Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tuli rassattua?  (Luettu 36637 kertaa)

Poissa Käppyrä

  • Viestejä: 336
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #75 : 15-01-2017, 14:56:00 »
serkku sitten teki veljensä kanssa hätilöiden kansiremontin. vaihtoi uuden tiivisteen siis vain ja thäts it.

Minua ainakin ärsyttää suunnattomasti jos ostan jonkin laitteen ja siihen on tehty remontit ja korjaukset hälläväliä-tyylillä. Viime syksynä ostin mönkijän ja sen kanssa on riittäny touhua korjailla edellisen omistajan tekemiä sätöksiä  ???

Poissa jaketech

  • Viestejä: 273
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #76 : 15-01-2017, 19:39:38 »
tämä päivä onko sitte tapeltu oikian puolen vetarin kans. ei meinaa millään mahtua. nyt nostan moottoria ja laatikkoa 30mm ylemmäs ni pitäs mahtua.
ensin otti tolpan alapäähän kiinni, nyt se menee jopa paikalleen mutta ei oo tilaa ku ottaa alatukivarteen ja apurunkoon kiinni ulos joustossa.

Poissa volvoeke

  • Viestejä: 107
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #77 : 16-01-2017, 10:41:24 »
Raketin moottorin väljät laakeripesät holkitettu . Holkki tehty 7075 alumiinista .




Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 276
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #78 : 16-01-2017, 11:42:48 »
Maalasimpa keulan uudestaan ja nyt riitti maalikin. Kevyt rajapinta kun en viitsinyt kaikkea vanhaa maalia raapia. Koko viikonlopun vuokraus kompurasta ei kyllä ketään aja konkurssiin alle 20€ pe- ma.

Poissa Tapani Honkanen

  • Viestejä: 2 172
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #79 : 16-01-2017, 11:54:12 »
Raketin moottorin väljät laakeripesät holkitettu . Holkki tehty 7075 alumiinista .





Millä sovitteella tuli holkit kampilohkoon kiinni, oliko liimaa ja koneistettiinko valmiiksi ennen asennusta?  Kun on varmaankin kestänyt sata miljoonaa kierrosta jo vähän väljentyen, niin mikä mitta on laakeripesässä ennen korjausta nyt korjauksen jälkeen? Todennäköinen syy vaurioon on liian väljä sovite alkujaan, siis liian suuri pesän halkaisija. Mikään tyyppivikahan tuo ei ole. Hieman ahdistussovitteella arvelisin tuommoisen olevan. Kuitenkin pelivara on hyvin pieni. Leikkaa laakeri tai pesä väljistyy. Keskellä hyvä. Kyllä tuo taas sahan iän varmaankin kestää.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa volvoeke

  • Viestejä: 107
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #80 : 16-01-2017, 14:38:20 »
Terve vaan Tapani..

Asiallisia ajatuksia ,kysymyksiä .
Muutama asia olisi pitänyt olla kerrottu jo ensimmäisessä "osiossa ", tässä lisäys .
Kyse ei suinkaan ole sahasta ,siihen ei liene kannattavaa tehdä tällaista korjausta .
Moottori on mikroautosta ,niitä varten valmistettu , hintakin on ihan eri kun sahassa , toleranssit ja vaatimukset erilaiset , siksi kannattaa korjata .
Holkki on tiukkuudella ja liimalla paikoillaan , loppukoneistettu asennuksen jälkeen .

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 276
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #81 : 16-01-2017, 17:17:26 »
Maalasimpa keulan uudestaan ja nyt riitti maalikin.

Maalikauppias valisti jälkikäteen että Pohjamaali on kätevä kuivata hiustenkuivaajalla. Kuivuu ihan hetkessä. Epoksimaalin kanssa sama juttu. Normi epoksinkin kuivuminen menee logaritmisesti 20C enkä 12 h => +70C 15 min..tai ainakin tuolla periaatteella.

Poissa jaketech

  • Viestejä: 273
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #82 : 21-01-2017, 00:21:31 »


piti imusarjaa sovitella paikalleen. joutu leikaa irti ja kääntää ylöspäin. ois muuten mennyt imutorvet syyläriin kiinni.
vesiputki piti rakentaa imusarjan alta kulkemaa.



kaverin auton vaihelaatikkoon arvio mitä osaa pitää ostaa uutta.

Poissa pera8x

  • Viestejä: 2 137
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #83 : 21-01-2017, 15:47:33 »
jaketechillä on moottori ihan väärin päin. ;D eiks tuosta olisi luonnollinen jatkumo, niin moottorin jälkeen vaihdelaatikko ja sen jälkeen kartaani ja sitten perä ja voima renkaille. menee kovin hankalaksi, kun kone on tollain poikittain.

noo, vitsi vitsi. hauska seurailla näitä kuvia ja juttuja. O0

Poissa heikkiv

  • Viestejä: 1 276
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #84 : 21-01-2017, 16:17:57 »
Mä aattelin tehdä imusarjan sitten kun saa mittattua että se menee konepellin alle. Mulla se tulee etupyörän viereen:)

Poissa jaketech

  • Viestejä: 273
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #85 : 21-01-2017, 16:30:52 »
jaketechillä on moottori ihan väärin päin. ;D eiks tuosta olisi luonnollinen jatkumo, niin moottorin jälkeen vaihdelaatikko ja sen jälkeen kartaani ja sitten perä ja voima renkaille. menee kovin hankalaksi, kun kone on tollain poikittain.

noo, vitsi vitsi. hauska seurailla näitä kuvia ja juttuja. O0

23 vuotta ajettu takavetosella rallia. nyt en oo 10 vuoteen ajanut muuta ku jokkista ni kokeilaan etuvetosta ku isot pojat sanoo että etuvetonen tänäpäivänä nopeempi ku takavetonen :D
joo nelivetoseen ei lompakko riittä  >:(

Poissa Mähis

  • Viestejä: 1 282
  • Sipoo
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #86 : 21-01-2017, 16:50:59 »
vaarallisia noi kokeilut takavedosta etuvetoon... ;D Hytti on täynnä käsiä kuin tynnyrin pesijällä konsanaan. Meidän etuvetokokeilut päätyi E-Mallin GSI Kadettin kanssa toisessa rallissa keulankautta kieputuksiin ja sen korin elämä oli siinä. Itse tosin olin kartturina mutta kuitenkin.
Sen jälkeen oli paluu takavetoisiin ja M3.

Mutta kivaahan se oli aina!!

Poissa jaketech

  • Viestejä: 273
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #87 : 21-01-2017, 16:53:47 »
jokkista ajanut etuvetosella ni on taito käsissä mitä pitää tehä ja mitä ei.
rallissa vaan vauhdit suurempia mutta perustaito on hallussa joka vaatii pientä hiomista.
« Viimeksi muokattu: 21-01-2017, 17:04:26 kirjoittanut jaketech »

Poissa jaketech

  • Viestejä: 273
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #88 : 21-01-2017, 21:41:00 »


jarrulinjojen teko alotettu ja hydraulikäsijarru kahva piti muuttaa toimimaa toisin päin.

Poissa pera8x

  • Viestejä: 2 137
Vs: Mitäs tänään tuli rassattua?
« Vastaus #89 : 22-01-2017, 11:05:51 »
mää en etuvetosella uskalla liukkaalla ajaa yhtään reippaampaa, kun mitä on pakko, että pysyy liikenteen seassa. yks talvi mulla oli sellanen vanha seat ibitsa system porhe. vanha romu ja etuveto. eikä tietenkään mitään avustimia. en vaan kertakaikkiaan osannut sillä ajaa. millon kurvissa mentiin rotvalleja päin, kun tuli aina niin yllärinä, että mitä nyt pitää tehdä, kun ei pito riittänyt. refleksillä lisää hanaa ja sehän vaan heikensi tilannetta. totesin, että en vaan osaa, niin ne osaa. sen verta vastenmielistä touhua, ettei huvittanut alkaa edes opetteleen. onneksi tuo oli vain väliaikaista ja kesti sen yhden talven. muuten en juuri etuvetosilla ole ajellut. se on, kun takaa vetävään tottuu, niin sillä on helppo ajaa. samalla tavalla se varmaan toimii päinvastoinkin.