Kirjoittaja Aihe: Vinkkiä akkuiskuporakoneen hankintaan  (Luettu 1537 kertaa)

Poissa Tapio K

• Kempele
Vs: Vinkkiä akkuiskuporakoneen hankintaan
« Vastaus #15 : 24-10-2017, 22:04:26 »
Mulla on ollu Makitan iskupora jo kymmenisen vuotta.. johdollinen siis.. Siinä on porakone, iskupora ja piikkauskone samassa. Istukka on pikavaihdolla.. sds ja tavallinen pikalukituksella.

Sillä kyllä pärjänny pitkälle roppaushommissa ja monet laastisatsit väännetty.. pieniä piikkauksiakin oon tehny.

Kyllähän akkukoneetkin riskejä on nykyään mutta 230v ei ainakaan voima lopu kesken..

Taitaa olla halvempikin jonkin verran..

Ääni akkukoneelle menisi jos olisi jo valmiina akkuvehkeitä ja ostaisi pelkän rungon.. muuten ostasin johdollisen laitteen..

Tai no voihan sen konesetin keräilyn aloittaa iskuporakoneestakin O0

Kannattaa katsoa vähän niitä muitakin koneita sillä silmällä mistä tykkää.. Makita, Dewalt ja Milwaukee taitaa olla niitä suosituimpia.. ei kalliimpia eikä halvimpia mutta hyviä puuhasteluun ja vaikka ammattikäyttöönkin..

Milwaukeen olen todennut ihan hyväksi.. muutaman vuoden päivittäisessä käytössä nyt ollut työmaalla ja verstaalla.. ei vikoja tähän mennessä O0

Poissa otus

« Vastaus #16 : 24-10-2017, 22:05:36 »
 Eikkös ehdoton minimi ole se määrä, jolla saadaan kukin kone kerrallaan pyörimään  :P

Ideaalitilanne on sitten se, että kussakin koneessa on oma akkupatteristo ja mielellään vielä yksi laturisetillinen valmiina jos jotkut simahtavat.
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Eka Vekara

« Vastaus #17 : 24-10-2017, 22:35:20 »
Mä olen aika kyllästynyt siihen, että jossain vaiheessa akkukoneen akku on ns. lähes valmis. Ei vielä niin sökö, että lähtisi ostamaan uuden, mutta niin sökö, ettei kunnolla enää jaksa. Toki, jos on koko järjestelmä samoilla akuilla ja niitä uusii tasaiseen, niin homma toimii.

Joskus10v kuluttua uusissa koneissa on luultavasti taas ihan eri akut, jolloin koko vanha setti joutaa romukoppaan. Joku innokas tietty päivittää kalustoaan, mutta oma riesansa siitäkin.

Siksi johdollinen kone on musta aina parempi kuin akkukone, ellei ole todellista tarvetta tehdä hommia selkeästi johdon ulottumattomissa. Suurimmalla osalla remonttikohteista on sähköt vedettynä ja jatkojohtojakin lojuu lattioilla. Akkukoneen hyöty on tällöin hyvin margninaalinen.