Kirjoittaja Aihe: Hirsirunkoinen valuepoksilla pinnoitettu ruokapöytä  (Luettu 9181 kertaa)

Poissa Tee

Vs: Hirsirunkoinen valuepoksilla pinnoitettu ruokapöytä
« Vastaus #15 : 17-03-2017, 15:25:08 »
Nuo pienet tikut mustissa väleissä on kuin tähdet taivaalla, oikein hienoa.

Poissa juska

« Vastaus #16 : 17-03-2017, 17:37:21 »
Nuo pienet tikut mustissa väleissä on kuin tähdet taivaalla, oikein hienoa.

Joo nuo pienet tikut kruunaa kokonaisuuden.  O0

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #17 : 17-03-2017, 17:42:05 »
Mulla kun ei ollut pientä oksaa valmiina verstaalla ja mietin millä nuo isommat välit täyttäis, niin muistin että mullahan on jemmassa tämmöistä valmista pajuaitaa rullallinen.  https://www.viherpeukalot.fi/?s=11&tuote=80166  Siitä sain nuo tikut. Kuvissa ei tahdo erottua tuo tummempi reunaosa pajusta niin hyvin kuin mitä vierestä katsoen.

Kiitoksii kaikille kehuista...

Kim

Poissa Lasse.S

• Nousiainen
« Vastaus #18 : 17-03-2017, 18:40:29 »
Uuiii, läyhy.

Poissa Juhani Laakso

• Rajamäki
« Vastaus #19 : 17-03-2017, 19:27:02 »
Mestarilta homma käy! Komea pöytälevy.

Kysymys perään, hiukan aiehetta sivuten. Oan tappilankkupöytäni koloset olen saanut täytettyä. Ajatteli ajaa levyn tasohöylästä läpi. Mitähän epoksi tykkää siitä?
Muista; Elämä on nyt!

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #20 : 17-03-2017, 19:42:09 »
Mestarilta homma käy! Komea pöytälevy.

Kysymys perään, hiukan aiehetta sivuten. Oan tappilankkupöytäni koloset olen saanut täytettyä. Ajatteli ajaa levyn tasohöylästä läpi. Mitähän epoksi tykkää siitä?

Tuon pöydänhän ajoin käsikutterilla puupuhtaalle pinnalle ensin, meni kivuttomasti. Epoksi myös hioutuu helposti jos se on vaihtoentona olemassa. Edellyttäen että on kovettunut kunnolla.  Ei kait siinä ongelmia ole... pienellä syötöllä koneesta läpi vain, siis vähän kerralla... ja hei, mestarista tiedä, harjoittelen vain uudella materiaalilla. Seuraava projekti onkin jo sitten helpompi.

Kim

Poissa Juhani Laakso

• Rajamäki
« Vastaus #21 : 17-03-2017, 19:53:51 »
Kiitos kokemuksesi antamasta tiedosta.

Joka päivä jotain uutta kokeilua,pitää pielenkiinnon yllä. Minulle tuo epoksin käyttö on uusi kokemus, vinkit täätä antoivat uskoa kokeiluun.
Muista; Elämä on nyt!

Poissa Woima

« Vastaus #22 : 17-03-2017, 20:33:58 »
Tämä on kyllä hieno projekti ja haluan ehdottomasti itsekkin tehdä joskus vastaavan.
Rimppikselle kymmenen pistettä ja se legendaarinen papukaijamerkki!
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa Jani Sinkkonen

• Aiempi nimimerkki Garrett
« Vastaus #23 : 17-03-2017, 20:39:09 »
Upeaa  työtä.

Tästä saankin hyviä vinkkejä omaan vastaavanlaiseen projektiin.

Poissa Tee

« Vastaus #24 : 17-03-2017, 20:40:03 »
Minulle tuo epoksin käyttö on uusi kokemus, vinkit täätä antoivat uskoa kokeiluun.
Sama juttu, siksipä tänään hain matkahuollosta 3l Jeti 500 epoksia.

Paikalla Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #25 : 17-03-2017, 21:00:34 »
Kannattaa kokeilla ensin pienellä epoksimäärällä,jos merkkejä allergisesta reaktiosta niin se loppu siihen.Myös hiomapöly on allergisoivaa.
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #26 : 17-03-2017, 21:11:54 »
Mulle tuli ensimmäisen kerran tuttavuudesta epoksiin, käsiin sellasta pahasti kutisevaa pientä näppylää, niin kuin nokkosen jäljiltä mutta kutisevana. Molemmat käsivarret, käsivarsien koko pituudelta mahapuolelta... siis siltä mikä ei rusketu...  ;D Terkkarissa lääkäri määräs jotain reseptikortisonia ison tuubillisen ja sillä tokeni toisen käyttökerran jälkeen reaktio. Eikä ole tullut uudelleen vaikka aina välillä iholle pääseekin suojakäsineistä huolimatta. Heti alkuun kannattaa suojautua hyvin ihokosketuksilta. Hanskat ja pitkähihainen paita.
Loppu mulla siihen yhteen kertaan... sain varmaankin melko tehokkaan siedätyshoidon. Sen jälkeen olen levitellyt erilaisille pinnoille yhteensä 105 litraa pienen ajan sisään ja vielä meinasin viimeisen 15 litrasen jälkeen tilata 30 litraa lisää. Eikä varmaan jää tuohonkaan. Sen verran hauska materiaali tuo on jonka käytössä vain mielikuvitus on rajana.

Kim

Poissa juska

« Vastaus #27 : 17-03-2017, 21:13:12 »
Kannattaa kokeilla ensin pienellä epoksimäärällä,jos merkkejä allergisesta reaktiosta niin se loppu siihen.Myös hiomapöly on allergisoivaa.

Ja kannattaa käyttää suojaimia niin ei allergisoidu..  ;)

Poissa liliana

• Valvoja
  • HOLLOLA
« Vastaus #28 : 17-03-2017, 22:11:05 »
Minulle tuo epoksin käyttö on uusi kokemus, vinkit täätä antoivat uskoa kokeiluun.
Sama juttu, siksipä tänään hain matkahuollosta 3l Jeti 500 epoksia.

Minä kans', siis uusi kokemus tulossa ja hain tänään kolme litraa Jeti 500 epoksia Matkahuollosta.

Kumpikaan purkki ei tule itselle vaan kahdelle kaverille joiden epoksitouhuihin joudun enemmän tai vähemmän vielä osallistumaan.

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #29 : 23-03-2017, 18:53:37 »
Valukaukalon purettua pyöristelin valun reunan hirren muotoihin ja lopuksi vielä yksi paksu kerros epoksia pintaan... Kerta kiellon päälle. Aluksi piti käydä enää vain reunat läpi pensselillä mutta teinkin sitten vielä yhden valun pintaan ja reunojen ylimenevällä epoksilla lakkasin sitten hirren kyljet.

Sitten oli vuorossa jalkojen teko pöytään. Halkaistusta tammipölkystä sain tarpeeksi leveät jalat, enkä tehnyt halkaisun lisäksi mitään muuta kuin pinnan petsauksen sahausjälkien päälle suoraan. Vielä pieniä fiksauksia tekemättä esim pultinpäät pitää maalata mustiksi ja hioa valumatippoja pois. Jalkojen öljyäminenkin on vielä tekemättä joka syventää vähän tuota luonnonpintaa... siis kaarna vai mitä toi ny on, mutta muutenhan pöytä olisi käyttöönottoa vailla valmis. Vähän tuhnusia kuvia mutta näkeehän tuosta. Ehkäpä tuo pöytä välttää kesäkeittiökäytössä.

Tämä projekti oli tässä vaikka vielä pitääkin tehdä pitkä penkki samaisella reseptillä... pöytään nähden ei pitkän penkin teko eroa työtavoiltaan mitenkään... muuta kuin kohti uusia haasteita.

Kim
« Viimeksi muokattu: 24-03-2017, 11:34:37 kirjoittanut rimppis »