Kirjoittaja Aihe: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa  (Luettu 5835 kertaa)

Paikalla Tee

  • Viestejä: 1 029
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #30 : 05-10-2017, 17:09:52 »
Reilu satatonnia nyt ajellut PSA:n HDi-motilla, joka volgan keulalla kulkee 2.0D tunnuksella. Taitaa olla ainoa jonka kestävyyteen voi luottaa. Vaimon TSI:hin saa huoltovälillä lisätä öljyä, PSA:n tuotokseen ei. Täydet pisteet moottorille, muista tuotteista ei kokemusta.

Poissa Esavi

  • Viestejä: 200
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #31 : 06-10-2017, 10:48:28 »
Auton omistaminen on varsinkin Suomessa hyvin tunneperäinen asia. Merkin historia myös seuraa mukana ja jos joskus on ollut jotakin huonoa, niin aina on tuleva huonoa. Ranskalaisilla on yleensä ottaen aika huono maine. Mutta onko se sitten todellisuutta. Eniten vaikuttaa huutelevan ne, jotka eivät ole koskaan omistaneet ja juurikaan ajaneet yhtään ranskalaista autoa. Ranskalaisissa on tunnettua tietty mukavuus ja monessa ajamassani on ollut hyvät tai erinomaiset ajo-ominaisuudet. Tällä hetkellä ajelen klonksvagenilla, eikä merkin tekniikka kyllä vakuuta (jakopään ongelmat,jäätyvät turbot jne). Ns. premium autot ovat sitten taas järjettömän kalliita, käytettynäkin. Naapuri ajaa Audilla ja minulla oli edellinen auto Skoda. Keskusteltiin niistä ja todettiin molempien sisältävän samoja ei niin toivottuja "ominaisuuksia". Useimmilla saksalaisten autojen omistajilla kuulostaa se oma auto olevan maailman paras, eikä myönnetä, vaikka ongelmia olisikin. Muutama vuosi takaperin Saksassa tehtiin gallup auton omistajien tyytyväisyydestä ja yllätys, tyytyväisimpiä auton omistajia ei olleetkaan saksalaisten autojen omistajat, vaan korealaisten autojen omistajat. Korealaisten perässä oli japanilaiset autot.

Nim. +40000 km vuodessa

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 222
  • Kempele
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #32 : 06-10-2017, 20:47:13 »
Mulla oli kerran Opel Astra.. ihan hyvä peli kait se oli..

https://youtu.be/dxb8S_zv2Xk   ;D

Poissa Teo Pelho

  • Viestejä: 4 119
  • Kerava
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #33 : 06-10-2017, 21:35:08 »
Sain ajaa jokusen kuukauden Vectralla Metro-Auton piikkiin kun liisari Astrasta porsi jakoremmi muutaman tuhannen kanssakärsijän ohella.

Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 222
  • Kempele
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #34 : 06-10-2017, 23:05:59 »
Sain ajaa jokusen kuukauden Vectralla Metro-Auton piikkiin kun liisari Astrasta porsi jakoremmi muutaman tuhannen kanssakärsijän ohella.



Ai niin porsihan se jakoremmi meidänkin opelista nyt kun tarkemmin muistelee ;D ;D Rouva oli aamulla ollut menossa töihin ja soittaa liikennevaloista että auto sammui eikä lähde käyntiin, ja vielä poliisimaija on takana.. olin töissä enkä päässyt hätiin..
Loppupelissä ne poliisit oli hinanneet auton rouvan työpaikalle O0

Poissa Rami Lehto

  • Viestejä: 2 651
  • Siuntio
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #35 : 11-10-2017, 21:57:34 »
Näköjään kaikki nelipyöräiset ritsat ovat hemmetin hyviä tai aivan paskoja. Olen sitä mieltä että Kadett B Rallye, Kadett GT/E, Ascona 400, Manta 400, Opel GT, Commodore ja Lotus Omega ovat hienoja teknisiä vehkeitä. Tavismallit siinä sivussa pärjäilevät omaan tahtinsa vaihtelevasti, merkki on uudessa nousussa.

Merkkikehuissa mun mielestä ykkösiä ovat Kia, MB ja Suzuki koska niitä ei tarvitse koskaan korjata, pelkät huollot riittävät. Joku saattaa olla eri mieltä ja kunnon merkkifanaatikkojen irrottelut on mukavaa popkornilukemistoa. Uskon kuitenkin että koripeltiin leimattu brändilogo, vailla tarkkaa määritelmää mallista, tuotantosarjasta ja vuosimallista edustaa tyhjänpäiväisessä huutelussa symbolisesti vastatuuleen virtsaamista.

Opel on pop.
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa Antti Logrén

  • Viestejä: 2 249
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #36 : 12-10-2017, 07:20:50 »
Mersu ei oikein sovi samaan lauseeseen noiden kian ja suzukin kanssa.. :) Parikin tuttua pitkänlinjan mersukuskia selitti noista "perushuolloista" että se on semmoset tonni-pari-kolme sillontällön niin auto pysyy liikenteessä.. Itse en ole vielä vaurastunut niinpaljoa että olisi useamman tuhannen euron auton ostanut ja silti jokavuosi 22 vuoden ajan on päässyt aina perille lukuunottamatta yhtä taunuksen moottoririkkoa.
« Viimeksi muokattu: 12-10-2017, 07:26:33 kirjoittanut Antti Logrén »
Aikaisempi nimimerkki kkuula
Asun Vantaalla

Paikalla Kumpumäen seppä

  • Viestejä: 2 801
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #37 : 12-10-2017, 07:49:58 »
Autoista puhuttaessa ihmisillä on aina enemmän tunteita kuin järkeä mukana. 90-luvun alussa olin Hollannissa töissä, ja saman projektin kimpussa oli yksi saksalainen. Iltaa istuttaessa tuli puhe autoista. Saksalainen ensin kertoi, että hän ei ikinä ostaisi Japanilaista autoa. Ajattelin siihen, että ok, enkä viitsinyt kysellä sen enempää. Sitten hän alkoi kehua kuinka hieno Hyundai on. Kaverinsa oli ostanut sellaisen, ja siinä on kaikkia hienoja lisävarusteita jne. Silloin oli jo pakko kysyä, miten hän pitää Hyundaita hienona autona, mutta ei ikinä ostaisi japanilaista. Itse kun taas yhdistän nuo samantyylisiksi juuri tuon varustetason jne. suhteen. Selitys oli se, että Japanin autoteollisuus on uhka Saksan autoteollisuudelle. Korean autoteollisuus taas ei ollut hänen mielestään uhka Saksan autoteollisuudelle. Nyt se kyllä jo varmaan hänenkin mielestä sitä on. 

Paikalla riude

  • Viestejä: 580
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #38 : 12-10-2017, 08:43:54 »
ostin 2004 vuonna -01 b vectran 52tkm ajettuna ja se on pihassa edelleen, 01 suzuki jimnyn ja -11 subaru foresterin kanssa.
subarua ennen oli vuoden verran "ykkösautona" 2-vetoinen qashkai 80tkm -13, joka on eräs surkeimmista autoista jonka tiedän.
kuitenkin, opelissa on vajaa 400tkm lasissa, ja pakko sanoa sen olleen paras auto mitä minulla on ollut, kestävyyden, toimintavarmuuden ja ajo-ominaisuuksien puolesta. toki se kuoppaisella tiellä kolisee jo joka paikasta nykyään, mutta tasaisella asfaltill se hakkaa edelleen em autot mennen tullen ajo-ominaisuuksissa.
kolme kertaa on nyt mennyt putkeen läpi katsastuksesta kerrasta, eikä mitään ole korjattu tai huollettu enää 10 vuoteen, kuin kulutusosia. ruostetta ei pohjassa lainkaan, pintapelleissä jotain pieniä kukkia.
sikäli mie olen aina ihmetellyt adamin pilkkaajia :D

Alkaa mennä usko koko katsastustoimintaan....emäntä käytti vetukan toissapäivänä konttorilla ja leima tuli neljännen kerran putkeen :D.

Poissa Janne Kärkkäinen

  • Viestejä: 820
  • Ylöjärvi
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #39 : 12-10-2017, 09:23:59 »
Lainaus
Merkkikehuissa mun mielestä ykkösiä ovat Kia, MB ja Suzuki koska niitä ei tarvitse koskaan korjata, pelkät huollot riittävät.
'

Ei Audiakaan tarvitse koskaan korjata, joskus tulee vain eteen ennakoimattoman huollon tarve  ;D
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa Esavi

  • Viestejä: 200
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #40 : 12-10-2017, 12:52:39 »

Kaverilla on -92 Vectra. Hankki tilalle jo korvaavan, mutta ei oo vielä vieny Vectraa paalattavaksi. Aika hyvin sillä on perille päässyt, eikä ole pahasti ruosteessakaan. Aika paljon se on käynyt loppuvaiheissa telakalla, mutta korjaamolla kehuneet, että hyvä auto: helppo korjata... Tekniikka yksinkertaista verrattuna nykysiin...  ::)

Poissa Rami Lehto

  • Viestejä: 2 651
  • Siuntio
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #41 : 12-10-2017, 16:05:34 »
Parikin tuttua pitkänlinjan mersukuskia selitti noista "perushuolloista" että se on semmoset tonni-pari-kolme sillontällön niin auto pysyy liikenteessä..

Pitää paikkansa. Katsos MB on tehnyt asiakasystävällisen, ennakoitavan ja matemaattisesti yksinkertaisen ratkaisun. Ajotietokone näyttää yhdellä jakarilla ykkösen huollon ja kahdella jakarilla kakkosen huollon. Jarruremontti ja uudet kumit maksavat kumpikin 1MB-unittia, laatikkoremontti 3MB. Välille osuvat hinnat pyöristetään ylöspäin lähimpään tasalukuun. Nykyään näkee myös jotain 0.5MB pikkukorjauksia, kuten ajovalopolttimon vaihto. 1MB-unit maksaa 1k€,  2MB-unittia 2k€ jne. Helppoa ja kätevää! Mercedes-Benz on symbolisesti eksklusiivinen arvovalinta, normitavisten ei tarvitse edes yrittää ymmärtää paremman kansan kulkupelejä. :P
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa Teo Pelho

  • Viestejä: 4 119
  • Kerava
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #42 : 12-10-2017, 16:41:13 »
Kaverilla oli aikoinaan tämmöinen 1969 Record,joku neekerimalli kun 1700 kone ja rattikarahka. Vaan olipa kestävä auto,ei koskaan mitään vikaa vaikka auton kohtelu ei niin hyvää ollut.
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa Janne Kärkkäinen

  • Viestejä: 820
  • Ylöjärvi
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #43 : 12-10-2017, 18:13:22 »
Audin kohdalla puhutaan harrasteyksiköstä: 1 harrasteyksikkö on 1k€.

Jos tarvitsee merkkarin palveluita, niin vähimmillään selviää 0,5 harrasteyksiköllä, ylärajaa ei ole. A-sarjan autoissa 1 harrasteyksikkö useimmiten riittää huoltoihin ja pieniin korjauksiin, konsonanttimallit (S) ja tuplakonsosnattimallit (RS) eivät 1 harrasteyksiköllä tee yhtään mitään. Samaan luokkaa kuuluu myös V6 biturbot.

Sitten ihan oma lukunsa on esim. 4F S6 (V10) jonka omistajalla pitää olla 1 harrasteyksikkö per pytty perstaskussa jemmassa. Sillä määrällä niukinnaukin selviää jos joutuu koneremontin tekemään. 4F RS6 ja sitä tuoreimmissa (2005->) voi jarrulevyihin ja paloihin upota 25 harrasteyksikköä, jos ensiomistaja on älynnyt ruksia autoonsa kunnon jarrut.
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa Antti Logrén

  • Viestejä: 2 249
Vs: Opel menetti lopunkin uskottavuutensa
« Vastaus #44 : 13-10-2017, 06:52:40 »
Ennen audissa saattoi olla kunnollinen maalipinta mutta ainakin vaimoni veljen 2006 A6 kukkii melkoilkeästi ympäri autoa ja iihen oli jo takuuseen maalattu ovien alareunat. Sama oli vm2000 passatissa sekin oli melko rupinen jo kymmenvuotiaana.
Aikaisempi nimimerkki kkuula
Asun Vantaalla