Kirjoittaja Aihe: Polttopuuntekoon kiljotiinileikkuri  (Luettu 2181 kertaa)

Poissa toivo2

Vs: Polttopuuntekoon kiljotiinileikkuri
« Vastaus #15 : 17-05-2017, 11:28:59 »
Laita se katkasu pukki sinne varaston katolle niin putoaa pätkityt puut suoraan varastoon.
 Tuo sahaus korkeassa pukissa konesahalla on kyllä nopeata verrattuna näihin muihin tapoihin.

Poissa TTA

« Vastaus #16 : 17-05-2017, 11:57:29 »
Mietin jo esim. verkosta tehtyä luiskaa. Verkon alapäähän joku halkaistu iso muovinen viemäriputki 50cm. Klapit pyörisivät verkkoa pitkin ränniin ja samalla tippuisi purut ja roskat läpi. Tuo "ränni" nostettaisiin kahteen mieheen ilmaan ja kaadettaisin puut päädyn kautta haluttuun paikkaan. Jatkokehityksenä voisi rännin alle tehdä pyörät ja toiseen päähän aisat niin toimisi kuin kottikärryt. Kuljetin olisi kiva, mutta jos ei ilmaiseksi/oikein halvalla saa niin tyydyttävä taloudellisempiin ratkaisuihin.

Muita ideoita?

Poissa jussi71

« Vastaus #17 : 17-05-2017, 19:35:15 »
Rakentelin myös joskus tuollaisen ison sahapukin samalla ajatuksella,kovin vähälle käytölle jäi...Helpompi pätkiä ne rangat sirkkelillä siellä,missä ne on kaadettu ja karsittukin.En ole niitä puita viitsinyt moneenpaikkaan kuskailla,suoraan polttopuiksi siellä mihin on kaadettukin,siinähän on hyvä syy hommata harrastetraktoreita :) Mulla pörisee harmaaverkku sirkkelin edessä,majuri pyörittää isompaa omatekele klapikonetta ja toinen majuri vetää klapikärryä.Pahasti on vajausta,klapikärryjä on nimittäin kaksi ja klapituikoakin tekis mieli...Aika moni on kysynyt että mihin tarvitsee kolmea traktoria,ei ne ymmärrä ettei niitä mulla ole koskaan tarpeeksi,tekosyitä löytyy aina seuraavalle.....Tiedän,oon pöljä ja työkalu/koneholisti :smitten:

Paikalla otus

« Vastaus #18 : 17-05-2017, 19:36:10 »
Kiitos Digiootille, pääsimme me Facebook-vastaisetkin ihmettä katsomaan.

Me tosinaamakirjavastaiset emme pääse, kun olen varuilta blokannut naamakirja.com -osoitteen kokonaan...
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.