanteet puhtaaksi, maalata ja pinnata uudestaan.

Lienee syytä etukäteen varata vanhoja galvanoituja/nikkelöityjä (?) pinnoja varalle, kun kuitenkin osa katkeaa. Tai sitten vaihtaa suosista kaikki, jos vain varaosia löytyy.
Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvin tehty kaiken aikasi vie...

Poissa AKH

  • Viestejä: 390
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #20 : 27-12-2016, 20:33:24 »
-94 vuonna laittelin polkupyörän kuntoon. Osat hiekkapuhallettiin, happomaali, hiomaväri. Vanteiden syöpymäkohdat korjasin kemiallisella metallilla. Myin pyörän kuukausi sitten. Yhtään ei näkynyt vanteiden korjaus vielä, muutenkin oli yllättävän siisti vaikka vähän ahtaasti jossain vaiheessa tuli säilyteltyä. Maalipinnassa naarmuja. Pinta ruiskulla minaroolia. 22 vuotta ainakin kesti hyvin.

Poissa AKH

  • Viestejä: 390
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #21 : 27-12-2016, 20:34:38 »
-94 vuonna laittelin polkupyörän kuntoon. Osat hiekkapuhallettiin, happomaali, hiomaväri. Vanteiden syöpymäkohdat korjasin kemiallisella metallilla. Myin pyörän kuukausi sitten. Yhtään ei näkynyt vanteiden korjaus vielä, muutenkin oli yllättävän siisti vaikka vähän ahtaasti jossain vaiheessa tuli säilyteltyä. Maalipinnassa naarmuja. Pinta ruiskulla minaroolia. 22 vuotta ainakin kesti hyvin.
Edit, siinä olikin kromivamteet. Juottamalla tarvii korjailla.

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 301
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #22 : 27-12-2016, 21:12:31 »
..fillarin joka on 1920 luvulta. Kaikki osat löytyy mutta miten ne vanteet sais kuntoon,..

Maalattua terästä? Siisti tapa on irrottaa pinnat, lasikuulapuhaltaa vanteet puhtaaksi, maalata ja pinnata uudestaan.

Lienee syytä etukäteen varata vanhoja galvanoituja/nikkelöityjä (?) pinnoja varalle, kun kuitenkin osa katkeaa. Tai sitten vaihtaa suosista kaikki, jos vain varaosia löytyy.
ne pinnat on umpiruosteessa

Poissa Tallitimpuri

  • Viestejä: 2 464
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #23 : 27-12-2016, 23:35:15 »
..fillarin joka on 1920 luvulta. Kaikki osat löytyy mutta miten ne vanteet sais kuntoon,..

Maalattua terästä? Siisti tapa on irrottaa pinnat, lasikuulapuhaltaa vanteet puhtaaksi, maalata ja pinnata uudestaan.

Lienee syytä etukäteen varata vanhoja galvanoituja/nikkelöityjä (?) pinnoja varalle, kun kuitenkin osa katkeaa. Tai sitten vaihtaa suosista kaikki, jos vain varaosia löytyy.
ne pinnat on umpiruosteessa

Niinpä tietysti.  :) Jos rihtaukseen ei ole tarvetta ja pärjäät niillä olemassa olevilla pinnoilla, niin kokeile suojata nippelit parilla kerrosta maalarinteippiä. Ja sitten reipas lasikuulapuhallus vanteille ja pikainen maalaus, ettei heti iske pintaruoste. Pinnoja ei kannata puhaltaa, heikkenevät liiaksi.

Huom: Suojaa pyörännavat, ettei pääse roskaa. Paras tietysti ihan lopuksi purkaa ja huoltaa navat, niin ovat varmasti iskussa.
Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvin tehty kaiken aikasi vie...

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 301
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #24 : 28-12-2016, 08:03:32 »
..fillarin joka on 1920 luvulta. Kaikki osat löytyy mutta miten ne vanteet sais kuntoon,..

Maalattua terästä? Siisti tapa on irrottaa pinnat, lasikuulapuhaltaa vanteet puhtaaksi, maalata ja pinnata uudestaan.

Lienee syytä etukäteen varata vanhoja galvanoituja/nikkelöityjä (?) pinnoja varalle, kun kuitenkin osa katkeaa. Tai sitten vaihtaa suosista kaikki, jos vain varaosia löytyy.
ne pinnat on umpiruosteessa

Niinpä tietysti.  :) Jos rihtaukseen ei ole tarvetta ja pärjäät niillä olemassa olevilla pinnoilla, niin kokeile suojata nippelit parilla kerrosta maalarinteippiä. Ja sitten reipas lasikuulapuhallus vanteille ja pikainen maalaus, ettei heti iske pintaruoste. Pinnoja ei kannata puhaltaa, heikkenevät liiaksi.

Huom: Suojaa pyörännavat, ettei pääse roskaa. Paras tietysti ihan lopuksi purkaa ja huoltaa navat, niin ovat varmasti iskussa.

ei niistä pinnoista ole mihinkään. täytyy tutkailla tarjontaa, eikä ne navat taida kauheesti pyöriä  O0.. se pyörä on ollut ulkona sateen suojassa ehkä 60-70 vuotta käyttämättömänä

Poissa volvoeke

  • Viestejä: 100
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #25 : 28-12-2016, 10:31:21 »
M-40 vaihteiston kannen korjaus , alumiinipronssi insertti
Vanhan Volvon , 544 , Amazon ,140 , vakiovaiva , pitkän vaihdekepin "löysä liike "
  http://aijaa.com/kSV6mR

  http://aijaa.com/zDiJ9q
Alumiinivalun sisällä on ohut messinkipesä ,

  http://aijaa.com/yz2gDy
Alumiinipronssista ,kierteellä alumiinikanessa , liimalla ja lukkoruuvilla varmistettu .
2x enemmän ja kovempaa pitopintaa kun alkuperäisessä .

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 301
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #26 : 28-12-2016, 21:13:34 »
Heppailin harrasteauton pohjaan paikan. Vasara/lankku systeemillä tuli kohtalainen. Tosin reikä oli etujalkatilassa missä tilaa ei liikaa ole. Jotenki oli paha hitsata myös alapuolelta. No kittiä joutuu vähän laittamaan kun en osannut täysin tiiviiksi hitsata. Tukevampi ja ehjempi siitä tuli.

Ja porasin virtalukkon irti, perhana kaikkee sitä pitää tehdä. Ja välillä kävin töissä.

Poissa Jari Suortti

  • Aiempi nimimerkki suorja
  • Viestejä: 106
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #27 : 28-12-2016, 21:35:33 »
Korjailin eilen autosta oven johtosarjaa kun piti saada turvatyynyn valo nollattua. Kovasti oli huonon näköistä johtoa jo 8 v autossa. Ja tänään asentelin opetuspolkimen samaiseen autoon. Huomenna sitten katsastamaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 222
  • Kempele
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #28 : 28-12-2016, 23:43:49 »
Lyhensin Volvosta kardaania 16cm ;D


Poissa cdi

  • Viestejä: 471
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #29 : 29-12-2016, 11:53:06 »
Nyt ladataan kaikki akut talvisäilytystä varten.

Posted on my desktop computer to Lapatalk  :coolsmiley:
Yllä on oma kapea näkemys.

Sinulla on varmaan  omasi.