Kirjoittaja Aihe: Nahkatyön kirjoja?  (Luettu 1713 kertaa)

Poissa The Black Knight

Nahkatyön kirjoja?
« : 07-07-2017, 11:00:49 »
Olisi tarkoitus opetella tekemään perus nahkahommia, mutta pohjaa ei ole ollenkaan.
Osaisikohan joku ehdottaa joitain hyviä kirjoja mistä saisi päähänsä perusmenetelmiä, konsepteja ja työkalujen käyttöä?

Paikalla Jukka

• Paimio
Vs: Nahkatyön kirjoja?
« Vastaus #1 : 07-07-2017, 23:09:56 »
Mulla on paikallisesta kirjastosta ollut pari aloittelijalle sopivaa kirjaa.

Toisen nimi on ytimekkäästi "Nahkatyöt" (Lladó i Riba, Maria Teresa ; Pascual i Miró, Eva ; Kangasniemi, Katja) , alunperin muistaakseni espanjalainen teos, uudehko, paljon kuvia .  Toinen oli yhtä ytimekäs "Leatherwork".
Ei niitä suomeksi kovin paljon ole, kirjastoon neuvoisin menemään katsomaan tarjontaa. Hankkii sitten omaksi jos hyväksi havaitsee.

Jotkut kansanopistot ja vastaavat myös järjestävät alaa käsitteleviä kursseja. Itse olin sellaisella vajaa vuosi sitten ja se oli hyödyksi. Oppii tuntemaan materiaaleja ja tärkeimmät työkalut ja menetelmät tulevat sen verran tutuksi, jotta pääsee alkuun.

Poissa promaakari

• Käsityöläisen kotisivut
Vs: Nahkatyön kirjoja?
« Vastaus #2 : 08-07-2017, 19:14:20 »
Jenkkinainen nimeltään Al Stohlman on kirjoittanut (ja kuvittanut) toistakymmentä ohuehkoa kirjaa joissa kerrotaan tekstillä ja kuvilla melkeinpä kaikki olennainen nahan työstöstä ja siihen käytettävistä työkaluista. Mulla on hyllyssä muutama ja voin suositella. Tuolla listaa kirjoista:

https://www.tandyleather.com/en/category/stohlman-leather-craft-books