Kirjoittaja Aihe: Chattiketju  (Luettu 616356 kertaa)

Poissa liliana

• Valvoja
  • HOLLOLA
Vs: Chattiketju
« Vastaus #3195 : 31-01-2018, 00:17:08 »
mulla on vielä jotain häikkää verenkierrossakin varpaiden osalta. ei tartte olla edes pakkasta, tai välttämättä edes ulkona, kun välillä menee osa varpaista ihan valkoseksi ja tunnottomiksi. sen huomaa ensimmäisenä siitä, kun olisi jotain ylimäärästä varpaiden välissä. ne ylimääräset on muita varpaita, mitä ei tunne, mutta vieressä olevat varpaat tuntee ne. aika jännä tunne.

Tuo ylimääräistä varpaiden välissä kuullostaa, niin tutulta, enkä nyt tarkoita isojen varpaiden väliä. Mulla alkoi pari vuotta sitten olemaan aina sukka ison ja viereisen varpaan välissä, kun otti kengän pois jalasta niin ei siellä välissä mitään ollut. Sitten sitä alkoi tuntua myös toisessa jalassa ja nyt reilun vuoden ovat kaikkien muiden varpaiden alla ollut joku pahvin pala.
Aamulla heti herättyä tuntuu pahimmin, mutta tunne häviää, kun pysyy liikkeessä. Toden näköisesti johtuu heikentyneestä paluukierrosta, laskimot, kun sääret ovat aina hieman turvoksissakin, jää kuoppia sormella painaen.
Lääkärin mielestä selvää sydämen vajaatoimintaa, mutta aina kokeiden jälkeen peruu puheitaan. Mulla ei varpaat mene kylmiksi, pikemminkin ovat aamuisin normaalia kuumemmat. Tosin mulla on verenpainelääke, joka laajentaa raajojen hiussuonia, ei sormetkaan ole palelleet.
Mutta ihmisellä pitää olla vaivoja, kellä minkäkin laisia, jos ei mitään olisi, niin mistä me vanhat ukot puhuttaisi.

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #3196 : 31-01-2018, 00:42:36 »
Sitten sitä alkoi tuntua myös toisessa jalassa ja nyt reilun vuoden ovat kaikkien muiden varpaiden alla ollut joku pahvin pala.

Mulla se "pahvinpalanen" ei ollut varpaiden alla vaan jalkapohjan keskellä. Samanaikaisesti tuntui kuin olisi sukka kastunut. Eli tunne kuin olisi vettä päässyt kenkään. Alkuun luulin että kenkä vuotaa mutta vaikka tuntuma oli märkä, sukka oli kuitenkin aina tarkistettuani kuiva. Jari Granrooth sitä mulle joskus selvitti mistä se johtuu mutta en enää jaksa muistaa. Ihan selkeä syy siihen kuitenkin on. Yhden kesän se vaivasi ja kummastutti mutta hävisi sitten pikku hiljaa pois.

Kim

Poissa Bjarne Mårtensson

• Hamina
« Vastaus #3197 : 31-01-2018, 07:50:01 »
Mutta ihmisellä pitää olla vaivoja, kellä minkäkin laisia, jos ei mitään olisi, niin mistä me vanhat ukot puhuttaisi.

Juu, ennen sattui ja tapahtui, nykyisin ei tapahdu mitään ja joka paikkaan sattuu O0
Aikaisempi nimimerkki Måtte

Poissa pera8x

« Vastaus #3198 : 01-02-2018, 15:03:10 »
mää en edes ole kovin vanha, pikemminkin nuori. silti kaikki "vanhuuden vaivat" tuntuu vaivaavan. mitenkähän sitä vanhana sitten pärjää? mahtaako sitä ikinään elääkkään niin vanhaksi, että voisi oikeasti sanoa olevansa vanha..

Poissa Sami Hiltunen

• Aiempi nimimerkki Moduliviiva
« Vastaus #3199 : 01-02-2018, 15:35:39 »
Joku autotallifilosofi loihe lausumaan että hän oli ennen "nuori ja komea", nykyään enää "ja" :crazy2:
"... ja hännillä ori Eri Hidasteeee..."

Poissa Fallingdown

« Vastaus #3200 : 04-02-2018, 10:12:31 »
Täällä on ongelmana liian kuumat jalat. Tänäkin aamuna crocsit paljaisiin jalkoihin oli ihan sopivat ulkokengät puiden hakuun kun mittarissa oli -19  :idiot2:
Failure is always an option.

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #3201 : 07-02-2018, 15:48:55 »
Ainahan se lämmittää mieltä kun asiakkaat kehuvat työtä, mutta erityisesti kun vielä 25 vuotta myöhemminkin soitellaan. Oltiin tehty -93 parkettityö Espoon Kivenlahdessa ja nyt keittiöremontin yhteydessä oltaisiin haluttu samat miehet töihin (minä ja velipoika). Vanhempi rouva muisti hyvin että oltiin velipojan kanssa silloin vielä sellasii "nuoria poikia".  ;D

Kim

Paikalla tynnyri

« Vastaus #3202 : 07-02-2018, 16:08:16 »
Tuo tuntuu varmaan mukavalta, vai mitä rimppis.
Mulle on soitelleet viiden vuoden takaiset asiakkaat. Niin yrittäjänä vasta kymmenen vuotta.

Poissa Matjuss

« Vastaus #3203 : 07-02-2018, 17:22:26 »
Sua Matjuss vaivannee kylmänokkosihottuma.

Tuo oirekuvaus tuntuu tutulta. Onneksi paukamia ei nykyisin tule kovin usein, tänä talvena ei vielä kertaakaan. Verenkierrossa jotain erikoista varmaan on, koska selässä tuntuu joskus muita kylmempiä alueita. Ei siis suurempaa haittaa nykyisin kun tietää tuosta aiheutuvat vähäiset rajoitteet.

Poissa Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #3204 : 14-02-2018, 22:34:11 »
Aikoinaan valitettiin kun suomen vientituotteiden keskimääräinen kilohinta 4-markkaa,nyttemmin varmaan jo noussut.Maksimikilohinta nykyään on huikea:  https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005565823.html
Aiempi nimimerkki Viilari

Paikalla rimppis

• Valvoja
« Vastaus #3205 : 14-02-2018, 23:23:38 »
Mä tein jotain mitä en olisi itsestäni uskonut. Olen uskoton... siis menin aidan toiselle puolelle katsomaan kuinka vihreää se nurmi siellä onkaan. Rekisteröidyin myös naapurifoorumille. Olen joskus rekisteröitynyt Kameralaukkuun mutta se osottautui varsinaiseksi hiekkalaatikoksi, lopetin siellä käynnit ja sitten ei ole muuta kuulunutkaan elämääni foorumien muodossa kuin tämä meidän loistava KVF. Nyt sitten menin ja rekisteröidyin Aqua-Web foorumille. Se on yleisesti ottaen akvaario touhujen ympärillä puuhasteleva foorumi. Antakee anteeksi... lohdutuksen sanoina, en ole ainoa KVF:läinen joka siellä on minun lisäkseni.

Mitähän vielä...  ???

Kim

Poissa mattika

« Vastaus #3206 : 16-02-2018, 09:14:48 »
Fillarin ketjut menin sitten pesemään, oli jo aika tahmaiset. Tapana on ollut S. Brownia mukaillen kuivattaa ne kattilan pohjalla lämmittämällä. Nythän ne sitten oli siinä hetken pidempään kuin normaalisti, vielä kun tuo uusi hella on vähän nopeampi kuin vanha.
Hauskoja värimuutoksia siellä täällä.Olihan noilla jo se 500 km ajettu... Hyvä syy päivittää toiseen merkkiin!

Poissa Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #3207 : 16-02-2018, 19:51:11 »
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa mmik

« Vastaus #3208 : 16-02-2018, 20:04:26 »
 Tänään tuli haettua öljytulppahylsysarja ja vain sen takia, kun en jaksanut penkoa verstaalta jo olemassaolevaa 8 mm kantikasta hylsyä. Tuli sitten 40 e lisähintaa öljynvaihdolle. Sarjassa oli 3, 4 ja 6-kanttisia hylsyjä noin 20 kpl + 3/8" väännin.

Puolisynteettinen 10w-40 on jo vähän siirappia 12-asteen pakkasessa. Onkos tuollaiseen 20-vuotiaaseen bensapösöön järkevämpää valintaa? Kilometrejä on kertynyt vajaat 335 tkm. Hyvin lähti suodatin irti sen jälkeen, kun vedin 120 mm ruuvin siihen vääntövarreksi O0

Omat kulkupelit ovat helpompia huoltaa, kantaa lämpimään sisätilaan kun tarvitsee rempata. Olettaen tietysti että verstaalla on tilaa.
Anatoomisesti väärässä paikassa sijaitseva peukalo hankaloittaa puuhastelua..

Poissa Scyyb

« Vastaus #3209 : 16-02-2018, 20:07:21 »
En tiedä kultaako aika muistot, mutta mielestäni nuoruudessa kun baarissa otti sen ginilonkeron niin siihen tuli giniä ja greippilimonadia. Niin että se se oli makoisaa. Ei tuossa alk... eikun kaupan vahvassa lonkerossa varsinaista vikaa ole, mutta jotenkin muistelen aina sitä vanhaa...