Kirjoittaja Aihe: Roadcar retkeilyauto tai vastaava  (Luettu 1811 kertaa)

Poissa cossuesco

  • Viestejä: 128
  • Hyvinkää
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #30 : 11-10-2017, 22:19:57 »
Ja sitten on myös kotimainen valmistaja: http://www.casacar.com/ ehkei niin upeita sisältä mutta saa ainakin sellaisen kun tarvitsee.

Paikalla rimppis

  • Valvoja
  • Viestejä: 2 609
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #31 : 11-10-2017, 22:56:21 »
Hmm, jotenkin muistelen että Pössl-valikoimassa olisi myös rimppiksen etsimää valmistetta tarjolla: https://www.poessl-mobile.de/

Pösseli olikin alunperin se mitä aloin kuolata. Roadcar on Pösselin edullisempi versio.
http://www.camper.fi/koti/roadcar-haastaa-retkeilyautomarkkinat

Ja sitten on myös kotimainen valmistaja: http://www.casacar.com/ ehkei niin upeita sisältä mutta saa ainakin sellaisen kun tarvitsee.

Alkujaan mulla oli Casacar merkistä mielikuva että on joku Espanjalainen tekele. Nimi hämäsi ja yllätys oli melkoinen kun olikin ihan kotimainen. Melko karujahan nuo kuvista katsoen on jos vertaa näitä yleisimpiä Pösseleitä, Roadcar, Weinsberg, LMC, Adria ym ym... hinnat ovat silti samalla tasolla.

Kim

Poissa Tapio K

  • Viestejä: 3 135
  • Kempele
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #32 : 11-10-2017, 22:59:53 »
Lapin kalareissuja silmälläpitäen  ;)

[ Guests cannot view attachments ]

Poissa Matti ZZJ

  • Viestejä: 2 282
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #33 : 11-10-2017, 23:15:39 »
Lapin kalareissuja silmälläpitäen  ;)

(Attachment Link)
Norjassa huvitti kun jossain helkkarin pikkukylässä oli kahdessa vierekkäisessä talossa unimogin alustalla joku asuntokoppi.
Täyttää kyllä retkeily- ja maastokelpoisuusvaatimukset, mutta Rimppiksen pitää siirtyä kartanoherrojen lattioita tekemään että saa rahoitettua Unimogin

Paikalla rimppis

  • Valvoja
  • Viestejä: 2 609
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #34 : 11-10-2017, 23:40:23 »
Lapin kalareissuja silmälläpitäen  ;)

(Attachment Link)
Norjassa huvitti kun jossain helkkarin pikkukylässä oli kahdessa vierekkäisessä talossa unimogin alustalla joku asuntokoppi.
Täyttää kyllä retkeily- ja maastokelpoisuusvaatimukset, mutta Rimppiksen pitää siirtyä kartanoherrojen lattioita tekemään että saa rahoitettua Unimogin

Tästä on tulossa (DIY) astetta parempi... miljoona taalaa... http://www.camper.fi/koti/maailman-kehittynein-0

Juu, pitää kontata vielä näitä normilattioita hyvän aikaa että saa edes halpisversion jonkinlaisesta retkeilyautosta. Mutta, joskus lähitulevaisuudessa, jossain saan lyödä polvet ruvella tienatut eurot lopulta marmoritiskiin ja ajaa liikkeestä ulos uudella menopelillä kohti uusia kokemuksia, uusissa maisemissa...  :)

Kim

Poissa peko

  • Viestejä: 157
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #35 : 12-10-2017, 07:40:39 »
Ei ole pituusongelmaa kun sängyt voi nostaa pystyyn joten koko takatila on käytössä. Korkeus mitataan ennen eristeitä eli rakenteet eivät vähennä korkeutta. Fordissa täytyy mennä täyskorkeaan että tuo 190cm täyttyy, puolikorkea oli muistaakseni pari senttiä liian matala  :( tai asentaa pulkka katolle  :D
Valmiista pinnasta on se sisäkorkeus mitta, Ivecoa (uutta) kävin talvella katsomassa niin myyjä esitteli kuinka joutuivat vaihtamaan retkeilyautoon lattiavanerin 5mm ohuempaan että saivat korkeuden säilymään kun oli katto levytetty. :idiot2: Tarkkoja tuntuvat olevan millien perään.

Poissa KalleV

  • Viestejä: 521
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #36 : 12-10-2017, 15:09:15 »
Korkeus mitataan ennen eristeitä eli rakenteet eivät vähennä korkeutta.

Olisko jotain faktaa tän tueksi? Onko mielestäsi näin nyt vai lakimuutoksen jälkeen? Ensikatsastukseen tai muutoskatsastukseen viedään yleensä valmis auto ja mittaus tehdään katsastuksessa, jossa autoa ollaan ensimmäistä kertaa rekisteröimässä matkailuautoksi. Olisi kovin erikoista jos tässä yhteydessä revittäisiin eristeet pois.

Tässä tartutaan detaileihin, mutta ao jutussa haastateltu kaverikin varmaan on (ainakin nyt) samaa mieltä että hommassa kannattaa olla tarkkana, jos meinaa autoverolta välttyä.

https://www.is.fi/autot/art-2000000838595.html

Pitää muistaa, että on 2 eri määritelmää; matkailuauto ja lisäksi aivan erityinen erityistapaus autoverovapaa matkailuauto. Jutussa haastateltu kaveri verottajan mielestä rakensi ihan onnistuneesti matkailuauton.

Haasteellista tilanteessa on se, että miten uutta autoverolakia tulkitaan katsastuksessa sen tultua voimaan on vielä auki. Vanhan lain ollessa voimassa on vanhan (tai siis nyt ainoan voimassaolevan) autoverolain tulkinnassa auttamassa sentään Trafin ao ohje, joka on mielestäni aika selkeä:

https://www.trafi.fi/filebank/a/1467194589/dcdd82e4389cef3061ce8663952b7465/21985-Matkailuauto-ohje_2016.pdf

Poissa Teo Pelho

  • Viestejä: 4 080
  • Kerava
Vs: Roadcar retkeilyauto tai vastaava
« Vastaus #37 : 12-10-2017, 15:42:07 »
Naapurifirmalla on tämmöinen: http://www.fixten.fi/index.php?page=crafter  Kelpaisi minullekkin.
Aiempi nimimerkki Viilari