Kirjoittaja Aihe: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa  (Luettu 5807 kertaa)

Poissa otus

  • Viestejä: 1 277
Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« : 03-10-2017, 21:31:53 »
 Tunnettu saksalainen autovalmistaja, Opel, myytiin taannoin PSA:lle. Opelin alasajo ja luotettavuuden määrätietoinen romuttaminen jatkuu kun ko. merkin moottorit ja alustat siirtyvät emoyhtiön tekeleisiin. Näin ollen taas yksi automerkki vähemmän maailmassa, jonka alta ei autoa löydy hakemallakaan. Ainoastaan jonkinlainen nelipyöräinen Pierre Patongin Oolalaa katista...

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksalainen-automerkki-vaihtaa-ranskalaisiin-moottoreihin/6dHb4Eaq
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa ilsaarin

  • Viestejä: 1 276
  • Valkeakoski
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #1 : 03-10-2017, 22:02:39 »
Juuri pääsin kokeilemaan kollegan vuoden vanhaa, saksalaista Insigniaa. Laturin vinkunat kuuluvat kaiuttimista, ihan samalla lailla kun 90-luvun alussa omasta autostani, jossa äänentoisto oli itse rakennettu. Jyväskylän katujen urissa ajellessa kaikki vetelyt välittyivät suoraan ohjauspyörään, joka liikkui itsekseen jos ei kiinni pitänyt. Jarruttaessa ei tiennyt mihin suuntaan se kosla lähtee. Omistaja itsekin joutui auton uutena saadessaan viemään sen heti ohjauskulmien säätöön. Kokemus vahvisti käsitystäni kyseisestä merkistä entisestään, etenkin kun kaksi saman valmistajan murheenkryyniä olen itsekin omistanut. Kolmatta ei tule kuin äärimmäisen pakon edessä.

Poissa Anssi Suortti

  • Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Viestejä: 2 440
  • Kirkkonummi
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #2 : 03-10-2017, 22:09:07 »
Kaikista autoista tulee vanhemmiten Ooppeleita. Ja kyllähän ne nyt paranee. Saavat ainakin kunnon moottorit.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa jyrsijä

  • Viestejä: 112
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #3 : 03-10-2017, 22:18:46 »
Automerkit ja niiden paremmuusjärjestys on saunailtojen ja nettipalstojen päättymätön ja tunteet pintaan nostattava puheenaihe.
Luotettavalta taholta hevosmiesten tietotoimistosta olen kuitenkin kuullut että Opel tehtiin vain siksi ettei Ford olisi maailman huonoin auto ;)

Poissa Teemu

  • Viestejä: 2 494
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #4 : 03-10-2017, 22:19:43 »
Menetti uskottavuutensa? Miten voi menettää jotakin mitä ei ole koskaan ollutkaan? Kyllä O on aina ollut hyvin omituinen kötöstys saksalaiseksi autoksi.

Poissa Festool

  • Viestejä: 1 645
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #5 : 03-10-2017, 22:35:21 »
Onko Opel ollut joskus yhtään arvostettu auto? Tunnettu kyllä, mutta muista syistä.

Poissa liliana

  • Valvoja
  • Viestejä: 4 883
  • HOLLOLA
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #6 : 03-10-2017, 22:45:31 »
On Opel ollut aikoinaan arvostettu, venäläisetkin kopioivat semmoisen ja sitä myytiin Suomeen pikku Mossena.

No, asiassa pysyäkseni, niin kyllä PSAn osat antavat Opelille edes vähän uskottavuutta.

Poissa Lathe

  • Viestejä: 1 393
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #7 : 03-10-2017, 22:51:41 »
Monella Opelilla ajaneena voin sanoa ettei Opel ollut ennen mikään huono auto. 1980luvun alkuun asti olivat Opelit ihan laadukkaita autoja,sen jälkeen kun Opel muuttui etuvetoiseksi laatu heikkeni huomattavasti.Esim B mallin Ascona oli alustarakenteeltaan sen koko ja hinta luokan parhaiten tehtyjä autoja. Sitä käytettiin aika kauan rallikäytössä vielä jälkeenkin vaikka valmistus oli loppunut.Etuvetoisia Opeleita ei juuri ole riittänyt museorekisteriin asti johtuen korroosioherkkyydestä.Moottorin ovat ranskalaiset osanneet tehdä jo kauan,onhan niitä käytetty kauan mm Volvoissa.Onhan nykyään Mersun pienin pakettiautokin ranskalaista alkuperää.

Poissa otus

  • Viestejä: 1 277
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #8 : 03-10-2017, 23:17:25 »
 On totta, ettei Opel ole koskaan ollut automaailman valtias, mutta näköjään riman voi alittaa monella tapaa.

Moottorin ovat ranskalaiset osanneet tehdä jo kauan,onhan niitä käytetty kauan mm Volvoissa.

 Meinasi pullat lentää näppikselle. Tuo surullisen kuuluisa, mm. 340 -sarjan Volvoissa ollut vekotin, jota jotkut myös moottoriksi kutsuivat, oli jotain muuta mitä jo 360 sarjan menopelien kaksilitrainen ikiliikkuja tarjosi.
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Lathe

  • Viestejä: 1 393
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #9 : 03-10-2017, 23:23:59 »
Etuvetoiset pienemmät Volvot olivat myös vaihteistoja myöten ranskalaisten tekemiä mm 400sarja ja S40 /V40.Myös 2000 luvulla esim V50 diesel on ranskalaista alkuperää.

Paikalla Markus Nylund

  • Viestejä: 848
  • Vantaa
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #10 : 04-10-2017, 00:19:17 »
No olihan ennen hauskojakin malleja m.m. GT, Manta ja Commodore. Nyky ooppelit onkin sitten pelkkää kuraa ja joutaakin haudata. Noin vaan käy merkeille jotka alkavat tahallaan tekemään laadutonta halpista kohtuu-laadukkaan hinnalla.
Joskus tunnisti Opel-kauppiaan siitä, että ajoi Senatorilla. Kukaan ei tainnut niitä rahalla ostaa. Tiedä häntä miksi kuraa alkoivat tekemään tahallaan.
« Viimeksi muokattu: 04-10-2017, 00:24:03 kirjoittanut Markus Nylund »

Poissa Rami Lehto

  • Viestejä: 2 651
  • Siuntio
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #11 : 04-10-2017, 02:42:46 »
Opelia ei saa dissata! Tekivät aiempien kehujen lisäksi Kadett B Rallyen ja Omegasta hienon Lotus-johdannaisen. Eikä se Omega 3000 ollut turha vekotin ilman Lotustakaan, eikä tavismallin muut Kadettit A-C. Asconakin oli kohtalaisen kilpailukykyinen vehje radalla, rallissa ja myöhemmin p*llurallissa. Veljellisessä, merkkien välisessä vi++uilussa kulunut huumori Opelin ja Audin logoista on edelleen ajankohtainen. Vinoilun historiaa on syytä säilyttää jälkipolville:)
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa Festool

  • Viestejä: 1 645
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #12 : 04-10-2017, 06:46:44 »
Etuvetoiset pienemmät Volvot olivat myös vaihteistoja myöten ranskalaisten tekemiä mm 400sarja ja S40 /V40.Myös 2000 luvulla esim V50 diesel on ranskalaista alkuperää.

Ja on muuten huonoja. Kyllä ne valmistuskulut aina jossain näkyy. Kaikki tehtaat osaavat tehdä kunnon osia, mikäli rahaa on saman verran käytettävissä.

Poissa Alpo Siitonen

  • Viestejä: 74
    • PuuSi Ky
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #13 : 04-10-2017, 07:27:33 »
Opel on perinyt Fordilta manttelin "neljä kirjainta joihin ei voi luottaa", kun Fordit on petranneet kelpoautoiksi.
PuuSi Ky
www.puusi.fi

Poissa Janne Kärkkäinen

  • Viestejä: 820
  • Ylöjärvi
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #14 : 04-10-2017, 08:33:07 »

Moottorin ovat ranskalaiset osanneet tehdä jo kauan,onhan niitä käytetty kauan mm Volvoissa.

 Meinasi pullat lentää näppikselle. Tuo surullisen kuuluisa, mm. 340 -sarjan Volvoissa ollut vekotin, jota jotkut myös moottoriksi kutsuivat, oli jotain muuta mitä jo 360 sarjan menopelien kaksilitrainen ikiliikkuja tarjosi.

No no, eihän Renaultin edellä ole kuin Ferrari, Ford ja Mercedes F1 moottorivalmistajien MM-rankingissa :)
Aiempi nimimerkki Janne-K