Kirjoittaja Aihe: Aina sama s..tanan moka  (Luettu 9765 kertaa)

Poissa Ice

Vs: Aina sama s..tanan moka
« Vastaus #30 : 18-11-2017, 23:00:38 »
Omasta talmeteristä yliviivasin ne rahanmenoa aiheuttavat lukemat. Ovat toki vielä luettavissa. Muistaakseni 45 euroa maksoi ylimääräinen kaakelilujalevy.

Poissa Markus Nylund

• Vantaa
« Vastaus #31 : 19-11-2017, 09:52:40 »
Talmeteristäkin on aiemmin keskusteltu. Mä käytän Stanleyn ikkunallista:
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001IZOIGS

Poissa Janne Kärkkäinen

• Ylöjärvi
« Vastaus #32 : 19-11-2017, 16:13:58 »
Talmeterin kanssa olen itsekin oman osuuteni hölmöillyt, nyt sen käyttäminen sujuu ilman suurempaa draamaa  ;D
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa Simo Ahtola

« Vastaus #33 : 19-11-2017, 17:01:44 »
Hei,

Sormi/lohenpyrstö liitoksissa tahtoo aina välillä yhdet sivut tulla liian lyhkäsiks kun tuijottaa sisämittaa...

T. Simo
Aiempi nimimerkki Simoah

Poissa pekkanf

« Vastaus #34 : 19-11-2017, 18:36:19 »
Mä opin hitaasti. Todella hitaasti. Jotenkin olen oppinut hyväksymään työssä tehtävät virheet ja usein tuleekin mitattua kahdesti, kirjoitettua muistiin, merkattua jne. Sillä ne pysyy jotenkin kurissajos ei ala kiirehtemimään, ekemään väsyneenä tai muuten hölmöilemään.

MUTTA työkalut on hujanhajan - aivan kun isällä.

Pikkuhiljaa olen aloittanut järjestämisen haremmin tarvittavista työkaluista: Kaikki muurausvälineet yhteen laatikkoon. Suuri osa maalausväleineistä yhteen laatikkoon (useempi laatikollinen, suunilleen samalla suunnalla..). Sähkö puutyökalut yhteen muutenlaatiikkon, samoin hitsausvehkeet. Ja rälläkät yhteen lattikkoonen avainten kanssa.

Useita halpoja työkaluja on kolme kappaletta: Yksi paikoillaan, toinen jossain muualla ja kolmas hukassa.

Mutta harvoin käytety työkalut on yksiä perkeleitä: Just perjantaina etsin pulttileikkuria valehtelematta tunnin. Oli "varma muistikuva" että yhteen paikkaan laitoin, jossa on toinenkin iso pihti...eipä näyttänyt olevan. Eikä metrinen pihti ole helppo hukata, mutta pitkään etsin jokapaikasta - pihavajaa myöten (vaikka olin kokolailla varma etten sellaista murtovälinettä olis jättänyt liiteeriin, edes minä en ole niin tyhmä - luulisin). Kun kaikki loogiset paikat olin etsinyt ja melkoinen molo otsassa, niin päätin vielä kerran dyykata sen ekan paikan. eihän siinä päällä ollut kun kuusi alumiprofiilia ja eihän se musta sieltä alemmasta kerostumasta muiden mustien työkalujen seasta löytynyt ekalla kerralla.

Pitäis luottaa muistiinsa, mutta kun se valehtelee.

Eikä ole eka kerta.

Ja siivoominen mun pitää tehdä hitaasti ja ajatuksella tai sitten kaikki on taas sekasin mun mielessä vuosikausia.

Pekka

Poissa Aave

« Vastaus #35 : 20-11-2017, 14:17:57 »
Pitäis luottaa muistiinsa, mutta kun se valehtelee.

Eikä ole eka kerta.

Ja siivoominen mun pitää tehdä hitaasti ja ajatuksella tai sitten kaikki on taas sekasin mun mielessä vuosikausia.

Pekka

Mulla on ihan sama juttu, yleensä laitan työkalun 'johonkin', josta tulee sen paikka ja sitten kaikki on levällään hujan hajan "omilla paikoillaan". Siivotessa täytyy erikseen miettiä että "mihin tämä kuuluu ja missä sitä käytetään". Auta armias jos vaihtaa jonkun työkalun paikkaa... sitä kuitenkin kun tarvitsee, niin ensimmäisenä sitä ettii sieltä missä sen paikka on ollut vuosikausia. :)

Siksipä mulla on siivous yleensä täydellinen uudelleensijoitus ja järjestelysessio, eli tulee tehtyä todella harvoin...  ;D

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa Meisseli

« Vastaus #36 : 20-11-2017, 14:49:58 »
Aina sama moka siirrellessä tavaraa paikasta toiseen, on "säästää aikaa" yrittämällä kantaa kerralla mahdollisimman paljon. Lopputuloksena aikaa menee kolminkertainen määrä, kun puolet tippuu käsistä/sylistä matkalle ja parhaassa tapauksessa jotain hajoaakin siinä sivussa.

Nopeammin olisi selvinnyt kävelemällä kaksi erillistä reissua, kuin yrittämällä väkisin kaikkea kerralla. Silti joka pahuksen kerta sama juttu uudestaan.

Poissa MaTaHa

« Vastaus #37 : 20-11-2017, 15:06:31 »
Tuo "hujan hajan" on ihan hyvä järjestelmä, jos verstaalla ei ole muita/montaa käyttäjää ::)
Aina on selvitty!!

Poissa juil

« Vastaus #38 : 20-11-2017, 18:00:38 »
Aina sama moka siirrellessä tavaraa paikasta toiseen, on "säästää aikaa" yrittämällä kantaa kerralla mahdollisimman paljon. Lopputuloksena aikaa menee kolminkertainen määrä, kun puolet tippuu käsistä/sylistä matkalle ja parhaassa tapauksessa jotain hajoaakin siinä sivussa.

Nopeammin olisi selvinnyt kävelemällä kaksi erillistä reissua, kuin yrittämällä väkisin kaikkea kerralla. Silti joka pahuksen kerta sama juttu uudestaan.

Tuolle on olemassa ihan oma sairausluokitus. Tunnetaan nimellä kantajan tauti :)

Poissa otus

« Vastaus #39 : 20-11-2017, 21:44:12 »
 Harmillisesti käytän paperien arkistoinnissa ns. sedimentaatiota...
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Tee

« Vastaus #40 : 20-11-2017, 21:49:32 »
Longworth-istukassa lähes valmis tunteja hierottu kulho, vastakärjellä varmistaen pohjan viimeistelyä, vastakärki pois tieltä sen viimeisen tiitin poistoa varten, tarjotaan talttaa kulhon sivusuunnasta ja ... väistellään ympäri verstasta lentäviä kulhonpalasia. Aina sama saatanan moka, menee ihan hyvin kun talttaa tarjoaa kulhon pohjaa kohti painaen, mutta sivusuuntainen voima irrottaa kappaleen istukasta herkästi. Useita kulhoja jo lennättänyt raskaiden kirosanojen saattamana.

Donut chuckin teko alkoi jo...

Poissa Aave

« Vastaus #41 : 22-11-2017, 16:01:03 »
Harmillisesti käytän paperien arkistoinnissa ns. sedimentaatiota...

Tuostahan on ihan professoritason tutkimustakin tehty ja ainakin yksi kirjakin kirjoitettu
https://www.youtube.com/watch?v=fy4xm3n2iXE

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa TTA

« Vastaus #42 : 22-11-2017, 16:39:47 »
Kuvittelin jo että olen tullut virheettömäksi. Sitten muistin että aika vähän on tullut puoleen vuoteen verstaalla väkerrettyä - kun ei tee ei voi sattua mitään :(  Onneksi joku muistutti Tallmeteristä. Mitta on hukannut hankintanhintansa jo varmaan kymmenkertaisesti.
Viimeisin "moka" oli mitata alumiinilevy, sahata rungon välipalasia noin 100kpl, liimata ja ruuvata ne kiinni ja porata parin päivän päästä alumiiniin verstaalla reiät reunoihin ns. vanhasta muistista. Yläkertaan levyt viedessä paljastuu että ne ovat 20mm liian leveät ja reiätkin tuli liian reunaan, jolloin ruuvatessa ne halkaisee alla olevan puun.

Poissa haikavil

« Vastaus #43 : 22-11-2017, 22:18:53 »
Tuo tapin poraus on kyllä viheliäinen homma. Ei sitä niin tarkkaan saa porattua etteikö olisi vähän pielessä. Ollappa varaa dominokoneeseen...
Kyllä sillä dominollakin saa reiän persiilleen, välillä ei meinaa osua edes levyyn  :-[

Poissa arduino

« Vastaus #44 : 23-11-2017, 12:23:16 »
Joku kyseli et kuinka saada poratapit kohdalleen. Katkotte pikkunauloista 10 mm pätkiä,päätylautaan kiinni 5mm syvyydelle,jonkun ohjausriman laitatte että laudat ovat kohdallaan,painatte kohalleen ja naulanpätkät jättävät porausmerkin.Tulee mm tarkkoja reiänmerkkejä.
Naulanpätkät pois ja eikun porailemaan