Kirjoittaja Aihe: Edullinen lämpökamera  (Luettu 5077 kertaa)

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
Vs: Edullinen lämpökamera
« Vastaus #15 : 14-02-2017, 20:15:06 »
Niin ja en vuokraa koska työkalut ei lainassa parane.  :)

Mulla on vähän samansorttisia kokemuksia, mutta jos satun olemaan samoilla kulmilla tarvitsijan kanssa niin voin ottaa mukaan ja jeesata.

Poissa juska

« Vastaus #16 : 14-02-2017, 20:47:06 »
Niin ja en vuokraa koska työkalut ei lainassa parane.  :)

Mulla on vähän samansorttisia kokemuksia, mutta jos satun olemaan samoilla kulmilla tarvitsijan kanssa niin voin ottaa mukaan ja jeesata.

Juu. Varsinkin näissä elektroonisissa laitteissa tulee sitten hankalia kysymyksiä kun laite menikin rikki yms. Vuokraamossahan nuo kulumiset ja riskit on siinä katteessa. Joskus kun jotain työkalua vielä lainasin niin kävi sitten niin että oli lainattu eteenpäin ja kehoitettiin kyselemään sieltä.  >:(

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #17 : 14-02-2017, 21:20:17 »

Juu. Varsinkin näissä elektroonisissa laitteissa tulee sitten hankalia kysymyksiä kun laite menikin rikki yms. Vuokraamossahan nuo kulumiset ja riskit on siinä katteessa. Joskus kun jotain työkalua vielä lainasin niin kävi sitten niin että oli lainattu eteenpäin ja kehoitettiin kyselemään sieltä.  >:(
Minäkään en kyllä kahdellakympillä edes tonnin kameraa vielä lainaisi viikonlopuksi, joku tahvo kuitenkin käyttää sitä jossain purkutyömaalla ja pyyhkii betonipölyt linssistä paidanhelmaan. Jostain syystä sitten samanhintaluokan digikameraa ois paljon pienempi kynnys lainailla, ne on enemmän kuluttaja-erotiikkaa joka on menettänyt arvonsa joka tapauksessa 3 vuodessa.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #18 : 14-02-2017, 21:50:11 »
Pahasti menee off-topicin puolelle, mutta pahin tapaus oli kun lainasin lähes uutta, länsimaista tekoa olevaa kaasutohoa yhdelle rakentajalle. Se palautui yltä päältä jossakin raplingissa ja ei toiminut enää. Se ei pysynyt palamassa sitten millään ilveellä. Toisen kerran lainasin kaverille Multimasteria. Takaisin se tuli aivan mustana ja yltä päältä vaseliinissa. Oli jotain autohommaa tehnyt ja käyttänyt siinä. Sitten on ne jutut kun tavara ei palaudu lainkaan. Nytkin on hävökissä Festoolin antistaattinen imurinletku. Tarttis kysellä perään kun olisi itselläkin käyttöä.

Poissa TTA

« Vastaus #19 : 14-02-2017, 22:12:35 »

Minäkään en kyllä kahdellakympillä edes tonnin kameraa vielä lainaisi viikonlopuksi, joku tahvo kuitenkin käyttää sitä jossain purkutyömaalla ja pyyhkii betonipölyt linssistä paidanhelmaan. Jostain syystä sitten samanhintaluokan digikameraa ois paljon pienempi kynnys lainailla, ne on enemmän kuluttaja-erotiikkaa joka on menettänyt arvonsa joka tapauksessa 3 vuodessa.
Tuo Flir One ei kyllä tonnia maksa missään. Kyse on 250€ vehkeestä ja koska ei ole maailman kallis, ajattelin että joku saattaisi miettiä asiaa siten että omat tärkeimmät tarpeet on jo kuvattu, niin ei viitsisi myydä poiskaan, mutta saisi pikkusen taskurahaa. Kyselinkin että millä hintaa joku olisi valmis vuokraamaan. En itse maksaisi esim. viittäkymppiä kaikkineen, koska ennemin ostaisin uuden, kuvailisin mitä kuvaan ja myisin 50€ tappiolla pois.

Mutta olen yhtä mieltä siitä, että työkalujen lainaus/vuokraus on kyllä melko ikävää puuhaa.

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #20 : 14-02-2017, 23:09:33 »

Tuo Flir One ei kyllä tonnia maksa missään. Kyse on 250€ vehkeestä ja koska ei ole maailman kallis, ajattelin että joku saattaisi miettiä asiaa siten että omat tärkeimmät tarpeet on jo kuvattu, niin ei viitsisi myydä poiskaan, mutta saisi pikkusen taskurahaa. Kyselinkin että millä hintaa joku olisi valmis vuokraamaan. En itse maksaisi esim. viittäkymppiä kaikkineen, koska ennemin ostaisin uuden, kuvailisin mitä kuvaan ja myisin 50€ tappiolla pois.

Mutta olen yhtä mieltä siitä, että työkalujen lainaus/vuokraus on kyllä melko ikävää puuhaa.
Aaaaa, ajattelin asiaa tuon flir E4:sen hintakantilta. Tuo flir one on muutenkin aika paljon enemmän kuluttaja-roskaksi luokiteltava.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #21 : 15-02-2017, 10:03:52 »
No, siinä "kuluttajaroskassa" on kovempi resoluutio kuin E4:ssä ja toimii minun mielestäni aika hyvin. Se vaan tarttee kylkeensä monen sadan euron aparaatin. Itselläni on Ipad Air2, mutta  onpahan ruudulla kokoa.

Poissa Eka Vekara

« Vastaus #22 : 15-02-2017, 10:35:45 »
No, siinä "kuluttajaroskassa" on kovempi resoluutio kuin E4:ssä ja toimii minun mielestäni aika hyvin. Se vaan tarttee kylkeensä monen sadan euron aparaatin. Itselläni on Ipad Air2, mutta  onpahan ruudulla kokoa.

Ilmeisesti toimii myös vanhemman Samsungin tabletin (Android 4.1.2) kanssa?

Tuo hinta on muuten 249€ (alv0%) eli 309€ veroineen.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #23 : 15-02-2017, 11:02:08 »
Ei toimi sama palikka. Siitä on android ja apple-versiot erikseen. Hinnasta en sano enää mitään. Niitä oli tosi hankala saada kun kaikki meni kaupaksi sitä mukaa kun niitä maahan tuli.

Poissa -Ilkka-

« Vastaus #24 : 17-02-2017, 16:18:19 »
Oman Flir onen tilasin syksyllä tuolta, LOISTAVA LAITE
https://www.teknikmagasinet.fi/tuotevalikoima/puhelimet-ja-mokkulat/puhelintarvikkeet/muut/flir-one-for-android

Olen kuvaillut sähkökeskuksia, asennuksia, rakennuksia, lattialämmityskaapeleita jne, mielestäni tämä suoriutuu paremmin kun firman toistakymppiä maksanut fluke.
Mikä parasta, aina mukana ja joka kuvasta tulee myös normaali kuva talteen.
« Viimeksi muokattu: 17-02-2017, 16:23:40 kirjoittanut -Ilkka- »

Poissa -Ilkka-

« Vastaus #25 : 17-12-2017, 13:33:57 »
Tilanteet muuttuu, puhelimeni vaihtui USB-C malliin.

Minun reilun vuoden vanha Flir One for android (Gen2) (MicroUSB) olisi nyt joutavana kohtuullista korvausta vastaan.
Irtokoteloon tuli koverrettua aukko liittimen kohdalle, mutta itse laite on täysin uutta vastaava.
Tämäkin toimii myös USB-C puhelimassa OTG adapterilla, mutta käytettävyys hieman hankalampaa.
« Viimeksi muokattu: 17-12-2017, 13:38:40 kirjoittanut -Ilkka- »

Poissa Eka Vekara

« Vastaus #26 : 17-12-2017, 13:56:57 »
Tilanteet muuttuu, puhelimeni vaihtui USB-C malliin.

Minun reilun vuoden vanha Flir One for android (Gen2) (MicroUSB) olisi nyt joutavana kohtuullista korvausta vastaan.
Irtokoteloon tuli koverrettua aukko liittimen kohdalle, mutta itse laite on täysin uutta vastaava.
Tämäkin toimii myös USB-C puhelimassa OTG adapterilla, mutta käytettävyys hieman hankalampaa.

laitan yv.