Kirjoittaja Aihe: Huijauspuhelu ja -lasku  (Luettu 3398 kertaa)

Poissa VVa

Vs: Huijauspuhelu ja -lasku
« Vastaus #15 : 28-11-2017, 20:36:34 »
Citlom laskun lisäksi sain tänään soiton jossa täti kysyi koska maksan laskun vai laitetaanko heti perintään.

En voi käsittää... Voiko tuollaisesta tekaistusta laskusta aiheutua ongelmia? Tai siis ongelmia on jo, ainakin pään sisällä.

Poissa piedro

« Vastaus #16 : 28-11-2017, 21:11:23 »
Itse tekisin näin:
1. Riitauttaisin laskun, käsittääkseni silloin ei voi laittaa perintään.
2. Yhteys kuluttaja-asiamieheen, osaavat ainakin neuvoa.
3. Mahdolinen rikosilmoitus, selviää kuluttaja-asiamieheltä.

Tämä on vain minun omaa pähkäilyä...

Poissa Tee

« Vastaus #17 : 28-11-2017, 21:35:31 »
Mahtaako kuluttaja-asiamiestä kiinnostaa yritysten väliset bisnekset. Eipä taida. Matti tuossa linkkailikin jo ohjeita.

Poissa ptk__

« Vastaus #18 : 29-11-2017, 08:51:10 »
Citlom laskun lisäksi sain tänään soiton jossa täti kysyi koska maksan laskun vai laitetaanko heti perintään.

En voi käsittää... Voiko tuollaisesta tekaistusta laskusta aiheutua ongelmia? Tai siis ongelmia on jo, ainakin pään sisällä.

Minun mielestä noiden kanssa ei kannata käyttää aikaa puhelimitse, pyytää vaan
kaikki yhteydenotot kirjallisesti tai s-postilla.
Jotain "sovitteluahan" ne ajaa puhelulla, jotta asiakas väsyy ja maksaa edes osan.

Puhelimessa kuluu aikaa, asiat mutkistuu ja kukaan ei voi todeta mitä puhuttu jos äänite "häviää"

Kai tekaistusta laskusta ei rahan menoa tule, mutta ajan kulua, mielipahaa ja vaivaa tulee.
Voimia jaksamiseen.

Poissa Arto Ahonkivi

• Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #19 : 29-11-2017, 08:54:05 »
Riitauta se lasku, jos kuitenkin perinästä tulee perintälasku riitauta se uurestaan perintätoimistolle. Sähköpostilla perustelet miks et maksa laskua, sen jälkeen laskun lähettäjä joutuu karhuumaan sitä oikeuren kautta. Samalla sen on osoitettava siällä millä perusteella laskua karhuu. Säilytä riitautussähköpostit, voit tarvita niitä myähemmin.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #20 : 29-11-2017, 09:02:19 »
Riitauta se lasku, jos kuitenkin perinästä tulee perintälasku riitauta se uurestaan perintätoimistolle. Sähköpostilla perustelet miks et maksa laskua, sen jälkeen laskun lähettäjä joutuu karhuumaan sitä oikeuren kautta. Samalla sen on osoitettava siällä millä perusteella laskua karhuu. Säilytä riitautussähköpostit, voit tarvita niitä myähemmin.
Jep.
Oikeuteen nämä veitikat eivät yleensä asiaa vie koska tuottoprosentti alkaa olla aika huono.
Välillä näillä veitikoilla on tainnut olla jotain omia hämäriä perintätoimistojakin, mutta ne on onneksi joutuneet viranomaisten hampaisiin aika äkkiä.

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #21 : 29-11-2017, 09:19:54 »
Virolaisen Citlom OU:n takaa löytyy nähtävästi Tanja LINDGREN-HAGERT (no comment) jolla on sitten mm. parkit-pysäköintipalvelu, Grimaud oy ja joku muu firma joiden kaikkien nimellä taitaa tulla jotain huijaustarinaa kun googleen firman nimen työntää.

Poissa Kumpumäen seppä

« Vastaus #22 : 29-11-2017, 11:50:06 »
Kyllähän se närästää, kun joutuu tuhlaamaan aikaansa tällaisiin. Mulle tuli joskus ensin soitto, että tarkistavat näitä yhteystietoja, mitkä mulla on jossain luettelossa. Totesin että oikee on ja saa olla, jos palvelu on maksuton, mihinkään maksulliseen en laita mitään. Jatkoi siellä sitten, että kun teillä on tämä jatkuva tilaus, johon taas, että ei muuten ole. No intti siellä vielä jotain, joten löin luurin korvaan. Viikon päästä tuli lasku, jossa ainoana yhteystietona maksullinen puhelinnumero. Myivät kuitenkin laskun jollekin perintäfirmalle factoring-rahoituksena, joten reklamoin tuon heti tuolle perintäfirmalle, joka pisti siltä osin pelin poikki. Lopulta sain myös alkuperäiseltä yritykseltä palautetta sähköpostin kautta, jossa pahoittelivat tapahtunutta, ja kertoivat ettei moinen toiminta ole heidän tapansa toimia, vaan kyse on yksittäisen myyjän virheestä.  :idiot2: No siltä osin asia oli sillä selvä.

Parin viikon päästä soittaa joku, ja alottaa: Teillekin tulee varmaan näitä aiheettomia laskuja. Tarjosivat palvelua, jossa poistavat tiedot kaikista maksullisista luetteloista, ja tarvittaessa oikeusteitse sanovat kaikki sopimukset loppumaan. Ja palvelu maksaisi vain muutaman satasen vuodessa.  :crazy2:

Luultavasti samat myyjät asialla. Kyllä ärsyttää moiset turhuudet.

Poissa Matias.

« Vastaus #23 : 29-11-2017, 14:59:10 »
Todennäköisesti samaa porukkaa. Kun mulle on soitettu ja "tarkastettu tietoja" niin olen kysynyt että millä ja kenen luvalla firmani tiedot ovat rekisterissänne. Ne on ostettu tietysti rekistereistä ja mun osaltani siellä on osoitetietona kotiosoite joka on rekisterissä ja on oikein. Mutta nämä kelmit ovat laittaneet sen kotiosoiitteen firman yhteystiedoksi.
Toimipaikkaosoite on kuitenkin toinen ja kysynkin aina että eikö väärän informaation jakaminen jostakusta ole rikoksen kaltainen toimenpide ja olen uhannut poliisilla ja rikostutkinnalla ja todennut että yritykselleni on tullut iso vahinko asiasta. Ei ole tullut laskuja.

Voi tuntua vähän lapsellisen typerältä mutta kun saa silloin tällöin palautetta sellaiselta asiakkaalta joka on lukenut ne väärät tiedot ja on käynyt siellä kotiosoitteessa ihmettelemässä. Hänelle on aika vaikea selittää asiaa. Google maps karttapalvelu on yksi joka opastaa väärin.
...

Poissa zwak

« Vastaus #24 : 29-11-2017, 15:25:38 »
Google Mapsin saa kyllä näyttämään oikeaa osoitetta, jos vaan jaksaa googleen olla yhteydessä. Ainakin jos firmalla on nettisivu. Nykyään kannattaa olla firmalla nettisivu ihan vaan siksi, että muuten tulee 101 luettelopalvelua googlessa joissa vanhentuneet tiedot. Toisin kuin näissä huijausfirmoista, googlesta saattaa olla jotain hyötyäkin. Eikä tietenkään maksa mitään. Jos luettelopalvelu maksaa luettelossa olevalle, siitä tietää, että se on huijausta. Esmes Suomen Asiakastiedolta (vai mikäs se asiallinen firma oli, on aika monta huijasfirmaa melkein samanlaisella nimellä) kun soittavat ja haluavat tarkistaa yhteystietoja, niin ensimmäisenä joutuvat vakuuttamaan että eivät myy mitään...

Harmillista on että näitä huijauksia ei juuri tutkita petoksina, joita ne on. Laki ei ole este, vaan se ettei syytteitä nosteta kun summat on "vähäisiä".

Poissa Matias.

« Vastaus #25 : 29-11-2017, 16:46:44 »
Joo, Google Maps näytti kyllä jonkin aikaa oikein kun ilmoitettiin asiasta mutta jotenkin vanhat tiedot oli taas päässeet lipsahtamaa  takaisin sinne. Mikä lie päivitysongelmavak mikä lie.
...

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #27 : 29-11-2017, 20:03:47 »
Oletkos tinderissä.. en ku oon fonecta finderissä.

Tuo fonecta finder on kyllä pelastanut monelta puhelinmyyjältä.. Yrittäjän on tietenniin aina vastattava mutta tuosta saa aina vähän osviittaa kuka soittelee O0