Kirjoittaja Aihe: Tee se itse ultraäänipesuri  (Luettu 1890 kertaa)

Poissa Tapani Honkanen

Tee se itse ultraäänipesuri
« : 13-12-2017, 22:07:02 »
Matille haaste. Miten tehdään riittävän tehokas ultraäänipesuri halvalla. Hieman surfailin, vaan ei löytynyt aaltoja.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa mpo

Vs: Tee se itse ultraäänipesuri
« Vastaus #1 : 13-12-2017, 22:16:08 »
Miten todetaan, että ultraäänipesuri toimii?
Tee se itse, tai kaupallinen.

Poissa Teemu

« Vastaus #2 : 13-12-2017, 22:20:17 »
Alumiinifoliolla. Pitäisi kavitaation tehdä reikiä, tehosta riippuu kuinka nopeasti.

Poissa Pekka Kurki

« Vastaus #3 : 13-12-2017, 22:22:51 »
Täytät altaan vedellä ja upotat siihen alumiifolion pystyasennossa. Jos siihen alkaa repeytyä reikiä, asia on kunnossa, laite toimii. Pelkkä ääni ei vielä kerro laitteen toiminnasta.
No tähän tuli vahvistus.
Aiempi nimimerkki shiraz

Poissa otus

« Vastaus #4 : 13-12-2017, 22:31:43 »
 Voisiko homma olla niinkin simppeli, että etsitään jostain rosterinen allas ja tilataan tämmöinen:

https://www.ebay.com/itm/AC-220v-100W-Ultrasonic-Ultrason-Cleaning-Power-Driver-Board-50W-40K-Transducer/322737573680?hash=item4b24a88f30:g:McAAAOSwn1FZt71w

Tiedä sitten miten pelittää, mutta on sen verran edullinen tuommoinen 100 wattinen, että voihan niitä laittaa altaaseen parikin.
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #5 : 13-12-2017, 22:34:46 »
Noilla hinnoilla  ei maksa vaivaa alkaa itse kolvaamaan ja sopivia rst altaita löytynnee suurkeittiötarpeista.
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #6 : 13-12-2017, 22:36:04 »
Matille haaste. Miten tehdään riittävän tehokas ultraäänipesuri halvalla. Hieman surfailin, vaan ei löytynyt aaltoja.
Tilataan kiinalainen aihio ja korjataan siitä tarpeen mukaan vikoja vähemmäksi. Aihion hinnalla ei varmasti saa osia.
Omassa aihiossa ei ollut kuin yksi pikkuvika tähän mennessä, eli tyhjennys(pallo)venttiilin vipu ja ja pallo eivät ole yhteydessä toisiinsa  ;D

Poissa MasaP

• Tuusula
Vaikka Isäni oli köyhä mies oli hänellä aina liukkaat viilat.

Poissa Aave

« Vastaus #8 : 19-12-2017, 08:38:24 »

Mahtaisikohan vanhan rosterisen tiskialtaan kierrättämisessä asua menestys ?

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #9 : 19-12-2017, 10:03:20 »
Minä jo luulin virittväväni uuden villityksen. Taka-ajatuksena tietysti oma pohjatulpaton rst-allas 40 cm x 30 cm x20 cm (korkeus), ja sitten vielä uppokuumenninkierukka. Oli minulla toinenkin, samanlainen allas, jossa oli oma  irroitettava kierrätyspropelli-  ja kuumennuskierukkayksikkö mutta eräs foorumilainen miltei väkisin halusi sen. Olisi ollut hyvä varuste vielä se ultraääni siinä.
Siis mistä pitäisi sellaisen väkättimen hankkisi, halvan ja edes vähän aikaa kestävän ja riittävän tehokkaan. Tuolla aiemmin oli ehdotusta, missä olisi ollut kaksi Liiterin altaan värähtelijää. Siinä vain pieni osa (ajasta) värähtelystä sattuu maksimit summautumaan. Osa ajasta on ihan tehotonta.
Matti, maailmankaupan mestari, ottanet kantaa.

Niin, ja kannanotto siihen tiskialtaan uudelleenkäyttöön. Eikös sellainen olisi hyvä ja varsink.in kun saisi halvalla. Väkätin puuttuu.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #11 : 19-12-2017, 10:17:19 »
Minä jo luulin virittväväni uuden villityksen.
Kyllä kiinalaiset halpatuotteet vievät kaiken harrastamisen ilon. Saa halvemmalla melkein yhtä huonon kuin itte tekemällä tulis.

Paikalla MaTaHa

« Vastaus #12 : 19-12-2017, 10:17:55 »
Entisen työnantajani myyntimies yritti myydä Finnsonicille suurkeittiöille tarkoitettuja rst astioita, ei kelvannut, Bourgeat' in laatu, altaan pinta pitää olla kuulemma  täysin virheetön.
Aina on selvitty!!

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #13 : 19-12-2017, 10:51:54 »
Entisen työnantajani myyntimies yritti myydä Finnsonicille suurkeittiöille tarkoitettuja rst astioita, ei kelvannut, Bourgeat' in laatu, altaan pinta pitää olla kuulemma  täysin virheetön.
Paljon käytettynä noihin altaan pohjiin tulee  väsymismurtumia joten pinnanlaatuvaatimukset ovat sikäli järkeviä.

Poissa cossuesco

• Hyvinkää
« Vastaus #14 : 19-12-2017, 13:27:58 »
Olis pari generaattoria korjattavaksi...jotain mystistä tapahtui kun molemmat kärähti. Alkuperäisissä ultraäänilähettimissä varmaan oikosulku.