Kirjoittaja Aihe: 100 vuoden talo  (Luettu 3725 kertaa)

Poissa Kanuuna

100 vuoden talo
« : 20-12-2017, 20:02:45 »
https://areena.yle.fi/1-2966146

Enään yksi päivä ja tulee viimeinen jakso. Olen katsonut pätkiä silloin tällöin mutta säästänyt että voin katsoa tämän putkeen. En oikein osaa päättää onko se päätimpuri vanha änkyrä vai viimeisen päälle ammattimies :)

Poissa Matti ZZJ

Vs: 100 vuoden talo
« Vastaus #1 : 20-12-2017, 20:36:50 »
En oikein osaa päättää onko se päätimpuri vanha änkyrä vai viimeisen päälle ammattimies :)
Reality-tv draamatähti sekin on  ::)

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #2 : 20-12-2017, 21:03:24 »
Ihan porilainen tollo pässinpää tuo kyseinen henkilö. Kyllä ihmettelen miksi tuolle tollolle ei annettu kenkää. Kyllä talon rakennuttajakin on tollo, tyhmä mutta perse (lompsa) kestää. Toki arkkitehti on suurin tollo. Kyllä on ihan lato koko rakennus.
Kyllä porilainen tollo lajitoverinsa tuntee. Tosin syntyessäni ja siellä asuessani on ollut porillainen. On minulla kokemusta. Tollo velipoika, aivan kuten tuo päätimpuri, oli minulla neljännesvuosisata sitten puolta taloa purkamassa ja uutta runkoa pystyttämässä. Laitoin pois ja otin ammattimiehen jatkamaan. Ei olla  vieläkään (hyvissä) väleissä. Kyllä on raskasta toimia tuollaisen tollon kanssa, tyhmänä tuo pilkkasi pilkunnu.....si ja insinööriksi kun yritin esittää jotakin järkevää ja insinööritiedolla perustella.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa Anssi Suortti

• Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Kirkkonummi
« Vastaus #3 : 20-12-2017, 21:33:26 »
Tuosta olisi voinut saada ihan hyvänkin ohjelman, mutta miksi tuota amerikan draama p..aa pitää tunkea kaikkiin nk. tositv juttuihin. Se kun ei suomalaisille sovi, niin ei sovi. Ei tuota voi kahta minuuttia enempää kerrallaan katsoa.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa ohrana

« Vastaus #4 : 20-12-2017, 22:22:03 »
Ittelleni oon antanu ymmärtää jottei tuo päätimpuri siinä hommassa oikiasti oo, sillä on rooli. Eikös tuo rakennuttaja ollu joku tv-tuottaja, eli koko homma on näytelmä. Kyllä mä sitä katton.

Poissa TIKKA

• Lahti
« Vastaus #5 : 20-12-2017, 22:25:28 »
Mun mielestä toi päätimpuri on ihan ammattimies ja hommansa osaava. Sillä on mun mielestä ihan hyviä ja ammattimaisia kommentteja moniin asioihin ja sattuu niitä virheitä nykyään joka projektiin. Suurin tollo tossa on mielestäni rakennuttaja joka alkaa tollasta starwarsia tekee ja seuraava ammuttava on arkkitehti, ylätys yllätys. Kukaan ei tiedä mikä sopii mihin esim. ikkunat, ei tollasia sais tehdä,  ole siinä sitte nokka ja koita hoitaa "homma".  Projekti on tosi haastava ja varmasti riittää kohtia joista ei ole selvää kuvaa vain arkkitehdin "ajatus" paperilla. Ja sähköthän valoineen on sitte seuraava typeryys tossa laajuudessa omakotitaloon mitä voi tehdä mutta jos rahaa on antaa mennä vaan.  Ja tää on vain mun näkemys asiasta ja yleensä oon väärässä ja voin myöntää sen.

Poissa Herja

« Vastaus #6 : 21-12-2017, 09:49:23 »
Minusta tuo on ihan hyvä ja viihdyttävä sarja ja katsoo mielellään, tolloja en siitä suuremmin havainnut, mutta kuten Tapsa tuossa jo mainitsikin, kyllä Porilainen tollo lajitoverinsa tunnistaa...

Ihan teatteriksi tuota en kokonaan sanoisi, joku tolkku lienee näyttelijöilläkin, alkaneeko sormiaan sirkkelisä sahhaamaan TV:n takia..

J

"Matalaa kaappia kutsutaan senkiksi ja korkeaa senkkiä vastaavasti kaapiksi" -AA

Poissa Tapio K

• Kempele
« Vastaus #7 : 21-12-2017, 11:16:55 »
Onhan tuota tullut katsottua.. välillä melko rasittavaa ja pitää kelata ;D

Tyypillinen vanha jukuri tuo Dale..

"mää oon ni vanha että mä tiedä kaikesta kaike" ;D ;D

Työnjälki on ainakin perseestä ja aikataulu heitti vissiin yli puoli vuotta ;D

Poissa Teemu

« Vastaus #8 : 21-12-2017, 12:01:15 »
Pitää muistaa, että tällaiset tv-sarjat tehdään tyhmälle sohvaperunakatsojamassalle ajanvietteeksi ja "viihteeksi". KV:läinen ei saa näistä mitään hyödyllistä antia. KV:llä pyörii keskimääräistä nokkelampaa väkeä. Tällaisia amerikkalaisia ja samalla formaatilla tehtyjä "reality" sarjoja tulee joka tuutista, toinen toistaan pöljempinä. Pieniä olemattomia yksityiskohtia ylidramatisoidaan, liioitellaan ja juontaja selostaa ja hehkuttaa kuin viimeistä päivää... "nyt timpuri lyö neljän tuuman naulaa vaikeaan kohteeseen, jos vasara lipsahtaa niin lankku putoaa päähän, kimpoava naula lentää sähkökeskukseen josta voi syttyä koko kaupungin suurpalo, timpuri voi menettää sormensa, viikkojen sairasloma, tulojen ja työpaikan menetys, rakennusprojekti viivästyy, tilaajalle aiheutuu valtavat tappiot". Sitten tämä "vaativa naulaus" toistetaan ainakin viisi kertaa, hidastettuna, eri kuvakulmasta ja sitten vielä "tähtitimpuri" itse selostaa kameralle kuinka kuinka vaikea ja vaativaa naulan lyöminen oli, kotona vaimoa stressaa ja koirallakin on ripuli kun isäntä joutuu työssään käyttämään vaarallisia työkaluja. Helvetti mitä sontaa.
« Viimeksi muokattu: 21-12-2017, 13:01:22 kirjoittanut Teemu »

Poissa TTA

« Vastaus #9 : 21-12-2017, 12:07:40 »
Juuri näin. Ja mainostauon jälkeen kerrataan tapahtuma. Vihaan niitä sarjoja joissa sitä samaa asiaa vatvotaan kuin muistisairaalle.  Ja ylidramatisointi on ärsyttävää kuten "Rekkakuskit jäällä" sarjassa, jossa muistetaan joka jaksossa mainostaa miten jää on heikkoa, mutta en muista onko kertaakaan  yksikään auto tippunut jäihin.

Poissa liliana

• Valvoja
  • HOLLOLA
« Vastaus #10 : 21-12-2017, 12:16:20 »
Ihmettelen tässä miksi te järkevät ihmiset edes katsotte tuollaista tuubaa.

Tietysti eihän sieltä juuri muutakaan tule, mutta silti...

Poissa Stanley

« Vastaus #11 : 21-12-2017, 12:37:43 »
Enpä ole aikoihin nauranut niin paljon kuin tämän ohjelman parissa ;D
Kerrankin voi katsoa tohelointia, josta ei tarvitse itse maksaa O0
S

Poissa jom

« Vastaus #12 : 21-12-2017, 13:10:44 »
Kamalaa kiroilua ja kinaamista, huonoa työnjälkeä ja talo näyttää urheilukentän huoltorakennukselta.

Poissa Jippe

• Orivesi
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #13 : 21-12-2017, 13:19:52 »
Joka työmaalla välillä kirotaan ja kinataan. Helposti totuus vääristyy kun vain pieni osa leikataan ohjelmaan.

Poissa Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #14 : 21-12-2017, 14:08:13 »
100 vuoden talossa pitäisi olla korkea kivijalka,harjakatto ja pitkät räystäät.Ei taida tuossa talossa toteutua.
Aiempi nimimerkki Viilari