Kirjoittaja Aihe: Vaihdelaatikko  (Luettu 1270 kertaa)

Poissa tynnyri

  • Viestejä: 652
Vaihdelaatikko
« : 23-09-2017, 12:50:53 »
No niin nyt se sitten osui omalle kohdalle.
Primastarista meni kytkin ja vaihdelaatikko.
Alkuviikosta tosiaan ilman varoitusta, lähdin ajoon ja liikennevaloihin piti vaaihtaa pienemmälle niin kytkin ei irrottanu.
Samalla vitonen ei mene enää päälle.

Poissa Festool

  • Viestejä: 1 644
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #1 : 23-09-2017, 13:23:01 »
Onkohan sama laatikko kuin P12 Primerassa? Niitäkin hajonnut paljon, joten purkuosana vaikea saada.

Poissa tynnyri

  • Viestejä: 652
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #2 : 23-09-2017, 16:06:30 »
Yksi 90000 ajettu tiedossa, takuu 3kk/5000 km. Sama korjaamo korjaa noita, takuulla.

Poissa HTL

  • Viestejä: 204
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #3 : 23-09-2017, 17:56:16 »
Noissa on kyllä pahoja ongelmia vaihteistoissa ja kalliita. Muutama vuosi sitten ostin vivaron joka kesti parisen viikkoa ja laatikko porsi, onneksi oli liikkeestä niin sain rahat takaisin, vasta sitten googletin noita niin näytti olevan tikittäviä pommeja Opelin, Rellun ja nissanin vastaavat autot joten jouduin alistumaan Ranskalaiseen 08vm jumpperiin, tämä toimi kuin junanvessa, mutta maalit irtoili sieltä sun täältä, sekin on kyllä jo mennyt kiertoon
Liias

Poissa tynnyri

  • Viestejä: 652
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #4 : 23-09-2017, 19:42:29 »
Tiedossa oli tuo porsimisen mahdollisuus, mutta kun auto jus mun tarpeisiin.

Poissa Lathe

  • Viestejä: 1 391
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #5 : 23-09-2017, 21:34:25 »
Nuo ovat yleisesti ottaen heikkoa laatua tiedän pari Primastaria joihin molempiin on tehty vaihteistoremonttia hiukan päälle sata tuhatta ajettuna. Eihän tuo ole hyötyajoneuvossa kuin sisään ajomatka.Vanhoilla Transiteillakin on ajettu moninkertainen määrä eikä vaihteistoon ole koskettu.

Poissa tynnyri

  • Viestejä: 652
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #6 : 23-09-2017, 21:47:27 »
Mulla meni sentään 274 t.
 Silloin kun tuota ostin niin yhdellä yrittäjällä oli kolmas trafik, kahteen oli tehty laatikko.

Poissa pera8x

  • Viestejä: 2 253
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #7 : 24-09-2017, 09:04:04 »
yleensähän normaali autossa kestää manuaali vaihdelaatikko niin pitkään, kun koko muukin auto. kytkimen varmaan joutuu jossain vaiheessa remppaamaan. eriasia, jos viritellään. erikoista, ettei vielä tänäpäivänä osata tehdä kestäviä vaihdelaatikoita. luulis, että tehdas tulee jotenkin vastaan, jos noin yleinen vika.

Poissa jaketech

  • Viestejä: 293
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #8 : 24-09-2017, 11:39:09 »
pitääköhä paikaansa vielä näissä uusimmissa autoissa että ajetaan liian isolla vaihteella pienillä nopeuksilla. ei riitä enää roiskevoitelu. ennen luki autojen ohjekirjoissa ettei saa ajaa 5 vaihteella alle 80 nopeuksissa.

Poissa cdi

  • Viestejä: 470
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #9 : 24-09-2017, 11:53:19 »
pitääköhä paikaansa vielä näissä uusimmissa autoissa että ajetaan liian isolla vaihteella pienillä nopeuksilla. ei riitä enää roiskevoitelu. ennen luki autojen ohjekirjoissa ettei saa ajaa 5 vaihteella alle 80 nopeuksissa.

    Näistä nissanin kopioista en tiedä,mutta kun teidän juttuja lukenut olis uskottavaa että sinne on lätkäisty henkilöauton vaihdelaatikko joka porsii jos ajetaan ilmakiväärin ruutia raskaampaa.   Samaan sortui mitsun maasturit ensiversioissaan.  Dukaattossa taas ei ole kysynmys voitelusta vaan tosiaan isolla vaihteella vedättämisestä moottorissa on potkua ajaa suurella vaihteella  ja 5 pään laakerin selkä on silmämääräisesti noin 2 cm leveä eli aika järeä. Pulma on siinä että tämä laakeri vastaa alu-runkoon  n 5 mm leveydeltä  ja kunvääntöä on maklaa laakeri vähitellen itselleen suuremman tilan ja lopuksi vahinko tapahtuu.



saa poistaa
Yllä on oma kapea näkemys.

Sinulla on varmaan  omasi.

Poissa pera8x

  • Viestejä: 2 253
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #10 : 24-09-2017, 12:02:08 »
niin, onhan noita heikkoja lootia ollut muissakin. mulla oli joskus pajero, missä oli jo se sama loota, mikä on jossain mitsun kuorma-autossakin. se oli kehitystä ja nuo kestivät ja toimivatkin ihan hyvin.

yhdestä mersusta rikoin muistaakseni 4-5 vaihdelaatikkoa. ei oikein kestänyt, kun oli tarkotettu jollekkin max 250nm väännöille. väännöti tuplattiin, niin alkoi laatikoita menemään.

ihmettelen vain, että jos nykyautoja osataan tehdä hyvin ja moottoreissa on voimaakin ihan hyvin, niin eikö ne osaa sitten vaihdelaatikoita tehdä samalla hyvällä osaamisella? mikä järki valmistaa moottori, jossa on vääntöä hurjasti ja heti lähes tyhjäkäynniltä ja laittaa voimansiirtoon sitten joku litrasen pensakoneen micran vaihdelaatikko?

Poissa tynnyri

  • Viestejä: 652
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #11 : 24-09-2017, 18:51:29 »
Näissä Nissaneissa ja muut samat autot taitaa olla lähes sama laatikko kuin Lagunassa.
Etupään niveletkin samat kuin Lagunassa.
Tuossa laatikossa ei saa olla öljyä täyttöproppuun asti.
Jos on niin silloin se ei roisku vitosvaihteen rattaille, mulla on piripinnassa.

Poissa tynnyri

  • Viestejä: 652
Vs: Vaihdelaatikko
« Vastaus #12 : 13-10-2017, 20:01:59 »
No niin, Nissani palannut kotiin laatikkoremontista.
Laatikkoon vaihdettu kaikki laakerit, helat, säätö- ja roiskelevyt.
Onneksi ei ollut akseleissa ja rattaissa vikaa.
Syynä oli kulunut vaihteensiirtäjä ja sitä kautta sisään päässyt vesi.
Öljy oli kai hiukan sameaa.
Kytkinen hydraulinen painelaakeri oli loppu.
Kaikenlaisia tietomiehiä on olemassa, sanoivat, ettei laatikossa saa olla liikaa öljyä.
Päin vastoin, ihan täyttöproppuun asti. Uskon tätä korjaamoa, keskittynyt lähes kokonaan voimansiirtopuoleen.