Kirjoittaja Aihe: Hyviä paristoja  (Luettu 2061 kertaa)

Poissa Reddiesel

Hyviä paristoja
« : 18-01-2018, 22:28:08 »
Olisiko tietoa, mitä paristoja kannattaisi käyttää? Ikävä ongelma, jos paristot sattuu vuotamaan. Kokemusta on miten eristysvastusmittari tuhoutuu pariston vuodettua..

Poissa Matti ZZJ

Vs: Hyviä paristoja
« Vastaus #1 : 18-01-2018, 22:38:59 »
Perus alkaaleja ilman superkapasiteettiä tai super-virranantoa.
Duracell on ainakin aika huonon maineessa pariltakin eri taholta kuullun perusteella.

Jos oikein varmanpäälle haluaa pelata niin energizerin litium-rauta paristoja.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #2 : 18-01-2018, 23:21:48 »
Jos akut kelpaavat, niin yksikään Eneloop ei ole koskaan levinnyt. Lithium-paristot ovat kanssa hyviä mutta aika hintavia.

Poissa Matias.

« Vastaus #3 : 19-01-2018, 10:25:34 »
Mulla oli ilmastoinnin kaukossa Duracell ja Panasonic -paristot jääneet viime kesältä. Panasonic oli vuotanut, Duracell ei.
...

Poissa Matti ZZJ

« Vastaus #4 : 19-01-2018, 10:44:20 »
http://www.energizer.com/about-batteries/battery-leakage

Rivien välistä tuota vois lukea että MAX-alkaaleille annetaan "takuu" vain jos paristo vuotaa 2 vuoden sisällä tyhjäksi käyttämisestä tai siinä ei ole päiväys vanhentunut
Ecoadvanced-alkaaleille ei ole päiväys tai vanhuusehtoja

Tukee jossain näkemääni statistiikkaa että Super ja MAX ei ole näissä hyvä juttu vuotojen kannalta. 

Poissa Reddiesel

« Vastaus #5 : 19-01-2018, 19:55:21 »
Hakisin varmaa ratkaisua. Onkohan tuo Lithium tai Eneloop akkupatteri "vuotamaton"  ? Enää ei uskalla arvokkaampiin laitteisiin jättää paristoja ollenkaan. Tuo Fluken tuhoutuminen "herätti". Asennustesterissä 6kpl AA pattereita, mitenhän toimisi nuo akut?

Poissa tkuhmone

« Vastaus #6 : 19-01-2018, 20:02:12 »
itselläni on olleet eri laitteissa energizer litiumparistot käytössä reilun 10 vuoden ajan, pääosin AA paristokokoa. Osa on ollut pitemmänkin aikaa laitteissa, esim unohtuneet johonkin vanhaan kameran salamaan. Ei ole yksikään niistä vuotanut...
Timo, OH7HMS

Paikalla niva

« Vastaus #7 : 19-01-2018, 20:30:25 »
Lithium vs. alkaliparistojen hintaero = kestävyysero. Ja jopa niin, että lithium on per tunti halvempi. Eikä ole pakkasesta moksiskaan.
Listoilla peitellään huonoa työn jälkeä.

Paikalla Mika Tiainen

• Kangasala
« Vastaus #8 : 19-01-2018, 20:45:24 »
Eneloopeja on ollut jokusia vuosia käytössä, eikä yksikään ole tähän mennessä vuotanut. Tosin ei muutkaan akkuparistot ole vuotaneet, mutta ovat muuten vaan hyytyneet käyttökelvottomiksi. Eneloopit vaan toimii ja toimii. Enää en kyllä muita akkupattereita edes kokeile.

Poissa Reddiesel

« Vastaus #9 : 19-01-2018, 20:54:42 »
Perus alkaaleja ilman superkapasiteettiä tai super-virranantoa.
Duracell on ainakin aika huonon maineessa pariltakin eri taholta kuullun perusteella.

Jos oikein varmanpäälle haluaa pelata niin energizerin litium-rauta paristoja.
Tuosta D.cell:in käytöstä sain suullisen kiellon Fluken huoltomieheltä, koskien eristysvastusmittauksella varustettua yleismittaria.
Kiitos kaikille vastanneille!

Poissa Matias.

« Vastaus #10 : 20-01-2018, 10:14:52 »
Hyvä kuulla tai lukea positivista Eneloopeista. Minulla on noita 16 kpl. Olen pohtinut pitäisikö ne säilyttää täyteen ladattuna vai antaako olla vajaaladattuna laitteissa joilla ei ole käyttöä ennen kevätkesää. Kummalla tavalla pysyvät pidempään virkeinä?
...

Paikalla Kauko Pienimäki

« Vastaus #11 : 20-01-2018, 11:19:30 »
Lievä OT:  Mistä noita Energizerin litiumeja nykyään parhaiten saa?  Olen käyttänyt niitä viime vuodet, mutta nyt vaikea löytää peruskaupoista.

Kauko
Aiempi nimimerkki KaukoAntero

Poissa tkuhmone

« Vastaus #12 : 20-01-2018, 11:38:08 »
Aiemmasta viestistä jäi mainitsematta, noin viimeisen puolen vuoden ajan olen kokeillut myös muutamia Varta Litium paristoja. Ensimmäiset ostin niistä Clas Ohlsonin liikkeestä. Myös näyttää nettisivujen mukaan Varta Litiumeja (AA & AAA) myytävän HongKong:lla. Kovalla pakkesella en ole niitä Vartaa käyttänyt vielä. Ainakin Energizer litiumit on minulla toimineet noin -25...30C pakkasella. Siinä lämpötilassa esim vanha Garmin GPS osin hyytyi, kun LCD näyttö meni lukukelvottomaksi, reittitalletus toimi vielä :-)
Timo, OH7HMS

Paikalla Mika Tiainen

• Kangasala
« Vastaus #13 : 20-01-2018, 12:08:00 »
Lievä OT:  Mistä noita Energizerin litiumeja nykyään parhaiten saa?  Olen käyttänyt niitä viime vuodet, mutta nyt vaikea löytää peruskaupoista.

Kauko

akkula.fi näyttäis ainakin olevan. Akkula on suositeltava akku/paristo kauppa.

Poissa Reddiesel

« Vastaus #14 : 26-01-2018, 23:21:17 »
http://lygte-info.dk/info/ComparisonOfAABatteryChemistry%20UK.html
Mielenkiintoinen juttu, alimmasta linkistä löytyi vertailukin.