Kirjoittaja Aihe: Motonetin palvelu  (Luettu 1442 kertaa)

Poissa Tapani Honkanen

Motonetin palvelu
« : 31-10-2017, 12:22:48 »
Kyllä tuntuu mahtavalta päästä päättämään, mihin ne pienet pennosensa kiikuttaa. Onhan minulla Tokmanni, Honkkari ja nyt Motonet, mistä monenmoista tarviketta saa. Olen jo pitkälle vanhuuteen turvannut hiomatarvikkeeni, kiitos shoppailevien foorumilaisten.
Tänään tarvirsin R1/2” tulppaa sisäkiertein ja tiivisteellä, messinkiä. Jo melkein puolensa valinneena ajoin suoraan Motonettiin. Olihan siellä oikea tarvike muovipussissa ja hinta kohtuullinen mutta tiivite puuttui. Harmillista oli se, että seuraavan koon tulpassa semmoinen oli ja hintakin oli sama kuin pienemmässä, josta tiivite puuttui.
Neuvontaan talsin ja kyselin, jotta saisinko jostakin yksittäisen tiivisteen, kun oli erikseen ostettuna neljän pakkaus samanhintainen kuin tulppa. Se kohdalleni osunut neuvontaihminen kävi siellä takatiskin takana katsomassa mutta siellä eu ollut muuta kuin klingerit-materiaalia. Sitten hän ihmetteli tuota puutetta ja katseli netitä Motonetin informaatiota asiasta. Siellä oli tulppa tiivisteen kera. Sitten hän selvitteli vielä asiaa pomonsa kanssa. Sain tiivisteen ikäänkuin kaupan päälle. Kyllä oli hyvä mieli pienestä.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa otus

Vs: Motonetin palvelu
« Vastaus #1 : 31-10-2017, 12:41:35 »
 Eikä tässä vielä kaikki. Tuo pennin osa, jonka kauppa antoi, toi vielä kosolti mainosta asiakaskunnan kesken. Vastaavaan markkinointitehoon yltävä mainospaikka olisi varmasti maksanut kosolti enempi ja syönyt työvoimakustannuksiakin kokolailla enempi kun mainostoimiston väki olisi pää punaisena miettinyt asiaa.

Välillä tulee ihmeteltyä, miten kummassa sitä on ylipäätään pärjännyt ilman mätänettiä..
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Eka Vekara

« Vastaus #2 : 31-10-2017, 12:58:49 »
Mulla myös hyviä kokemuksia:

1.) Vein pari kk käytössä oleen pyöräilykypärän takaisin, kun siitä oli jo kaksi muoviosaa katkennut. Meni mukisematta takuuseen.

2.) Löysin verkkokaupan poistuotteena olevan hitsauslangan, joka samaan outlet-hintaan kulki toiselta puolen Suomea.

Toki joskus joku sapettaakin, mutta pääosin hyvä kauppa!

Poissa Meisseli

« Vastaus #3 : 31-10-2017, 13:45:11 »
Mulla on vähän paha maku Motonetin motomaatista. Itse en ole käyttänyt, mutta meidän kotipihassa on käynyt useampia autoja joissa killittää vikavaloja taulussa. Ovat käyneet ensin Motomaatin tykönä ja maksaneet sen 19€ jotta autostansa luettaisiin kaikki vikakoodit ulos. Tuloksena joko ei vikakoodeja tai jotain käsittämätöntä siansaksaa.

Merkkikohtaisilla (harrastajan) työkaluilla nämä sitten on kuitenkin saatu ulos ihan oikein, eli se 19€ sinne Motonetin palveluun on mennyt täysin hukkaan. Minusta harhaanjohtavaa markkinoida tuota yleistesteriä jonkinlaisena kaiken kattavana taikakaluna ja ottaa rahat talteen, vaikka tuollaisen yleistesterin diagnostiikka on monesti täysin hyödytöntä asiakkaalle.  :(

Poissa Woima

« Vastaus #4 : 31-10-2017, 16:40:31 »
Minä sain pari viikkoa sitten Motonetistä autoon uuden laturin takuuseen, eli virhevastuuseen, vaikka takuuaika oli mennut umpeen viisi kuukautta sitten.
Laturilla oli vuoden takuu, mutta hajosi takuuajan jälkeen, kilometrejä tuo laturi kesti vain reilut 10000.
Minsta hyvää palvelua.
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa Oki Asikainen

• Vaajakoski
« Vastaus #5 : 31-10-2017, 17:47:51 »
Mulla on vähän paha maku Motonetin motomaatista. Itse en ole käyttänyt, mutta meidän kotipihassa on käynyt useampia autoja joissa killittää vikavaloja taulussa. Ovat käyneet ensin Motomaatin tykönä ja maksaneet sen 19€ jotta autostansa luettaisiin kaikki vikakoodit ulos. Tuloksena joko ei vikakoodeja tai jotain käsittämätöntä siansaksaa.

Merkkikohtaisilla (harrastajan) työkaluilla nämä sitten on kuitenkin saatu ulos ihan oikein, eli se 19€ sinne Motonetin palveluun on mennyt täysin hukkaan. Minusta harhaanjohtavaa markkinoida tuota yleistesteriä jonkinlaisena kaiken kattavana taikakaluna ja ottaa rahat talteen, vaikka tuollaisen yleistesterin diagnostiikka on monesti täysin hyödytöntä asiakkaalle.  :(

Ei ole täysin varmaa tietoa mutta eikös siellä ole ns. takuu, että jos koodeja ei saada nollattua/ luettua, palvelu ei maksa mitään. Eivät kyllä tätä mainosta mutta näin on muutama tuttu kertonut kun ei ole onnistunut koodien luku/ poisto. Tämän luulisi tietenkin olevan itsestäänselvyys jos homma ei onnistu.
Savosta, Jumalan armosta

Paikalla Stanley

« Vastaus #6 : 31-10-2017, 18:15:45 »
Enpä ole kovin tyytyväinen Motonetin takuisiin.
Näitä pahoja on ollut muutamia.
Esimerkiksi Renun etupyörän laakerissa oli ulkokoolin seekeriura tehty pyöristyksen kohdalle niin, että ulompi reuna oli halkaisijassa 1mm matala ja sisempi reuna oli nimellishalkaisijalla ja veitsenterävä.
Urallisissa laakereissa pään pyöristys on pieni. Tässä ura oli tehty urattomaksi tarkoitettuun laakeriin.
Tätä en huomannut ennen asennusta. Prässillä tuon "kalvaimen" kun painoi sisään, niin leikkasi nätisti koko pesän väljäksi.
Takuukäsittelijä väitti minun painaneen laakerin vinossa sisään. Täydellinen puusilmä. Ei mitään ammattitaitoa. :idiot2:
Tämä kokeilu maksoi minulle uuden navan ja laakerin.
Motonetin sijaan on tavaraa tullut mielummin lahden yli (ja halvemmalla).

S

Poissa juska

« Vastaus #7 : 31-10-2017, 18:51:17 »
Takuukäsittelijä väitti minun painaneen laakerin vinossa sisään. Täydellinen puusilmä. Ei mitään ammattitaitoa. :idiot2:

Mulla meni kans n. 3vk wanha motonetin pyöränlaakeri. Olisin ostanut alunperin merkkiosan mutta ne oli loppu niin otin sitten sen halvemman.. Kävin sitten tiskillä tinkaamassa että teidän laakerinpaska ujeltaa jo vaikka on kaikkien taiteen sääntöjen mukaan laitettu. No ukkeli siinä halusi laakerin ehjänä tarkistukseen ja yritin selittää että ei sitä sieltä enää ehjänä saa ulos kun se on sinne napaan prässätty. Yritti ehdotella että eikö merkkiliike saisi niin sitten piirsin kuvan aiheesta ja pyysin selittämään että miten ihmeessä sen voi painaa ulos särkemättä laakeria. Lopulta luovutti ja hyvitti sen suosiolla. :)

Laakerissa oli sitten jonkinlaista syöpymää radalla.

Poissa Meisseli

« Vastaus #8 : 31-10-2017, 19:43:40 »
Ei ole täysin varmaa tietoa mutta eikös siellä ole ns. takuu, että jos koodeja ei saada nollattua/ luettua, palvelu ei maksa mitään.

En tiedä, mutta ainakaan näissä tapauksissa se ei ole auttanut kun kone kyllä antaa jonkun koodin mutta se on ihan höpöhöpöä ja se oikea vikakoodi joka auttaisi vian selvittämisessä, jää näyttämättä.

Poissa Tallitimpuri

« Vastaus #9 : 02-11-2017, 18:41:58 »
..2.) Löysin verkkokaupan poistuotteena olevan hitsauslangan, joka samaan outlet-hintaan kulki toiselta puolen Suomea. ..

Lieneekö kyse pärstäkertoimesta, kun vastaavassa tilanteessa kysyin siirtomahdollisuutta toisesta Motonetistä, mutta olisi pitänyt maksaa toimituskulut. Jätin sitten hankkimatta.  :(
Elämässä kaikkein vaikeinta lie se kun hyvin tehty kaiken aikasi vie...

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #10 : 02-11-2017, 19:15:44 »
..2.) Löysin verkkokaupan poistuotteena olevan hitsauslangan, joka samaan outlet-hintaan kulki toiselta puolen Suomea. ..

Lieneekö kyse pärstäkertoimesta, kun vastaavassa tilanteessa kysyin siirtomahdollisuutta toisesta Motonetistä, mutta olisi pitänyt maksaa toimituskulut. Jätin sitten hankkimatta.  :(
Voi olla että riippuu keskimääräisestä tavaran kulkusuunnastakin, esim pääkaupunkiseudulta maakuntiin varmaan kulkee helpommin kuin Kuopiosta Kalajoelle kun sillä välillä ei paljoo muita kuljetuksia ole.