Kirjoittaja Aihe: Tuolissa katteet kohdillaan  (Luettu 1986 kertaa)

Poissa Kanuuna

Tuolissa katteet kohdillaan
« : 29-08-2017, 13:28:29 »
http://www.ahako.fi/Back_App_tasapainotuoli

Ei pysty järjellä ymmärtämään tuolin hintaa. Jos olisi halvempi niin tekisi mieli kokeilla jos siitä olisi apua kuten lupaavat ja luonnollinen ajatuksen jatko on tietenkin, kuinkakohan onnistuisi tavallisesta satulatuolista muokkaamaan tuollaisen? Eihän siinä ole muuta erikoista kuin säädettävä pallo keskipisteessä ja tuolin pinta osoittaa hieman alaviistoon?

Paikalla Teo Pelho

• Kerava
Vs: Tuolissa katteet kohdillaan
« Vastaus #1 : 29-08-2017, 15:01:35 »
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa zwak

« Vastaus #2 : 29-08-2017, 15:18:25 »
Mulla on tollainen human tool, tosin edellinen versio, joka oli halvempi. On auttanut itsellä selkäongelmiin, joita syntyi liiasta koneen ääressä istumisesta. Nykyään ei kipeydy selkä pitkissäkään päätetyörupeamissa. Ohjesta poiketen laitoin sen selkänojattoman ja käsikahvattoman jakkaran päälle. Jalkoja piti jakkarasta vähän lyhentää.

Kyllähän näissä hinnassa varmaankin näkyy että on pitänyt tehdä kasa prototyyppejä ja kokeilla että millainen pitää olla että toimii.

Poissa Sami Hiltunen

• Aiempi nimimerkki Moduliviiva
« Vastaus #3 : 29-08-2017, 15:33:56 »
Jostain tämmöinen itselleni eksyi,ei halpa tämäkään: https://www.humantool.fi/epages/humantool.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015042307/Products/500
Jos en väärin muista, niin joku täällä foorumilla kyseli vinkkejä vanhan keilapallon hyödyntämiseen. Pallostahan saisi matskua tuommoisen istuimen tekemiseen ;D
"... ja hännillä ori Eri Hidasteeee..."

Poissa haikavil

« Vastaus #4 : 29-08-2017, 22:17:56 »
http://www.ahako.fi/Back_App_tasapainotuoli

Ei pysty järjellä ymmärtämään tuolin hintaa. Jos olisi halvempi niin tekisi mieli kokeilla jos siitä olisi apua kuten lupaavat ja luonnollinen ajatuksen jatko on tietenkin, kuinkakohan onnistuisi tavallisesta satulatuolista muokkaamaan tuollaisen? Eihän siinä ole muuta erikoista kuin säädettävä pallo keskipisteessä ja tuolin pinta osoittaa hieman alaviistoon?

No tuo Backuppi onkin hinnoiteltu kuten apteekkikamat konsanaan, sairailta rahat pois. Ja työnantajathan näistä suurimman osan kustantaa, kuten minullekin.
Mulla on tuollainen Back Appi ollut työpaikalla nyt sellaiset 7 vuotta. Piti vaan ensin olla 3 viikkoa iskiaksen takia sairaslomalla että sain tuolin ja korkeus-säädettävän pöydän. Et halvaksi tuli firmalle kun ei heti hoidettu ergonomiaa kuntoon  ;D Mun ristiselkä ei kestä matalan pöydän ääressä kumartelua montaa päivää. Mutta ei tuota Back Uppiakaan jatkuvasti jaksa. Välillä seistään, välillä Back Up persiin alle ja pöytä 90 cm korkeuteen, välillä pöytä matalaksi ja normi tuoli käyttöön.

Tuon Backupin kanssa menee pari viikkoa reenatessa. Oli aluksi yllättävän rankkaa tasapainoilla tuon pallon nokassa koko päivän. Mut selkälihakset sai reeniä ja nyt tuo ei tunnu missään.
Kyllä nuo toimistokalusteliikkeet antavat jakkaran pariksi viikoksi koekäyttöön, ei sitä kokeilun takia tarvitse maksaa.

Poissa Antti Logrén

« Vastaus #5 : 30-08-2017, 08:26:26 »
Jos siinä on iso kate hinnassa niin joku varmaan myy tai tekee vastaavan halvemmalla? Löytyykö?
Markkinataloudessa hinta on se millä tavara menee kaupaksi.
Aikaisempi nimimerkki kkuula
Asun Vantaalla

Poissa -JV-

« Vastaus #6 : 31-08-2017, 07:28:35 »
Jos siinä on iso kate hinnassa niin joku varmaan myy tai tekee vastaavan halvemmalla? Löytyykö?
Markkinataloudessa hinta on se millä tavara menee kaupaksi.

Lisätään vielä että kyseistä tuolia on joku suunnitellut ja siitä on varmaan tehty prototyyppejäkin. Niiden kustannukset pitää jyvittää tuotantokustannuksien päälle.
Kun itse tekee, tulee juuri sellainen kuin sattuu tulemaan...

Poissa TTA

« Vastaus #7 : 31-08-2017, 08:14:25 »
Nuo ergonomiatuotteet kuten työtuolit on usein aika kalliita. Mutta kun itse olen istunut yli 1200 päivää Iskun Step tuolilla ja säädän sitä joka päivä jatkuvasti eri asentoon, niin kyllä alkaa arvostaa että tuoli vaan kestää ja kestää.
Kankaat ei repsota ja ainoastaan ainut "vika" on selkänojan ja istuinosan ikävä klappi, joka häiritsee vain selkänojasta siirtää tuolia. Tuollasen tuolin hinta oli yli 1500€, mutta jos työnantaja maksaisi selän kuntoutusta tai muuta työperäistä vaivaa, 1500€ loppuisi heti.
Tuo alkuperäisen aiheen tuoli on paljon simppelimpi, mutta jos tuo jollekin avun tai ennaltaehkäisee selkäongelmia, niin hinta ei ole paha. Varsinkn jos tuo on alkuperäinen innovaatio eikä vaan yksi halpa kopio.

Purin muuten tuollaisen Kinnarpsin työtuolin ja rakensin siitä verstaalle jakkaran. Yllätyin miten raskast, laadukas ja kestävillä osilla se oli tehty. Kallistuksen levykitkalukko ja älyttömän tukeva runko saranan holkkeineen, jne... Mutta kun äsken laskin minkälaisia aikoja työtuolissa vietetään, niin onhan sen oltava laadukas.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #8 : 31-08-2017, 09:04:52 »
MInulla on edelleen käytössäni vuonna 1995 ostettu Kinnarpsin tuoli. Maksoi silloin 5000 markkaa. Rungon siihen vaihdoin kerran.... Oli hitsaus murtunut pari vuotta sitten tolpan juuresta. Kerran se korjattiin, mutta petti uudestaan. Soitin paikalliseen firmaan joka myy käytettyjä konttorikalusteita. Kyselin olisiko heillä Kinnarpsin tuolia joko 6000 tai 8000 runkoisena jossa olisi verhoilut sököt. Olihan siellä. Hinta 30 euroa. Kotona vaihdoin istuimen ja selkänojan uuteen runkoon ja kas, säästöä tuli yli tonni verrattuna uuteen tuoliin ja taas kestää toiset 20 vuotta ;D Otettakoon huomioon, että koko käyttöajan olen painanut melko reilusti enemmän kuin sata kiloa. Laatu maksaa, mutta kyllä se pitkässä juoksussa yleensä kannattaa, niin kuin työkaluissakin.

Poissa haikavil

« Vastaus #9 : 31-08-2017, 09:52:47 »
Tuosta Back upista vielä: Linkin kuvista päätellen runkotolpan alatuet ovat muuttuneet uudemmissa mallessa. Minulla olevassa versiossa ne on ohutta kromattua puikkoa. Työkaverilla vanhempaa mallia oleva jakkara jo kerran hitsattiin kasaan uudestaan, kun repsahti tukipuikko irti runkotolpasta. Ilmeisesti ollut tyyppivika? Pitääpä seurata elopainoa ettei käy minulle samoin  ;D