Kirjoittaja Aihe: Tee se itse rakennustelineet?  (Luettu 7475 kertaa)

Poissa Woima

Vs: Tee se itse rakennustelineet?
« Vastaus #15 : 27-02-2011, 15:34:35 »
Nivelpuominen henkilönosturi on lähes ainut ja halvin työkalu tuohon hommaan. Vuokraamoita on jokapaikassa .
Meidänkylällä naapurinäijällä on parikin nosturia jotka on leimattomia ,joita se vuokraa kiitos-kiitos kaupalla.
Se nosturin helppous ja nopeus helpottaa työtä ja on halvempi /päivä kun taas maalaustyö ja hiekkapuhallus on hintavempaa,
eli halvemmaksi tulee.  Kannattaa kysyä hiekkapuhaltajalta mikä sille kelpaa, veikkaan nosturia.
Kevätalvesti ei ole vielä talonmaalaustöitä joka lisää nosturien vuokrauskysyntää, eli värkkejä löytyy.

varmasti pitää tehdä kaikki putkeen, ettei ole pohjamaalissa päivää pitempään,korroosio kun menee pohjamaalista läpi.

Aika mielenkiintoinen laivaprojekti, missä laiva on?

Tuo henkilönosturi alkaa tuntua aika järkevältä vaihtoehdolta, vaikka kalliimpi luultavasti on, kuin omatekoiset tellingit.
Sen verran puhalletaan kerralla että ehtii myös sitten vetää pohjamaalin saman päivän aikana. Itse asiassa pohjamaalin pitää kuivua vähintään vuorokausi, ennenkuin vedetään pintamaali päälle. Liuottimet ehtivät haihtua paremmin. Pintamaalauksen jälkeen pitää vielä viikko kuivatella ennen vesillelaskua. Nuo oli maalinvalmistajan ohjeet maalaukselle.

Laiva on Lappeenrannassa, Kanavansuun telakalla.
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa Teemu

« Vastaus #16 : 27-02-2011, 18:17:30 »
Yleensä konevuokraamoiden henkilönostimilla on kielletty hiekkapuhallus, ruiskumaalaus ja betonin ruiskutus kun niissä hommissa tuppaa nostimet menemään ihan sikakuntoon ja asiaa pahentaa vielä se, että vuokraamojen koneita ei yleensä käytetä kuin omia.

Ei maalarilla ole omaa nostinta? Joillakin on omat vehkeet jos tarve on jatkuvaa.

Hankalaan paikkaan löytyy myös telaketjualustaisia nostimia ja vinossa paikassa auttaa kummasti sellainen nostin jossa on tukijalat. On myös tukijalattomia mutta ne on painavia sen takia, että ne pysyvät pystyssä ilman tukijalkoja mutta ne ovat suoran ja kovan alustan vehkeitä.

Tämä vaikuttaa sellaiselta projektilta, että halvimmasta konstista saattaa tulla kallein.

Poissa Rudanko

« Vastaus #17 : 27-02-2011, 23:04:24 »
Myös kurottajiin on henkilökoreja nykyään. sillä pääsee aika hankaliinkin paikkoihin kun on krapuohjaus ja neliveto.
tosin tuntitaksat on 50 e alkaen.    Puomit voi suojata leveällä kiristekalvolla ,jos pelkää likaantumista.
samaa konstia käytetään teollisuusmaalausrobottien nivelvarsissa.

Poissa Woima

« Vastaus #18 : 04-03-2011, 21:08:33 »
Yleensä konevuokraamoiden henkilönostimilla on kielletty hiekkapuhallus, ruiskumaalaus ja betonin ruiskutus kun niissä hommissa tuppaa nostimet menemään ihan sikakuntoon ja asiaa pahentaa vielä se, että vuokraamojen koneita ei yleensä käytetä kuin omia.

Ei maalarilla ole omaa nostinta? Joillakin on omat vehkeet jos tarve on jatkuvaa.

Tämä vaikuttaa sellaiselta projektilta, että halvimmasta konstista saattaa tulla kallein.

Maalarilla ei ole omaa nostinta ja ollaan sovittu, että minä hoidan tarvittavat telineet. Eli taidan kuitenkin korinostimen unohtaa :(
Hiekkapuhaltaja/maalari tekee vain hiekkapuhallustyöt ja maalauksen, minä olen siinä apupoikana, että hän pääsee ns. "valmiiseen pöytään"
Vuokraamojen telineitten hinta noussee sen verran korkeaksi, että teen tellingit itse. Jäähän siinä vielä materiaali omaksi käytön jälkeen.

Jos jollain on joutavaa kakkosnelosta Lappeenrannan lähistöllä "halvalla", niin olisin kiinnostut ostamaan?

Poissa hanski

« Vastaus #19 : 04-03-2011, 22:13:27 »
Moi !
Koita löytää joku kyläsahuri, toiset niistä ovat hyvin nuukia puun kanssa ja tahtoo tulla vajaakanttista, jota sitten myyvät pitkin hampain halvalla pios.  O0
- hanski

Poissa Woima

« Vastaus #20 : 02-04-2011, 20:43:14 »
Joo, siihenhän tämä loppupeleissä meni että hiekkapuhaltaja/maalari vaihtui ja sain kuitenkin oluen hinnalla yhden alumiinisen rakennustelinnen lainaan ja tekijöiltä löytyy omasta takaa kaksi tellinkiä. Että näillä mennään :)
Vappuna saattaa olla jo uusi väri pohjassa, jos kelit sallivat 8)