Kirjoittaja Aihe: Mistä hiomapyörön tarrapohjaa  (Luettu 801 kertaa)

Poissa Tapani Honkanen

Mistä hiomapyörön tarrapohjaa
« : 09-01-2018, 18:10:41 »
Kuvittelen tuommoisen tarrakiinnitteisen hiomapyörön olevan kätevämpi/parempi kuin liimapintainen. Kierros Honkkarin ja Motonetin myymälässä ei auttanut tilanteessani. Ensinnäkin, minulla on jostakin hankittu lisälaite porakoneeseen. Siinä on akselilla ø170 mm alumiinilaikka, jossa tarralevy. Se kyllä ei lähde venymättä irti. Voisin muuten laittaa sen  Emcon hiomalaippaan. Siinä kun on liimapintainen hiomapyöröpaperi, sukunsa ainoa. Ja noita ø170 mm tarrakiinnitteisiä hiomakiekkoja/papereita on jokusia. Pulma jo tämäkin, mistä löytäisi edes noita liimapintaisia huomapaperikiekkoja.

Sitten on toinen värkki. Siinä on liimakiinnitteinen ø150 mm alumiinilaikka ja yksi ainoa paperi. Onhan minulla vanhastaan (30? vuoden takaa) noita liimapintaisia hiomakiekkoja parikymmentä mutta niissä liima on hävinnyt jonnekin, vaikka ovat päällekkäin. En löytänyt Honkkarin, Motonetin, Tokmannin enkä Puuilon valikoimista noita liimakiinnitteisiä, vain tarrakiinnitteisiä ø150 mm.

Mikä neuvoksi? Löytyykö mistään noita tarra-alustoja, joita voidaan liimalla kiinnittää alumiinikiekkoon? Joutuuko myymään pois pilkkahinnalla aarteensa muille päänsäryksi?
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa kimmo kiurumaki

Vs: Mistä hiomapyörön tarrapohjaa
« Vastaus #1 : 09-01-2018, 18:20:12 »
tarra-alustoja saa ainakin Lahdesta iha oikeista työkalukaupoista sekä väriliikkeistä myöskin ikh,Tooloutlet,poratuuli ja näky Motonetin sivuillakin olevan,tarralaikkoja oli nettikaupoissa kun viimeksi papereita tilasin,

Poissa Kumpumäen seppä

« Vastaus #2 : 09-01-2018, 18:24:13 »

Poissa Woima

« Vastaus #3 : 09-01-2018, 18:45:42 »
Motonetistä saa Mirkan 150 millisiä liimalaikkoja, http://www.motonet.fi/fi/tuote/4012308/MIRKA-GOLD-liimalaikka-150mm-10-kpl
Noita olen myös Emcossa käyttänyt, vaikka onkin hieman liian pieni.
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa Jukka

• Paimio
« Vastaus #4 : 09-01-2018, 18:48:22 »
Tuolla sitä tarrapohjaa samoin kuin papereita on saatavana halutun kokoisena: http://www.turunvarite.fi/

300-millistä pyöröä sieltä olen kysellyt mutta en ole vielä hakenut.

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #5 : 09-01-2018, 19:00:48 »
http://www.motonet.fi/fi/tuote/784567/Hiomakoneen-varatarra-o150-mm-2-kpl
Tollanen ainakin löytyy Motonetista.

Tässä sitä kassajonossa hipelöidään. Kiitos avusta. Kyllä minä tuollaita etsin ja kyselin mutta huonosti muotoilin tarpeeni, eivät käsittäneet mitä olin vaille.

Poissa Apeli

« Vastaus #6 : 09-01-2018, 19:00:53 »
Plektrasta hain oman 300mm neliön ja leikkasin pyöreäksi.

Poissa Jarppis

« Vastaus #7 : 10-01-2018, 09:38:23 »
Onhan minulla vanhastaan (30? vuoden takaa) noita liimapintaisia hiomakiekkoja parikymmentä mutta niissä liima on hävinnyt jonnekin, vaikka ovat päällekkäin.

Eikös nuo saa vielä hyödynnettyä kun laittaa ne kontaktiliimalla kiinni hiomakiekkoon?

Tässä sitä kassajonossa hipelöidään. Kiitos avusta. Kyllä minä tuollaita etsin ja kyselin mutta huonosti muotoilin tarpeeni, eivät käsittäneet mitä olin vaille.

Nykyisissä kaupoissa "nuorisomyyjät"/henkilökunta/mahdollisesti vuokraväki ei useankaan tiedä tuotteiden nimiä joita kaupassa myydään.  :crazy2:

Poissa JoelP

« Vastaus #8 : 10-01-2018, 09:44:51 »
Jarppiksen kanssa samaa mieltä, tahtoo olla huonosti tietoa valikoimasta ja jotenkin itse huomannut että kovin nyrpeä on suhtautuminen jos myyjä ei itse ymmärrä asiaa.

Olisi tuommoinen vanhahko Boschin PEX hiomakone 125mm tarrapohjalla. Eräs käyttäjä jurruutti sillä "kanttaamalla" ja tarranystyt sulivat sileäksi. Mistähän tuommoisia saisi kohtuuhintaan? Ulkomuistista on yhdellä 5mm pultilla kiinni keskeltä. En ole oikein missään nähnyt järkevään hintaan. Kone toimii vielä hyvin, niin harmittaisi heittää pois sen vuoksi. Nykyinen pohja on kuitenkin niin epätasainen, että liimattava tarrapohja ei käy.c

Poissa Kumpumäen seppä

« Vastaus #9 : 10-01-2018, 10:09:06 »
Kyllä tuon asiakaspalvelun suhteen on monenlaisia kokemuksia. Monta kertaa on hämmästynyt kun myyjältä menee kysymään jotain, ja vastaus tulee ihan heti. Sitten on niitä, jotka ei oikeasti tiedä mistään mitään, mutta yrittää kuitenkin auttaa. Sitten vihon viimeinen ryhmä on se, joita ei edes kiinnosta yrittää, vaan toteaa heti ettei kuulu heidän valikoimaan, vaikka tuotetta olisikin hyllyt väärällään. Nykyään kun on monessa paikassa suht hyvät verkkosivut, niin yleensä etsin tuotteen ensin verkkokaupasta, ja sitten vasta menen hakemaan sitä liikkeestä, kun on joku koodi mukana. Bilteman suhteen vaan on ongelmallista, kun suuri osa tuotteista on nimiltään jotain ruotsista suomeen käännettyjä, joista ei voi päätellä mistä on kyse. Kuten täälläkin on usein huomattu, niin varsinkin työkaluille on paljon erilaisia nimityksiä, riippuen mistäpäin maata kysyjä on kotoisin.

Poissa PetriS

« Vastaus #10 : 10-01-2018, 10:28:38 »
Jarppiksen kanssa samaa mieltä, tahtoo olla huonosti tietoa valikoimasta ja jotenkin itse huomannut että kovin nyrpeä on suhtautuminen jos myyjä ei itse ymmärrä asiaa.

Olisi tuommoinen vanhahko Boschin PEX hiomakone 125mm tarrapohjalla. Eräs käyttäjä jurruutti sillä "kanttaamalla" ja tarranystyt sulivat sileäksi. Mistähän tuommoisia saisi kohtuuhintaan? Ulkomuistista on yhdellä 5mm pultilla kiinni keskeltä. En ole oikein missään nähnyt järkevään hintaan. Kone toimii vielä hyvin, niin harmittaisi heittää pois sen vuoksi. Nykyinen pohja on kuitenkin niin epätasainen, että liimattava tarrapohja ei käy.c

Tästä on jo useampi vuosi, mutta mielestäni ihan Boschin oma osa paikallisessa K-Raudassa oli suht kohtuuhintainen, muistaakseni alle 30 euroa, ja löytyi suoraan hyllystä.

Poissa Stefan Englund

• Plektra Trading Oy Ab
    • Plektra Trading Oy Ab
« Vastaus #11 : 10-01-2018, 10:57:58 »
Kuvittelen tuommoisen tarrakiinnitteisen hiomapyörön olevan kätevämpi/parempi kuin liimapintainen. Kierros Honkkarin ja Motonetin myymälässä ei auttanut tilanteessani. Ensinnäkin, minulla on jostakin hankittu lisälaite porakoneeseen. Siinä on akselilla ø170 mm alumiinilaikka, jossa tarralevy. Se kyllä ei lähde venymättä irti. Voisin muuten laittaa sen  Emcon hiomalaippaan. Siinä kun on liimapintainen hiomapyöröpaperi, sukunsa ainoa. Ja noita ø170 mm tarrakiinnitteisiä hiomakiekkoja/papereita on jokusia. Pulma jo tämäkin, mistä löytäisi edes noita liimapintaisia huomapaperikiekkoja.

Sitten on toinen värkki. Siinä on liimakiinnitteinen ø150 mm alumiinilaikka ja yksi ainoa paperi. Onhan minulla vanhastaan (30? vuoden takaa) noita liimapintaisia hiomakiekkoja parikymmentä mutta niissä liima on hävinnyt jonnekin, vaikka ovat päällekkäin. En löytänyt Honkkarin, Motonetin, Tokmannin enkä Puuilon valikoimista noita liimakiinnitteisiä, vain tarrakiinnitteisiä ø150 mm.

Mikä neuvoksi? Löytyykö mistään noita tarra-alustoja, joita voidaan liimalla kiinnittää alumiinikiekkoon? Joutuuko myymään pois pilkkahinnalla aarteensa muille päänsäryksi?

Voisi vaikka meiltä kysellä ;D

Meillä on valmiita kokoja ja jos tarvitsee isomman niin sekin onnistuu ....  150 cm leveästä rullasta me leikataan. Neliödesimetri maksaa 2 €

https://plektratrading.fi/catalogsearch/result/?q=tarra-alusta&x=0&y=0

t ..... steffe

Poissa Tapani Honkanen

« Vastaus #12 : 10-01-2018, 11:20:07 »
Hauskuushenkisesti varmistan, onko se bruttopinta-ala (neliö) vai nettopinta-ala ympyrä ja valmistuskustannukset?
Toisekseen, onko noita hiomapyöröjä ø170 mm liimalla, nukkapinnalla tai onko? Karkeuksia ja hienouksia? Mikä on mahdollinen hintaero liima- ja tarrapintainen (nukka-)

Honkanen

Poissa Stefan Englund

• Plektra Trading Oy Ab
    • Plektra Trading Oy Ab
« Vastaus #13 : 10-01-2018, 14:58:48 »
Tarra-alusta myydään neliönä, eli bruttopinta-alasta puhutaan jos pyöreää halajaa. Ylijäämäkulmista voi tehdä hiomatikkuja  :happy:

170 mm hiomapyöröjä ei taida löytyä mistään. Lähin lienee 7" eli noin 178 mm .... niitä Mirkalla on. En muista millä kiinnityksellä.

t ..... steffe