Kirjoittaja Aihe: xenonit  (Luettu 511 kertaa)

Poissa Tapio K

• Kempele
xenonit
« : 03-11-2017, 18:39:20 »
Onko kokemusta Bilteman xenoneista?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Xenon-polttimo/Xenon-polttimo-2000038006/

Olis puolet halvempi tuo D2R ku tarvikeliikkeessä..

Mikä noista yleensä menee? rikkinäisiä olis pari kappaletta ::)

Poissa Tee

Vs: xenonit
« Vastaus #1 : 03-11-2017, 22:34:36 »
Pari vuotta olen bilteman xenoneilla ajellut. Varmaan ovat kaikella tavalla huonommat kuin kalliimmat lamput ja eritoten itse vaihtaen on syyllistytty joukkomurhan veroiseen pahantekoon, mutta en ole näistä pimeydelle kertonut ja tyytyväisenä olen pimeyttä torjunut.

Poissa TakametsänTravolta

• Entinen nimimerkki joonaspee
« Vastaus #2 : 03-11-2017, 23:21:16 »
Julmasti tuhoatte rakastamaani pimeyttä noilla xenoneilla. Pimeys on uusiutumaton luonnonvara, jota koitetaan epätoivoisesti ylläpitää mm. aurinkolasien, pimennysverhojen ja tummennuskalvojen avulla. Jos vertaa valosaastekarttoja 1800-2000-luvuilta niin tyhmempikin tajuaa tilanteen vakavuuden. Pelkästään toimistorakennusten ja hotellien viilentämiseen käytetään vuosittain Suomessa yli 5000*10^12 höpöwattituntia, vaikka sama asia hoituisi kuin itsestään, mikäli kesäisinkin olisi pimeyttä käytettävissä. Pimeys, ja siihen kuluva energia noudattaa kaavaa: P = n*s*®^2, missä P= pimeys, n= nääkkönäämittää ja ® = silmien siristämissuhdeluku. ®>10. Kysyn vaan, mistä riittää pimeyttä tuleville sukupolville?

Poissa pera8x

« Vastaus #3 : 04-11-2017, 08:48:19 »
mulla on yks taskulamppu, missä on pilteman xenoni ja saman puljun autoon tarkotettu lisäpitkä. toimii ja on ihan kohtuullisen tehokas.

aikasemmin oli autossa jotain kiinalaisia halppis xenoneita, niin eihän ne kestäneet kun jotain vuoden, tai pari ja sitten pimeni. pilteman xenonin kestosta ei ole niin kokemusta, kun ei tuolla taskulampulla tule niin paljoo käyttötunteja. talvisin se on valasemassa pimeetä takapihaa, kun pilkon puita. ainakin siinä hommassa toiminut ihan hyvin toistaseks.

Poissa Itsok

« Vastaus #4 : 04-11-2017, 09:07:58 »
Olen pari kertaa käynyt tästä paikan päältä hakemassa polttimot https://www.xenonkauppa.fi
Joskus oli bulkki made in germany poltin philipsin teksteillä.

Mutta tosissaan ihan halppispolttimoita en viitsisi autoon laittaa. Usein on sen verran työläät vaihtaa että ei niitä huvita muutaman sadan käyttötunnin jälkeen vaihtaa.