Kirjoittaja Aihe: Leikkuulautojen tekemiseen vinkkiä  (Luettu 1769 kertaa)

Poissa Jippe

• Orivesi
    • Sääasema Orivesi
Vs: Leikkuulautojen tekemiseen vinkkiä
« Vastaus #15 : 30-12-2017, 19:56:28 »
Lähes kaikki sorvaustyöt olen liimannut titebondilla. Kaksi pyökistä tehtyää puuvasaraa on, ei ole ainakaan vielä irronnut liimauksesta. Höyläpenkin liimasin myös titebondilla.. Joo alkaa mennä taas ohi aiheen. :D Kosteudenkestävä titebondi ei ole kovaa vaan jää joustavaksi. Mitä titebondia sulla oli?

Poissa Arto Ahonkivi

• Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #16 : 30-12-2017, 20:01:26 »
Muutama vuas aikaa, kuulemma oli hyvää eikä liian vanhaakaan. Keltane kallonan kokone purkki jossa oli muistaakseni kolmonen roomalaisella numerolla.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa jom

« Vastaus #17 : 30-12-2017, 20:13:20 »
Muutama vuas aikaa, kuulemma oli hyvää eikä liian vanhaakaan. Keltane kallonan kokone purkki jossa oli muistaakseni kolmonen roomalaisella numerolla.
Kolmonen on vedenkestävä titebond ei original.

Poissa sammyfinland

« Vastaus #18 : 30-12-2017, 20:33:14 »
Joo kolmosella olen liimannut. Ei ole koskaan mikään irronnut. JOskus jättänyt vaan puun lepäämään liimatahran päälle niin käytännössä mahdoton irroittaa. Eli ilman puristustakin pitää enemmän kuin tarpeeksi

Poissa Juhani Laakso

• Rajamäki
« Vastaus #19 : 30-12-2017, 21:05:52 »
Vieläkin mulle on epäselvää, miksi pitää käyttää kallista, kun hyvää saa halvemmalla lähes joka kaupasta.
Muista; Elämä on nyt!

Poissa Arto Ahonkivi

• Pori
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #20 : 31-12-2017, 09:46:27 »
Vieläkin mulle on epäselvää, miksi pitää käyttää kallista, kun hyvää saa halvemmalla lähes joka kaupasta.
Mää kokeilin ku halvalla sain, en muuten olis ostanu.
Olisko syynä se, että kuulostaa hianommalta ulkolainen liiman nimi  ;D Enkä nyt ollu tosissani, pikku leikinlasku sallittaneen.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa Scyyb

« Vastaus #21 : 31-12-2017, 14:13:44 »

Minulle syy on edellämainittu liimasauman kovuus. Teen soittimia ja pvac ei sovellu niihin ryömimisen vuoksi. Ei sitten viitsi monenlaisia liimapurkkeja pitää hyllyssä joten käytän sitä kaikkeen muuhunkin. Ei gallonan purkki ulkomailta kovin kallis ole. Sitäpaitsi se vajaan litran purkki on noin niinkuin liimapurkiksi loistava.

On minulla kyllä käytössä kiillon D3 purkki juuri esim. Leikkuulautoja varten.