Kotiverstas.com
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09-09-2010, 09:44:44

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Vakavissa ongelmatilanteissa lähetä tekstiviesti numeroon 0400604457
56725 viestiä 5998 aihetta kirjoittanut 3280 jäsentä
Uusin jäsen: LumielHera
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Kotiverstas.com
|-+  Kaikkea
| |-+  Remontti/korjausrakentaminen
| | |-+  Tyhmä kysymys päittäinnaulaamisesta.
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] Siirry alas Tulosta
Kirjoittaja Aihe: Tyhmä kysymys päittäinnaulaamisesta.  (Luettu 1074 kertaa)
Harry

Re: Tyhmä kysymys päittäinnaulaamisesta.
« Vastaus #15 : 07-02-2010, 09:10:39 »

Meillä oli aikanaan saunanterassin runkoa ammuttaessa lainassa Senco, joka teki ihan samaa. Varmistin oli ilmeisesti vähän rikki ja toimi miten sattuu. Ensimmäistä laukausta seurannut rekyyli ja sitä vastaan jäkittäneet kädet saivat aikaan sen, että pyssy osui laukauksen jälkeen heti uudestaan naulauskohtaan ja ampui samalla toisen naulan. Itse selvittiin siitä hieman harjoittelemalla ja varovaisesti ampumalla, mutta selvähän se oli että pyssyssä oli jotain vikaa.

Remontti on jo alkanut, uusi sähkökeskus on kohta jo paikallaan ja paneelit katossa. Lattia avataan näillä näkymin tiistaina.
Kirjattu

Kun maailma tasapäistyy, niin persoonat sivuun väistyy - Juice Leskinen
jope

Vauhti korjaa virheet...

« Vastaus #16 : 07-02-2010, 12:52:57 »

Tuplanaula johtuu mainitusta rekyylipompusta.Jotkut ampuu liipasin pohjassa kopauttamalla puuta päin ja takaisin tai kevyellä liipasin painalluksella. Jotkut vehkeet tekee tuplaa herkemmin kuin toiset yleensä vika kuitenkin tekniikassa. Jopa kiinavehkeet toimii hyvin jos vaan muuten on edellytykset ok.
Jos naulan kanta jää ylös se johtuu yleensä liian pienestä kompurasta jonka ilma määrä ei piisaa. runkotykille ei piisaa se perinteinen 24l pikkukompura. Tarvitaan vee tai joku muu. Jos kanta uppoaa liikaa nokkaa pitää säätää tai painetta.
Treeniä treeniä siis.....
Kirjattu

Kylmä kahvi kaunistaa (mutta kestääkö vatsa sen mitä naama vaatii.)
arduino

« Vastaus #17 : 07-02-2010, 18:25:19 »

Yleensä tuollaiset viat johtuu huollon puutteesta ,pitempiaikaisesta käyttämättömyydestä tai öljyämättömyydestä.
Yksi naulaimistani (rullalippaallinen) teki samanlaista KP hommelia,sumuttelin reilusti CRC:tä sisään ja alkoi toimia kunnolla.
Öljyn ptää olle nimenomaan paineilmavehkeille tarkoitettua ,joka ei vaurioita kumisia tiivisterenkaita.

Pohjalaukaisu on kätevä jos naulanpaikka ei ole millintarkkaa, esim kattopohjan naulauksessa.
Kirjattu
strand

« Vastaus #18 : 07-02-2010, 18:33:53 »

En ole paljon naulaimella naulannut, mutta olen kaivannut sellaista josta saisi sen laukemaan vain ja ainoastaa kertalaukauksia liipasimesta. Onhan se se hitaampaa kuin pomputtamalla, mutta harvoin naulaajalle paljon helpompaa ja turvallisempaa.
Kirjattu

++MStr
arduino

« Vastaus #19 : 08-02-2010, 08:30:30 »

Kaikissa naulaimissa ensisijaisena on liipasinlaukaisu,pohja/ varmistinlaukaisu tulee kylkiäisenä , ei sitä pakko ole käyttää,eikä pidäkään käyttää.
On mulla yksi "verhoilijan hakasnitoja" jossa on  todellinen konepistoolitoiminta ,nopeussäätöruuvilla.
Niittaa nopeimillaan muutamassa sekunnissa syöttökotelon tyhjäksi,harvoin sitä ominaisuutta tarvitsee.
Kirjattu
alfred_j_kwak

« Vastaus #20 : 08-02-2010, 14:46:05 »

Katsotaan,

Sain lainaksi Pasloden pyssyn, joka omistajan toimesta on todettu toimivaksi.
Parin päivän nimiin selviää oliko vika oikeasti miehessä - jotenkin vaikea lähteä kyseiselle tielle.  Cool

-Jussi-

Kirjattu

-     sitä saa mitä tilaa   -
strand

« Vastaus #21 : 08-02-2010, 17:15:24 »

Kaikissa naulaimissa ensisijaisena on liipasinlaukaisu,pohja/ varmistinlaukaisu tulee kylkiäisenä , ei sitä pakko ole käyttää,eikä pidäkään käyttää.

Kyllä jokainen naulaun on aina lauennut pompusta jos liipaisin on pohjassa. Ovatko olleet riiki vai vain jokin vipu väärässä asennossa, sitä en tiedä. Joku "kertatuli" asento olisi todellakin kiva minunlaisen amatöörin käytössä.
Kirjattu

++MStr
toivo2

« Vastaus #22 : 08-02-2010, 18:43:50 »

Minulla on sellainen halpa viimeistelynaulain jolla ei pysty ampuun ollenkaan"pomputtamalla" vaan jokaisella naulalla on liipaisin käytettävä vapaana. Ei ammu tuplaa ei mitenkään, mutta jättää lataamatta jos ei päästä liipaisinta kärjen ollessa painettuna pintaan kiinni.
Kirjattu
alfred_j_kwak

« Vastaus #23 : 08-02-2010, 23:27:22 »

Ei tämä mun kädettömyys oikein vieläkään selvinnyt. Paslode on vakiona ilman tuota 'bumb fire'-ominaisuutta. Sen saisi lisävarusteena.
Onpahan vähän turvallisempi olo. Se Senco nimittäin ampui pari naulaa ohi koko puusta.

Tai siis minä ammuin, kun olin sen naulaimen kahvassa kiinni. Ei syytetä viatonta työkalua.

-Jussi-

Kirjattu

-     sitä saa mitä tilaa   -
Sivuja: 1 [2] Siirry ylös Tulosta 
« edellinen seuraava »
Siirry: