Kirjoittaja Aihe: Ruuvi renkaassa - paikkaus?  (Luettu 2056 kertaa)

Poissa Matti ZZJ

Vs: Ruuvi renkaassa - paikkaus?
« Vastaus #30 : 27-10-2017, 00:09:47 »
Minä olen noita vianorilla teettänyt vaikka kuinka monta. Tässä ammatissa kun ajelee aina noilla työmaiden huudiloilla, joissa on kylvetty ruuveja ja nauloja pitkin pihoja. Hyvin ovat pitäneet. Tekevät siis semmoisella kuminauhalla, jonka työntävät liiman kanssa reikään. Ei maksa paljon ja ei toinna itse tehdä, minun mielestä.
Virman toimisto oli ennen LVI firman kanssa samoissa tiloissa/parkkiksella, pari rengasta ehti mennä..  :smitten:

Pihalta löysi aina vähintään pari ruuvia lvi firman pakettiautoista varisseena  ;D

Poissa Rami Lehto

• Siuntio
« Vastaus #31 : 27-10-2017, 01:09:22 »
Virman toimisto oli ennen LVI firman kanssa samoissa tiloissa/parkkiksella, pari rengasta ehti mennä..  :smitten:
Pihalta löysi aina vähintään pari ruuvia lvi firman pakettiautoista varisseena  ;D
Venetelakoilla liikkuessa auton kumit imuroi popniitinkaroja, hst-ruuveja ja saksisokkia.  :smitten:
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa Herja

« Vastaus #32 : 27-10-2017, 13:33:58 »
Minä kuulin sellaasen tarinan, että noita tupeleksia ei saisi korjailla kuin oikia rengasliike..
Tosin se joka kertoi tämän oli rengasliikkeen mies, kun paikkautin oman auton rengasta juurikin tuollaasen ronikkiruuvin takia.. Vakuutusyhtiöt kuulema voivat mahdollisessa onnettomuustilanteessa vedota itsepaikattuun renkaaseen ja evätä korvaukset..

Samalla verukkeella voitaisiin kieltää kaikki auton diy-korjaus. Vaihdoit itte jarrupalat, ei korvata. Mahtaa olla essonbaarijuttu.

Noo en nyt ihan lähtis tuollekaan linjalle, tuo on vähä liian karkeasti ajateltu.. Se idea taisi olla ennemminkin siinä, että rengasliike aukaisee sen rankaan ja kahtoo sinne sisäpuolelle onko jotain tapahtumia.. Kotikorjaaja tuskin näin tekee, tai mulla aineskaan ei ole kotona renkas konetta..

J
-Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi ja korkeaa senkkiä vastaavasti kaapiksi-

Poissa pekkanf

« Vastaus #33 : 27-10-2017, 14:28:06 »
Jos nyt ymmärsin oikein, niin perussyy renkaan aukaisuun on tsekata sisältä onko runko rikki/teräs näkyvissä/tubleskalvo riekaleina ja tätä tapahtuu jos renkaalla ajettu tyhjänä.

Mulla oli renkaassa painetta 2,2 bar ja alkoi alenemaan vasta kun löysäsin ruuvia nokkapihdeillä. En myöskään paukuttanut sillä rotvallin reunaan tms. Paikatessa kyllä selkeesti tunsi että teräsvyö ei repsottanut jokasuuntaan, vaan oli melko tiukasti vastasssa.

Edelleen lukemastani päättelin että jos renkaan sisältä paikataan se alue (tubeless-kalvo) niin silti siihen reikään pitää laittaa täyte, ettei vesi pääse ruostutamaan teräsvyötä.

Googlailin aihetta ja siitä sai jonkinlaisen otannan. Jotenkin olisi toivonut että olisi ollut selkee ohje "jossakin" eikä vaan pelottelua ilman perusteluja. Löytyihän sitä jokseenkin luotettavaakin tietoa, mutta suuri osa oli "älä tee" ja "aivan jormana vaan survotaan hamsterinpaskaa jos vaan reikä löydetään" asennetta. Erityisesti joutubevideot eivät olleet kovin informatiivisa, täältä tuli paremmat ohjeet.

Pekka

Poissa Woima

« Vastaus #34 : 27-10-2017, 16:59:42 »
Minä kuulin sellaasen tarinan, että noita tupeleksia ei saisi korjailla kuin oikia rengasliike..
Tosin se joka kertoi tämän oli rengasliikkeen mies, kun paikkautin oman auton rengasta juurikin tuollaasen ronikkiruuvin takia.. Vakuutusyhtiöt kuulema voivat mahdollisessa onnettomuustilanteessa vedota itsepaikattuun renkaaseen ja evätä korvaukset.. Tarinasta sinänsä en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta vakuutusyhtiöiltä voisi hyvinkiin odottaa jotain tuon suuntaista..

J
Ei ole mitään totuudenperää tuossa.

Tosin se joka kertoi tämän oli rengasliikkeen mies, kun paikkautin oman auton rengasta juurikin tuollaasen ronikkiruuvin takia.. Vakuutusyhtiöt kuulema voivat mahdollisessa onnettomuustilanteessa vedota itsepaikattuun renkaaseen ja evätä korvaukset..

Samalla verukkeella voitaisiin kieltää kaikki auton diy-korjaus. Vaihdoit itte jarrupalat, ei korvata. Mahtaa olla essonbaarijuttu.

Noo en nyt ihan lähtis tuollekaan linjalle, tuo on vähä liian karkeasti ajateltu.. Se idea taisi olla ennemminkin siinä, että rengasliike aukaisee sen rankaan ja kahtoo sinne sisäpuolelle onko jotain tapahtumia.. Kotikorjaaja tuskin näin tekee, tai mulla aineskaan ei ole kotona renkas konetta..

J

Tuokin riippuu aina rengasliikkeestä, että kuinka rengas korjataan, otetaanko pois vanteelta, vai ei. Välttämättä ei oteta ja ei siellä sisäpuolella ole koskaan niin isoja vaurioita etteikö sitä voisi paikata jos ulkopuolelta näyttää olevan paikkauskelpoinen.
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.