Kirjoittaja Aihe: Meneillään olevat projektit  (Luettu 171948 kertaa)

Poissa jussi

Re: Meneillään olevat projektit
« Vastaus #30 : 16-12-2006, 19:19:19 »
Ikkuna homma menee vanhasta mallia ottaen. Koetan saada kuvattua / mitoitetua kun homma etenee. Malli on vuodelta 1920.
Koetin myös itse etsiä piirustuksia kolmilasiseen ikkunaan muttei oikein löytänyt. Olisivat tulleet uuteen rakennukseen, nämä mitä nyt värkkään on tosiaan vanha rakennus

Poissa Tapani Ojanperä

« Vastaus #31 : 18-12-2006, 14:30:17 »
Aloittelin tekemää kirjoituspöytää tämän välilä itsensä tilttiin menevän koneen alle. Sitä ennen piti saada "jokaverstaan" viihdekeskus valmiiksi. Laittelen kirjoitupöydän etenemisestä kuvia näkyville.

P.S. "Taulu-TV" puuttuu vielä.
Aikaisempi nimimerkki Tapani Mikael - www.fotomikael.net
www.kamera73.net

Poissa Vieras

« Vastaus #32 : 20-12-2006, 00:54:10 »
Vaappujen maalauskaappi on rakenteilla. Pitää käydä ostamassa tuuletin imemään huuruja pois, niin sekin projekti jatkuisi.

Tuuletinmoottori tuli ostettua, nyt pitäisi käydä vielä ostamassa pleksilevyn palanen kaapin kattoon, jotta kohdevalo pääsee valaisemaan kaapin sisustan. Sitten sahata vielä vanerista ovet kaappiin ja yläosaan läppä joka estää huurujen pöllähtämisen ylälaidankautta pois kaapista.

Poissa jazi

« Vastaus #33 : 20-12-2006, 03:22:10 »
Vaappujen maalauskaappi on rakenteilla. Pitää käydä ostamassa tuuletin imemään huuruja pois, niin sekin projekti jatkuisi.

Tuuletinmoottori tuli ostettua, nyt pitäisi käydä vielä ostamassa pleksilevyn palanen kaapin kattoon, jotta kohdevalo pääsee valaisemaan kaapin sisustan. Sitten sahata vielä vanerista ovet kaappiin ja yläosaan läppä joka estää huurujen pöllähtämisen ylälaidankautta pois kaapista.

Kaveri teki aikoinaan autotalliin maalauskaapin vanteiden yms. maalaamista varten ja päätti laittaa siihen ylimääräiseksi jääneen liesituulettimen. Muuten ihan hyvä idea, mutta siinä on hiiliharjallinen moottori. Pari kertaa maalasi ihan ongelmitta ja poistokin toimi ihan suht hyvin, mutta sitten kun sai sopivasti kipinän niin tuulettimen kuoret lensi autotallin kattoon. Onneksi ei palanut talli.
Jotkut on käyttänyt öljypolttimen puhaltimia ko. tarkoitukseen, kuulemma ihan toimiva ratkaisu.

Poissa Vieras

« Vastaus #34 : 20-12-2006, 13:35:07 »
Juu, ei ole mulla liesituuletin, vaan ihan kipinäsuojattu tuuletinmoottori. Ainakin pakkauksessa niin lukee. Laitan kyllä suodattimet siihen imuaukon eteen pahimpia huuruja suodattamaan. Ihan havuvanerista on laatikkorunko tehty, sitä tuli hankittua, kun vaneritehtaalla töissä olin.

Poissa Tapani Karhu

« Vastaus #35 : 15-01-2007, 22:14:35 »
Keskeneräisiä projekteja:
rakentelen mökkikäyttöön aurinkopanelien tueksi tuuligeneraattoria. aikaisemmin olen rakennellut samaan järjestelmään armeijan ylijäämä generaattoriin 35V~ perustuvan latausjärjestelmän. Viimekesänä valmistui 1. yhden levyn vanerikanootti ja toinen on tekeillä hyviä rakennusohjeita vesikulkuveuvoille löytyy netistä hakusanalla "veneitä takentamaan". Kalastusvälineitä: pilkkejä, uistimia ja perhoja tulee valmistettua jonkin verran, samoin puukkoja. Kahden vanhan auton  kunnossapito veisi kaiken vapaa-ajan.   :) tilan puute haittaa harrastamista.

Poissa Khyron

• Mikan puutyösivut
« Vastaus #36 : 15-01-2007, 22:45:36 »
Keskeneräisiä projekteja:
rakentelen mökkikäyttöön aurinkopanelien tueksi tuuligeneraattoria. aikaisemmin olen rakennellut samaan järjestelmään armeijan ylijäämä generaattoriin 35V~ perustuvan latausjärjestelmän.

Minkäs kokosen ajattelit tehdä? Onko sulla joku valmis lataussäädin vai ajattelitko tehdä itse?

Poissa Tapani Karhu

« Vastaus #37 : 16-01-2007, 08:37:11 »

Poissa Tapani Karhu

« Vastaus #38 : 16-01-2007, 08:54:58 »
veneen rakennusta sivuilta:

http://www.gsahv.pp.fi/index_fi.htm

:)

Poissa Tapani Ojanperä

« Vastaus #39 : 25-01-2007, 10:29:05 »
Seuraavaksi projekti odottaa vuoroaan. Pitäis tästä hyvin palvelleesta työtuolista rakentaa vanhaa runkoa käyttäen puinen versio. valmistuu sitten joskus kun on "aikaa". Täytyy vielä pikkasen miettiä miten laittaa nuo metalliosat puulla piilon siten että toiminnat säilyy.
Aikaisempi nimimerkki Tapani Mikael - www.fotomikael.net
www.kamera73.net

Poissa Puuhaguru

« Vastaus #40 : 02-02-2007, 00:45:31 »
Tällä hetkellä on meneillään tasakausi / luova tauko ja flunssa, että mitään järkevää ei tekeillä, ellei tarvikehankintoja niiksi lueta.
Teollisuuden romuista olen kerännyt pari pappagorollakuormaa hyvälatuista terästä, palkkeja, muovia  ja elektroniikka roinaa tulevia tarpeita varten.

Peräkärryni sain katsatettua joulukulla, että siitä on kädet vapaina.

Tuttavalle pitäis valmistaa ensikesän tarpeita varten säilykepurkin sulkija ja painekattila... retkimalli... inari.
Kiväärin patruunaprässi odottaa tuloaan ja roikkumaan jäänyt tahko.
Verstaan seinille olis peltikaappeja hankittuna... tuollekkin asialle pitäis jotain tehdä.
Puuhatraktoriin polanneterä,, sille olis tarvetta jo nyt.

Jospa se syksymmällä hepottaa, kun jään eläkkeelle.

Poissa Matias.

« Vastaus #41 : 02-02-2007, 09:50:46 »
Pientä hommaa olisi kesken.

Vähän pitäisi kotiteatterkaiuttimia rakennella. Kaikenkaikkiaan projektissa on 14 kappaletta ämyreitä.  Mdf-levyä on iso pinon verstaan nurkassa.
Pari huonetta pitäisi rempata siten että väliseiniä siirretään ym.
5,5 metrin asiakaspalvelutiski on rakenteilla. Sellainen kahdella kulmalla varustettu vinkkelimalli.

Minulla ei ole montaa projektia yleensäkään online. Kun en varsinaisesti harrasta näitä hommia. Tulee vain tehtyä kun ei ole varaa ostaa
valmiina tai ei saa sellaista kaupasta mitä haluaa ;)

...

Poissa patse

« Vastaus #42 : 04-02-2007, 21:12:16 »
Tuollaista alla olevan linkin mukaista vannesahaa tuossa olen rakennellut.
Pikkaisen nykyaikaista tekniikkaa mukana tietysti käyttäen, mutta muuten periaate tuollainen
Jonkun verran vielä osia kesken...mutta etenee.
Kuvan laitan sitten kun valmistuu.

http://www.vintageprojects.com/power-tools/bandsaw.pdf
Pasi Lehtimäki
Stormi

Poissa vassam

« Vastaus #43 : 05-02-2007, 15:09:11 »
Työn alla mm.
muksuille juna http://www.vastela.net/sami/juna/vemppu.htm
Höyrykone (valumuottien teko aloitettu) http://www.vintageprojects.com/machine-shop/steam-engine-hobby.html
pari radio-ohjattavaa lennokkia pitäisi korjata, radio-ohjattava vene pitäisi rakennella...

Sami

Poissa -kari-

« Vastaus #44 : 05-02-2007, 16:13:58 »
Hieno juna!! Laitahan matkan varrella tietoa höyrykoneprojektin etenemisestä. Kiinnostaa nuo pienoishöyrykoneet kovastikin. Aiotko valaa osat itse, vai teetätkö jossakin?

-kari-