Kirjoittaja Aihe: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa  (Luettu 5834 kertaa)

Poissa liliana

  • Valvoja
  • Viestejä: 4 883
  • HOLLOLA
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #15 : 04-10-2017, 10:01:30 »
Hei älkääpäs sotketu Renaultia tähän, ei sillä ole mitään tekemistä laadukkaan PSAn kanssa.

Poissa Janne Kärkkäinen

  • Viestejä: 820
  • Ylöjärvi
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #16 : 04-10-2017, 10:48:03 »
Joo, ei sotketa, mutta ymmärsin että ranskalaisista moottoreista ylipäätään tuossa kysymys olikin  :)

Vaikka itselläni on hyvinkin värittyneet lasit Audin suuntaan, mutta S1 sekä A2 olivat aikoinaan B-ryhmässä uranuurtajia ja täysin ylivoimaisia. Mutta Saksalainen periaate pitää kilpa-auto mahdollsimman pitkälle pohjautuvana tuotantoautoon johti siihen, että Peugeot ja Renault ajoivat vasemmalta ja oikealta ohi. Myöhemmin WRC-sarjassa Citroen dominoi sarjaa, joten kyllä ne Ranskalaiset jotain osaa oikeinkin tehdä.
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa fieroman

  • Viestejä: 202
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #17 : 04-10-2017, 10:57:28 »
Kyllähän menneisyydessä sekä opel että peugeot olivat eurooppalaisen automaailman huipulla. Afrikassa on vieläkin -60 ja -70luvun pösöjä joita ei saa rikki millään  ja ooppelit olivat hyviä ainakin siihen saakka kunnes myytiin general motorsille. Opelinhan omisti sachsin suku ennen gm:ää kuuluisimpana jäsenenä playboy Gunther Sachs. Nuohan omistivat myös moottoritehtaan ja sachs merkkiset moottorit oli monessa mopossa.

Poissa otus

  • Viestejä: 1 278
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #18 : 04-10-2017, 12:16:00 »
 Tulee tuosta menneisyyden pösöstä mieleen väkisinkin Top Gearin juontajakolmikon sanailu joissa esittivät tekoviiksien kera ranskalaisia autotehtailijoita. Linkkiä en löydä, vitsiä en osaa tässä kertoa ja ne jotka ovat tuon nähneet, muistanevat kuinka syntyi päätös huonontaa laatua...

 Mikähän siinä on, että siinä missä saksalaisella, tai suurella osaa japanilaisten tekemällä tekniikalla ajetaan leikiten puoli miljoonaa, ovat mitätöntä pientä prosentin murto-osaa lukuunottamatta fransmannien viritykset paalissa jo hyvän matkaa alle 300 000 kilometrin. Nykyinen kyytipelini korkkaa varmaankin talven aikana 600 000km ja taival vain tuntuu jatkuvan.
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Paikalla riude

  • Viestejä: 580
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #19 : 04-10-2017, 13:06:19 »
Ei taida kyllä enää nykyään pitää paikkaansa saksalaisten taikka japsien kohdallakaan tuo.

Poissa Aave

  • Viestejä: 970
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #20 : 04-10-2017, 14:22:10 »
Tulee tuosta menneisyyden pösöstä mieleen väkisinkin Top Gearin juontajakolmikon sanailu joissa esittivät tekoviiksien kera ranskalaisia autotehtailijoita.

https://www.youtube.com/watch?v=JQugEZOrZSc

/A
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa juska

  • Viestejä: 1 286
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #21 : 04-10-2017, 17:42:31 »
Joo, ei sotketa, mutta ymmärsin että ranskalaisista moottoreista ylipäätään tuossa kysymys olikin  :)

Vaikka itselläni on hyvinkin värittyneet lasit Audin suuntaan,

Yleistetään sitten että saksalaiset moottorit on kaikki opeleita.  ;)

Lienee syynä PSA:n tekniikan käyttöön öpelissä sekin että tuskin voivat jatkaa GM:n IP:lla yms. Myös toki taloudellinen etu on merkittävä kun kalleimmat komponentit (mm. pohjalevy) on samoja.

Uusista koneista PSA:n Puretech-sarja (pikkubensat) on ainakin onnistunut ja hyvinhän ne HDi:tkin puksuttaa maailmalla. PSA:n paskoista koneista tulee mieleen THP joka on itseasiassa Bemarin tekele. VAG:lla sitten on tämä "mainiot" lyhenteet DSG, TFSI, TSI.. Fordin ecoboosti on vissiin ihan soiva peli ja Fordin TDCI on itseasiassa HDi.

Japseissa Toyotalla ainakin on ollut susia dieseleitä mutta vissiin korjasivat hyvin ne takuuseen, toisin kuin VW auto. Subarun diesel-viritelmässä alkutaival oli kivinen mutta nykyisin kai ne pelaa.

Poissa otus

  • Viestejä: 1 278
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #22 : 04-10-2017, 19:04:30 »
Tulee tuosta menneisyyden pösöstä mieleen väkisinkin Top Gearin juontajakolmikon sanailu joissa esittivät tekoviiksien kera ranskalaisia autotehtailijoita.

https://www.youtube.com/watch?v=JQugEZOrZSc


 Juuri tuo. Lienee juuri noin käynyt, kun mikään muu ei asiaa selitä.
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Stanley

  • Viestejä: 610
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #23 : 04-10-2017, 19:19:08 »
Olin onnellinen tuosta Top Gearin jutusta.
Pitää hyvin Pösön hintoja alhaalla.
Kun osaa ostaa, niin sieltä löytyy helmiä halvalla.

S

Paikalla riude

  • Viestejä: 580
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #24 : 04-10-2017, 19:51:43 »
ostin 2004 vuonna -01 b vectran 52tkm ajettuna ja se on pihassa edelleen, 01 suzuki jimnyn ja -11 subaru foresterin kanssa.
subarua ennen oli vuoden verran "ykkösautona" 2-vetoinen qashkai 80tkm -13, joka on eräs surkeimmista autoista jonka tiedän.
kuitenkin, opelissa on vajaa 400tkm lasissa, ja pakko sanoa sen olleen paras auto mitä minulla on ollut, kestävyyden, toimintavarmuuden ja ajo-ominaisuuksien puolesta. toki se kuoppaisella tiellä kolisee jo joka paikasta nykyään, mutta tasaisella asfaltill se hakkaa edelleen em autot mennen tullen ajo-ominaisuuksissa.
kolme kertaa on nyt mennyt putkeen läpi katsastuksesta kerrasta, eikä mitään ole korjattu tai huollettu enää 10 vuoteen, kuin kulutusosia. ruostetta ei pohjassa lainkaan, pintapelleissä jotain pieniä kukkia.
sikäli mie olen aina ihmetellyt adamin pilkkaajia :D

Poissa Janne Kärkkäinen

  • Viestejä: 820
  • Ylöjärvi
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #25 : 04-10-2017, 20:31:37 »
Minulla oli A Vectra monta vuotta. 1.6l kaasarikone joka oli silloisen maahantuojan toimesta muutettu Imrscher Automobilbaun kilkkeillä 4-piste ruiskuksi. Venttiilikopassa luki Irmscher ja ruisku oli muistaaksen Boschin LE-Jetronic. Oikein hyvä oli ajolleen ja tykkäsin kovasti, mutta kun kori pikkuhiljaa muuttui rautaoksidiksi, kävi sen liikenteessäpito turhan työlääksi. 
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa otus

  • Viestejä: 1 278
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #26 : 04-10-2017, 22:32:35 »
 Nyt on kepposkohde sattunut oikeaksi:

http://kuvaton.com/kuvei/poikien_kepponen.jpg

 Toisaalta, eipä tuo ajo-ominaisuuksia miksikään muuta.  :twisted:
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Arto Ahonkivi

  • Viestejä: 2 229
  • Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #27 : 05-10-2017, 08:45:44 »
subarua ennen oli vuoden verran "ykkösautona" 2-vetoinen qashkai 80tkm -13, joka on eräs surkeimmista autoista jonka tiedän.
Vaimolla on viiminen korimalli Primerasta 1,8 koneella, joka paikassa sanotaan kuinka paljon se kuluttaa öljyä. Meillä ei kuluta yhtään öljyä ja vaihtovälillä ei tartte lisätä tippaakaan, taitaa olla maanantaikappale varsinkin ku se o ranskalaisten suunnittelema ja brittien kasaama  ;D
Se malli tuli -02 myyntiin ja meirän on rekisteröity huhtikuussa -02, joten luulis olevan uuren mallin lastentauteja.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa PetriS

  • Viestejä: 556
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #28 : 05-10-2017, 11:10:18 »
Nyt on kepposkohde sattunut oikeaksi:

http://kuvaton.com/kuvei/poikien_kepponen.jpg

 Toisaalta, eipä tuo ajo-ominaisuuksia miksikään muuta.  :twisted:
Juu, ei tule ajo-ominaisuuksista kivirekeä tuolla konstilla.  :coolsmiley:

Poissa Digiootti

  • Viestejä: 1 492
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #29 : 05-10-2017, 15:05:01 »
Ooppelin Ranskalaislulla. https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-koeajo/?shared=793527-9215eaed-999&utm_source=emaileri&utm_medium=email&utm_campaign=Uusintalahetys%20TM*n%20uutiskirjeesta%20-%20viallinen%20linkki%20korjattu*%20Koeajossa%20Opel%20Crossland%20X%20*%20Jaavuoren%20irtoaminen%20paljasti%20kateissa%20olleen%20ekosysteemin&utm_term=TM-koeajo*%20Opel%20Crossland***X%20-%20Kun%20saksalaisautoon%20tuli%20ranskalaista%20tekniikkaa&utm_content=u-2486379-57585561-1437219-8