Kirjoittaja Aihe: kysymyksiä modeille ja valvojille, miksei muillekkin.  (Luettu 8331 kertaa)

Poissa pera8x

ihmettelen suuresti, miksi tällä foorumilla takerrutaan ja rajotetaan heti keskustelua, jos siinä on yhtään mitään koskien politiikkaa, maahanmuuttajia, tai verotusta, tai jotain muuta, mikä saattaa nostaa tunteita. varsinkin, jos tuolla jossain purujen ja hukkapätkien puolella noista jotkut haluaisi keskustella, niin miksi siihen pitää heti puuttua ja kieltää ennenkun pääsee edes alkuun? ymmärtäisin asian, jos mentäisiin henkilökohtaisuuksiin ja alettaisiin esim. haukkumaan toisia. poliitikkoja nyt on aina haukuttu kautta aikojen, että siinä nyt ei ainakaan pitäisi olla mitään uutta ja tabua. gallupeidenkin mukaan meillä on nyt surkein hallitus kautta aikojen. miksi niistä asioista ei saa puhua, tai miksi pitää vaieta? suora kysymys, miksi pitää vaieta totuudesta? jos on paska hallitus, niin eikö sitä saa ääneen sanoa? gallupeiden mukaan meillä nyt vaan sattuu oleen sellanen..

eikö tuo purut ja hukkapätkät ole nimenomaan sitä varten, että siellä jauhetaan sitä paskaa, tai jotain muuta, mikä ei varsinaisesti liity mitenkään mihinkään verstastouhuihin? samantien voisi kieltää vaikka noi ruokaketjut ja vitsit. mitä tekemistä niillä on minkään kotiverstas askartelujen kanssa? jos joku oikeasti meinaa mielensä pahottaa jostain politiikka keskusteluista, niin eikös siihen olisi paras ratkasu olla lukematta koko juttuja? vai toimiiko se sitten paremmin, että kielletään ja rajotetaan. vai onko tässä nyt joku modejen ego juttu, että kielletään vain, koska voidaan..

en vain ymmärrä tätä juttua. foorumi on ääriään myöten täynnä fiksua ja asiallista porukkaa. eikä kukaan ole tietääkseni juuri mennyt henkilökohtaisuuksiin, tai suoriin loukkauksiin/solvauksiin. sellasille määräajaksi bänniä, jos tarvetta tulee. eikö modet usko, että myös politiikasta osattaisiin keskustella sillain järkevästi, tai rakentavasti? vai mistä se kenkä puristaa? se ei mene selityksenä nyt läpi, ettei kuulu tälle foorumille. ei kuulu vitsit, eikä ruokajututkaan. nyt joku järkevä selitys olisi paikallaan. kait tämäkin täältä kohta poistetaan.. :idiot2:

Poissa fieroman

Vs: kysymyksiä modeille ja valvojille, miksei muillekkin.
« Vastaus #1 : 29-01-2017, 12:09:50 »
Foorumeita joissa saa jauhaa paskaa on pilvin pimein, ei joka foorumin tarvitse olla sellainen. Suoli24 varmaan on sopiva paskanjauhanta paikka tai koita vaikka liittyä trooliin jos sinne vielä uusia jäseniä otetaan, siellä saa höpistä kaikesta trooli.fi.

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #2 : 29-01-2017, 12:53:42 »
pera8x, kuinka nämä nyt yhtäkkiä muuttui aihealueeksi jonka kieltoa et ymmärrä?

Lainaus kirjoittamastasi: "politiikka ja uskonto", sen nyt ymmärtää varmaan jokainen, että miksi se on kiellettyjen listalla. tunteet tosiaan alkaa herkästi käymään liian kuumina. se on parempikin, että jatkossakin pysyy kiellettyjen listalla tuo aihe.

Aiheesta on käyty keskustelua niin paljon että löydät varmasti vastaukset itsekkin jo käytyjen keskustelujen joukosta.

Kim

Poissa promaakari

• Käsityöläisen kotisivut
« Vastaus #3 : 29-01-2017, 14:22:12 »
Itse olen sitä mieltä että politiikasta on varsin turhaa "jauhaa", se ei yleensä paranna kovinkaan paljon vallitsevaa tilannetta mutta antaa kylläkin purkautumiskanavan niille jotka, syystä tai toisesta, ovat "mielensä pahoittaneet". En itse juurikaan välitä kuunnella näitä "mielensä pahoittajia" enkä myöskään purkaa omaa mahdollista mielipahaani täällä vaikka se liittyisi tämän foorumin ydinalueisiin joten kovasti toivon että foorumi edelleen pysyisi alueena jossa poliittinen keskustelu loistaa poissaolollaan.

Poissa pera8x

« Vastaus #4 : 29-01-2017, 16:01:21 »
ei, kun en ole alunalkaenkaan ymmärtänyt tätä kieltoa. mutta, ehkä mun ei tarttekkaan ymmärtää. haulla varmasti löytyy juu, mutta ne on ne samat selitykset. ei kuulu tänne ja niin edespäin. no, jos se on niin vaikeaa perustella, niin antaa olla. ei mun elämä siihen kaadu, enkä siitä mieltäni pahota. kunhan ihmettelen vaan, että miksi niin jyrkkä suhtauminen asiaan. kuten sanottu, niin ne ketkä tälläsistä mielensä pahottaa, niin parempi jättää lukematta politikointi aiheet. ilmeisesti se ei toimi, niin kielletään sitten kokonaan. vai mikä se oikeampi syy sitten ikinään onkaan? taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi.

eihän tuo nyt juuri haittaa, tai hyödytä foorumin käyttöä. mukavaa porukkaa ja hienoja tekemisiä ihmisillä. mielestäni olisi ollut vaan mukava, kun voisi noistakin aiheista keskustella. toki aina voi mennä suoli24 sivuille, mutta kaikki tietään juttujen tason siellä.. lähinnä se on se syy, miksi olisin toivonut vähintäänkin vastausta tuohon ehdottomaan kieltoon.

Poissa psi

« Vastaus #5 : 29-01-2017, 16:33:30 »
Onhan täältä porukkaa (pidettyä ja arvostettuakin) lähtenyt ovet paukkuen tai hiljaa perässään sulkien vähemmästäkin syystä. Mielestäni kohtuullisen hyvä syy siirtää ihmisten palaminen muihin toimintapaikkoihin.

Tavallaan kiinnostaisi kuulla muiden mielipuolipiteet ja kannat maailman/suomen asioista kun itse elää selvästi niin älyttömässä kuplassa, mutta nämä äityy niin herkästi pahaksi. Se mikä on toiselle vain sanahelinää on toiselle tuuletusventtiilistä norona puskevia torakoita. Muutama jäsen on oikein yllättänyt kun muuten on kannuksensa maalaisjärjellä hankkinut ja sitten sivulauseessa tulee ilmi jotain mitä minun henk.koht on vaikea järkeväksi sulattaa.

Itsestäni tiedän että tietynlainen uskontokeskustelu kasvattaa minulle hetkessä k*n otsaan ja vaikka minua ei täällä muistettaisi kaivata niin se kenelle siinä suutuspäissäni jotain olisin sönköttänyt olisi ehkä foorumun kaivattu osa.

Ja onhan se tavallaan ääriturvallista kun avaa kotiverstas.com:n niin tietää että ne asiat mitä täällä kohtaa ovat sitä oikeata asiaa.
Stupid is as stupid does

Poissa juil

« Vastaus #6 : 29-01-2017, 17:18:21 »
Lähetin itsekin muutama viikko sitten ylläpidolle toiveen tehokkaammasta moderoinnista em. asioissa, ja olen tyytyväinen kiristyneeseen linjaan. Itse asiassa paluuseen siihen samaan linjaan jota foorumin henkinen perustaja Pekka Huhta ylläpiti vuosikaudet moderaattorina. Peukkuja vain Lilianan, Rimppiksen ja kumppaneiden suuntaan.

Täällä foorumilla on jäseniä laidasta laitaan. Paljon julkisen sektorin työntekijöitä, virkamiehiä, yritysjohtajia ja varmasti myös eri tasoilla päivän politiikassa mukana olevia henkilöitä. On turhauttavaa kun on seurannut vuosikausia tätä käsityöfoorumia, ja alkaa jatkuvasti törmätä kirjoituksiin, joissa virkamiehet ja ylipäätään julkisen sektorin ihmiset haukutaan loisiksi, yrittäjät riistäjiksi, poliitikot rikollisiksi ym. ym. Valitettavasti viestiketjun otsikosta ei enää pystynyt erottamaan mitä kannattaa jättää lukematta, vaan ko. mielipiteiden levittäjät intoutuivat kertomaan omaa agendaansa ympäri keskustelupalstan.

Sosiaalinen media on täynnä tietämättömien ihmisten pahan olon purkamista. Niitä juttuja lukemalla voi oikeasti hairahtua kuvittelemaan että elämme yhdestä maailman kurjimmista valtioista. Ei esim. suomi24.fi ole alun perin ollut täynnä tuollaista vessanseinäkirjoitusta, vaan se on luisunut tuollaiseksi vähäisistä rajoituksista ja olemattomasta moderoinnista johtuen. Sama vaara täälläkin on, jos annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Tiedän ettei kukaan tämän palstan ylläpitäjistä nauti moderoinnista, vaan toivovat ettei keskustelujen sisältöön tarvitsisi juurikaan puuttua. Jos sisällöllisesti hyväksytään kaikki sellaisetkin aiheet, joista väistämättä seuraa moderoinnin tarvetta, tämä tavoite ei toteudu. Valvojan osa ei ole hauska, koska ainoastaan eri mieltä olevien joukko ilmaisee mielipiteensä, ja usein valvojan kanssa samaa mieltä oleva suuri enemmistö on hiljaa. Se on helpompi sietää, jos sitä tekee työkseen ja siitä maksetaan palkkaa. Palstan ylläpitäjät tekevät sitä kuitenkin korvauksetta vapaa-ajallaan yhteisen hyvän eteen. Siitä kiitokset ylläpidolle 👍🏻

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #7 : 29-01-2017, 17:25:40 »
Juil  O0
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Paikalla Martin Johansson

• Aiempi nimimerkki beavis
    • Vanhanajanverstas
« Vastaus #8 : 29-01-2017, 17:30:19 »
 O0

Valvojat/ylläpito hoitavat hommansa kunnialla.  O0

Poissa Woima

« Vastaus #9 : 29-01-2017, 17:54:54 »
Juil sanoi hienosti O0
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #11 : 29-01-2017, 18:00:19 »
Ne pari foorumia mitä nykyään jaksan seurailla ovat nimenomaan politiikka-vapaita. Osittain ihan tarkoitushakuista yritystä elää tiedotuspimennossa, vähentää turhaa närästystä.

Toiseksiin pahimmat paskanjauhajat ja vänkyttäjät tuntuu välttävän näitä foorumeita joissa politiikka on kielletty, asiakeskustelukin pysyy keskimäärin enemmän itselle sopivilla raiteilla ilman sitä sakkia.

Poissa Dumbelo

« Vastaus #12 : 29-01-2017, 18:09:53 »
Yleensä olen niitä hiljaisia, mutta kerranki sanon jotain.
Ymmärrän kannan siitä, että haluttaisiin mielenkiintoisia
keskusteluja.

Vanhana modena (en kotiverstaan)
oma kokemus on että mm. politiikkaa/uskontoa ei voi hallita eli pitää asiallisena. Lisää hirveästi moderointia ja linjanvedoista aina osa porukkaa on eri mieltä.
Siksi toivon nykyisen linjan jatkuvan.

Poissa Jukolainen

• Pudasjärvi
« Vastaus #13 : 29-01-2017, 19:39:54 »
Jotkut ovat pinnallisia
Jotkut ovat syvällisiä
Jotkut räyhäävät populistisesti
Jotkut argumentoivat perustellusti
Toiset ovat oikealla, jotkut vasemmalla
Toiset ovat viisaita, toiset tyhmiä (vai oliko se toisinpäin, en mie tiiä)
Toiset ovat tehoajattelun kannalla, toiset eivät.
Toiset....
Eikunminä
Ei tästä tuu mittää.
Kuunnellaan Huuhaa setää, jos ahistaa tai haluaa oivaltaa jotain
Aloitetaan vaikka "Näin kerran unta, että olin valveilla" tai "minä tiijän kaiken" olisko tuo jälkimmäinen oikeasti statilaisen laulu O0

Modeille  O0
Sileätä tietä - kaikille

Poissa Janne Kärkkäinen

• Ylöjärvi
« Vastaus #14 : 29-01-2017, 20:03:36 »
Tällaisille harrastefoorumeille ei minun mielestä politiikka ja uskonto kuulu. Nämä kaksi aihetta monilla menee niin ihon alle, että keskustelu helposti karkaa käsistä ja mieltä pahoitetaan vähän joka puolella. Tämä ja eräs toinen foorumi ovat politiikka- ja uskontovapaita ja minusta se on hyvä niin.
Aiempi nimimerkki Janne-K