Kirjoittaja Aihe: Napue  (Luettu 4509 kertaa)

Poissa Scyyb

Vs: Napue
« Vastaus #15 : 24-12-2016, 22:21:10 »
Itse olen jo siirtynyt skottilaisiin. Joululahjaksi tuli tomatea, joten sitä tässä on maisteltu sen verran että taitaa olla sänky seuraava osoite...

Poissa pera8x

« Vastaus #16 : 24-12-2016, 23:52:31 »
enemmän viinaa, niin kyllä se auktoriteetti sieltä löytyy. ;D

Poissa pekkanf

« Vastaus #17 : 25-12-2016, 00:20:11 »
Eikun salaisuus on mixissä!

Mulla on ongelmallinen suhde Giniin. Join siitä ekat kännit eikä sen krabbiksen jälkeen ole maistunut. Mutta nämä uudet ovat erilaisia kun 30v sitten. En ole ikinä ollut hirveen kova suuntaamaan burmaan, mutta kun joskus tuli otettua, niin gini ei olis ollut kyyti tai kuski.

Olen viimeaikoina aloittanut jokakuukautisen ravintolaturneen Whiskey sourilla. Pitää sitten hapot kurissa. Sen päälle haluan yleensä lihapitoista ruokaa, mutta monesti ravintolat jostain syystä tykää sotkee liharuokaan maitoa ja sitten mulle tarjotaan vegaanimössöö, jonka jälkeen en ikinä käy ko. ravitsemusliikkessä, jollei siellä ole kaikki muu aivan parasta.

Pekka

Poissa Markus Nylund

• Vantaa
« Vastaus #18 : 25-12-2016, 01:03:06 »
Kohtalotovereita nääs. Mä tempasin kanssa kölvinä sellaset ginitärinät, että ei oo paljon maistunut sen jälkeen. Vaimo ny halus uudeksi vuodeksi napueta. Saas nähdä uppoaako.

Poissa Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #19 : 25-12-2016, 01:15:35 »
Oma kännääminen tuli Marlin helmeilevällä omenaviinillä aloitettua ja muutaman ämpärillisen omppu-pomppua oksentaneena ei oikein siideritkään maistu-tuovat liiaksi mieleen helmeilevän omenaviinin.Kunnes eräs tuttu esitteli Frankfurtissa paikallisen omenaviiniperinteen,tätähän pystyy jopa juomaan:  https://www.possmann.de/de/produkte/apfelweine.2.frankfurter-aepfelwein
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa Rami Lehto

• Siuntio
« Vastaus #20 : 25-12-2016, 02:25:08 »
Napuen mausta jää mun suuhun limuviinamainen tunnelma, koen jollain tapaa tyttömäisiä mausteiden makuja samaan tapaan kuin Bombay Sapphiressa. Vertailuna Tanquerayssä on kunnolla raapaiseva, grappamainen alustus mutta sopivan särmä ja viiksekäs jälkimaku uloshengityksen kyydissä. Hendricksissä on taskulämpimänä vähän samaa tunnelmaa jos lasia ei ole pilattu kurkulla. Makuasioita, tykkään että ginissä pitää olla buurimaista siirtomaaherran päällikkömeininkiä.
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa pekkanf

« Vastaus #21 : 25-12-2016, 10:57:54 »
Napuen mausta jää mun suuhun limuviinamainen tunnelma, koen jollain tapaa tyttömäisiä mausteiden makuja samaan tapaan kuin Bombay Sapphiressa. Vertailuna Tanquerayssä on kunnolla raapaiseva, grappamainen alustus mutta sopivan särmä ja viiksekäs jälkimaku uloshengityksen kyydissä. Hendricksissä on taskulämpimänä vähän samaa tunnelmaa jos lasia ei ole pilattu kurkulla. Makuasioita, tykkään että ginissä pitää olla buurimaista siirtomaaherran päällikkömeininkiä.

Ramin arvostelu on kuin viuhadus marraskuisella stadionilla: Paljon riippuu tulokulmasta.

Esanssinmakua en löydä Napuesta, jos esanssia on siinä, niin minä en halua tietää. Se muuten on raivostututtavaa kun huitasee naamaan jotain itselliniuutta olutta ja ensivaikutelma on että "mpa hyvää" ja sekna kuluttua "saatana tunkeeko tästä banaaniesanssi läpi?".

Onko se ny varma, ettei Ramilta ollut asialliset tonic vedet loppu ja sekoitti sitten pirkkatonikkiin vähän muumilimsaa antaman väriä?

Esanssia. perkele. Meinasin puhaltaa papajapalat ulos (joita nautin aamukahvin kanssa).

Muuten olen kyllä aivan samaa mieltä gineistä.

Pekka

Poissa pera8x

« Vastaus #22 : 25-12-2016, 11:13:14 »
Oma kännääminen tuli Marlin helmeilevällä omenaviinillä aloitettua ja muutaman ämpärillisen omppu-pomppua oksentaneena ei oikein siideritkään maistu-tuovat liiaksi mieleen helmeilevän omenaviinin.Kunnes eräs tuttu esitteli Frankfurtissa paikallisen omenaviiniperinteen,tätähän pystyy jopa juomaan:  https://www.possmann.de/de/produkte/apfelweine.2.frankfurter-aepfelwein

oma tarina vähän saman kaltainen. teininä ofeliaa liikaa, oksennukset, sammumiset jne.. ja sen jälkeen ei siiderit, eikä mitkään muutkaan tuollaiset hedelmä sotkut ole maistuneet. olut on ainoa, mitä käytännössä juon, mutten ole sitäkään nyt hetkeen juonut. väkevistä maistuu vain rommi, loput väkijuomat menee, jos joku väkisin tarjoaa.

Poissa ismo

• kaarina
« Vastaus #23 : 25-12-2016, 11:44:19 »
en nyt väitä, että ainoaa oikeaa ginin käyttöä on siian graavamlnen,mutta sopii siihen erinomaisesti :smitten:
jouluksi laitoin 4kpl nafti kilonpainoista filettä tulemaan seuraavalla tavalla.
karkeaa merisuolaa astian pohjalle,johon kaksi filettä nahkapuoli alassuin.
murskattuja katajanmarjoja kymmenisen kpl,hyppysellinen hienoa sokeria,karkeaa merisuolaa hyppysellinen,aavistus valkopippuria hienoksi rouhittuna päälle pirskotellaan vielä puolipulloa giniä.
toiset kaksi filettä käsitellään samoin.
nippu tilliä väliin ja fileet vastakkain,päälle vielä karkeata merisuolaa.
annetaan tekeytyä parivrk jääkaapissa välillä pyöräyttäen fileet.
sitten vaan sopivia haarukkaploja ja ääntä kohden.
nyt oli punatakkista lontoon valmistetta 5cl,
,ostin kaksi pulloa niin riittää ensijouluksikin :happy:

Poissa Rami Lehto

• Siuntio
« Vastaus #24 : 31-12-2016, 02:08:33 »
Ramin arvostelu on kuin viuhadus marraskuisella stadionilla: Paljon riippuu tulokulmasta. Esanssinmakua en löydä Napuesta,..
Kirjoitin kokemastani mausta ja sen [minulle] tuomasta tunnelmasta, perustelin viestissä omaa käsitystä mistä pidän ja arvostan. Tunnetta ei muuta toisten näkemykset tai tuotteen muiden suussa tienaamat pokaalit ja mitalit. Esanssista en huomaa kirjoittaneeni, se on kokonaan sinun kehittämä tulkinta.
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa ismo

• kaarina
« Vastaus #25 : 31-12-2017, 19:18:40 »
nyt on ginit loppu :smitten:

Poissa Stefan

• Riihimäki
« Vastaus #26 : 31-12-2017, 20:47:39 »
Syksyisen KV-tapaamisen yhteydessä sain ensikosketuksen Napueeseen, ei tullut minulle tästä mielijuomaa.

Teo Kirjoitti:
Oma kännääminen tuli Marlin helmeilevällä omenaviinillä aloitettua ja muutaman ämpärillisen omppu-pomppua oksentaneena ei oikein siideritkään maistu-tuovat liiaksi mieleen helmeilevän omenaviinin ...

Marlin helmeilevän tultua markkinoille täytyi sitäkin maistaa, hirveä olo ja krapula tuosta tuli, toivottavasti on poistunut markkinoilta. Esanssia?
Noihin aikoihin tultaessa olimme kaveriporukassa jo kokeilleet slivovitsit, geneverit, viskit, anikset sun muut mutta tuo viattomalta kuulostanut kotimainen oli kertakaikkiaan liikaa. :ohwell:
Varsin mielenkiintoinen coctail oli opiskeluaikana 60-luvun puolivälissä Victorian baarimestarin tarjoama "veljenmalja", jossa sekaisin slivovitsia ja Fernet Brancaa. Ulkonäkö kuin kotitilan navetan virtsakaivosta kotoisin, ruskea kura pinnassa. Kyllä se jo hankitulla kokemuksella putosi alas.

Poissa Reijo Koskinen

• Uusikaupunki
« Vastaus #27 : 01-01-2018, 19:01:30 »
Syksyisen KV-tapaamisen yhteydessä sain ensikosketuksen Napueeseen, ei tullut minulle tästä mielijuomaa.
Yhtä huonoa on Helsingi gin, en ymmärrä miksi joku noita kehuu, mutta makuasioista ei voi väitellä.
Jos hyvää giniä haluaa, niin voin suositella noita kuvissa olevia.
Aiempi nimimerkki rekufaari