Kirjoittaja Aihe: Kiellettäviä asioita  (Luettu 6755 kertaa)

Poissa pera8x

Vs: Kiellettäviä asioita
« Vastaus #135 : 13-01-2018, 10:04:37 »
tää on lähtenyt jotenkin vikaraiteille.. en minä ainakaan vanhuksia väheksy missään määrin. ne on tehneet tärkeitä asioita elämänsä aikana, eikä niiden tarvitsekkaan pysyä nykytekniikan kehityksessä mukana. sotaveteraaneista puhumattakaan, pikemminkin annan suuresti arvostusta niitä kohtaan. en varmaan ittekkään pysy kehityksessä täysillä mukana, kun ei kiinnosta facebookit, eikä snäpshätit ja mitä näitä nyt on. se on vain tosiasia, että ihminen vanhenee ja vanhetessa sitä muuttuu. varsinkin, kun tulevat sukupolvet ovat ihan erilaisesta maailmasta kaikkine teknisine vempaimineen. kyllä siinä aika helposti jää tuosta kelkasta pois. kaikenmaailman "vanhuuden" sairaudet dementiasta lähtien vielä tuohon mukaan, niin jos joku väittää, ettei ikääntyminen vaikuta ihmisen toimintoihin, niin en tiedä mitä pitäisi ajatella..

yksi tuttava on n. 65 vuotias ja dementia pahenee pahenemistaan. auto piti ottaa pois, kun ei muistanut minne oli sen jättänyt kauppareissuillaan. ja kun tykkäsi juoda viiniä, niin ei aina oikein muistanut, että oliko jo juonut lasin, vai pari vai ei ollenkaan, niin saattoi lähteä hönössä ajelemaan, kun ei vain muistanut, että oli jo juonut koko pullollisen..

on eriasia, sanoa, että ärsyttää lottokuponkien räpeltäjät ja hidastelevat vanhukset, kun sanoa, että ne lottokuponkien täyttäjät ja vanhukset olisi jotenkin ihmisinä vähempiarvosia, tai huonompia kun muut. niin sitä vain vanhennutaan ihan jokainen. ei siitä pääse eroon edes botoxilla, eikä naamankiristyksillä, vaikka jotkut kovasti yrittävätkin. kai sitä silti saa sanoa, etten yhtään nauti siitä, että kassajonossa, edessäni oleva räpeltää niiden kuponkien kanssa ja maksaa hiluilla, eikä saa korttia koneeseen?

solvataanhan sitä aina "nykynuorisookin". sellasta pullamössökansaa, ei osata käyttäytyä jne. ei noi solvaukset minuun ole mitenkään vaikuttaneet.

Poissa MaTaHa

« Vastaus #136 : 13-01-2018, 10:08:20 »
"Ei ole kiireitä, on vain tekemättömiä töitä".
Aina on selvitty!!

Poissa Lathe

« Vastaus #137 : 13-01-2018, 11:49:20 »
Samaa mieltä edellisen kanssa onhan päivä huomennakin,tekee sen mitä ei tänään ehdi.Ja jos ei ehdi huomenna, entä sitten eivät tekemättömät työt mihinkään karkaa.

Poissa pera8x

« Vastaus #138 : 13-01-2018, 14:53:38 »
juurikin näin. ittellä ei ole mitään muita kellokorttitouhuja, kun työt. eli en lupaile kenellekkään mitään millään tarkalla aikataululla, ellei ole pakko. kalenteristani n. 95% tai enemmän on tyhjää. ja sellasena sen aionkin pitää. en ole mikään ytittäjä, joka sitoutuu kaikkeen mahdolliseen työtarjouksiin. näin olen aika hyvin välttänyt ylimääräsen stressin. tai stressin ylipäätään, mitä se on? kerran kunnolla kokenut ja se riitti sitä herkkua.

yhteen aikaa pikkasen alkoi vanne päätä kiristään, kun piti töissä olla melkein jatkuvalla syötöllä ja pitkää päivää viikonloput mukaanluettuna. samaan aikaan hajos auto, millä liikkua. silloin koin jonkinsorttista ylitsepääsemätöntä stressiä. työt painaa, vaikken niitä kotona juuri muuten mietiskele, mutta tämä oli kiireellinen ylitöinä tehtävä projekti, joten tein sen tavallaan omalla ajallani. se pikkasen häiritsi normaalia ressitöntä elämää. ja kun autokin lakkasi toimimasta, niin ei koikein päässyt kulkeen kovin hyvin.. asia tuli kuntoon lekurin kautta. viikon huili, kerkesi korjaan auton. ja niin taas jaksoi painaa meneen. taisi mennä viestikin perille, kun eivät vaatineet enää määräänsä enempää yhdeltä ukolta.

jossain on kovasti jotain pielessä, jos pitää raataa niskalimassa ylitöineen päivinene, mutta se ei näy tilinauhassa riittävästi. ja jos alkaa tuntuun, ettei tässä ole järkeä ja järki vain tuntuu lähtevän, niin suosittelen käväseen lekurilla.

Poissa TTA

« Vastaus #139 : 13-01-2018, 14:55:34 »
^^^Asioitahan tässä kritisoidaan eikä ihmisiä. Eihän se ole vanhuksen syy että ne kolikot on niin samannäköisiä ja että Veikkaus on siirtänyt myyntinsä ruokalaupan kassalle.
On hölmöä että mm. jos kritisoi vaikka maahanmuuttoa niin kuvitellaan että hyökätään ihmisiä vastaan vaikka kritisoidaan asiaa.

Poissa panze

« Vastaus #140 : 13-01-2018, 15:33:03 »
Olen pari kuukautta asustellut pienehkössä Santa Ursulan kylässä täällä Teneriffalla.
Täällä oppii rauhoittumaan, vaikka en enää koto suomessakaan ole stressi-ikäinen.
Liikenteessä huomioidaan muut. Kun kaksi kaistaa kapenee yhdeksi, niin "vetoketju" toimii. Risteyksissä joustetaan.  Parkkeeraukset on vähän miten/mihin sattuu. Bussipysäkit saattaa olla täynnä parkkeerattuja autoja. Bussi pysähtyy kaistalleen ja parin sadan metrin jono autoja odottelee rauhassa takana.
Eilen viimeksi paikallisessa Lidlissä edelläni kassajonossa oli vanhempi rouva kukkura kärryineen. Kassa auttoi rouvaa pakkaamaan neljä kassillista tavaraa, ja vasta sitten ruvettiin kassakoneelta tutkimaan mitä tuotteet maksaa. Plarattiin kolikoita ja lopuksi kassit kärryyn.
Baareissa on väkeä aamusta iltaan. Ja vaikka joka kaupassa on hyllyt täynnä viinejä/väkeviä, ei humalaisia juuri näy.  Toki kadulla huomaa, että muutaman tyypin elämä on kuppilasta toiseen kulkemista ja jonkin asteista humaltumista huomaa, mutta kadulla kukaan ei humalassa örvellä, eikä häiriköi.
Kaiken kaikkiaan ihmiset näyttäisivät elävän varsin stressitöntä elämää. Johtuisiko siitä, että arpa kauppiaat on katujen varsilla, eikä kassoilla.
No pari päivän päästä taas kotiin katsomaan miten toimii elämä metsän keskellä uuneja lämmitellen ja klapeja roudaillen. Saattaa jossain vaiheessa tulla kolallekkin töitä.

Poissa pera8x

« Vastaus #141 : 13-01-2018, 15:34:49 »
^^^Asioitahan tässä kritisoidaan eikä ihmisiä. Eihän se ole vanhuksen syy että ne kolikot on niin samannäköisiä ja että Veikkaus on siirtänyt myyntinsä ruokalaupan kassalle.
On hölmöä että mm. jos kritisoi vaikka maahanmuuttoa niin kuvitellaan että hyökätään ihmisiä vastaan vaikka kritisoidaan asiaa.

naulankantaan! eli nimenomaan juurikin noin! ei se vanhusten vika ole, etteivät näe, eivätkä kuulee. niin se vaan menee elämän kiertokulku. muiden on sopuduttava siihe, tai kehiteltävä jotain helpottavia menetelmiä, esim. siellä kassajonossa asioidessa.

Poissa Digiootti

« Vastaus #142 : 13-01-2018, 18:16:32 »
Olen pari kuukautta asustellut pienehkössä Santa Ursulan kylässä täällä Teneriffalla.
Täällä oppii rauhoittumaan, vaikka en enää koto suomessakaan ole stressi-ikäinen.
Liikenteessä huomioidaan muut. Kun kaksi kaistaa kapenee yhdeksi, niin "vetoketju" toimii.
Mielestäni Suomessakin vetoketu liikenteessä toimii melko hyvin paitsi muutama vuosi sitte Helsingissä kulosaaren sillalla oli tietyö ja merihaan paikkeilla yksi kaista loppui ja neljän ruukassa jonot seisoi, niin peilistä näki kuinka moni kiilasi jonojen ohi vaihtamalla kaistaa sille päättyvälle kaistalle luottaen että joku aina aina laskee väliin kun kaista päättyy, usein näki kun peilit vääntyi ja auton kyljet rutisi, ei monikaan halunnut laskea kiilaajia vetoketjuun kun seisovassa jonossa oli jo muutenkin aikaa vierähtänyt ja kiilaajat hidasti entisestään ruuhkaa.

Poissa TTA

« Vastaus #143 : 13-01-2018, 18:29:54 »
Liikenteessä huomioidaan muut. Kun kaksi kaistaa kapenee yhdeksi, niin "vetoketju" toimii.
Mielestäni Suomessakin vetoketu liikenteessä toimii melko hyvin paitsi muutama vuosi sitte Helsingissä kulosaaren sillalla oli tietyö ja merihaan paikkeilla yksi kaista loppui ja neljän ruukassa jonot seisoi, niin peilistä näki kuinka moni kiilasi jonojen ohi vaihtamalla kaistaa sille päättyvälle kaistalle luottaen että joku aina aina laskee väliin kun kaista päättyy, usein näki kun peilit vääntyi ja auton kyljet rutisi, ei monikaan halunnut laskea kiilaajia vetoketjuun kun seisovassa jonossa oli jo muutenkin aikaa vierähtänyt ja kiilaajat hidasti entisestään ruuhkaa.

Joskus vetoketju toimii hienosti. Helsingissä useimmiten ja esim. Pietarissa mainiosti. Mutta jos tutuilla seuduilla näkee että jotkut yrittää hyötyä ja ajaa päättyvälle kaistalle ja kiilata sieltä jonoon, niin se ei oikein lämmitä mieltä.

Poissa panze

« Vastaus #144 : 13-01-2018, 18:45:00 »
Olen paikallisen kirkkopuistikon penkeillä  katsellut risteystä jossa kaksi tietä yhdistyy. Toisella tiellä on kolmio.
Ruuhka-aikana joka toinen auto päästetään kolmion takaa.
Oma lukunsa täällä on suojatien kunnioitus. Kyllä hämmästyttää pientä kulkijaa, kun ei ole edes kerinnyt päättää mennäkkö yli vai ei, niin liikenne seisoo molempiin suuntiin. Selkeästi huomaa kaupungilla (Puerto De La Cruz), että turistit kaikkialta ovat käytännöstä hiukan hämillään. Mutta meille suomi turisteille tuo on aivan käsittämätöntä, kun on tottunut siihen, että jos laitat jalan suojatielle, niin autojonossa kierrokset nousee.

Poissa miikkajo

« Vastaus #145 : 13-01-2018, 22:12:46 »
Oma lukunsa täällä on suojatien kunnioitus. Kyllä hämmästyttää pientä kulkijaa, kun ei ole edes kerinnyt päättää mennäkkö yli vai ei, niin liikenne seisoo molempiin suuntiin. Selkeästi huomaa kaupungilla (Puerto De La Cruz), että turistit kaikkialta ovat käytännöstä hiukan hämillään. Mutta meille suomi turisteille tuo on aivan käsittämätöntä, kun on tottunut siihen, että jos laitat jalan suojatielle, niin autojonossa kierrokset nousee.

Tämä on lomamatkalla huomattu, Käsittääkseni suojatien kunnioitus on siellä sanktioitu ihan hyvin, mutta ei pelkkä sakkojen mahdollisuus sitä selitä.
Itse olen viime vuosina yrittänyt myös suomessa käyttäytyä samalla tavalla. Paljon on hymyjä ja morjesteluja nähty.
Ja myös muutama vanhus heiluttamassa nyrkkiä kun perkele tarttee sitten siihen suojatien eteen pysähtyä... (???) Otetaan huumorilla :)
Muutenkin olen yrittänyt harjoitella ulos liikenneraivosta...
Elämä on paljon iisimpää kun ei joka asiasta ota kierroksia.

-miikka

Poissa juska

« Vastaus #146 : 13-01-2018, 22:52:02 »
Tämä on lomamatkalla huomattu, Käsittääkseni suojatien kunnioitus on siellä sanktioitu ihan hyvin, mutta ei pelkkä sakkojen mahdollisuus sitä selitä.
Itse olen viime vuosina yrittänyt myös suomessa käyttäytyä samalla tavalla. Paljon on hymyjä ja morjesteluja nähty.

Norjassa oli myös tuo suojatien kunnioitus ihan eri tasolla kuin täällä Suomessa, jopa raskas liikenne pysähtyi kun oltiin vasta lähestymässä suojatietä. Suomessa ja Virossa painetaan kaasua..

Kyllä lasten saaminen on rauhoittanut itsellä liikennekäytöstä ja varsinkin koululaisille pysähdyn suojatielle, myös pyöräileville koululaisille. Pyöräileville aikuisille en pysähdy koska risteävällä pyörätiellä pyöräilijällä on väistämisvelvollisuus jonka he yleensä unohtavat.

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #147 : 13-01-2018, 23:41:40 »
Sveitsissä suojateiden kunnioitus on ollut ehkä kaikista silmiinpistävintä.

Täällä suomessahan liikennekulttuuri on sellaista puolivenäläistä..
Iso ero esim ruotsissa kaikki kanavaanarit ja körötteliät väistävät pientareelle niin että sora pölisee, suomessa painetaan edessä  kaasua kun tulee suora kohdalle.

Poissa Rami Lehto

• Siuntio
« Vastaus #148 : 14-01-2018, 00:49:20 »
Ihan helpolla en ehdota mutta tämä säie ansaitsee hautarauhan. Harkittu aiheen vierestä kirjoittelu monesti edistää kirjoituksen tai kysymyksen päämäärää, joku tolkku on kuitenkin hyvä säilyttää. Modena pistäisin tämän aiheen lukkoon tai kokonaan luiskaan. Menetelmä pakottaisi kirjoittajat joko avaamaan uuden tai vastaamaan suunnatusti enemmän aihekohtaisiin säikeisiin. Oivaltava kooveen kirjoittaja osaa avata uuden keskustelun jos jokin aihe tuntuu tärkeältä.

Kaikki kunnia kirjoittajille. Tämän säikeen lähes kaikkien viestien sisältö on samaa shittiä ja valitusta mitä iltapulujen foorumit, teknarin, tiede-lehden ja suoli25:n huutelupalstoilla nysväillään. Teema jatkuu maailman tappiin asti jos sitä ei kirjottajat itse tai viime kädessä ylläpito rajoita. katsokaa nyt hyvänen aika ihan itse minkälaista sisältöä haluatte lukea. Kotiverstaan lukemisto muodostuu vain ja ainoastaan viesteistä ja messuista mitä _Sinä_ kirjoitat.

edit: typot, korostus
« Viimeksi muokattu: 14-01-2018, 00:55:36 kirjoittanut Rami Lehto »
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa panze

« Vastaus #149 : 14-01-2018, 01:16:14 »
Kaikki kunnia kirjoittajille. Tämän säikeen lähes kaikkien viestien sisältö on samaa shittiä ja valitusta mitä iltapulujen foorumit, teknarin, tiede-lehden ja suoli25:n huutelupalstoilla nysväillään. Teema jatkuu maailman tappiin asti jos sitä ei kirjottajat itse tai viime kädessä ylläpito rajoita. katsokaa nyt hyvänen aika ihan itse minkälaista sisältöä haluatte lukea. Kotiverstaan lukemisto muodostuu vain ja ainoastaan viesteistä ja messuista mitä _Sinä_ kirjoitat.

Totta turiset. Tätä kirjoittaessani en kuitenkaan edes unelmoi siitä tasosta millä tässä forumissa mennään. Ne pienimmät..ne (sadas)tuhannes osa millit ei kuulu minun kotiverstaaseen. Ei myöskään ne elektroniikan/sähkön kaikki variaatiot löydy välttämättä minun kotiverstaastani.
Mutta onko kaikkien säikeessä olevien viestien sisältö shittiä...sitä taidan miettiä huomenna tarkemmin.
Rami... minuakin kymmenkunta vuotta sitten puhelimessa keskustellessamme taisit neuvoa tuosta "lähetä"napin painamisesta. Mietitkö äsken itse.