Kirjoittaja Aihe: Rakennusten pienoismallit!  (Luettu 484 kertaa)

Poissa Viilumies

Rakennusten pienoismallit!
« : 04-11-2017, 14:19:23 »
Moro!
Kirjoittelen vaan sellaisesta asiasta kuin aivan tavallisten talojen ja tilojen pienoismalleista. Olen tehnyt intarsiaa vuositolkulla ja ajattelin siinä kokeilla pientä pienoismallien tekoa esim. vanhoista maalaistaloista ja tiloista aittoineen jne. Olen jo seinää tehnyt sellaisella tyylilllä että liimailen intarsiaviiluja päällekkäin joista saan seinärimoja lehtisahalla sahailemalla ja seinää samanvärisestä viilusta muotoon sahailemalla.
Käytän siis viilua materiaalina malleihini, kysynkin onko oikea tekniikka sillä minusta siinä samalla tulee siistiä jälkeä seiniin ja kattoihin?
Aitan teko on minusta sellaista luovinta työtä kun saa hirsiä kyhäillä harmaasta viilusta liimailemalla sahailemalla ja työstämällä. Jos väriä pitää vaihtaa niin ei muuta kun eri väristä viilua.
Olen ennenvanhaan tehnyt muutamia talon malleja ja ihan mielestäni kelvollisia.
Mihinkään määrättyyn mittakaavaan ne eivät tule mutta olen löytänyt kuvia taloista vähän joka puolelta ja sen mukaan tehnyt.
Malleja en aio alkaa sisustelemaan.
Onko kukaan koskaan tehnyt malleja tilauksesta sillä minusta tuntuu että joku voisi haluta omasta talostaan tai lapsuudenkodistaan pienen mallin?
Missä hinnoissa tällaiset pyörii?

Tällaista tällä kertaa.

Poissa Mika Tiainen

• Kangasala
Vs: Rakennusten pienoismallit!
« Vastaus #1 : 04-11-2017, 16:18:11 »
Mielenkiintoinen aihe, kuvia olisi kiva nähdä valmisteilla olevista että valmistuneista pienoismalleista.

Poissa Viilumies

Vs: Rakennusten pienoismallit!
« Vastaus #2 : 04-11-2017, 16:23:08 »
No minulla on viimeisin malli vasta alkuvaiheessaan ja niistä ennen tehdyistä on vain yksi löytämäni paperikuva koska siitä on jo aikaa yllin kyllin.
Mutta lähetän tästä tulevasta sitten kuvaa kunhan valmistuu aikanaan.