Kirjoittaja Aihe: Autotallin ovi  (Luettu 6321 kertaa)

Poissa Esa

Vs: Autotallin ovi
« Vastaus #30 : 29-09-2017, 09:52:04 »
Minulla on irrotettava kynnys 50x50 putkea eli kynnyksen voi nostaa pois, kun ovet ovat auki. Karmeissa on tapit ja kynnyksessä urat. Syy miksi tällaiseen päädyin oli se, että lisäsin ulko-oviin sisäpuoliset ovet paloeristyksen ja lämmön erityksen takia. Nyt on siis tuplapariovet. Sisäpuoliset ovet aukeavat sisälle päin ja lattiassa on kallistus ulospäin, niin oli pakko tehdä korkea kynnys.

Esa

Paikalla juska

« Vastaus #31 : 29-09-2017, 17:30:15 »
Maalin meinasin laittaa pintaan. Samaa Temalacia mitä käytän kaikissa muissakin metallihommissa. Sinkkiin haalaus olisi hankalaa. Transittiin ei mene tuollainen 2500x2350 ovi. Pulverimaalikin olisi ollut tietysti kestävä.

Mä oon joitain metalliosia maalaillut Zinga-sinkkimaalilla ja hyvin on kestänyt ja estänyt ruostetta. Kokeeksi maalasin pihalta lasten kiikun jalan tolppakengän toissakesänä ja vielä on ihan hyvä.

Poissa cdi

« Vastaus #32 : 29-09-2017, 17:44:04 »
  Mä oon toisenlainen "nuori"  Mä pesin moottorinpesuaineella varastorasvat pois ,sitte fosforihapotus joka saa kuivaa päälle +poja ja pinta.  Ovet ollu valmiina vasta vuoden niistä ei tiedä  mutta muissa projekteissa toiminut niin en ole konseptia muuttanut . Jää pois se happomaali  ja jos maalaa liian pian happo tulee läpi pohjamaalin sitten jos malttaa niin ei tule pinnasta läpi.

saapoistaa.
Yllä on oma kapea näkemys.

Sinulla on varmaan  omasi.

Paikalla MasaP

• Tuusula
« Vastaus #33 : 29-09-2017, 18:35:41 »
30 vuotta sitten tein metallirunkoiset autotallin ovet, jotka maalasin ensin jollain pohjamaalilla. Olisko ollut senaikaista autoferreksiä? (ei sitä lyijymönjää) Pintamaaliksi panssarimaalia. Hyvin on 30 vuotta kestänyt niin ovet kuin maalitkin.
Vaikka Isäni oli köyhä mies oli hänellä aina liukkaat viilat.

Poissa Scyyb

« Vastaus #34 : 30-09-2017, 21:54:49 »
Pitäisi saada lämpöjä päälle niin on edistettävä oviprojektia. Ruiskutin pohjamaalin pintaan.

Mikähän siinäkin, että ne saumat mitkä rälläköidään tasaiseksi onnistuu täydellisesti. Mutta autappa kun rupeat hitSaamaan saranoita... sitä räkimisen ja turaamisen määrää.

Poissa arvi

« Vastaus #35 : 01-10-2017, 06:14:13 »
 :)
Kuvittelenkohan vaan, vai näyttääkö nuo molemmat ovet vasenkätisiltä?

Poissa juil

« Vastaus #36 : 01-10-2017, 10:44:36 »
Taidat kuvitella. Vasemman puoleisessa lehdessä saranat ovat kuvaajasta katsoen etupuolella, oikean puoleisessa takapuolella. Onnistuisihan nuo saranat niinkin hitsaamaan väärin, että ne pidättää ainoastaan ylöspäin ;)

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #37 : 01-10-2017, 19:20:29 »
Hyvältä näyttää O0 Mulla on kynnyspellissä 15mm pykälä, oven alareuna pökkää siihen, tiiviste ovessa..

Tuo seinien vanerointi on hyvä veto O0 tuleeko päälle vielä kipsilevy?

Poissa Scyyb

« Vastaus #38 : 02-10-2017, 09:59:46 »
Ovi on ollut kyllä jo nipussa ja koekäytetty, joten vaaraa väärille kätisyyksille ei liene...

Minä noita seiniä olen miettinyt. Alunperin ajatus oli, että laittaisin kipsilevyt tuohon vanerin päälle. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään, että ovatko sittenkään tarpeelliset. Saahan tuon vanerinkin valkeaksi maalattua. Autotallissa pintojen pitää olla paloahidastavia, mutta tämä laajennus on luvassa harrastetila.

Poissa Anssi Suortti

• Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Kirkkonummi
« Vastaus #39 : 02-10-2017, 10:14:02 »
Mulla on vanerit alla ja kipsi pinnassa. Ei se paloa hidastava vaikutus harrastetilassakaan ole huono asia.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Paikalla juska

« Vastaus #40 : 02-10-2017, 17:21:03 »
Minä noita seiniä olen miettinyt. Alunperin ajatus oli, että laittaisin kipsilevyt tuohon vanerin päälle. Nyt olen kuitenkin ruvennut miettimään, että ovatko sittenkään tarpeelliset. Saahan tuon vanerinkin valkeaksi maalattua. Autotallissa pintojen pitää olla paloahidastavia, mutta tämä laajennus on luvassa harrastetila.

Mä muutin joskus autotallin harrastetilaksi niin oviin riitti EI15 eli melkeinpä mikä vain. Vaneri mulla oli niissä pinnassa kun arvelin kestävämmäksi mitä kipsi, eikä tule niin painoakaan. Ehkä ohut vaneri ja päälle remonttikyprokki (9mm) voisi olla hyvä.

Seiniinkin laittaisin ehkä nykyisin vanerin kipsin alle niin olisi helppo ruuvailla tavaroita kiinni, vaikka meneepä ne mollyillakin aika helposti.

Poissa Weijoesso

« Vastaus #41 : 02-10-2017, 20:39:39 »
Omaan talliin tuli laitettua pohjalle lastulevy ja päälle tupla kyprokki. Kyllä on tuo lastulevy lämmittänyt mieltä monesti,etenkin kun tuli pinta sähköt.

Poissa Scyyb

« Vastaus #42 : 04-11-2017, 17:20:21 »
Sain viimeinkin pintapellit asennettua. Nyt voi melkein kutsua oviprojektia valmiiksi.

[ Guests cannot view attachments ]

Tein nekkauksia varten tuollaisen työkalun MasaP:n oppeja noudattaen. Vanerista tosin.