Kirjoittaja Aihe: Mursketta peräkärryllä Oulun seudulta  (Luettu 3880 kertaa)

Poissa kharik

Mursketta peräkärryllä Oulun seudulta
« : 06-06-2017, 10:07:12 »
Mistä kaikkialta Oulun seudulta saa hakea maa-aineksia omalla kärryllä ja paljonko kuormat maksaa? Googlettaminen ei tahdo tuottaa muuta tulosta kuin vrj:n kaupan. Keneltäkään ei löydy kuitenkaan hintoja netistä. Tarvetta on 1,1 m3, josta tulee 4 kuormaa jarruttomalla kärryllä. Suursäkkien tai nuppikuormien tilauksissa kuljetuksen osuus on kohtuuton näin pienelle erälle.

Vrj:n hinnan kävin tarkistaan paikanpäällä ja se on m#0-16 30e/300 l eli kärryllinen. Sijainti on kaupalla hyvä, mutta onko vaihtoehtoja?
Hyvin suunniteltu on vielä tekemättä.

Poissa Tapio K

• Kempele
Vs: Mursketta peräkärryllä Oulun seudulta
« Vastaus #1 : 06-06-2017, 12:30:25 »
Kuljetuspolar piti aikonaan tässä naapurissa Kempeleessä nuppikuorman yleisimpiä maa-aineksia.. Itsepalvelu oli vaan lastauksen suhteen..

Nyt tekivät uuden hallin niin eipä ole enään tavaraa.. Mutta soittamalla selviää..
Karjaluodoltakin voisi kysäistä..

Poissa Jukka

• Paimio
« Vastaus #2 : 06-06-2017, 13:04:13 »
Vrj:n hinnan kävin tarkistaan paikanpäällä ja se on m#0-16 30e/300 l eli kärryllinen. Sijainti on kaupalla hyvä, mutta onko vaihtoehtoja?

Tämä ei auta Oulun seudun hankintoihin, mutta hintaverrokiksi.

Pari viikkoa sitten hain paikalliselta murskaamolta myös jarruttomalla kärryllä sen sallitun noin 300 litraa. Maksoi kympin, joka tais olla vakiohinta peräkärrylliselle, lapioi siihen sitten kuinka paljon vaan. Kaveri paikalla kertoi, että yleensä hakijat lapioivat kärryn täyteen. Ahneen voi kyllä käydä huonosti tuossa.  Niin, 8-16 oli kyseessä.

Poissa Festool

« Vastaus #3 : 06-06-2017, 16:47:53 »
Kourakuljetus Kempele, Zeppelinistä 3km eteenpäin. Saa itse lastata ja on halvempi, kuin Vrj etc

Poissa Digiootti

« Vastaus #4 : 06-06-2017, 19:52:44 »
Oulun autokuljetus oy kuuluu KTK yrityksiin. http://www.oak.fi/fi/yksityisille/maarakennus/
Täällä Joensuussa ainakin on niillä noutomyynti maa-aineksista henkilöauton peräkäryyn vaikka ympäri vuorokauden myös viikonloppuisin.
https://pkktk.fi/fi/palvelut/perakarrynoudot

Poissa Jarppis

« Vastaus #5 : 25-06-2017, 20:55:24 »
Tämä ei auta Oulun seudun hankintoihin, mutta hintaverrokiksi.

Pari viikkoa sitten hain paikalliselta murskaamolta myös jarruttomalla kärryllä sen sallitun noin 300 litraa. Maksoi kympin, joka tais olla vakiohinta peräkärrylliselle, lapioi siihen sitten kuinka paljon vaan. Kaveri paikalla kertoi, että yleensä hakijat lapioivat kärryn täyteen. Ahneen voi kyllä käydä huonosti tuossa.  Niin, 8-16 oli kyseessä.

Soittelin soramontun omistajalle ja kyselin hiekan hintaa peräkärrykuormalle.  2 e oli hinta, kun itse käy lapiomassa kuorman. Hiekkalaadun sai itse valita sopivaksi. "Seulan perää" / someroa otin mökkitielle muutaman kuorman. Sielläkin kaveri kertoi, että ahneimmat/säästäväisimmät ovat katkaisseet jousen peräkärrystä, kun on pitänyt ottaa tavaraa "koko rahalla".  ;D O0

Poissa JanneKi

« Vastaus #6 : 10-07-2017, 17:02:31 »
Olisiko jakaa tuota soramontun omistajaa (nimi/yhteystiedot)?
- J

Poissa Kahimooni

« Vastaus #7 : 10-07-2017, 17:53:00 »
Minä tarvitsisin Oulun seudulta nyrkinkokoisia mukulakiviä sokkelin juureen. Löytyisikö samasta paikkaa?

-K
- Qui scribit, bis legit.

Poissa kharik

« Vastaus #8 : 10-07-2017, 21:40:54 »
Vrj myy samasta paikasta seulanpää kiveä mikä on isohkon nyrkin kokoa tai isompaa.
Hyvin suunniteltu on vielä tekemättä.

Poissa Kahimooni

« Vastaus #9 : 10-07-2017, 22:03:47 »
Se hinta tahtoo pompata aina alan firmoissa. Tyhjätaskun pitää katsella niitä ilmaisia vaihtoehtoja.

-K
- Qui scribit, bis legit.

Poissa JanneKi

« Vastaus #10 : 17-07-2017, 18:03:41 »
Joku oli dumpannut kuorman tuommoisia kiviä (peräkärryllisen) tuonne Metelinkankaan maantäyttöalueelle, saa varmasti hakea ilmaiseksi.
- J

Poissa Jarppis

« Vastaus #11 : 17-07-2017, 18:22:40 »
Tyhjätaskun pitää katsella niitä ilmaisia vaihtoehtoja.

Moni kaupungin työmaa on aika hiljainen loma-aikoina. Sieltä itse useaan kertaan veroina maksetusta kasasta saa edullisesti kun hakee vaan...

Poissa Aave

« Vastaus #12 : 19-07-2017, 00:21:40 »
Moni kaupungin työmaa on aika hiljainen loma-aikoina. Sieltä itse useaan kertaan veroina maksetusta kasasta saa edullisesti kun hakee vaan...

Samallahan sieltä varmaan löytyis muutakin verovaroilla hankittua materiaalia - ja työkaluja - nekin on kai kaikkien yhteisiä, joten miksei kuka tahansa vois niitä sieltä mennä hakemaan omaan käyttöön ? :o

Sarkasmi on vaikea laji ...

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa Jarppis

« Vastaus #13 : 19-07-2017, 09:17:41 »
Niinpä! Usein saamme kuulla eri lähteistä, että niille on noutaja saapunut. Jotkut laitteista/koneista ovat jopa olleet menossa ulkomaanmatkalle, kun tulli on rajalla kysellyt.

Tosiaan sarkasmi vaatii osaamista.

Paikalla jazi

« Vastaus #14 : 19-07-2017, 10:08:58 »
Ainakin omalla paikkakunnalla itse noudettuna peräkärryllä hiekat, murskeet ja mullat 10-30€/kuorma. Itse lapioiden 10-15€, kyytiin nostettuna 25-30€. Myyjiä täälläkin useita, vaikka pienehköstä paikkakunnasta kyse, kannattaa kysellä maanrakennusfirmoilta, kuorma-autoilijoilta yms.
Tähän hintaan en kyllä viitsisi "lainata" muiden kasasta. Aika hyvälle tuntipalkalle pääsee jo itse lapioiden.