Kirjoittaja Aihe: Ruuvi renkaassa - paikkaus?  (Luettu 2057 kertaa)

Poissa pekkanf

Ruuvi renkaassa - paikkaus?
« : 24-10-2017, 19:39:27 »
Lyhyestä virsu kaunis?

Renkaassa ruuvi. Kun löysää, niin alkaa pihistä?

Onko nuita kukaan paikannut tai paikkauttanut ja miten onnistunut?

Pekka

Poissa Pölynen

Vs: Ruuvi renkaassa - paikkaus?
« Vastaus #1 : 24-10-2017, 19:42:50 »
Juuri satuin Motonetissa näkemään tällaisen http://www.motonet.fi/fi/tuote/451332/MTX-Automotive-Tubeless-renkaan-paikkaussarja , jota kai myös joskus kamelinkakaksi kutsutaan. Tuollaisen ne ilmeisesti rengasliikkeissäkin renkaaseen tunkevat.

Poissa Kumpumäen seppä

« Vastaus #2 : 24-10-2017, 19:43:22 »
Rengasliikkeessä useimmiten ottavat renkaan pois vanteelta ja paikkaavat sisäpuolelta. Silloin tulee hyvä, mutta aika arvokas. Itse olen pari rengasta paikannut matopaikalla, ja ihan toimiva sekin on. Edullinen ja helppo.

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #3 : 24-10-2017, 19:43:31 »
Tein omaani tekohengityksenä niin että ruuvasin ruuvin pois, tilalle jotain mitä hyllystä löytyi eli sikaa tai silikonia reikään ja ruuvin ympärille. Ruuvi takaisin paikoilleen ja siinä se oli jonkun vuoden. On olemassa myös ns. "kamelinpaskaa" jota pitäis saada biltsikasta, honkkarista, mottiksesta ainakin ja mukana tulee työkalu jolla paskan saa reikään täytteeksi.

Kim

Poissa Nicholas-69

« Vastaus #4 : 24-10-2017, 19:50:13 »
Tuolla on hyvät kuvat & ohjeet kyseiseen hommeliin > https://www.pulttijako.com/auton-renkaan-paikkaus-itse/

Poissa Festool

« Vastaus #5 : 24-10-2017, 20:17:35 »
Tuo Rimppiksen keino on ainakin hyvä. Kamelinpaskaa käytettiin paljonkin silloin, kun kesätöissä niitä paikattiin. Nykyisten materiaali ei ole niin hyvää ja itsellä ainakin jäänyt vuotamaan.

Poissa DummyLeeJones

« Vastaus #6 : 24-10-2017, 20:51:53 »
Espanjassa paikkautin auton renkaan tuollaisen ruuvin lävistämänä.

Maksoi 8 € (annoin kympin), aikaa meni odotteluineen 15 min ja paikka on kestänyt nyt pari vuotta.
Jonkun "pötkylän" se kaveri siihen laittoi ensin porattuaan reikää isommaksi.

Poissa Itsok

« Vastaus #7 : 24-10-2017, 21:08:04 »
Sepeli hiersi vuosi sitten kesällä renkaan uranpohjasta rikki. Korjasin juurikin tuollaisella kamelinpaskapaikalla sen. Hyvin on pitänyt.

Poissa Jukka

• Paimio
« Vastaus #8 : 24-10-2017, 21:08:51 »
"Kamelinpaskalla" olen joskus onnistuneen korjauksen tehnyt. Sattumoisin sitä oli kyllä etukäteen porukalla harjoiteltukin. Loppuun ajettuun renkaaseen tehtiin poralla reikä ja paikattiin.  Mitähän lie yhteensä kymmenkunta paikkaa oli harjoitusten päätteeksi renkaassa ja ilma pysyi sisällä ainakin niin kauan kuin jaksettiin seurata. Sisärenkaaton moottoripyörän rengas oli harjoituskappaleena.

Kerran myös löytyi vaimon autosta renkaiden uusimisen yhteydessä vastaava ruuvi kuin Pekalla nyt. Ei tietoa kuinka kauan oli renkaassa ollut, koska ei vuotanut.

Poissa Markus Strand

• Perniö
« Vastaus #9 : 24-10-2017, 21:16:56 »
Sisäpuolinen paikka on hyvä jos tubeless-kalvo ei ole irronnut. Silloin sisärengas on yksi vaihtoehto, yleensä huono. Sekään ei toimi jos renkaan rakenne on rikki. Ruuvi saattaa katkoa teräslankoja jonka jälkeen rengas on hieman arvaamaton.
++MStr                      Aiempi käyttäjänimi strand

Poissa Scyyb

« Vastaus #10 : 24-10-2017, 21:36:47 »
Minä olen noita vianorilla teettänyt vaikka kuinka monta. Tässä ammatissa kun ajelee aina noilla työmaiden huudiloilla, joissa on kylvetty ruuveja ja nauloja pitkin pihoja. Hyvin ovat pitäneet. Tekevät siis semmoisella kuminauhalla, jonka työntävät liiman kanssa reikään. Ei maksa paljon ja ei toinna itse tehdä, minun mielestä.

Poissa pekkanf

« Vastaus #11 : 24-10-2017, 21:37:52 »
Kiitos. Empä tiennytkään että noinkin monitahoinen juttu ennenkun tutustuin.

Luulen että tullut hyvin vähän aikaa sitten ja ruuvi ei ole mitenkään iso, juuri ja juuri läpi. Lisäksi se ei ole reunassa.

Renkaat ostettu kesällä ja kulutuspintaa yli 6 mm jäljellä. Saakeli.

Tollainen video sattui vastaan:
https://youtu.be/mdTAalpkSLM

Jokatapauksessa, muutaman videon jälkeen olen enempi sekaisin kun ennen.

Liimalla vai ei? Noissa sarjoissa ei näytä olevna liimaa?

Kun pötkö on painettu sisään, niin kierretäänkö nejänneskierros (joissakin sanotaan että kierretään puoli kierrosta) jossain ei sanota mitään eikä kierretä. Youtube videot näyttävät olevan sinnepäin.

Pekka

Poissa Scyyb

« Vastaus #12 : 24-10-2017, 21:41:25 »
En minä ole katsonut kiertääkö ne sitä työkalua vai ei. Sinne ne sen ronskisti survoo ja sillä sipuli. Kyllä siinä liimaa on sen kumilurtan päällä.

Poissa pekkanf

« Vastaus #13 : 24-10-2017, 21:43:25 »
Tossa oli ilman liimaa:
https://youtu.be/sldnSXUUm1w

Pekka

Poissa eeromt

« Vastaus #14 : 24-10-2017, 22:30:10 »