Kirjoittaja Aihe: Kiellettäviä asioita  (Luettu 6934 kertaa)

Poissa Anssi Suortti

• Aiempi nimimerkki FormulaVee
  • Kirkkonummi
Vs: Kiellettäviä asioita
« Vastaus #120 : 12-01-2018, 13:51:48 »
Mulla on Lenovo P2 luuri. Lataaminen kerran viikossa riittää. Ei ole tarvinnut paijailla.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa TTA

« Vastaus #121 : 12-01-2018, 14:25:12 »
Soisi puheohjauksen yleistyvän ja paranevan. Itse käytän jo lähes kaikissa "hauissa" kun en jaksa kirjotella. Esim. avaan sovelluksen niin painan yhtä "nappia" ja sanon "Gallery". Tai haen googlesta niin sanon mitä haluan. Tai soitan jollekin niin sanon "Soita Kalle" ja puhelin alkaa soittaa.
Tekstiviesteissä haittaa se, ettei ääniohjaus ymmärrä miten tehdä piste.

Mutta tuo ääniohjaus toimii jo nyt melko hyvin, niin siinä voisi olla ratkaisu niille, jotka ei mielellään töki pieniä virtuaalisia näppäimiä. Näppäily on muutenkin jotenkin jälkeenjäänyt konsti tuottaa tekstiä. Välillä on yritetty ennustavaa tekstinsyöttöä, jotain käsinkirjoitusta johon kirjoitat sormella kuin tikkukirjaimia, jne... puheohjauksessa ainut ongelma on anonymiteetti.

Poissa pera8x

« Vastaus #122 : 12-01-2018, 21:40:53 »
en kohdistanut edellistä kommenttiani kehenkään-, tai mihinkään ikäryhmään sen tarkemmin. niin, enkä ota kantaa vanhusten ikään tuossa aikasemmassa kommentissa. jokainen vanhenee tavallaan ja omaa vauhtiaan. mulla on työkavereitakin yli 60v ja ihan reippaita ja täysissä järjissään olevia henkilöitä. tarkoitin vanhuksilla sellasia vanhuksia, mitä nyt kuvailin tuossa aikasemmin. sellasia, ketkä ei vain kertakaikkiaan enää näe, ei kuule, eikä pysy mukana nykytekniikassa. se tuottaa hankaluuksia kaikille.

Poissa miikkajo

« Vastaus #123 : 12-01-2018, 22:16:41 »
Tämähän on lähtenyt ns. ulos huumoriosastolta...

Voisiko ajatella myös niin että ihmisen ei tarvitsisi pysyä mukana nykytekniikan kehityksessä,
että se olisi hänen oikeutensa hypätä kehityksen oravanpyörästä.

n. 90% todennäköisyydellä tulen itse 20-30 vuoden päästä tippumaan kehityksen kelkasta,
en välttämättä siksi että ei kykenisi seuraamaan vaan siksi että luultavimmin tulevaisuuden tekniikka ei vaan kiinnosta...

Minkä ihmeen vuoksi ihmisen joka ei elämänsä aikana ole tietokoneita joutunut käyttämään,
pitäisi nyt opetella käyttämään vähintääkin kryptisiä älykännyköitä (mikä ¤"!! appi,snäpäri,insta ?).
joiden käyttölogiikat vielä muuttuvat jatkuvasti eri päivitysten ansiosta...

Poissa Festool

« Vastaus #124 : 12-01-2018, 23:00:17 »
Onhan tuo aikamoista suvaitsemattomuutta ajatella vanhuksista noin. Kukaties ovat olleet merkittävässäkin roolissa jälkeenrakennuksessa tai ihan muuten vain. En nyt ihan heti olis kaikkia hitaita vanhoja höppänöitä tuomitsemassa.

Poissa Mika Tiainen

• Kangasala
« Vastaus #125 : 13-01-2018, 05:45:28 »

Voisiko ajatella myös niin että ihmisen ei tarvitsisi pysyä mukana nykytekniikan kehityksessä,

n. 90% todennäköisyydellä tulen itse 20-30 vuoden päästä tippumaan kehityksen kelkasta,
en välttämättä siksi että ei kykenisi seuraamaan vaan siksi että luultavimmin tulevaisuuden tekniikka ei vaan kiinnosta...

Minkä ihmeen vuoksi ihmisen joka ei elämänsä aikana ole tietokoneita joutunut käyttämään,
pitäisi nyt opetella käyttämään vähintääkin kryptisiä älykännyköitä (mikä ¤"!! appi,snäpäri,insta ?).

Juurikin näin, suotakoon ihmisille valinnan vapaus edes tässä asiassa.

Poissa Mika Tiainen

• Kangasala
« Vastaus #126 : 13-01-2018, 05:58:10 »
Onhan tuo aikamoista suvaitsemattomuutta ajatella vanhuksista noin. Kukaties ovat olleet merkittävässäkin roolissa jälkeenrakennuksessa tai ihan muuten vain. En nyt ihan heti olis kaikkia hitaita vanhoja höppänöitä tuomitsemassa.

Samaa mieltä. Nämä vanhukset ovat panoksensa yhteiskunnalle antaneet, jotkut suuremman panoksen kuin mihin meistä kukaan pystyy.
Heille suotakoon olla hitaita  ja maksaa kolikoilla näkemättä niitä kunnolla jne.
Eikä sitä enää juuri mihinkään tarvi jonotella, kun kaikki palvelut on netissä. Ja ruokakauppaan voi mennä hiljaiseen aikaan.

Poissa Woima

« Vastaus #127 : 13-01-2018, 06:57:26 »

Yhdyn täysin tähän mielipiteeseen.
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa Juha Moilanen

« Vastaus #128 : 13-01-2018, 08:30:45 »
Tästä tuli mieleen toinen asia jota nykyään hehkutetaan, nimittäin kaupungistuminen. Pyritään luomaan mielikuvaa että pikkuhiljaa kaikkien on pakko myydä auto ja asua keskustassa. Pitäisi kieltää tällainen hössötys jossa lienee mukana vain kourallinen päättäjiä ja rakennusliikkeitä. Minä muutan haja-asutusalueelle korpeen heti kun lapset muuttaa pois kotoa.

Poissa Mika Tiainen

• Kangasala
« Vastaus #129 : 13-01-2018, 08:46:06 »
Kiireen voisi kieltää, kun nykypäivänä kaikilla tuntuu olevan kiire mihin milloinkin.

Poissa renny

« Vastaus #130 : 13-01-2018, 08:56:06 »
Urheilun voisi kieltää kokonaan.

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #131 : 13-01-2018, 09:24:45 »
Kielsin itseltäni stressin jo vuosikymmeniä sitten. Yritän olla ottamatta stressiä mistään, tapahtui mitä tahansa. Oli asia sitten työhön, rahaan, terveyteen tai mihin vain liittyvää, en stressaa. Asioiden kulkuun ei aina voi itse vaikuttaa, miksi siis tuhlata lyhykäistä elämää turhaan stressiin. Eli turhan stressaamisen vois lailla kieltää.

Veikko Lavin sanoin. "Ota löysin rantein..."

Kim

Poissa pekkanf

« Vastaus #132 : 13-01-2018, 09:25:04 »
Suurin osa kielloista pitäisi kieltää.

Suurin osa tukijärjestelmistä ja nimenomaan tarpeettomat ja/tai päällekkäiset verotuet, erilaiset alvikannat, reiät verotuksessa (konsernilainat yms. veronkierto) pitäisi ainakin saada kontrolliin.

Käsittämätön tilanne että joillakin aloilla tuetaan kaikke aivan perkeleesti ja tuottaja ei silti elä sillä, mutta kauppa ja byrokraatit voivat paksusti veronmaksajien kustannuksella.

Minä olen tuleva vanhus ja mietin kuka sen maksaa ja miten tämä systeemi tulee romahtamaan.

Olen koko ikäni rakennellut jotain, ekana elektroniikaa, siten ohjelmoinut ja sitten vähän laventavanut tietämystä ja minusta edelleen ollaan käyttöliittymissä aina yhden kortin varassa. Ensin se oli näppis, sitten hiiri, siten läpintänäyttö. Nyt se on siten puheentunnistus ja jos olet vasara, niin kaikki ongelmat näyttävät nauloilta.

Käyttöliittymän pitää olla niin joustava, että sitä voi käyttää useemmalla tavalla samanaikaisesti. Joissakin tilanteissa iiriksen seuranta ja puhetunnistus on kätevä, mutta minä en ainakaan halua bussia täyteen kännykkään höpöttäviä.

Pekka

Poissa Weijoesso

« Vastaus #133 : 13-01-2018, 09:33:27 »
Kielsin itseltäni stressin jo vuosikymmeniä sitten. Yritän olla ottamatta stressiä mistään, tapahtui mitä tahansa. Oli asia sitten työhön, rahaan, terveyteen tai mihin vain liittyvää, en stressaa. Asioiden kulkuun ei aina voi itse vaikuttaa, miksi siis tuhlata lyhykäistä elämää turhaan stressiin. Eli turhan stressaamisen vois lailla kieltää.

Kim
Mitänhän sitä kykenisi samaan? Työssä ollessa jatkuva närästys ja öisin refluksia. Nyt viikon flunssassa kotona ja vain yhtenä päivänä vahän korvantanut. Tämäkin kun tuli sekaannuttua kahviin. Maanataina takas töihin,aamulla pilleri ja illalla nestemmäinen litku. Kestää hapot mahassa. O0

Poissa Mika Tiainen

• Kangasala
« Vastaus #134 : 13-01-2018, 09:47:00 »

Kim

Näin olen elänyt itsekin vuosia, jollei vuosikymmeniä. Stressaamiseen kuluu vaan turhaan resursseja. Lepää vaikka sen ajan, jollei muuta keksi.