Kirjoittaja Aihe: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.  (Luettu 9589 kertaa)

Poissa pekkanf

  • Viestejä: 4 793
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #120 : 14-11-2017, 21:05:12 »
Kyllä olin iloinen kun saivat hidastustöyssyt ipanan koulureitille. Pitkä suora ja sen päässä koko kylän reitti koululle, siinä on liki kilsa 80 km/h rajoitusta, sitten 100 metriä 60 km/h ja 100 metriä ennen suojatietä, koululaismerkkejä yms taajaman merkki.

Raskaan liikenteen piti huitasta siitä ohi rajoitinta vasten. Mopopojat minkä kiinapaskasta lähti. Japsimotukkakuskit revitti varmasti yli satasta. Yllättäen henkilöautokuskit ajoivat rauhallisemmin, varmaan omia lapsia.

Onneksi tuli töyssyt. Jos joku rikkoi siihen autonsa, niin ei multa ainakaan tipu myötätuntoa.

Toki 100 metriä ennen paikkaa vois olla sellainen tutka ja siihen kytketty tiedotus että hidasta tai seuraavaksi tolppatutka räpsäyttää.

Tolppatutkia näyttää olevan rahastuspaikoissa ja harvoin opastamassa oikeaan käyttäytymiseen.

Pekka

Poissa riude

  • Viestejä: 580
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #121 : 14-11-2017, 21:08:47 »
Näinhän se on. Vaan kun jokaisen lapsen koulutielle laitetaan töyssyt, ei muuta paljoa mahdukaan.

Poissa pera8x

  • Viestejä: 2 259
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #122 : 14-11-2017, 21:19:46 »
mää ilmasin itteeni ehkä vähän heikosti tuossa hidastetöyssy asiassa. meinaan ne hidastetöyssyt, mistä itte ajelen lähes päivittäin on sellasia, että jos niihin ajaa oikeeta vauhtia sen mitä rajotus sallii, niin sillon ne romut jo vähän lentelee pitkin auton peräkonttia. mutta, kun ja jos mun edellä ajelee joku jollain nykyaikasella autolla ja nykyaikasilla renkailla ja nykyaikasilla kaikilla, niin sehän jarruttaa vauhdin vajaaseen 1/3 siitä, mitä rajotus on.

tollainhan ne ajelee routa-aikaan tossa mun kotinurkan hiekkatielläkin, missä on 40 rajotus. kesällä, kun tie on lanattu ja korjattu, niin suurinpiirtein painellaan satasta meneen. sitten taas, kun on tie monttua täynnä, niin hyvä kun kymppiä siinä pääsevät.

ei siinä, ajelkoot kukin kuinka hitaasti vain, mutta ymmärtäisivät jo hyvissä ajoin antaa tietä niille, ketkä tahtovat päästä joskus perillekkin..

ja ymmärrän kyllä hyvin pekan pointin noista hidasteista. vähintäänkin vajaa-älynen pitää olla, jos jossain koulun, tai päiväkodin tms. kohdalla vetää tuplavauhtia. tai nyt ylipäätään jotain tollasia ylinopeuksia. lapset ei ymmärrä väistää autoa, se on aikuisen tehtävä ymmärtää ajaa sopivaa tilannenopeutta ko. kohdissa. mutta täälä tampereella noita töyssyjä on vähän siellä täällä, missä ei ole kouluja, tai muitakaan sellasia mestoja, missä on kersoja lähimainkaan.. ja nopeusrajotukset on muutenkin aika alhaalla.

Poissa pekkanf

  • Viestejä: 4 793
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #123 : 14-11-2017, 21:21:27 »
Tossa tapauksessa noin 200 oppilasta ja 100 metrin päässä koulusta.

Mä olen periaatteessa pakkoa vastaan, mutta ilmeisesti on ihmistyyppi johon ei muut kun pakkokeinot tepsi ja niiden "pyynnöstä" on noita töyssyjä.

Pekka

Paikalla Teo Pelho

  • Viestejä: 4 119
  • Kerava
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #124 : 14-11-2017, 21:34:32 »
Espoossa taisi joku pimppapoika saada kaupungilta korvauksia kun hidastetöyssy särki spoilerin.
Aiempi nimimerkki Viilari

Paikalla Apeli

  • Viestejä: 63
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #125 : 14-11-2017, 23:41:46 »
Portugalissa oli fiksusti mietitty kaahauksenestot. Jos tie meni läpi kylän tms niin vähän ennen asutusta oli merkitty tutka. Jos täräytti ylinopeutta niin hetken päästä oli liikennevalot punaisena. Valoilla ei aina ollut muuta funktiota kuin tää rankaisu. Mutta kun ajoi nätisti, valot pysyi vihreenä ja matka taittui kivemmin ja nopeamminkin.

Poissa otus

  • Viestejä: 1 281
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #126 : 17-11-2017, 00:29:04 »
 Voi olla, että tätä(kin) on jo sadateltu, mutta kylläpä harmittaa vaihteeksi eräs kotimainen nimeltämainitsematon jalkinevalmistaja (Sievi). Juuri kun alkaa muotoutumaan jalkaan sopivaksi ja pariin kertaan on suutarissa vaihdatettu vetoketju toimivaksi, on pohja kulunut puhki jolloin varpaat kastuvat. Mikä ihme siinä on että kaikki kallistuu samalla kun tahallaan huononnetaan laatua. Vetoketju meni kerran takuuseen ja toisella kertaa suutari vaihtoi ihan toimivaan versioon. Ja sitten pitää vielä nuo pohjat tehdä semmoisesta halppiskumisekoitteesta jossa ei pysy edes mikään liima ja on tehty mahdottomaksi vaihtaa koko pohja.

 Sanokaapas, mikä nahkainen varsiturvakenkä olisi toimiva ja edes pyhättömän viikon kestävä tuote missä ei jalat kastuisi? Parit sievit on nyt kokeiltu ja todettu laaduttomaksi kurapaskaksi heti takuuajan umpeuduttua.
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa MaTaHa

  • Viestejä: 586
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #127 : 17-11-2017, 08:46:27 »
Samantapaisia kokemuksia Sievistä, sopivat ja mukavat kengät, mutta pohjat halki päkiän kohdalta ja sukat kastuu. Liimaus Liquisollilla, ja repesi parin päivän kuluttua vierestä, uudesta kohdasta.
Aina on selvitty!!

Poissa Tapani Honkanen

  • Viestejä: 2 238
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #128 : 17-11-2017, 10:26:19 »
Asia ei muuten minua koskisi mutta kun pari kuukautta sitten ostin Sievin citykengät kalliilla vaikka tarjolla olisi ollut puoleen hintaan samantyyppisiä jalkineita. Valinnan ratkaisi paras jalkatuntuma ja kunnollisen ja melko koristeettoman kengän ulkomuoto sekä työpaikkaetuna saamani paritkin, vähän käytetyt turvakengät eläke-etuna. Toki Sievin jalkineen kokemus ja maine kengäntekijänä sekä alihankintamessuilla taas menneenä syksynä tapaamieni Sievi Tools tytäryhtiön kaverien kanssa jutustelu vaikutti asiaan. On vaan elähdyttävää keskustella ammattiylpeiden ja innostuneiden ihmisten kanssa.
Ei olisi voinut pahemmin kouraista kuin tuo kohu-uutinen Sievin jalkineen kengän pettämisestä ja kahdellakin eri tavalla. Minun tavoitteeni loppuelämäni kunnon kengistä sai vakavan kolauksen, niin kovan, että piti ihan soittaa firmaan.
Keskus kuunteli huoliani ja yhdisti reklamaatiokäsittelijän sijasta asiantuntijalle. Siis minulla ei ollut, ainakaan vielä mitään reklamoitavaakaan mutta kenkieni ja ehkä teidän parin esiintulleen kenkien kohtalo ja vaurioiden syy kiinnosti.
Sain puhelimitse, ensinnäkin neuvon siitä, miten pitäisi menetellä, jos suomalaisen tunnetun valmistajan tuotteessa on jotakin huomautettavaa tai jopa muutettavaa. Soitti tai muu yhteydenotto kengän tekijään on aina vakavasti otettava asia, varsinkin vauriotapauksessa. Ehkä tuo kiinantuonti on passivoinut kansalaisia ja ovat tottuneet tilanteen lohduttomuuteen. Tässä/näissä tapauksessa yhteydenotto kannattaa.

Ja sitten muutama tosiseikka kenkien polyuretaanipohjien ominaisuuksista. Referoin sitä asiantuntijaa. Johtuen nykyajan vaatimuksista kierrätettävyyden ja ympäristövaatimusten suhteen, on pohjien materiaalit joissakin suhteissa erilaisia kuin ennen vanhaan (voi miten mukava ilmaisu). Siis yleinen polyuretaanipohjan ominaisuus on lievä hygroskooppisuus, siis käyttämättömänä pohja imee jonkin verran kosteutta ja tämä lyhentää/heikentää materiaalin/kengänpohjan kestävyyttä. Kun jalkine on käytössä, niin sen pohjan taivuttelun aiheuttama muokkaustyö (hystereesi-ilmiö) pitää materiaalin kosteuden matalana ja sitkeys säilyy.
Yleensäkin, nykyisten polyuretaanipohjien käytännöllinen käyttöikä on noin seitsemisen vuotta. Minulle se kyllä on kovin vähän mutta yleisesti hyväksytty teollisuudessa ja kulutusmarkkkinoilla tuo on jo ikuisuus.

Näillä evätyksillä kannattaa ottaa yhteyttä kengäntekijään. Varmasti kuuntelevat ja toimivat korkeiden eettisten tavoitteiden mukaisesti.

Ja oli hyvä, että tämä ei ollut säikeessä, hauku huonoa tuotetta.
« Viimeksi muokattu: 17-11-2017, 10:30:41 kirjoittanut Tapani Honkanen »
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Paikalla Kumpumäen seppä

  • Viestejä: 2 801
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #129 : 17-11-2017, 11:27:42 »
Se noissa hidastetöyssyissä on älyttömintä, ettei niitä ole ilmeisesti mitenkään määritelty millaisia ne pitää olla. Sellainen loiva asfaltti korotus on mielestäni ainut järkevä. Se kyllä hyppyyttää niin paljon, ettei siitä kukaan enää viitsi lujaa ajaa. Moneen paikkaan on tehty niitä niin, että vanhan pinnoitteen päälle laitetaan korokkeen etu ja takareunaan rivi kiviä. Sitten tehdään asfaltista luiska, joka jää vähän alle kivien, täytetään kivien välinen osuus asfaltilla joka on alle kivien pinnan. Loppuun toinen luiska asfaltista. Lopputulos sellainen, että etureunassa ja takareunassa on ihan järjettömät hyppyrit. Onko siinä sitten jotain järkeä että tiellä missä on 40 nopeusrajoitus, pitää hiljentää 10 km/h nopeuteen, jotta autossa olevan lastin saa pysymään ehjänä.

Kyllähän se on selvää, että tienpitäjän velvollisuuksiin kuuluu korvata, jos jonkun auto hajoaa tien huonokuntoisuuden takia. Kornia vaan on se, että joku kaupungin työntekijä keksii tehdä jonkun älyttömän toteutuksen tuollaisesta hidastustöyssystä. Sitten kun ihmiset rikkoo siinä katulaillisia autojaan, niin kaupungin asukkaat ne joutuu maksamaan, vaikka maksuvelvollisuus kuuluisikin virheen tehneelle töyssyn suunnittelijalle/toteuttajalle.

Poissa Sami Hiltunen

  • Aiempi nimimerkki Moduliviiva
  • Viestejä: 173
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #130 : 17-11-2017, 14:02:00 »
Kengistä puheenollen. Mulla on nyt jo toiset talvikengät käytössä, jotka "syö" nauhat poikki. Edellisten kenkien metalliset läpivientirenkaat repi nauhat poikki. Pallopäistä tappia vasten pyöristely vasaralla naputellen ja neulaviilalla viilauskaan ei auttanut. Ostin ne kengät alennusmyynnistä, joten ei ollut rutisemista kenkäkaupan suuntaan. Viidet uudet nauhat sai riittää. Keväällä nakkasin kengät roskiin.
Uudet kengät on olleet parisen viikkoa käytössä ja näissä ylimpänä nauhoituslenkkinä on koukku, jonka takaa nauha pujotetaan. Siinäkin on ilmeisesti terävä reuna, kun nauhat kuluu siltä kohtaa rikki. Pitänee käydä liikkeessä reklamoimassa, kun kengistä tuli maksettua täysi hinta.
"... ja hännillä ori Eri Hidasteeee..."

Poissa Festool

  • Viestejä: 1 648
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #131 : 17-11-2017, 14:58:13 »
Ainakin kymmenet Sievit ollut eikä yksissäkään valittamista. Mahtuisko maanantaikappaleita näihinkin.

Poissa Itsok

  • Viestejä: 327
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #132 : 17-11-2017, 15:05:50 »
Mulla meni Jalaksen turvakengissä alle kahdessa vuodessa pohjat halki päkijästä. Niin syvälle ettei kestä vettä. Käyttö oli kotona remontoimista ja verstaalla puuhastelua. Liki päivittäistä ja välillä runsastakin, muttei missään nimessä jatkuvaa. Jalas ei ollut juurikaan kiinnostunut aiheesta. Sittemmin vähän aikaa sitten vuori hajosi sisältä siihen malliin että suojakuppi muljahtaa ja painaa jalkapöytää eli on nyt jo täysin roskistavaraa.

Eccon kahdet kengät on kuluneet reilussa viidessä vuodessa roskiskuntoon kun kaikista kengistä on päkijät halki pahasti. Muotoon valettu polyuretaanipohja niin suutarikaan ei voinut mitään. Eccolta vastattiin että oletettu käyttöikä on ylitetty jo kengiltä ja kuuluu uretaanipohjan ominaisuuksiin.

wanhat turvakengät hajosi yhdellä käyttökerralla kun pohjat mureni kokonaan pois puolessa tunnissa. Toki ne oli kaapissa useamman vuoden käyttämättä.

Poissa Tee

  • Viestejä: 1 030
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #133 : 17-11-2017, 17:28:16 »
Työmaaolosuhteissa (rakennus) turvakengät on kulutustavaraa. Ostan työntekijöille keskimäärin 1,5 kengät vuodessa ja vaihdon hetkellä tossut on oikeasti loppu. Valtaosalla tulee helposti 10 000 askelta päivässä, siis 210 000 kuukaudessa, kaikenlaisissa olosuhteissa. Paljon polvillaan työskentelevillä varvassuojat puskee äkkiä pihalle. Turvakengän tehtävä on olla on hyvä jalassa, kevyt, tukeva ja suojaava, kestävyys on bonusta.

Poissa juska

  • Viestejä: 1 289
Vs: jääkiekko, mainokset, urheilu ja muut ärsyttävät asia.
« Vastaus #134 : 17-11-2017, 18:51:42 »
Mulla on harrastekäytössä n. 10v vanhat Sievin turvakengät ja olleet aivan loistavat jalassa mutta kärjet alkaa olla kuluneet puhki ja myös parista ompeleen kohdasta kulunut ja alkaa purkautua niin pitäisi investoida uudet. Ajattelin ostaa taas samanlaiset.

Talvikenkinä olleista Sievin spikeistä alkoi nastamekanismi jumitella vähän yli vuoden jälkeen niin otin yhteyttä Sievin asiakaspalveluun ja korjasivat kengät takuuseen mukisematta, vanhaan kenkään vaihdettiin uusi pohja ja taas mennään. Eli kannattaa olla yhteydessä jos on jotain huolia ja murheita.

Hidastetöyssyt on pop. Ennen eivät olleet mutta kummasti tuo perheenlisäys muuttaa ajattelua. :) Meilläkin on tuossa lähellä suoraa tietä missä kesäisin kuuluu kun kelataan mopon vaihteita ja sitten on pakko jarruttaa kun töyssy pakottaa.